SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Brembo: Je tomu sice naopak, ale to je jedno. Klasické Felicie s 1,3 a 1,6 motorem měly ty starší typy startéry bez redukce(pár prvních kousků) který měl jen asi 800W. naopak ty maličké s redukcí už mají na štítku 1000-1200W, je více typů. To jsem dal jen jako příklad. má to vnější otevčený převod, ale třeba startéry jako jsou v Octáviích I, Golf IV apod. mají startér s planetovou převodovkou, která má v podstatě přírubu stejnou jako by měl samotný motorek, výkon ale nevím. Takového něco jsem myslel, prostě aby měl elektromotorek stejný nebo podobný průměr jako stávající elektromotorek. Už to tedy nebudu řešit.
Když se podíváte jaké jsou obrovské baterie ve vzv nebo těch elektrických paletovacích vozíkách, tak nevím jestli by to maličký invertorek třeba 120A utáhnul.
Offline
Nakonec možná vyjde nejlevněji onen bazmek z elektrického vozíku prodat, za ty peníze koupit nějaký elektrický kladkostroj o nosnosti 500 kilo a kolem něho postavit zvedací konstrukci.
Offline
pavol.sk napsal(a):
oba maju rovnaku spotrebu prudu
toto není uplně pravda, mám Destu s motorem Zetor.
Původní starter s tím točil rychle ale baterka zdochla než se prostor ve hlavách ohřál natolik aby diesel chytnul.
Starter sem vyměnil za zpřevodovaný, ten s tím vydrží točit mnohem déle, tak dlouho - až motor chytí.
Takže ten převodový má menší odběr proudu.
Asi výsledné otáčky startéru jsou menší ale stihne to chytit.
Když ne, tak eter - špatně,
..............autogen - špatně,
..............noviny - lepší,
............. horkovzduška - chytne zaručeně. (Zetor)
Offline
Bourač: No ty zpřevodované nemusí mít nižší otáčky. Třeba ty výše jmenované z Favorita, š120 apod mají myslím otáčky kolem 1500 za min. na prázdno. Ty zpřevodov ané mají zhruba stejně, protože elektromotor má vyšší otáčky, myslím kolem 5000 a je zpřevodovaný do pomala na těch asi 1500. S odběrem proudu je to jak píšete. Ty velké mají asi 150A a více, ty malé s reduktorem kolem 80A. Je to podobné jako u některých akuvrtaček apod.
Offline
Na bastlírně ti už vše řekli . Pro tebe velmi jednoduché řešení . Vemeš baterku ze svého auta a baterku z manželčina (synova) , zapojíš za sebou a párkrát v klidu zvedneš . Máš to skoro zdarma , jen kabeláž . No a jestli máš svářečku , tak můžeš použít svářecí kabely . Ostatní jsou samé nesmyslné kecy .
Offline
Ano Bobobo, myslím, že jsme se dopracovali k tomu nejjednoduššímu řešení, děkuji těm, co mi bastlírnu doporučili.
Offline
bourac treba si pozret stitok motora ak ma jeden 800 a druhy cez kilowat tak je jasne ze tam je rozdiel ja som varokovy vysvetloval nieco uplne ine
Offline
No to není. Ten větší má výkon kolem 800W, ale samotný elektromotor hnaný napřímo. Ten redukovaný má výkon 1kW po zpřevodování, samotný elektromotor je poloviční než ten velký, tak výkon odhaduji kolem 500-600W. Aa jde vidět že jste nepochopil co jsem psal. Jestli má nynější elektromotor výkon asi 3kW při 24V, odběr asi 195A. Použitím převodu by mohl být elektromotor mnohem menší, plácnu 2000W, tím pádem by měl i nižší odběr. Ale autor dotazu už má asi vyřešeno, tak je to jedno.
