SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#126 01-01-2021 11:14:37

sm_is
Člen
Registrovaný: 07-05-2014
Příspěvky: 16
Web

Re: Něco z karosařiny

Radim napsal(a):

momák napsal(a):

Čau Varoku smile.karosařině se nevěnuji,ale vyvařování Š 120,mě přesvědčilo o tom,že je to práce drbačka a někdy hodně k naštvání.To nesedí,tam se nemáš do čeho chytit a nevím,co ještě.Buď musíš zvolit kompromis,mezi prací a cenou a nebo,si o peníze říct.Každej na to nemá,ale jiná cesta není.Pokud děláš,jak píšeš,tak si to musíš nechat zaplatit,jinak,ať jdou.Tohle je obchod a ty nejsi samaritán.Jinak ze sebe děláš zbytečně osla,navztekáš se,spotřebák,energie.Je to tvrdý,ale takhle to ofunguje.Budeš spokojenější,obrníš se smile.

Přesně tak.
A tlak  na snižování  cen  na vyvařování  bude v dalších  pár letech  ještě vyšší. Model,  kdy po  5 - 10 letech  se na autě udělala generálka,  vyvařila celá  kára,  ostatní  rozhodilo,  vyčistilo,  vyměnily opotřebované  věci,  to  všechno  klidně i  v nějaké  zapadlé  garáži a potom  to  auto  drželo třeba ještě dalších  20 let,  je dávno  pryč.
Dneska se všechno  musí  měnit,  skoro  nic se nedá  opravovat. Takže majitel,  po  5 - 10 letech  ježdění, musí  sáhnout do  peněženky a dát vyměnit komponenty za 50 - 150 tisíc a potom  může jezdit dalších  5 let. A potom  auto  dát do  šrotu a kupovat  nové,  protože by musel  měnit komponenty třeba za 100 - 200 tisíc.
Vyvařování  káry tak  ztrácí  na významu,  kde dříve prodloužilo  vyvaření  káry životnost  auta třeba o  těch 20 let, dnes třeba jen  o  dva roky,  o  jednu  STK.  Nebo umožnilo  prodej  auta někomu  ještě chudšímu  a naivnímu...

Si děláte srandu? Já tu dobu "dříve" zažil. Auto staré 10 let bylo na odpis komplet, komplet se muselo udělat, generálka motoru, občas sáhnout na převodovku, komplet karoserie, ložiska, trubičky... Udržet auto ještě z cca. roku 1990 (možná 1995) více jak deset let při životě stálo mnoho úsilí, nehledě na obrovské morální zastarání. Auta od roku cca. 1998/2000 jsou ve velkém dodnes v provozu bez zásadních nedostatků, i morálně jsou na tom dobře.

Offline

 

#127 01-01-2021 12:36:56

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Něco z karosařiny

sm_is napsal(a):

Si děláte srandu? Já tu dobu "dříve" zažil. Auto staré 10 let bylo na odpis komplet, komplet se muselo udělat, generálka motoru, občas sáhnout na převodovku, komplet karoserie, ložiska, trubičky... Udržet auto ještě z cca. roku 1990 (možná 1995) více jak deset let při životě stálo mnoho úsilí, nehledě na obrovské morální zastarání. Auta od roku cca. 1998/2000 jsou ve velkém dodnes v provozu bez zásadních nedostatků, i morálně jsou na tom dobře.

Souhlasím,  v té  době už  auta byla dost  složitá.

Offline

 

#128 01-01-2021 13:21:54

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: Něco z karosařiny

TaggerxXx: No právě takoví lidé mi taky vozí auta.

SO 545: No vy jste profík, tak na to máte trošku jiný pohled. A vím že veterány už jsou úplně jiná liga. Občas koukám na youtube na ty blázny z ciziny, jak renovují veterány a někteří fakt nádhera.

K ostatnímu se nebudu raději vyjadřovat, mám na to úplně jiný názor.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#129 01-01-2021 13:30:28

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Něco z karosařiny

Radime, bezne auta pre plebs su naopak jednoduchsie ako tie stare. Kukni si prednu napravu skodovky 105, brzdy plne suciastok a pritom jednookruhove. Akurat motor bol jednoduchsi, ale aj o tom by sa dalo polemizovat, ak to porovname s fire od fiatu. Pre mna je zatial vrchol jednoducheho auta suzuki ignis, tak jednoduche auto som nezazil.

Offline

 

#130 01-01-2021 14:28:21

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Něco z karosařiny

Jednookruhove brzdy u 105 ?? asi tazko ani S100 nema jednookruh .-)
To urcite nemas z vlastnej hlavy alebo si ich nikdy nevidel rozobrate.

