SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zlomil jsem podsedlový rám na moto. Můj svářeč to svařil i když tvrdil, že se to nespojovalo úplně ideálně. Nicméně celé je to svařenec, tedy vařit to jde. Materiál se z venku jevil jako dobře svařený, ale po opětovném zlomení je vidět, že to není provařené do jádra, ale drželo to jen na housence kolem dokola. Potřebuji to odborně opravit, na ceně snad ani nesejde. Hlavně, aby to drželo. Neujmete se toho někdo? Vysočina, ale to není podmínka. Předem dík.
Vložil bych fotky, ale nevím jak... Můžu do mailu.
Offline
Zdar,
zkus davidmoto.cz
Jsou z Třebíče.
Kámošovi vařili rám na mašinu, včetně následnýho opracování.
Tady ti do toho nikdo nepůjde bo jak někdo slyší vaření rámu na motorku už se vidí v kriminále.
Co je to za bike, jen pro zajímavost?
Tipuju bmw?!
V.
Offline
Opravovat opravovane je na prd!
O jakou slitinu se jedná? Bez teto informace do toho pujde jen blb.
Antihero kazdy neni zbytecny hrdina.
Offline
Antihero: máš recht, tady jsou povětšinou rozumní lidé a vědí, že svařovat něco, o čem nic nevíš, je hňupovina. Obzvlášť něco jako je rám na motorku. A když budeš vědět, co to je, a bude to něco na způsob 6061, nebo 7020, co se musí po svaření dát "uzrát" do pece, aby to neprasklo, tak to stejně neudělá. Tyhle technologie maj firmy, který se tím živěj, a nechaj si to zaplatit. Proto si myslím, že je ten dotaz tady, protože autor chtěl ušetřit.
Editoval pafik1605 (21-12-2020 10:22:21)
Offline
OT: Pro zajimavost, jaky je to profil a jak silny material?
Kdyz jsem po prasknuti videl origo (tenkrat zadna druhovyroba jeste nebyla, novy model) Suzuki padaky , ze jsou vyrobene z trubicky 18x1 (mimochodem, svareno profikem, prdlo o centimetr vedle), tak by me zajimalo, jestli alespon to, co nese vahu dvou lidi, delaji vyrobci solidnejsi.... Dik
Offline
Páni, o zvárani hliníku viem prd, ale dotaz je na podsedlový rám, to nie je kritická nosná časť rámu, neodpadne koleso, ani nevypadne motor. Ak to praskne v jednom mieste, akurát je cítiť nepokoj pod prdelou - drží to len sedačku a zadné svetlo. Takže rozpravy o bezpečnosti nie sú potrebné. Mne podsedlák (oceľové trubky) praskol a zistil som to až ked som robil údržbu, nespoznal som nič, ktovie, ako dlho som s tým jazdil.
Offline
Ta "jen sedacka" muze byt vaha dvou lidi a kufry (takze tolik, co zbytek motorky). Kdyz to prdne na jedne strane , tak to mozna nevadi, ale kdyz na dalsi dire nekde na konci sveta vzda i ta druha, tak by to mohl byt celkem osklivy drzkopad. Alespon ja bych si to teda vyzkouset nechtel.
Offline
Edy: pokud bys napsal i kde se ta poškozená motorka nachází, tak odpoví nejspíš víc lidí... Ono těžko něco řešit když nikdo neví odkud jsi a případný dotyčný svářeč by se na do přijel alespoň podívat... Takhle je to plácání naprosto oničem...
Offline
jean napsal(a):
Páni, o zvárani hliníku viem prd, ale dotaz je na podsedlový rám, to nie je kritická nosná časť rámu, neodpadne koleso, ani nevypadne motor. Ak to praskne v jednom mieste, akurát je cítiť nepokoj pod prdelou - drží to len sedačku a zadné svetlo. Takže rozpravy o bezpečnosti nie sú potrebné. Mne podsedlák (oceľové trubky) praskol a zistil som to až ked som robil údržbu, nespoznal som nič, ktovie, ako dlho som s tým jazdil.
Jo, jenže ocel se chová jinak, než hliník. Ocel nejdřív praskne, pokud to není prudce poddimenzovaný, pak se šíří trhlina, když se dost rozšíří, tak se to začne hýbat, a teprve potom to upadne. Ve fázi hýbání si toho můžeš všimnout.
Hliník, když praskne, tak to jde rychle, ta trhlina se rozšíří, že si často ani nestačíš všimnout. No a ještě horší je titan, ten ulítne najednou, tam ani nemáš šanci něco zpozorovat.
