SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj,
daji se nekde u nas koupit hlinikove jadra na vyrobu vodniho chladice?Jedna se o jadro na chladic pro auto. Nasel jsem na alibabe , ale tam se mi to objednavat nechce
https://www.alibaba.com/product-detail/ … 485a9nqZuy
Diky
Offline
Jak to chceš veliké? Teoreticky bych mohl sehnat přímo do výrobce...
Nicméně to ale asi nebude "spájené" abys tam jen navařil ty komory...
Offline
povazujem sa za automobiloveho laik-a > tocim volantom, radim rychlosti a poznam znacky...... a este fukam pneumatiky....
ale neda sa pouzit toto? mozno len zle hladas....
https://www.google.com/search?q=jadro+i … mp;bih=751
Editoval rcp (22-12-2020 20:22:43)
Offline
Použít by to asi šlo, ale tohle se používá primárně jako chladič pro stlačený vzduch z turba (intercooler). Ono chladící médium bývá leckdy agresivní, takže záleží z jakého typu hliníku je onen ic vyroben
Offline
IC jádro nebude pro vodu vhodné, né z důvodu chemie, ale z důvodu designu/účinnosti...
Offline
Tom: A na co to bude? Nešlo by použít něco hotového?
Offline
Originální chladič je nedostatečný. Je na boku auta a je poměrně malý. Běžně se kupují chladiče od tloušťce 10cm a celohliníkový. Originální je plechový. Originální se koupit dá, ale pro upravené vozy jsou nedostatečné. Našel jsem člověka ve Švédsku, který vyrábí ty celohliníkový. No cena 400 eur. Věřím tomu, že když seženu jádro, tak si zbytek udělám za ani je polovinu ceny. Základ je sehnat jádro. Tabuli hliníkového plechu se dá koupit taky. Není to žádný složitý tvar . Odpoledne sem dám fotky pro porovnání originál vs ten bod toho Švéda, kde většina členů kupuje chladič od něj.
Editoval Tom_ (23-12-2020 09:12:49)
Offline
Najdi si v historii příspěvky od Szabitch, tuningovy chladiče dělal v naprosto skvele kvalitě.
Zdroj na ty voštiny určitě má.
Offline
Offline
A co zkusit dopasovat/upravit něco "tuningového", tuším, že hondy měly taky chladiče jen přes půl předku...
Offline
On dělá něco podobného, akorát koupí nějaký od lepších výrobců a ten rozřeže a upraví. Čínské moc nedoporučuje. Tuningový by asi šel ale kvalitní jsou hodně drahé a ty je škoda rozřezat 😁
Offline
Já mám celohliníkovou (2,5x tlustší než serie) čínu na autě asi 6let né-li více a nebál bych se toho vyšlo to asi na 4500kč (200sx), na vodním chladiči toho není zase tolik co se dá pos.at (pokud neteče už od novoty tak to bude ok) s IC je to horší, tam některé číny působí dost restriktivně a přicházíš o koně, ale u vody to nehraje roli. Prostě bych koupil něco co +- sedí rozměrama a upravil vývody. Nebo úplně overkill, vzal dva levné chladiče https://race-shop.cz/civic-crx/82760-hl … 92-00.html uřezal jim vrch a spodek, jádra svařil dokupy a udělal nové společné víka. Pak je třeba dotěsnit po zbylých dvou bocích vzniklou mezeru mezi jádry aby ti tam neutíkal vzduch před druhým jádrem a za to pořádnou vrtuli aspoň 350w - nejakou druhovýrobu seriové vrtule z čehokoli co bude pasovat já mám tuším něco z wv dodávky a jsi bez problému... čínské pár wattové vrtule rozhodně nedoporučuju.
Offline
No já našel činu kterou mají přímo v ČR za cca 200 USD což by šlo. Takže o tom docela uvažuji. Najdu a pošli link. Mají tam i s vrtulema. Ty Honda chladice jsou maly vyskove, takze ta funkcni plocha neni nikterak velka.
Tady je ten odkaz
https://www.aliexpress.com/item/4001131 … 2e0eT1JsBt
Nebo jak rikas, vzit 2ks z Civica, seriznout je a svarit..upravit vyvody a pohoda. Ale bude s tim sranim jako blazen :D
https://www.aliexpress.com/item/1005001 … web201603_
nebo Toyota Hilux
https://www.aliexpress.com/item/3281079 … 5617%23805
Primarne musim zjistit kolik je mista po bocich, to je zaklad.