Offline

 

#131 01-01-2021 14:44:29

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Něco z karosařiny

Tak praskni hadicku na niektorom kolese, ze co sa stane. Plne dvojokruhove brzdy mal len rapid.

Offline

 

#132 01-01-2021 14:46:28

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Něco z karosařiny

varok napsal(a):

SO 545: No vy jste profík, tak na to máte trošku jiný pohled. A vím že veterány už jsou úplně jiná liga. Občas koukám na youtube na ty blázny z ciziny, jak renovují veterány a někteří fakt nádhera .

Mas spravne naslapnute. Fandim kazdemu co ho bavi tato praca. Ja som mal stastie na profika co ma naucil vela.
Skusaj klepat , falcovat a tvarovat plech tak aby to co najlepsie sedel s co najmenej casti.
A zvarat plechy k sebe natupo a perfektne to licovat.
Dnes jedina mozna cesta a po vybruseni je to velka parada aj pri tmeleni...

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_856.jpg

Auto na fotke bolo uz tmelene...vidno to na vlavo. Diel bol dokllepany a cele zvarene.
Momentalne zvarame na tupo s medzerou cca 1mm tvrdou pajkou.
Schvalene pre VW / Skoda a Audi.
Trosku jednoduchsie licovanie...a ovela lepsia antikorozna ochrana dielu.

Offline

 

#133 01-01-2021 14:57:29

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: Něco z karosařiny

SO 545: No já na tupo jako máte na obrázku svařuji pořád, i když občas to úplně nejde. Je to sice pracnější, ale jak píšete, potom je jednodušší tmelení a povrchová úprava.

Editoval varok (01-01-2021 14:57:48)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#134 01-01-2021 18:24:31

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Něco z karosařiny

jean napsal(a):

Tak praskni hadicku na niektorom kolese, ze co sa stane. Plne dvojokruhove brzdy mal len rapid.

Auta snad už od spartaku měli dvouokruhové berzy. Dřív brdily dohromady přední a zadní. Pak do kříže. Rapid a pod měli vepředu dvoupístové brzdy (respektive čtyřpístové - 2 a 2 proti sobě), kdy k těm dvěma pístům co byly navíc šel tlak i z těch ostatních. Pořád je to ale dvoukruhová brzná soustava...

Pokud bych to měl popsat na tom prvním příkladu (zvlášť předek a zvlášť zadek), tak k těm dalším válečkům na předních brzdách šel tlak ze zadních... Kdo to zná tak pochopí...

Editoval Rellik (01-01-2021 18:25:46)


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#135 01-01-2021 20:06:39

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Něco z karosařiny

na dvouokruhové brzdy u Š 120 mám vzpomínku z Prahy. Dole na Hloubětíně jsem přijížděl do křižovatky už na oranžovou a auto přede mnou jelo, jako že to projede, tak jsem se podíval na semafory a hledal, který je ten správný, oranžová ještě svítila a když jsem se podíval na silnici, tak to auto přede mnou už stálo, tak jsem zadupl brzdu a pedál se propadl. Ten druhý okruh vůbec nebyl účinný a tak jsem do toho auta před sebou žuchnul. Brzdová trubička povolila v místě nějaké bodové koroze. Esenbák, když jsem se ho ptal, jak s autem, tak říkal, ať s autem pomalu přejedu (100 km), že můžu brzdit ještě ručkou (80. léta). Jina auto dostalo novou kastli.

Offline

 

#136 01-01-2021 20:31:18

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: Něco z karosařiny

To je běžné chování. Když praskne jeden okruh, tak se musí nejdříve pedálem našlapat kapalina, aby se vymezila vůle po vyteklé kapalině v prasklém okruhu, teprve potom naběhne funkčnost druhého okruhu. Jole.

Offline

 

#137 01-01-2021 21:59:09

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Něco z karosařiny

Hej, pri skodovke. Normalne auto ma okruhy oddelene, prave preto, aby sa toto nestalo. Preto je to "dvojokruhovy" system tak akurat na papieri. Otec bol automechanik 42 rokov, ja som sa tych vrakov narozoberal moc a moc. Fakt netreba byt nostalgicky v suvislosti s autami z vychodneho bloku. Jedine tak mechanici, mali nepretrzity zdroj prijmov.

