SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
OT, ale neda mi to: To je fakt tych par litrov fridexu tak drahych, ze vam to stoji za taketo problemy? Prosim nereagovat na OT....
Offline
Pořiď si tento traktor a pochopíš. V chladném počasí potřebuje ohřát, tj.zalít ho teplou vodou. V mrazech pár konví s horkou vodou padne, abys to nastartoval. Jsou to staré stroje, ty nejstarší mají 70 let a ne každý má motor v 1A stavu.
Offline
Za komoušů se někdy používalo topné tělísko do chladicího systému s kabelem na zapojení do zásuvky někde na zdi nebo na sloupu, třeba by šlo něco takového použít?
Offline
u starších zetorů nejsou mrazové pojistky, místo které se dává ohříváček a spojení hadicemi bylo moc natěsno pro zabudování ohříváčku z ify. Fridex tam samozřejmě mám a případný ohřev řeším el. topidlem daným na cihelné bloky pod motorem traktoru a svrchu přehozenou celtou, aby podržela teplý vzduch (Z6718) Spolehlivě to i při velkých mrazech ohřeje motor za cca hodinu.
Editoval bn (08-03-2021 16:08:26)
Offline
Lincoln https://postimg.cc/f39rDG6c
Offline
To "Jirkati", příspěvek č. 200.
Ne, že bych se s tebou chtěl srovnávat, co se týká vědomostí a zkušeností, ale přesto si dovolím citaci k danému tématu:
"Obal elektrody je rozhodujícím činitelem, který určuje svařovací vlastnosti elektrody i mechanické vlastnosti spoje. Obal elektrody má tyto funkce:
1. činí prostor mezi elektrodou a tavnou lázní elektricky vodivější a tím usnadňuje hoření oblouku.
2. vytváří v žáru oblouku plynovou clonu,chrání roztavený kov před vzduchem.
3. čistí a zlepšuje roztavený kov, podobně jako struzka při výrobě oceli.
4. zvyšuje tekutost a teplotu tavné lázně a rychlost, jíž se taví elektroda.
5. upravuje složení svarového kovu.
6. tvoří na povrchu svaru vrstvu struzky, která chrání svar před vlivem vzduchu a rychlým ochlazením.
7. zlepšuje vzhled svaru.
Tedy podle bodu 3. a 5. se podílí na vlastnostech svaru. Jole.
Offline
No jo , ale při sváření elektrodou je ten smrad jediným ochráncem vznikajícího svaru . Ale zde je nade vším inertní obal . A ten ještě umožní se i bez dalšího přídavného materiálu ještě i dohřát svar . Když jsme chtěli navařit díly stavů z 30átých let minulého století , tak se nám osvědčilo celý svar i s okolím vlastním svářením co nejvíce ohřát . Zrovnatak když svářím např. brejle na čerpadlo , tak když skončím , je celý díl do ruda . Ale říkám , zde to nelze . Na TIGa se těším . ss bednu HF mám , hořák již taky , redukčák , takže už "jen" Ar .
Offline
jole, možná jsi jen přehlídnul, že v tomto případě se jedná o svařování litiny. A dlouze bychom mohli diskutovat o metalurgii v místě tvorby sváru. A pak do toho můžeme zamíchat jednotlivé vlivy bazického, kyselého a rutilového obalu. Byl by z toho takový guláš, že by se zdejší přispěvatelé utloukli smíchy. To není smyslem zdejších diskuzí. Pořád připomínám - svařování litiny.
https://www.svarbazar.cz/phprs/view.php … 2007080501
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008010302
Offline
jirkati napsal(a):
jole, možná jsi jen přehlídnul, že v tomto případě se jedná o svařování litiny. A dlouze bychom mohli diskutovat o metalurgii v místě tvorby sváru.
Je to tak. V tomto případě se obal nikelitové elektrody nijak nepodílí na doplnění legujících prvků do svarového kovu. Takže i otlučená a očištěná elda je vhodná jako přídavný drát pro TIG. Doporučuji použít ty s co nejvyšším obsahem Ni.
Offline
Offline
Zapomněl jsi na dírky na konci trhlin, nebo tam jsou? Ale sváry máš velice pěkné. Jaké elektrody jsi nakonec skutečně použil a kolik se jich tam "vešlo"?
Offline
Dírky tam jsou, elektrody bych musel spočítat, měl jsem 40 Lincolnů (super) a 14 Esabů (tragédie), ale zbylo jich celkem dost. Vařil kamarád, poprvé v životě litinu, ale už měl eldu v ruce, já jen tak okrajově.
TIGem to moc nešlo, ale na brzdovém kotouči celkem jo
Offline
autocross napsal(a):
TIGem to moc nešlo, ale na brzdovém kotouči celkem jo
To je právě ten případ o kterém jsem se zmiňoval výše. Na silně znečistěných, nebo určitých druzích litiny je lepší použít elektrodu, než TIG. Jinak podle obrázků to vypadá velmi dobře. Takže se oprava zdařila, zdá se.
Offline
autocross napsal(a):
...TIGem to moc nešlo, ale na brzdovém kotouči celkem jo ...
No ani na tom brzdovém kotouči to moc nešlo. Zleva je už ve svaru prasklina.
K opravě bloku motoru: Chválím, málokdo tady dá fotky výsledku práce.
Offline
Ano, prasklina tam je, ale kotouč se nepředehříval ani nedohříval. Šlo jen o to, jak se to bude chovat.
A potom se do toho mlátilo kadivem.
