SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
tak na G5 je dost zasadna chyba ze po vnutornej hrane prahu su otvory ktore su zaslepene gumovou zaslepkou....asi po 3-4 rokoch su bud nacate alebo KO.
Nutna kontrola a patricna vymena... a druha vec je ze prahy su na oboch koncoch otvorene...a natecie tam kde co.
Tieto zaslepky je si vhodne kontrolovat na kazdom aute...ako vsetko gumove alebo s plastu sa to rado rozpada. Potom nacapujeme do dutin to co by sme neradi.
Offline
Radim: Nemáte pravdu. Když kouknete na auta do roku asi 2000, je celá podlaha, podběhy atd. nastříkané nějakou gumovou sr..u, asi plastizol nebo něco. Kouknete na novější auta o kterých je tady řeč a mají podlahu schovanou plastem. V místech kde tento plast není je silná koroze. Žádný ochranný nástřik jako plastizol nebo tak něco. Jen plech nastříkaný tou béžovou barvou(to nevím co je) jinaknic. Viděl jsem to na rampě i na nových Octáviích, Rapidech apod. Třeba i 5 let staré auto už má na podlaze, nápravách a jinde tečky koroze. Na netu jsem dokonce viděl spodek nějaké novější Toyoty Yaris a úplně shnilá.
Offline
Právě proto jsem chtěl vědět od praktiků, jak to nyní vypadá.
Vrchol antikorozní ochrany byl potom možná tak okolo roku 1995. Díly podvozku opatřené žárovým zinkováním a svařované - pájené dohromady automatem a potom celá svařená kára opatřená kvalitní elektroforézní barvou. To by mělo začít reznout, při každoročním letním i zimním provozu, nejdřív tak po 10, možná až 20 letech. Zrovna Volkswagen měl v tomto vynikat.
Později se právě měla začít prosazovat řízeně nížší životnost káry, vedle kostování právě z důvodu dosažení rychlejších obměn automobilů a tím zvětšení automobilového trhu v Evropě. A dnes už to je, kvůli řádění zelených, úplně na levačku a je asi otázka, co život dnešního auta ukončí dřív. jestli prorezavění káry nebo kolaps nějakého elektronického systému, který musí fungovat, aby auto bylo technicky způsobilé pro provoz. A po zákazu výroby aut se spalovacími motory, to je dnes po roce 2035, pokud se zeleným do té doby nikdo nepostaví, se dá čekat brzo i rovnou zákaz ježdění aut se spalovacími motory.
Jinak jestli auto rezne uvnitř na důležitých místech už po roce, dvou letech, tak to může být jedině katastrofálním šetřením na kvalitě elektroforézního základování. Nebo na takových konstrukčních a technologických úpravách spodku auta, které účinnost elektroforézního základování výrazně snižují.
Kára opatřená kvalitní elektroforézou plus případně ještě s ošetřenými dutinami by měla začít reznout tak nejdřív po 5 letech.
Editoval Radim (16-09-2021 11:55:17)
Offline
Tak s tím Volkswagenem a korozní ochranou to pánové potvrzuji. Měl jsem VW Passat W8 4L, byl to skvělý auťák jak výkonem, tak právě ochranou proti korozi. Byl to r.v. 1999 a prodal jsem ho 2013 naprosto netknutý korozí a najeto 260 tisíc Km. Teď jako penzista mám Toyota Camry a už vykazuje stopy koroze, zejména zadní část... Mezitím jsem vlastnil i několik japonských a amerických a nejhorší snad bylo Subaru někdy počátkem 90tých let. U těch amerických levných rovněž koroze už po dvou letech a výfukové systémy, brzdové trubičky i po roce.
Offline
měl u nás na rampě jeden pán Passat ten typ co vypadá jako Superb I. Rok výroby prý 2001 a podlaha a vše krásně zdravé. Ta špatná antikorozní ochrana začala postupně kolem roku 2005. Ale více by k tomu asi napsal SO 545
Editoval varok (16-09-2021 21:27:19)
Offline
V jednej rovine ide o setrenie...podvozok je dnes uz len v zakladnej farbe a bez ochranneho nastreku aspon voskom /co bolo u VW bezne.
Dnes je to eko boj a setrenie verzus zivotnost....ktora taha za kratsi koniec.
Stare VWcka boli drziaky /Ak to nebolo po sfusovanej oprave/
U japoncov /aspon co som mal cest ich rozobrat pri oprave/ absolutne chyba ochrana dutin a podvozkovych casti. Pri novom aute nie velka investicia ktora sa urcite oplati.
A vseobecne pre kazde auto je dnes dolezite kontrolovat zaslepky podvozkovych casti. Vydrzia par rokov a rozpadnu sa.
Ja auta nestriedam. Mam terajsie uz 12rokov a verim ze este aspon 10 vydrzi....ak ma s nim nerozluci EU a jej nariadenia....ach jaj...