Offline

 

#138 01-01-2021 22:08:41

AndyS
Člen
Registrovaný: 09-06-2020
Příspěvky: 401

Re: Něco z karosařiny

jean napsal(a):

Hej, pri skodovke. Normalne auto ma okruhy oddelene, prave preto, aby sa toto nestalo. Preto je to "dvojokruhovy" system tak akurat na papieri. Otec bol automechanik 42 rokov, ja som sa tych vrakov narozoberal moc a moc. Fakt netreba byt nostalgicky v suvislosti s autami z vychodneho bloku. Jedine tak mechanici, mali nepretrzity zdroj prijmov.

Skoro vsetko to boli licencne auta jak Ziguli, Polonez, Olcit, polsky Fiat, Favorit
Dokazom toho co pises je to ze vykres nestaci, treba toj vediet ako vyrobit aby to fungovalo..

Editoval AndyS (01-01-2021 22:24:32)


Omicron Gama 1500
IDEAL Praktik TIG 200 AC/DC

Offline

 

#139 01-01-2021 22:25:22

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Něco z karosařiny

Mam prejdene auta O VW chrobaka 60roky a vyssie az k Skodovkam.
Dielenske spracovanie VW je ovela lepsie. Ale koncepcia brzd je rovnaka cize nechapem co sa tu riesi.
Je to technika svojej doby.
Aj dnes ked sa vypusti nahle jeden okruh tak je to v pi... na chvilu...

Dnes si mechanici zarobia tolko co tvoj otec ani neuveri .-)
Momentalne vyhrava u mladeze A6 a 3,0 TDi ...vymena rozvodu ako fuska stoji 1000e len praca.
A vtedy koncia sny mladeze a beru dalsiu pozicku...

Trosku sa postracha mechatronika a mas v tom hned 3000e ani nevies ako...
Kazdy mechanik ktory pracuje ci uz v AUDI / VW alebo Skoda moze fusovat do zblbnutia...a za ine peniaze ... .-)

Offline

 

#140 01-01-2021 22:45:56

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Něco z karosařiny

Akurat si zabudol napisat, ze ta audina potrebuje tie rozvody menit po 180 tis. a mechatronika pri nezanedbanej vymene oleja tak 300 tis. km. Jako je pekne, ze v 80. ste boli vsetci mladi, krasni a nic vas nebolelo, ale ta technika tu stala za prd.

Edit: VW chrobak ako etalon k porovnaniu hocicoho zo. 70. rokov? Vazne?

Editoval jean (01-01-2021 22:46:45)

Offline

 

#141 01-01-2021 23:14:22

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Něco z karosařiny

Ale mladenci nekupuju auta zo salona od nas...ale dovezu masinu pred servisom...
Nevies o com tocis...ale v pohode.

Zaklad je porovnavat rovnake auta OK. A chrobak je presne etalon k Skodovke. Jednoduche lacne auto.
Mali sme renaulta s Tezexu a stal ako 2 skodovky.A ten sa vobec nedal porovnavat s produkciou vtedajsej Skodovky.

Akoby si dnes porovnaval trebars Daciu logan a Audi S3...ved su to rovnake auta...velkostne , vekovo ...a po rokoch aj cenovo...

A ta AUDIna meni rozvody po 210000km aby sme boli presny
A mechatronika u Audi a nielen je dost problemova vec...ak to auto kalis viac ako je zdrave.
Menime ich dost...a casto pocujeme to co pises...ze to malo vydrzat viac a olej sa nezanedbava...
A meni sa uz asi 3verzia ...cize postupne to upravuju...

Taraz som doma zvaral spodnu cast motora s V6 Tuarega...tiez panko place ale to je jedine co moze.
Bud to da opravit alebo to ani nepreda....
Niekto to pretesneval ...len si neuvedomil ze skrutky su z hlinika a 2x sa pouzit nedaju... Bezna chyba u tychto motorov.
Tak isto mam slusne zaplatene ako opravy zavitov v hlavach V6 Tdi...alebo prerabam elektornickuu regulaciu obtoku turba/otocenie vacky a zvarenie TIGom.
Vsetko dnesne hranie za slusne peniaze. Ja sa tej mladezi celkom tesim.

A pisem s praxe. Nie jedna baba povedala alebo na net napisala.

Offline

 

#142 01-01-2021 23:17:55

jean
Člen
Registrovaný: 27-06-2010
Příspěvky: 967

Re: Něco z karosařiny

A vies o tom, ze chrobaka vyvijali v 30. rokoch? To mozem porovnavat tu skodovku s novou fabiou, sak su od seba tiez 40 rokov. Chrobak bol navyse o triedu nizsie ako skodovka. Skodovke rozmerovo odpovedal v tej dobe VW golf 1, ale to uz by sme mohli porovnavat tak rozmer kolies....
SO545 inak nechapem, co chces povedat. Ze sa aj dnes auta opotrebuju, alebo pokazia? Jasne, ale pozri si % poruch na 1000 aut dnes a pred 30 rokmi. A hlavne pocet km do poruchy. To je dnes udajxasi 10x vyssi, ako kedysi. A uz vobec nechapem, k comu je informacia, ze nejaky domaci kutil nepozna servisny manual k tuaregu.....

