SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
130A 100% je dost na co2? Aky hruby material sa s tym da zvarat?
Offline
Tak za prve - u metody MIG/MAG nejsou důležité ampéry, ale svařovací napětí. Nikdy nelze říct, jaké "ampéry" jsou dost anebo málo. Už jsem svařoval při napětí 18 V materiál o tl. 12 mm. A znám zkušené "plechovkáře", kteří stehují autoplechařinu při 22 V, protože to umí. Najdi si na netu pár statických charakteristik zdrojů a pak se podle svých svářečských zkušeností rozhodni pro nejvhodnější stroj. Na nikoho se nespoléhej, stejně je veškerá odpovědnost při nákupu na tobě.
Offline
Rozmyslam o omi 206 a ta ma tuto charakteristiku. Mam pp315 a tenke plechy mi to pekne nezvara. Vytvori mi to vysoku husenicu. Hruby material to zvara dobre. Tak preto by som chcel na tensi material nieco mensie.
Offline
https://uloz.to/file/04ED0sZzXHgQ/118631
Jirkatti: nezavadzaj, prud I je parameter aj pre vykon MIG/MAG. Ohmov zakon plati ci?
Editoval AndyS (16-10-2020 19:57:24)
Offline
Ta Pp 315 nabízí "minimální" svařovací proud 50 A. To je na lepení plechařiny přijatelné. Jen je potřeba dodržet správný výlet drátu z průvlaku a zvýšit postupovou rychlost.
Offline
medo42m napsal(a):
Rozmyslam o omi 206 a ta ma tuto charakteristiku. Mam pp315 a tenke plechy mi to pekne nezvara. Vytvori mi to vysoku husenicu. Hruby material to zvara dobre. Tak preto by som chcel na tensi material nieco mensie.
Vysoka husenka slaby prud alebo rychly posuv drotu. Vysoka postupova rychlost moze zapricinit slabe prehriatie materialu, potom lepis, nezvaras (riziko studeneho spoja)
Editoval AndyS (16-10-2020 20:05:58)
Offline
Skusal som tak ci tak ale stale mi to robi vysoku husenicu a treba potom vela brusit.
Offline
na autoplechy by som dnes zobral asi nieco insie ale samozrejme ze ich bez problemov zavari,ak sa pytas na maximalnu hrubku zvaraneho materialu tak u tejto zvaracky to bude niekde okolo 10mm zalezi od ruk zvaraca
Offline
medo42m: A jaký drát používáte? Myslím průměr.
Offline
Plech napriklad na vyvaranie auta.
Offline
Atlan napsal(a):
Co je to tenky plech?
Za to by se dal všeobecně považovat plech >=1mm
Nicméně každý si tu laťku nastaví dle sebe. Pro někoho je tenký plech už třeba i 3mm...
A i ta "1" plech se dá bodovat klidně třeba 180A (PB) a 120A (PA)... Záleží na zručnosti a svářeče a slícování materiálů...
Offline
Ale vseobecne mi to robi vysoku husenicu aj ked sm zvaral jokle 20x20. Vela som toho potom musel brusit. Bude mi treba vyvarit auto tak preto som rozmyslal nad tym omi 206. Pp je predsa tazka a s tou 206 bude lahsia manipulacia.
Offline
No nevím jestli s cca 60Kg (i s drátem 75kg) svářečkou (omi206) bude lehčí manipulace...
Offline
To už bych vzal radši Gamastar, pokud bych chtěl něco přímo od Omicronu, to bude ještě lehčí manipulace a tenké plechy s tím půjdou také
Offline
Myslis invertor co2? Pp s drotom a flasou cez 200kg.
Offline
Ano, invertor mig/mag
Gamastar s lahví a drátem bude mít tak 40kg?, potom i s obsluhou bude mít tak 130kg, invertor na místo snadno doneseš, 90kg operátora tam můžeš dovézt na rudlíku
Editoval jees (17-10-2020 15:43:05)
Offline
Tam ide asi 5kg cievka. A spolahlivostou je invertor ako na tom?
Offline
Invertor vydrží maximálně 10 dní od vybalení z krabice.
Offline
Jees: Když bude mít jen malou láhev 8L, tak se vleze i do těch 30kg. Samotná mašina má i s cívkou drátu kolem 20kg.
Offline
medo42m napsal(a):
Tam ide asi 5kg cievka. A spolahlivostou je invertor ako na tom?
ano, je to na malou cívku. Ty 5kg ale u nás vyjdou na stejnou cenu jako velké cívky, tak je to jedno, zase je to lehčí a dá se s tím jezdit tak, jak to je nastrojené.
Ohledně spolehlivosti nevím, něco to už vyvařilo, nevím kolik cívek, ale na údržbě to moc nevaří, máme ho tak 5-6 let, ca. Dvakrát by v servisu, jednou ho přivezli za týden, podruhé nám dali přes opravu jejich záložní stroj, tak to bylo v podstatě výměnou. Dřív pracoval na jistič 16C, teď jsme mu dopřáli 20C, ale i těch 16C zvládal dobře
Offline
Já mám toho Gamastára taky na jističi 16A/C a pohoda.
Offline
medo42m: Jestli chcete jít cestou odbočkového stroje, co si vybrat spíše tu OMI 166? Měla by to být v podstatě OMI 165 s nějakými úpravami, je menší než ta 206ka a auta s tím určitě půjdou svařovat taky.
Offline