Offline
Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu nějakého zkušenějšího karosáře, třeba SO 545 nebo jiní. Už to SO 545 trošku nakousnul, ale zajímalo by mě trošku vysvětlení a poučení pro amatéra. Když měním prahy za nové, dávám levné čínské nebo polské. Nakonec jsem zjistil, že druhovýroba nejpěkněji sedí poláci, zn. zatím uvádět nebudu. Kdysi hrozný odpad, ale poslední dobou kupuji polsko a sedí slušně. To se nedá říct třeba o slavné značce Klokkerholm nebo Van Wezel.
Zajímalo by mě prosím, jak se správně pasují prahy, aby mi udělali krásnou rovnoměrnou větší spáru mezi prahem a dveřmi? Nemyslím konkrétní auto, prostě tak všeobecně. Často se mi stává, že originální spára je plácnu 5-6mm. Mě nakonec vyjde spára třeba jen 3-4mm a to z důvodu, že jedu shora. Bodnu si na pár místech ten jakoby lem na kterém je potom těsnění. Potom na všech třech sloupcích a spáru mám naštelovanou docela pěkně. Pak ale musím trošku přitlačit tu spodní část nahoru, ten jakoby lem a spára mi uteče. Protože ta druhovýroba není úplně tip ťop jako originál, nějaké doladění na sloupcích atd. je samozřejmé. Takže mám předem výlisky jakoby zmáčknout, aby výškově byly akorát? Viděl jsem spoustu videí, třeba na youtube a každý to dělá jinak, ale většinou to ani neukazují. Jeden myslím polák to dělal dokonce naopak a začínal spodní částí a až potom horní část. To jsem zatím nezkoušel, ale myslím si že takhle bych se asi už vůbec s prahy nedomluvil. Nebo ano?
Rád dělám poctivě, tedy až na sloupky. Sice jsem teď dělal jednoho Golfa V, tam jsem napojil pod dveřmi. Ale to nedělám rád, je to pro mě fušeřina.
Editoval varok (04-11-2021 18:47:17)
Offline
Ked uz musim vymenit prah napr na G5 a je to replika ...tak sa neparem.
Zmeram si referencne body napr od strechy k prahu aspon na 3miestach.
Potom to nalicujem a domeriam podla povodneho prahu a prizvaram.
Ak hrame fakt na detail ....nahodim dvere a ked mam niekde mensiu alebo nerovonomernu sparu upravim ju sklepanim cez hranol z dreva.
Vacsinou si to sadne na paradu.
Offline
Aha, takže vy to děláte na rozměr, ne podle dveří? Juj, tak to asi jen já 5x sundávám a nasazuji dveře.
Viděl jsem že v poslední době to nejdříve přichytí vrutama a až potom zavaří. No musím to nějak pořešit. Děkuji
Offline
Dobrý den, chtěl bych poprosit pana SO 545, nedělali jste prosím na dílně někdy zadní části prahu a spodní část lemu na Toyota Yaris II? Myslím jako konec prahu jak se napojuje lem zadního blatníku a kousek lemu asi 150-200mm vysoko? Teď mám v plánu, ale nevím jestli tam není zase nějaký chyták. Děkuji
Offline
Tam je ten blatnik v podstate len lem nie ???
Sirka asi 7-8cm a je to v jednom kuse s prahom.
Ak to nieje hnile a na kasu tak take miesta klepeme.
Ak menime tak cely lem az do prahu.
Potom to po spravnom osetreni vydrzi dlho.
Offline
Teď nevím jestli se chápeme správně. Ale ano, myslím konec prahu a nahoru jak nabíhá lem blatníku.
Právě že je to shnilé. Jedna kolegyně v práci nedávno koupila a už to je shnilé. Strana řidiče je dobrá, jen nahoře v tom oblouku je jen pár bublinek, to možná bude stačit obrousit, odrezovač, tmel a lak, popř. nějaká lata čtvereček nebo pod. Ale strana souseda je shnilá hodně. Celý ten konec prahu, odhadem 100mm plus nahoru 150-200mm, tedy už lem. Co jsem koukal, tak na Yaris jen lem nejde koupit, jen celý blatník, cena okolo 12000,- kč. Takže asi domácí výroba z plechu. Je to tedy v pohodě? Ošetření už tentokrát zvolím raději ten epoxidový základ, lak. Dole je na prahu nějaké "bodyčko" a jakoby zevnitř od kola není nic. Tak tam fouknu taky něco na principu Body. Ale používám Dinitrol nebo Ranal. Děkuji za informace
Offline
Skoda ze nemas foto konkretneho poskodenia.
Ale tvarovo je to na velku pohodu na vyklepanie z kusa plechu.
S principu tieto veci nerobim...ale je to viac ako dobra skola ak chces opravovat vyklepavat nieco co zato stoji.
Skus to sfotit.
Ja sa zabavam doma klepanim blatnikov nastare jawky...mam tu dve na komplet repas a lak.
Tento blatnik bol uplne KO...momentalne uz ma skoro final tvar ale prace este na par hodin na nom bude...