Inak, pekne sme to tu zasrali nezmyslami, asi by to admin mohol prehodit do kecalkova, alebo vymazat.

Editoval jean (01-01-2021 23:22:33)

Offline

 

#143 01-01-2021 23:28:15

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Něco z karosařiny

Netvrdim ze nemas v niecom pravdu...ako aj ja sa nieco pozeram inac.
Ale snad o tom to je.
Dufam ze varok prepaci a od kasni sme az tak daleko neutiekli.

Co sa musi uznat je fakt ze dnesne auta /tak od roku 2000/ su neskutocne bezpecne.

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/732_img_20201005_070806.jpg

Toto auto nabral motorkar...v slusne rychlosti. Zlomena cela karoseria...ale airbagy a sedadla podrzali.
Auto je uz asi v srote...ale vsetci prezili bez zranenia.
2dospele osoby a tusim 2 deti.

V autach zo starej doby by asi na prednych sedadlach boli KO.

Offline

 

#144 02-01-2021 00:00:47

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8630

Re: Něco z karosařiny

SO 545: V pohodě. Jen mě zajímá co myslíte tou poslední fotkou a celkově příspěvkem? Jako že ty dnešní auta zachrání posádku, ale samotné auto se může vvyhodit? Možná by to Arthur Tussik a jemu podobní opravili. big_smile
Ne, teď vážně. Když se tu neustále hádáte, tak je třeba na druhou stranu uvést, že auta z dob hodně minulých, řekněme 80. léta hodně rezavěly, alle zase byly z poctivého hrubého plechu. Ty dnešní jen alobal. Takže když jste si včas všimli puchýřů, ještě byl čas na levnou opravu stylem obrousit, natřít odrezovačem, zatmelit, obrousit a lak. Dnes už to moc nejde. Všimnete si puchýře v laku a zjistíte že jste durch. Každý jen nadává na staré auta, ale kolik ještě jezdí Favoritů a Felícií v pěkném stavu? A to jsou prosím u Favoritů začátky 90. let. Podívejte se na dnešní auta. Octávie I, Fábie I, Octávie II, Fábie II, některé Renaulty, Opely třeba Astry G, ano i Golf IV a vyšší a jiné VW atd. Kolikrát auta až po roce 2000, dost porezlé. Předky prahů, spodky předních blatníků, Octávie II dost jedou zadní lemy hlavně zadní rožky, 5. dveře, jak Octavie I tak II. A spoustu dalšího. Nedávno jsem kolegovi z práce opravoval Passat B6. Řidičovy dveře díra asi 10cm průměr, 5.vrata kolem světel a různé drbky a to je myslím rok 2005 nebo 2007, už nevím přesně. Ta zlatá Octávie II co jsem dělal prahy, v jednom mém odkazu taky asi 2005. A že nové auta nerezaví? Počkejme na nové Octávie, Superby, Fabie atd tak 15. let.

Editoval varok (02-01-2021 00:03:33)


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#145 02-01-2021 00:07:47

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Něco z karosařiny

a-sloupky a další komponenty karoserie z chromborové oceli, pevnost nad 1000 MPa

Offline

 

#146 02-01-2021 00:50:29

bn
Člen
Registrovaný: 07-05-2010
Příspěvky: 134

Re: Něco z karosařiny

jean: pokud uvádíš toho brouka jako vývoj 30. let, tak zapomínáš, že různé komponenty byly průběžně modernizované a že brouk byl používán jako základ pro tuningové přestavby. Jinak o pozitivech moderních aut platí jedna drobnost, byly vyvíjeny už v době, kdy my jsme byli mladí a automobilky na technologické špici je zaváděly do výroby a po nich ty ostatní. Dnes je výhoda konstruování s počítačovou podporou a můžeš dosáhnout tvarů součástí a karoserie, které by původními technologiemi byly nesmírně drahé. Máš dnes podtatně větší možnosti pevnostní kontroly dílů a zejména optimalizace materiálů. Pro všechny tyhle věci položili základy naši předchůdci počínajíc starými Řeky, Newtonem a mnohými dalšími a my svým skromným dílem jsme štafetu přebírali a po nás další, kteří využívají i naše příspěvky.