Offline
Záleží o jaké moto jde, patrně už to má ale vyřešené nebo jen čeká, kdo mu se mu nabídne.
Já měl vařený alu podsedlák na enduru KTM, tam toho schytá dost a vydržel všechno. Má to vařené ostatně spousta lidí a nejenom podsedlák, ale i rám u krku. Zatím jsem neslyšel, že by někomu vařený rám prasknul, zato celkem běžně praskají celkem nové rámy na KTM a podsedláky KTM+Husqvarna
Dřív jsem měl vařený pod motorem rám u Gasu a také OK
Editoval jees (21-12-2020 13:46:40)
Offline
:-) neříkal sem to.
Místní borci než by napsali to co Rellik, že je potřeba to vidět, případně zjistit o jakou slitinu jde, tak se hned křižujou, bo hliník je kosmickej matroš kterej jak jednou praskne, musí se hned celej bajk hodit do šmelcu.
Když nechcu poradit, tak aspoň nevykládám jak to nejde.
Offline
Pafik, písal som, že mi podsedlák praskol = roztrhol sa. Rámy sa zvárajú aj okolo hlavy riadenia a nepočul som o prípade, že to niekoho zabilo. Preto som chcel len posmeliť tunajších profíkov, že sa nič nestane. Možnosti á la 300 kilo v díre na konci sveta sú pravdepodobné asi podobne, ako že zajtra buchne yellowstonský vulkán....
Offline
Rekl bych, ze je to pravdepodobnejsi nez na kochacce po novem asfaltu kolem komina (i kdyz je fakt, ze rafek zrakvit tak, ze to bylo na odtahovku, se mi povedlo na silnici u Jablonneho v Podjestedi)... Ale to uz jsme OT.
Offline
Edy> znacka a typ moto? Umim dobre varit GSX-R od SRADa do K6
Offline
pafik1605 napsal(a):
Antihero: máš recht, tady jsou povětšinou rozumní lidé a vědí, že svařovat něco, o čem nic nevíš, je hňupovina. Obzvlášť něco jako je rám na motorku. A když budeš vědět, co to je, a bude to něco na způsob 6061, nebo 7020, co se musí po svaření dát "uzrát" do pece, aby to neprasklo, tak to stejně neudělá. Tyhle technologie maj firmy, který se tím živěj, a nechaj si to zaplatit. Proto si myslím, že je ten dotaz tady, protože autor chtěl ušetřit.
Naprosto přesně! Bez další tepelné úpravy je výsledek značně nejistý.
Offline
Jestli je to jen podsedák, tak bych se toho asi nebál. V podstatě to není "konstrukční prvek". Cca před 3 měsíci jsem to "soplil" sousedovi. Ale byla to ocel. Druhý soused chce svařit prasklý krk na kole. Z toho už mám strach, aby pak neletěl přes řídítka.
Nafoť tu prasklinu a určitě se v blízkosti někdo najde.
Offline
Frank napsal(a):
pafik1605 napsal(a):
Antihero: máš recht, tady jsou povětšinou rozumní lidé a vědí, že svařovat něco, o čem nic nevíš, je hňupovina. Obzvlášť něco jako je rám na motorku. A když budeš vědět, co to je, a bude to něco na způsob 6061, nebo 7020, co se musí po svaření dát "uzrát" do pece, aby to neprasklo, tak to stejně neudělá. Tyhle technologie maj firmy, který se tím živěj, a nechaj si to zaplatit. Proto si myslím, že je ten dotaz tady, protože autor chtěl ušetřit.
Naprosto přesně! Bez další tepelné úpravy je výsledek značně nejistý.
přééésně pokud se ta "hlína" následně v teple "nevystaří" bude to jen ztráta času.Někde tady visela i "technologická tabulka" s časy a teplotami pro různé hliníkové slitiny.Když se vyrábí rámy kol třeba z 6061,7005 nebo 7020 musí celý "svařenec na několik hodin do pece aby dosáhl hodnot pro T6.Tady ani nevíme o jako slitinu se jedná.(tazateli už to asi někdo koho požádal o svaření řekl a tady si ověřuje že to tak skutečně je).
Editoval Ládes (30-05-2021 08:47:55)
Offline
Podsedlak je maly a lahko sa demontuje, takze neni problem ho dat upiect
Offline
jean napsal(a):
Podsedlak je maly a lahko sa demontuje, takze neni problem ho dat upiect
Jasně,nicméně pořád se bavíme o hodinách výdrže na teplotě.
Offline
Stránky: 1