SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj ,je možné z klasického CO svařovat hliník?Kamarad řikal ,že je nějaký drát ktrerý se jen vymění.A nemusí se měnit ani bomba...tak dekuji za radu
Offline
Kamarád kecá. Musí se vyměnit jak drát, tak i plyn. V ideálním případě i bovden a kladky. Jole.
Offline
Na hliník jedině Argon a nejlépe teflonový bovden. V klasickém kovovém bovdenu drát dře a zasekává se.
Offline
mates118 napsal(a):
Ahoj ,je možné z klasického CO svařovat hliník?Kamarad řikal ,že je nějaký drát ktrerý se jen vymění.A nemusí se měnit ani bomba...tak dekuji za radu
To je jak dotaz na radio Jerevan:
Jest možno chujom dub porubať?
Da, jest, ale chuj musí být dubový a dub musí být chujový.....
Editoval pafik1605 (12-08-2021 14:30:25)
Offline
varok napsal(a):
Na hliník jedině Argon a nejlépe teflonový bovden. V klasickém kovovém bovdenu drát dře a zasekává se.
to hore je zase varokovina
Osobne zvaram hlinik s ocelovym bowdenom dlhe roky.. teflon som mal v stroji naposledy asi pred desiatimi rokmi .. siel von pretoze sa mi v nom drot zasekaval z dovodu jemneho znecistenia hlinikovymi supinkami zo samotneho drotu...
Editoval vyrobca (12-08-2021 16:56:16)
Offline
Vyrobca: Jaká varokovina? Co jsme svařovali v jedné firmě hliník mašinou Kemppi, tak nám drát hrozně škubal. Tak koupili šéfové bovden s teflonem a šlo to pěkně. Sváry ale i tak nic moc, tak se ta zakázka nakonec svařovala TIGem.
Offline
Varok - nic v zlom, ale kolko mas osobne nazvaraneho hliniku? Ja som s tou mojou staruckou Formicou na 230V zvaral 5 rokov IBA hlinik... A ked ti uz nahodou zacne hlinik zasekavat v ocelovom bowdene, tak je uz naozaj nieco zle.. Najskor velmi stary, spinavy a zodraty bowden.. zato teflon dokazes v pohode zaniest hlinikovymi supinkami a ucpat ho uz po mesiaci prace..
Offline
Já jen pár metrů. Jen co jsme zkoušeli jednu zakázku jak jsem psal.
Offline
Tak nechapem preco odpisujes a snazis sa rozdavat rady v teme ked si bez skusenosti..
edit: vidim ze asi chces dostat zlatu medailu za 7000 prispevkov... za kazdu cenu..
Editoval vyrobca (12-08-2021 22:44:03)
Offline
Já mám svářečku Güde MIG 192/6K,mohli by jste mně prosím doporučit jaký drát Argon ,to je asi klasická bomba....děkuji
Offline
A co take chces zvarat? Si akosi zabudol napisat..
Offline
vyrobca: nic proti tobě, asi ti to funguje tak, jak píšeš.
Nicméně obecné doporučení výrobců (jiných, než ty ) je používat s hliníkovým drátem teflonový bovden. To, že ti to jede s normálním ocelovým bovdenem je tvoje specifikum. On ten teflon není jen kvůli klouzání, ale i kvůli kontaminaci hliníku z ocelového bovdenu.
Zrovna tak průtok plynu; kdysi jsem se tu na to ptal ptal a tys doporučoval nějaký směšně malý průtok, cca 6 litrů, jestli si to dobře pamatuju. Možná ti to funguje; mě to nefungovalo a aby to k něčemu vypadalo, musel jsem jít až na 12 a více litrů, jak doporučuje výrobce drátu.
Takže seriozní by od tebe bylo psát to způsobem .... " výrobce drátu sice doporučuje to a to, ale mě to dobře funguje i za jiných podmínek"...... To je pak zajímavá informace (nejenom pro konkrétního tazatele), a pak už bude jen na něm, jestli půjde cestou experimentování, nebo se bude držet doporučení, které platí pro daný produkt.
Editoval pafik1605 (13-08-2021 11:01:16)
Offline
Hliníkem vařím už třicet let. To pro vyrobca. Varok má naprostou pravdu. Chce to uhlíko-teflonový bowden s mosaznou spirálou 20cm od špičky, dále už méně podstatné je kladka na hliník s U drážkou, špička tvrzená na AL. Velice podstatné je seřízení podavače tak, aby mezi kladkou a vstupem do eurokoncovky byla minimální mezera a drážka kladky přesně navazovala na vodící trubičku eurokoncovky. Používat minimální přítlak. To co napsal vyrobca platí pouze pro drát řady ALMG, která je pevnější a pro průměry drátu od 1mm výš. Pokud použijete ALSI5 nebo ALSI 12, tak s kovovým bowdenem nezavaříte nic ani po padesáti letech zkušeností. Pro matesa: argon stačí 4,6, drát ALSI5 průměr 1.
Offline
Přiznám se že nevím co jsme měli za drát, jen že to byl nějaký AL 1mm. Plyn jsme měli čistý Argon a bovden co má uvnitř teflon. S klasickým kovovým jak jsem psal nám to hrozně škubalo drátem a nebo se uzloval drát u podavače. Pak jsme to trošku poladili, hodně malý přítlak podavače, ten bovden s teflonem a průvlaky v hořáku nevím co byly zač, ale taky jiné než na ocel. Svařoval jsem jen pár metrů jak jsem psal, plácnu jen asi 3m co jsme zkoušeli nastavení a pár výrobků. Ale nakonec to svařovali TIGem, protože tím MIGem to nebylo moc pěkné i přes použití profi mašiny Kemppi, myslím nějaký Kempomat.