Na druhou stranu bývá problém že to jádro bývá dosti uzavřené ty průduchy v té lostine, což je potom k hovnu takový chladič. Ono záleží na jaký kus člověk narazí
Editoval Tom_ (24-12-2020 15:18:01)
Offline
Se neukvap, poměř co ti tam vleze a podle toho najdi něco vhodného, ten hilux vypadá dobře je "3row" ale taky o dost větší než serie... a jak jsem psal, vrtuli pořeš nějakou druhovýrobu z místních autodílů a k ní vyrob nějakou pěknou saharu, ty čínské 80w ventilátory jsou dobré tak na ozdobu...
Offline
Jasný, mám na to čas. Právě proto jsem si chtěl koupit jen kvalitní jádro a zbytek udělat jak bude potřeba, tím by odpadlo to řezání atd. Někdy s tímhle bývá docela velký oser, mnohem větší nez si udelat komplet cely sam
Mas to dvoukilo nejak nakrmeny? Nebo serie? Jo saharu bych sehnal z nejakyho jineho auta nebo potom mozna origo pokud ma dostatecny vykon
Offline
Jen tak decentně, odbržděno 332hp/400nm.
Offline
To je slušný na tu váhu co to má. To s tím bude hýbat pěkně
Offline
Jo, jede to hezky, ale časem to určitě posunu přes 400 a jestli bych rozbil prasátko na nějaké lepší turbo, tak klidně okolo/přes 500 což už je na 1.8L celkem dost, ale tak kovaný motor jsem nestavěl na to, aby měl jen lehce přes 300, to zvládne i serie...
Jinak na té první foto je moje aktuální vyráběná sahara s 34cm vrtulí a 350w motorem je to taková "slim" verze toho na té druhé foto kde je 35cm vrtule a 450w motor, to už byl ale trochu nesmysl, navíc to mírně vibrovalo protože byl motor a vrtule koupená zvlášť a neměl jsem to úplně dovyvážené, ale účinnost extrémní, když jsi stál za autem tak ti normálně vlály nohavice...
Editoval Fil (25-12-2020 22:42:38)
Offline
Auto vypada super. Ja stavim 5tivalec, chybi mi uz jen par drazsich veci a budu motor skladat. Komplet vsechno nove, vse kovane. Vyfuk bude od turba 3,5" s jednim tlumicem. Ja mam nachystaneho 60mm Borga, planuju jezdit na E85, popriklade na smes benzinu a etanolu, takze ruzne pomery.
Kazdopadne je to o penezich. 5tivalce vydrzi strasny nesmysl a ty vykony jsou brutalni
Editoval Tom_ (26-12-2020 09:32:43)
Offline
Vím, jsme se už o tom kdysi "bavili", 80coupe 4kolka s 2.3 20V má potenciál jako blázen, tomu se sx nemůže rovnat, ale jak jsi psal, vše je o penězích. V době kdy jsem sx kupoval jsem koukal i na 80ky, ale pak jsem začal sondovat ceny za performance díly a audi mě přešlo. Např. ojnice o 2/3 dražší než na sx atd... Ečko je fajn co se týče detonací/výkonu, ale vzhledem k mému nájezdu, frekvenci používání auta, plechové nádrži, kvalitě dostupného ečka a hlavně ne-skladovatelnosti ečka jsem to zavrhl a jezdím převážně 100 od OMV. Jo a jen mě tak napadlo, ty svody jsi někde hotové fotil? Vím, že jsi dlouho řešil kolektor, ale výsledek si už nepamatuju.
Offline
Ano, dily stoji strasnou dardu, to je fakt. Na ty dvoukila je dilu vsude jak blazen, takze to je super vyhoda co se tyce rozpoctu. Ale jestli stavis audi nebo bmw tak uz to vyjde skoro na stejno. Mne chybi pisty a muzu skladat motor. Ale ted pres zimu se neda v garazi nic delat, kor kdyz je nevytapena ta garaz.Pockam si pekne na jaro/leto.
No ono etanol nema rad zimu a vlhko, vaze vodu, takze vim ze to lidi vzdy pres leto vyjezdi a na zimu davaji cisty benal at netrpi trubky a nadrz.
Kolektory mam udelano nekolik, nektere prodane. Svody cele nemam, jelikoz je pomerne zima v garazi (0 stupnu) a budu ted vyrabet dalsi kolektor, ale s mensim vnitrnim prumerem kvuli zrychleni nabehu turba, jsou to detaily, ktere v konecnem souctu hrajou velkou roli. Takze svody budu delat jen co se trosku otepli
Tady kolektor pro amika
Editoval Tom_ (03-01-2021 14:22:21)
Offline