Offline
To mě nenapadlo to vyfotit. Zkusím v pondělí v práci. No auto je docela zachovalé, alespoň co jde na první pohled vidět. Jen ty zadní lemy, no. Prostě je ten díl co jsem označil na obrázku už skoro durch. Auto je červené a ten díl hnědý od koroze. Původně se mě paní ptala jestli to půjde obrousit a zakitovat, ale už na první pohled vidím že to je na vyřezání a nový plech. No výroba podomácku půjde snad pěkně, má to pěkný jednoduchý tvar. Jen mě zajímalo, jestli tam není nějaký problém.
Ten blatník na Jawku vypadá moc pěkně. Tak ať se dílo vydaří.
Offline
Problem tam nehladaj. Je to jednoducha konstrukcia.
Tmelit to nemy zmysel...bude to hnile do mesiaca zase.
Offline
Ano, už na první pohled je to hloubková koroze, tzv. durch. Když jsem koukal zevnitř(jakoby od podběhu) tak je to rezavé i tam, takže plech prolezlý skrz. Obroušením by to buď upadlo úplně, nebo by to bylo jako síto samá dírka. Takové věci už nemá cenu opravovat a i když se použijí kvalitní odrezovače, tak je to max. za půl roku stejné jako teď. Takže to nahradím novým plechem. A tu druhou stranu uvidím. Buď jen obrousit bubliny, nebo taky jemné vyvaření. Děkuji
Offline
S tou druhou stranou je ovela menej prace.
Tam to staci nahradit a spravit falc k vonakjsiemu dielu.
Dnes uz vsetko lepime.
Aj tieto falce...bez zvarania len lepidlo Odporucam.
Naor male P208 ani vbnutornak nemaju...Je len hrana vonkajsieho blatnika....vnutorna cast je asi 15-20cm vyssie.
Dobre sa s to meni a ak sa to spravne osetri hrdza skoro nema sancu ako ked su 2plechy na sebe...
Offline
SO 545: Tady jsou fotky té Toyoty o které jsem psal.
Strana souseda, ta je na vyřezání a nový plech. Omlouvám se, je to dost z dálky, nějak moc svítilo sluníčko a neodhadnul jsem vzdálenost.
Tady strana řidiče. No bubliny už jsou dost velké, tak nakonec budu možná řezat i tuhle stranu, i když to není tak moc velké jako ta sousedova strana.
Co jsem ale koukal tak různě po městě, tohle je asi nějaká výrobní vada, protože takových pohnitých Yarisů jsem už viděl několik a všechny zrovna jen pravá strana.
Offline
Obe strany su na vymenu. Nastatie je to rovina s falcom. To lahko nahradis.
Ak sa vyhras bude to zase na par rokov OK.
Brusit a tmelit to nema vyznam,. Je to prehnite skrz.
Offline
Myslíte i ta řidičova strana vyřezat a nový plech? Naštěstí i ta sousedova strana je jen na té rovině, nezasahuje až do toho zlomu kde začíná ten oblouk lemu. Nový samostatný lem se asi nedá sehnat jak jsem psal, jen na starší verzi Yaris I, ale ten je kapánek jiný. Takže asi domácí výroba z plechu. A si to napojím až asi za tou spárou mezi blatníkem a dveřmi, abych nemusel pracně dodělávat tu spáru, i když by se mi líbilo napojit to až právě uvnitř pod spárou, aby nebyl moc vidět případný spoj. To ale nevím jestli zvládnu tak pěkně vyrobit. Děkuji
Editoval varok (15-04-2022 13:55:25)
Offline
Jen nechápu jak vidím na některých videích na youtube ze zahraničí jak opravují v servisu auto. Má pomačkaný třeba kousek zadního lemu. Má nový celý blatník, který nestojí zrovna málo a z toho vyřeže jen kousek dílu který je poškozený a zbytek zahodí pryč. To se tak opravdu dělá? Nedokážu si představit, že bych koupil celý zadní blatník třeba za 12000,- kč, z toho vyřezal jen lem, v hodnotě třeba 1500,-kč a zbytek vyhodil.
Offline
ano vymenit obe strany.
a ano aj ja vyrezavam len to co potrebujem. teraz sme menili strechu a kus vrchnej bocnice na O3-
pouzili sme len vrch a zvysok siel do skladu...
Offline
Ó, tak to je docela husté. Třeba se to pak na něco ještě použije. Viděl jsem to právě na nějakých videích youtube, jak opravoval jen různé části, třeba kousek zadního lemu, kousek prahu apod. Označil si jen potřebnou část, vyříznul z celého dílu a zbytek zahodil do kouta. No Yariska budu opravovat asi začátkem května, podle počasí. Teď pořád prší. Kdyžtak sem dám potom nějaké fotky jestli bude zájem. Děkuji
Offline
Jo,fotky dej pro inspiraci ostatnim kutilum. I fotky během práce,ať je vidět rozsah poškození a tvuj postup opravy.Díky předem.
Offline
Řekl bych, že ten blatník s vyřezaným kouskem nevyhodil, ale vyřezal z něho ještě další kousky ještě pro dalších 5 aut.
Neboli nevalil zákazníkům do hlavy, že ten řez by tam byl vidět a že je třeba vyměnit (a zaplatit) celý kus, takže šetřil jejich peníze.
Offline