Offline
Tak s radostí sděluji, že je zdviž zprovozněna. Motor, který jsem koupil se zvedacím zařízením, spouštím přes stykač ze dvou 12V baterií zapojených do série, ventil pro zvedání napájím 20V zdrojem od notebooku a ventil klesání mám připojený na regulovaný zdroj 3-12V, přičemž optimální napětí je cca 8V, při napětí přes 9V to padá moc rychle, při napětí pod 7V se už ventil nedokáže otevřít. Všem, kteří se mi snažili poradit, moc děkuji. Zde ještě odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=0eWiEr2 … channel=MV
Editoval mv (24-04-2021 17:17:44)
Offline
Mne to zatím vyšlo na 19000 Kč, přičemž 8000 Kč stálo zvedací zařízení a 2500 Kč agregát se stykačem. Pak tam byla za 1500 Kč baterka, druhou použitou jsem dostal zdarma, překližka, barva a železo na plošinu stálo cca 4000 Kč, zdroj k NTB zdarma, regulovaný zdroj pro ventil klesání 300Kč, závěsný ovladač z bazoše za 560 Kč, elektroinstalace ( kabel a koncový spínač ) 800 Kč, zbytek kotvící materiál atd. Práce vlastní zdarma. Na cestě z Číny mám ještě automatickou nabíječku a vyrovnávač napětí mezi ty dvě baterie za cca 900Kč, takže suma sumárum 20000 Kč.
Offline
Nejrozumnější řešení. Trakční baterie a levná čínská nabíječka.
Offline
mv nemozes hodit link ked si to kupil a model nech si clovek pozre parametre zdvih tlak a vie ktory predajca
to aj posle ak je to cina lebo nic nieje horsie ako si vyberat z 10 cinanov kazdy to ma pekne nafotene potom
pride krabica a je to ako B kvalita... preto sa pytam na link na vyrobok/predajcu ..
Offline
Nevím Ihlan, co vás konkrétně zajímá? Vzhledem k tomu, že většina věcí byla koupena na Bazoši, těžko vám budu dávat link na to samé. To zvedací zařízení a agregát byly z elektrického VZV Jungheinrich EJC212 se zdvihem 4m, nyní je tam např. tento inzerát https://stroje.bazos.cz/inzerat/1352773 … letaku.php .
Offline
No ja by som upracil 200A imvertor a hotovo. Ale bolocby to potom na kabel no.
Offline
Je otázka, jestli v blízké budoucnosti nebudou levně a snadno dostupné vyřazené baterie z elektromobilů.
Offline
Nez vymejslet kraviny tak bych to překopal na klasicky 3f elektromotor jak tu bylo zmineno.
Offline
ono kazdy by to asi robil podla toho na co ma znalosti/moznosti
Offline
Ať nad tím přemýšlím z jakéhokoliv úhlu pohledu, tak mi vychází jako nejlepší dát tam zase baterie. Tahat za vozíkem tohoto typu jakýkoliv kabel je nešikovné a nebezpečné, bez ohledu na to, zda bude použito jednofázově 230V nebo třífázově 400V. Jen úvaha, co se může stát pokud na kabel najedu a poškodím ho, což při celkové váze zařízení není jen pravděpodobné, ale skoro jisté, mi říká, že to bude velmi nebezpečné. Tahat dva silné jednožilové kabely s napětím 24V stejnosměrných je ještě horší s ohledem na potřebný velký průřez a přesto velké úbytky napětí při proudech kolem 200A.
Z původního dotazu není úplně jasné, zda se bude zařízení pohybovat, nebo bude stát na místě a pouze se využije zdvíhání. Potom předešlá úvaha není úplně aktuální. Ovšem jaký použít zdroj stejně není snadné poradit. Štítkové hodnoty nemusí vůbec platit, nejlepší by bylo nejprve provést měření s nějakými (třeba půjčenými, ale dobrými) bateriemi, jaký bude skutečný odběr proudu v nejnepříznivějším případě. Z toho pak teprve vycházet při návrhu zdroje. Stejnosměrné motory jsou docela potvora, málokoho napadne, že při zatížení dokáže docela malý motorek v akku vrtačce odebírat při 12V až 30A, přitom naprázdno bere jen 2A.
Offline
Z videa u mé předchozí odpovědi z 24.04.2021 17:14 hod i ze zadání je zřejmé, že se jedná o stacionární zařízení, které je na jednom místě. Pravda také je, že zrovna v tom prostoru 3-fázovou zásuvku nemám, takže bych to musel řešit nějakým dlouhým prodlužovákem a ten by také nebyl zadarmo. Vzhledem k tomu, že už je to zprovozněno přes 2 baterie a já jsem s výslednou cenou, výkonem i provozem spokojen , považuji další spekulace za zbytečné.
Editoval mv (04-05-2021 16:01:16)
Offline
Stránky: 1 2