Editoval autocross (17-03-2021 08:53:54)
Offline
Moc pěkně, se zajmem jsem proces sledoval tim spíš, že mě čeká výfuk. Chtěl bych ho zkusit zavařit, chtělo by se mi říct zalepit dirky na výfukovém potrubí. Pod motorem chybí krycí plech a postupně si to vybírá svou daň. Ve výfukovém potrubí, dle mého v kusu z litiny prorezla dírka. Zatim to nevadí, ale bude se to časem zhoršovat.
Jak by jste to doporučovali zaslepit? K dispozici je MAG nebo elektrody.
Ještě fotky:
Otvor je vidět v zakouřeném místě, uchycení spodních plechů je nefunkční a šlo by odříznout nebo využít pro návar.
Jedná se o koleno s uchycením Lambda sondy.
Editoval Charon (17-03-2021 09:40:30)
Offline
Pokud je to litina - a podle důlkové koroze to tak vypadá - tak MAG nepřipadá v úvahu. Horší je, že výfuky jsou nejvíce napadené zevnitř, takže když už se vyskytně díra, tak je stěna extrémně zeslabená. To už pak není svařování, ale lepení vlaštovčích hnízd. Pokud je aspoň nějaká možnost takový "svár" následně zevnitř obrousit, tak je šance na provizorní záchranu. Propadlinám se totiž není jak vyhnout a co budou dělat horké plyny na takové překážce, to ví jen odborníci na proudění horkých plynů.
Možná by bylo jestější se poohlédnout na příslušných šrotištích po zachovalejším kusu.
Offline
autocrossi - ta fotka s hotovými sváry,
v místě kde prasklý kus zůstal držet a v tomto místě (jako přes pant) se dalo odtržený kus přitisknout zpět na své místo
- vidím tam nějakou čáru, není to prasklina? Původně neviditelná, vzniklá třeba při vaření teplem?
Offline
jirkati napsal(a):
Pokud je to litina - a podle důlkové koroze to tak vypadá - tak MAG nepřipadá v úvahu. Horší je, že výfuky jsou nejvíce napadené zevnitř, takže když už se vyskytně díra, tak je stěna extrémně zeslabená. To už pak není svařování, ale lepení vlaštovčích hnízd. Pokud je aspoň nějaká možnost takový "svár" následně zevnitř obrousit, tak je šance na provizorní záchranu. Propadlinám se totiž není jak vyhnout a co budou dělat horké plyny na takové překážce, to ví jen odborníci na proudění horkých plynů.
Možná by bylo jestější se poohlédnout na příslušných šrotištích po zachovalejším kusu.
Přesně, na podobné práce ideálně elektrodu.
A pokud už se to musí z nějakých důvodů opravit, tak vyklepat na nějaké trubce záplatu ze žáruvzdorného plechu a elektrodou na niklové bázi (UTP 068 HH je NiCr70/20 nebo niklová na litinu UTP 8 jsou už od průměru 2,0) to obvařit.
I tak to může být zpočátku to lepení vlaštovčích hnízd, někdy to na poprvé nechytne. To pak tou niklovkou v místě svaru posmrkat a vybrousit, zase posmrkat a vybrousit, postupně se povrch naleguje a třetí svar už může být spoj s tou záplatou.
Ale vracím se na začátek: "A pokud už se to musí z nějakých důvodů opravit". Protože pokud to není propálené jen v nějakém ohybu, kde horké plyny naráží na stěnu, nebo to nepropálilo nějakou vadu v materiálu, tak přirozeným opotřebením to bude za chvíli o kus vedle stejné.
Offline
Díky za rady. Až to sundám tak uvidíme. Tady to propálilo místo kolem uchycení spodních plechů, prostě místo které je jiné než ostatní část trubky. Nepříjemné je, že díl prodejny nevedou, tak jen vrakoviště nebo shánět.
Offline
Charon napsal(a):
Díky za rady. Až to sundám tak uvidíme. Tady to propálilo místo kolem uchycení spodních plechů, prostě místo které je jiné než ostatní část trubky. Nepříjemné je, že díl prodejny nevedou, tak jen vrakoviště nebo shánět.
Se sháněním starších součástí jsou problémy, ale zkuste E-Bay, tam se kolikrát dá sehnat i zázrak Kdybych věděl značku a přesný typ součástky, určitě bych zkusil hledat na Old Car Parts Sale, různě po světě. Bohužel tam je problém se zásilkou a cenou... K tomu svařování. Jestli je to diesel, může být ta litina kontaminovaná i zplodinami síry. To je potom starost se svařováním navíc.
Offline
Ne, je to benzín ale rozumím a díky. Podle mého to nevedou jako nerentabilní, jako něco co je prakticky nezničitelné, to ale neznamená že není. Bud to někde seženu nebo nějak ovařím.
Editoval Charon (18-03-2021 22:50:26)
Offline
Jirkati: tak elekrod zbylo 29 a půl z celkového počtu 54. Včetně toho pokusu na kotouči.
Frank: chtěk jsem si ten TIG jenom vyzkoušet.
bourač: Vidíš správně, je tam prasklina, ale s tou se tak nějak počítalo. Tak uvidíme, jestli to poteče.
Offline
Podobné věci se dařily nejlépe autogenem. Pístní kroužek + tavidlo,ale tavidlo už nemám,možná se dá koupit.
Offline
kemppin napsal(a):
Podobné věci se dařily nejlépe autogenem. Pístní kroužek + tavidlo,ale tavidlo už nemám,možná se dá koupit.
Co lidi vedlo k tomu, použít jako přídavný materiál pístní kroužek?
Offline