Offline
chtěl jsem si svařit hliníkový nájezd na motorku,urazil jsem jednu příčku...a potom drobnosti na dílně nic profi....
Offline
Zdenal - vyskusal som aj ten uhlikovo teflonovy bowden ktory mi ponukol v predajni este p. Spurny ked tam pracoval, kupoval som k tomu velke spulky hlinikoveho drotu ALMG5 0,8 mm ked som mal vela zvarania na hlinik.. Ale ako pisem, ten bowden siel po mesiaci zvarania z horaka prec.. proste sa zacpal necistotami zo samotneho drotu ako sa ten drot obtieral u vnutorne steny bowdenu. Vycistit sa to nedalo.. Samozrejme tiez zalezi na tom aby pri zvarani nebol horak skruteny ale bol co najrovnejsi. Pritlak samozrejme minimalny, medzera medzi kladkami a bowdenom tiez minimalna a ja som si este na horaku vyrovnal kolienko kolko sa dalo aby bolo co najrovnejsie a aby aj tam bolo co najmensie trenie drotu o bowden. No a AlSi5 1 mm mam malu cievku a s trojmetrovym horakom s ocelovym bowdenom v pohode zvaram.. to ze je ten drot podstatne maksi, neznamena ze sa stym neda zvarat..
pafik1605 - pozri sa, argon ma ako vsetci dobre vieme akosi vyssiu cenu ako obycajne CO2. Takze pri celodennom zvarani velmi rychlo zistis ze ten plyn sa sakra rychlo mina a nie je to lacne pokial to plati tvoja penazenka. Ja som si dokonca kvoli usporam argonu kupil setric plynu. - bol som s tym prednastavenym redukcakom bez budikov viac menej sklamany.. Dalsou z ciest znizovania nakladov za argon je zistit, pri akom minime sa da este zvarat ....
mates118 - zial, citas tu aj veci ktore s tvojou otazkou moc nesuvisia.. ale ako pise ZDENAL - obycajny argon 4,6 a drot AlMg5 1 mm. Len parametre pri zvarani hliniku su niekde uplne inde. Rychlost drotu budes musiet podstatne zvysit, aby si pri prvom zapaleni obluka nezapiekol spicku.
Offline
ještě jsem našel tuto TIG svářečku,ta by asi postačila pro moje účely.jenom tam píšou ,že se to musí předělat....nevíte co to vše obnáší?
https://www.lidl-shop.cz/p/invertorova- … p100279958
díky
Offline
mates118 napsal(a):
ještě jsem našel tuto TIG svářečku,ta by asi postačila pro moje účely.jenom tam píšou ,že se to musí předělat....nevíte co to vše obnáší?
https://www.lidl-shop.cz/p/invertorova- … p100279958
díky
Je to dost práce, to předělávání, aby ta svářečka vypadala takhle: http://www.formicaweld.cz/0%7C10%7C15%7 … r-tig.html
Offline
Zapomeň (jestli máš trochu soudnosti. Jestli ne, postav si svojí)
Offline
takže tato svářečka z lidlu v praxi nefunguje na hliník?Já to nepotřebuji profi...třeba ed se mně urvala příčka na nájezdu ,tak to potřebuji bodnout....
Offline
mates118 napsal(a):
ještě jsem našel tuto TIG svářečku,ta by asi postačila pro moje účely.jenom tam píšou ,že se to musí předělat....nevíte co to vše obnáší?
https://www.lidl-shop.cz/p/invertorova- … p100279958
díky
ale toto je iba DC, na taku muziku potrebuješ AC/DC - najlepšie Hells Bells, alebo pozri na Youtube ako sa zvara hlinik DC s opačnou polaritou, na body by to mohlo stačiť..
https://youtu.be/CHkx8cca-SQ
Editoval AndyS (02-09-2021 11:12:05)
Offline
Mates, neviem preco zacinas spekulovat zvaranie hliniku tigom ked mas doma Güde MIG 192/6K.. kup si do nej malu spulku 1mm AlMg5 a zozen flasu argonu.. na take to domacie zuvanie to bohate postaci.
Offline
Zdravim.Prosim o radu.
Pojde zavarit MIGom prasknuta hlinikova olejova vana na aute po vypusteni oleja a vycisteni praskliny priamo pod autom zvarackou PARKSIDE PMSG 200 A1 ?
https://ibb.co/cQfCW4F
Editoval Jozotom (02-12-2021 23:41:02)
Offline
Ak ten zvar má aspoň trocha plniť účel, demontovať, vyčistiť, odmastiť, odmastiť a ešte aspoň 2xodmastiť, jemne prebrúsiť, stabilizovať prasklinu, odmastiť, ohriať
Potom sa zaoberať zváračkou, prídavným materiálom,.....
Offline
Jozotom napsal(a):
Zdravim.Prosim o radu.
Pojde zavarit MIGom prasknuta hlinikova olejova vana na aute po vypusteni oleja a vycisteni praskliny priamo pod autom zvarackou PARKSIDE PMSG 200 A1 ?
https://ibb.co/cQfCW4F
Pokud svařuješ denně hliník aspoň 10 let, tak ano
Jinak viz Sttefo.....
Offline