Offline

 

#147 02-01-2021 09:28:53

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Něco z karosařiny

to auto na fotke je posledna generacia karoserii.
Ako pise bn su to za tepla tvarovane ocelove diely s pevnostou na 1000Mpa
A len to uchranilo posadku od totalnej katastrofy.Inac by to tu strechu kompletne odtrhlo.

Na druhu stranu obvodove plechy su tenke len 0,6mm a su zuslachtene aby to pekne drzalo tvar...aj pri tejto hrubke.
Je to sice tenucke ale naprd sa to klepe ale da sa.
A tenke je to preto ze vaha. Ten skelet je tazky vdaka klietke ktora posadku ochrani ...a preto sa musi vaha usetrit na vonkajsich dieloch.

A varok ma v tomto pravdu....tieto plechy prehniju /ak zacne korozia/ neskutocne rychlo....ale mame dobu spotrebnu tak co.

Offline

 

#148 02-01-2021 10:07:07

pavol.sk
Člen
Místo: Prievidza
Registrovaný: 21-04-2010
Příspěvky: 3043

Re: Něco z karosařiny

mna na novych autach serie hlavne to ze staci mikro tukanec na parkovisku a rozpadne sa polka auta,na starych autach to bez problemov zachytil naraznik

Editoval pavol.sk (02-01-2021 10:07:23)

Offline

 

#149 02-01-2021 10:07:10

Radim
Člen
Místo: Severní Morava
Registrovaný: 17-12-2008
Příspěvky: 4568

Re: Něco z karosařiny

bn napsal(a):

jean: pokud uvádíš toho brouka jako vývoj 30. let, tak zapomínáš, že různé komponenty byly průběžně modernizované a že brouk byl používán jako základ pro tuningové přestavby. Jinak o pozitivech moderních aut platí jedna drobnost, byly vyvíjeny už v době, kdy my jsme byli mladí a automobilky na technologické špici je zaváděly do výroby a po nich ty ostatní. Dnes je výhoda konstruování s počítačovou podporou a můžeš dosáhnout tvarů součástí a karoserie, které by původními technologiemi byly nesmírně drahé. Máš dnes podtatně větší možnosti pevnostní kontroly dílů a zejména optimalizace materiálů. Pro všechny tyhle věci položili základy naši předchůdci počínajíc starými Řeky, Newtonem a mnohými dalšími a my svým skromným dílem jsme štafetu přebírali a po nás další, kteří využívají i naše příspěvky.

Souhlasím.  Já  to  třeba vidím v automotive na některých  komponentech. Ta složitost je proti  postupům  před 20 - 40 lety několikanásobná. Kde dříve stačilo doslova natáhnout do  bowdenu s nalisovanými  koncovkami  lanko a po  namontování  lanko nastavit a zajistit šroubkem  se dnes dělá  složitá  komponenta z 10 - 30 kusů  plastových  a kovových  dilů včetně takových  věcí,  že na bowden  se natahuje hadice z tlumicí  pěnové  gumy a napojení toho bowdenu je složitou  spojkou.

Co  se týká  oné  koroze,  jedná  se zřejmě o  sladění či  kostování  na nízkou  dobu  životnosti dnešních  aut. Nemělo  by záležet,  jak  moc je ten plech  tenký, pokud by se prováděná  povrchová  ochrana pořádně,  forézní  základování na dobrou  přípravu  povrchu  plus třeba na podvozkových  dílech  pod forézou  ještě žárový  zinek,  tam  by se měla první  stopa rzi bez  nějaké zvláštní  údržby objevit až  po  takových  20 letech provozu auta. Když  se stopy koroze objevují po  pěti  letech,  je tam  něco hodně kostováno. Buď příprava povrchu před korozí,  očištění,  odmaštění,  nějaký  pokladový  fosfát nebo  vlastní  foréza,  třeba úsporou  na ultrafiltraci - průběžném  čištění  forézní  lázně nebo systém  montáže na lakované  káře,  všelijaké plastové  krytky a pásky pod kterými  se drží  vlkost,  montované  případně přes otvory vrtanými  v už  nalakované  káře atd...

Offline

 

#150 02-01-2021 10:10:42

jole
Člen
Místo: Ústí nad Labem
Registrovaný: 26-05-2010
Příspěvky: 539

Re: Něco z karosařiny

Varoku, jak jsi vyvařoval to víko od nádrže u té černé ochcávky, jak jsi zabezpečil to hrdlo? Já jsem párkrát taky v tomhle místě opravoval, ale měl jsem vždycky bobky, aby nečaply výpary paliva. Zakrýval jsem mokrým hadrem, ale stejně jsem se obával. A demontovat celou nádrž se mi nechtělo. Jole.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče