SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Prosím, doporučte z čeho vyrobit pojistné nýty (nebo válečky) nebo čim je nahradit.
Má je snad každá sekačka, tedy dokud se neurvou. Jsou dva, po stranách od středu a pomáhají držet nůž u rotační sekačky, v případě že nůž narazí do překážky tak se urvou, středový šroub se víc utáhne a seká se dál. Jenže středový šroub je neúměrně namáhán a při povolování pro ostření nožů je to náročné. Přímo kdo z koho. Originál jsem nýty viděl plastové. Zkoušel jsem je udělat z hliníku, nevydržely ani 5 minut běžného sekání.
Přikládám obrázek nože s označeným místem kde procházejí nýty (špalíčky)
A obrázek unašeče na který se nůž montuje. Středem se dává šroub.
Offline
můj způsob opravy se ti nebude líbit, mám jiný systém upínání nože ale ty pojistné silonové výstupky jsem tam měl také. Když se omlely na jejich místo jsem dal šrouby s válcovou hlavou.
Už si nepamatuju jestli to byly imbusy nebo na plochý šroubovák. Od té doby mne bytná neotravuje a seká ten náš jeden ar zahrádky.
Občas při tom slyším jak nabere nějaký šutr nebo kousek želízka který se tam často vyskytuje. Sekačka seká, jednou za 10let nůž flexou nabrousím.
Ty hlavy šroubu mají průměr tak aby se nemusely demontovat, nůž je na hlavy šroubů dírami jen nasunut.
Editoval bourač (24-07-2020 22:32:14)
Offline
Bourači, to zní dobře a potvrzuje mi to jako vhodný materiál železo. Uvažoval jsem o mosazi která by mohla být pevností mezi železem a hliníkem a v podobě šroubů sehnatelná.
Překážkou je stejný průměr díry v unašeči jako noži a vrtat větší díru do nože se mi nechce. A hlavně se strácí pojistná funkce.
Offline
Jak často sundáváš nůž Já to na starý sekačce(elektrický) sešrouboval šroubama s podložkama a byl klid No nakonec ji popraskali plasty tak šla na odpočinek
šlo ale o to že nesekám bordel jen travku okolo bytovky kde se nic neválí v trávě dřív to sekal soused kosou tak je to bez bordelu
Na motorový bych to asi nedělal dost často sme svýho času v práci rovnali ty nakopnutý klikovky jak to lidi měli všelijak sešroubovaný
Offline
Ty nýty použité jako unašeče mají být jako pojistka proti ohnutí kliky motoru v případě banzinového, nebo hřídele v případě elektrického. Jenže: Aby zafungovaly jako ochrana, musel by nůž narazit ne přkážku symetricky, t.j. na obou koncích "vrtule". Ale v praxi narazí jen jednou stranou. V tom případě se místo nárazu stane bodem otáčení a setrvačnou silou je hřídel namáhán na ohyb. V takovém případě ty čudlíky motor neochrání. Kliky se ohýbají i když tam sjou originální unašeče.
Závěr: dej tam klidně šrouby jako to udělal Bourač.
Offline
Ja som nôž pribodoval k hriadeľu, šrob tam je kvôli bezpečnosti. Brusím jak bourač sem tam flexou zospodu a kosí to
Offline
Famater napsal(a):
..... Kliky se ohýbají i když tam sjou originální unašeče.
Závěr: dej tam klidně šrouby jako to udělal Bourač.
Děkuji všem za praktické postřehy a doporučení.
To znamená sešroubovat a neřešit pojistku. Pro broušení lze vytáhnout nůž i s unašečem (při zarezlých dodaných šroubech) a pokud by sekačka přežila nůž tak šrouby jdou vždy odvrtat.
V blahé paměti mam ještě první benzínovou sekačku, pařízek a výměnu ohnuté klikové hřídele, byla tehdy nová a tak tam bylo vše dle výrobce. Nevím, zda tam tyto pojistné čudlíky, unašece už byly. Ted už bych klikovku neměnil, prostě bych měnil celou sekačku.
Editoval Charon (25-07-2020 13:07:24)
Offline
Charone. Pokiaľ som dobre pochopil Bourača, tak tie skrutky nie sú určené na pripevnenie noža, ale na jeho unášanie pomocou hlavičiek. Preto musia byť hlavičky buď valcové, alebo imbusy, ale majú mať taký priemer aby sa zmestili do tých otvorov.
Online
poslední dobou jsem viděl 5 elektrickejch sekaček, značkový i neznačkový od 1500 do 7500 a ani jedna z nich tam tohle neměla.. prostě jen šroub zespodu rovnou do osy.
Ohnutá osa nebo co by to mělo dělat nikdy nebyl problém kterej tam byl..
Majitelka např. zničila dvě sekačky Bosch tím že jim dávala neskutečnej kouř, a sekala dál aniž by brala v potaz zvuky jaký to muselo vydávat.. přehřátím řemenovýho převodu se roztavilo uložení ložiska a pak už následovala apokalypsa v podobě vyosení celýho kola s nožem, obroušení pastorku a rozložení řemenu a zubů na atomy. Motory to přežili, ale díky totální destrukci převodu a uložení to nemělo smysl opravovat.
Nevím jestli by nějaký pojistný nýty pomohly v podobný situaci kdy ignorant seká a seká nehledě na smrad a zvuky který se z toho lynou
Offline
To se s elektrickou podařilo také mé sestře- přidřené ložisko a odešel motor- vinutí. U benzinových je ohnutá klika častý problém.
Offline
dokonalé vysvětlení a popis problému od Famatéra ani bob by to lépe nedokázal
Offline
Já myslím, že i když narazí jen jednou stranou, tak ty nýty, pokud jsou správně pevnostně dimenzované a středová matice není utažený na krev,, povolí dřív, než se klikovka či hřídel ohne.
A co takhle si je vytisknou na 3D tiskárně?
Offline
Neschcel som sem napísat,ako som to vyriešil ja na elektrickej kosačke-aby ste ma neukamenovali. Výrobca tam dal ako unášač tie plastové nity,otec s nou rád kosil okraje chodníka,takže sa samozrejme utrhli. Tak som to prevrtal a dal som tam ocelové skrutky a je pokoj. S centrálnou skrutkou sa nož fixovat nedal-nejakého kreténa napadlo dat skrutke teflonovu hlavu šesthran 21 mm,navyše je hlava velmy nízka. Takže ked sa utiahne poriadne,tak už sa normálne uvolnit nedá-za šesthran.
Offline
Už jsem tam dal ty šrouby, tak uvidíme. Trefit se do správné pevnosti není až tak snadné a ABS plast či podobný nebude o moc pevnější než hliník, který vydržel asi 5 min.
Ukázal se další problém a to kolísání otáček. Předpokládám, že by to mohl dělat vzduchový filtr. Sice jsem ho umyl v benzínu a vyfoukal stlačeným vzduchem, ale kolísání přetrvalo. Tak koupím nový a zkusím co to udělá.
Offline
Charone, co to máš za sekačku? Jaký motor?jaký benzin dáváš?
Offline
Tady jde o to, že toto bývá následek předpisů EU- kombinace motoru pracujícího s ochuzenou směsí a špatného benzinu. Náchylné jsou Hondy ale přidaly se k nim i motory jiných značek. Zásada je používat premiový benzin 100(Verva, Maxx Motion a p.) Tyto benzíny jsou bez znehodnocujících přísad. Pro začátek je potřeba když už je v nádrži zbytek nalít do ní "čistič palivových cest - benzín" nastartovat a nechat jet, až se čistič dostane do karburátoru. Sekačku odstav. je možné ji po několika dnech znovu nastartovat aby se směs v karburátoru vyměnila. Už ale používat jen 100! Od té doby nám už všechny sekačky (4) jedou bez problémů. Honda jedou plynule na volnoběh, jen se tak překuluje.
Offline
uz sa to tyka kazdeho vratane Brigsov lebo nieje BrigsStratton ako B&G v celej EU mame s pridanym ekobordelom
Japonci maju vyssi oktan v palive preto Hondy na ich benzin nemali problemy dnes sa pridava uz do kazdeho
ten stabilizator paliva aby sa to nezamrdalo tou ekozlozkou ktora sa pridava v EU.
A prejavuje sa to hlavne po dlhej odstavke ked niekto stare palivo nevylial a nechal to tam rozkladat
Premiove palivo ma mensi podiel tej biozlozky preto tam velmi netreba pridavat ten stabilizator.
Offline
S tým benzínom je to ako píše Ihlan. Od nova vždy pridávam stabilizátor paliva a deklarujú že potom ten mix udrží benzín použitelný aj rok. Dáva sa hneď pri tankovaní a používam benzín 95. Takýto benzín dávam do stihlky aj do kosačky s Honda GCV motorom. Akurát že po kosení benzín v nádržke vždy dolejem doplna a nechávam ho tam aj cez zimu. V kosačke 3 roky bez problému. Ten stabilizátor mám od Briggsu ale robí ho aj Honda.
Ten bio sajrajt z benzínu nielen zalepí karburátor (otáčky potom kolíšu) ale aj sa nalepuje na vodítka ventilu pri štvortaktoch, takže ho postupne pridrie.
Na mojej kosačke je ten unášač hliníkový (dural...) aj s výstupkami na ten nôž. Tie po nejakom náraze zvykne pekne odstrihnúť. Ja som do toho unášača v mieste výstupkov vyvrtal diery a nabil som do nich drevené bukové kolíčky čo používajú stolári na spájanie dreva. Dokonca stačí jeden prerezaný na dve polovice. Občas ich pri náraze odstrihne, takže to funguje a výmena nieje nijako časovo ani finančne náročná. Lištu mám 55cm (reálne 53...)
Inak kolísanie otáčok môže spôsobovať aj vyťahaná alebo poškodená pružinka regulátora otáčok.
Offline
Sekačku nemam tady, už je na chalupě a tak přesný označení sekačky nevím. Leju do toho to co do auta, 95 oktanový s tou bio břečkou co máme od EU. Olejový mazaní to má bokem, do benzínu se už olej neleje.
Ten stabilizátor paliva se prodává na benzínový pumpě?
"čistič palivových cest - benzín" - to se předpokládám také u pumpy dá sehnat?
Dřevěné kolíčky, dobrý nápad. Ale už to asi necham jak to je.
Editoval Charon (27-07-2020 08:10:57)
Offline
maju v kazdom HOBII alebo Mountfielde a servisoch BG/Honda praveze ked lejes 95oktan je tam vela tej
biozlozky a ta zdegraduje potom to v kosacke nechas 6tyzdnov-8tyzdnov a mozes cistit karburator a cele
proste novy 95 s biozlozkou kolko 2 roky ho mame prvy/druhu zimu sa nesmie nechat dlho ani v autonadrzi
cize dochodcovia co maju skodovky 100/120 a perjdu 60km za rok to zistia....
Trosku zle som napisal moj prispevok Hondy v japonsku nikdy nemali problem lebo japonci maju vyssi oktan ako EU
a tak boli tie motory vyvinute a pre EU sa robia asi 3 serie brigsov aj ked je to made in USA ci PRC je viac generacii
starsie nemali problemy tie novsie sa uz ucpavaju takze aj tam treba stabilizator a do starych si nedaval
lebo este bol benzin 95 bez tej ekozlozky teraz to tam musis dat alebo kupis SHELL 99-100oktan co je
podstate benzin ako bol 95 s nizsim podielom ekobordelu
plati zasada liat len tolko do kosacky/pily/frezy (hocico v zahrade) kolko spotrebujes
v nadrzi nenechat nic a nechat stroj skapat minut aj to co ostalo v sustave
na zimu vycistit nenechat v nadrzi rozhodne tam nenechat 95tku bez stabilizatora to potom pojdes do servisu.
kde ti to vycistia.. pogoogli co a ako to riesia majitelia toho Brigsa a zistis co a ako
Editoval ihlan (27-07-2020 08:30:16)
Offline
Ten vylepšovač paliva (Fuel Fit od B&S) jsem roky používal. Ten stabilizuje benzín, ale ne směs s olejem. Směs s olejem neudělá stabilní ani 100 Verva- musí se dodržovat pravidla používání směsi. Po zkušenostech mnoha uživatelů strojů s motory Honda jsem přešel na benzin 100. A je po problému. Z evropského 95 se vylučuje něco jako pryskyřice na površích kovových součástí. Při malých průměrech trysek nových motorů to představuje v% velkou změnu průřezu trysek. Když je to moc, tak jedině ultrazvuk a ani se to někdy nepodaří. Používání 100oct. paliva to vše řeší a nemusím myslet na to jestli ten Fuelfit mám, nebo nemám. Ten také není zadarmo. Vůbec se nestarám o to, jestli mám v nádrži benzín nebo ne. Na jaře párkrát zatáhnu a motor jede. Na SK, jsem naposledy použil bubnovku Blanice loni koncem května. Pak bylo sucho a nepotřeboval jsem ji použít. Letos jsem z důvodu proticovidových opatření na SK nemohl. Sekačku jsem vytáhl letos až cca 10. 7. po druhé zatáhl a motor běžel. Pravda, je to Tecumseh Centura, ne ještě tak přiškrcený.
Offline
Není pravda, že premová paliva nemají biosložku. Aspoň papírově
EUbenzín 95 má jako biosložku bioetanol, premiové benzíny mají jako biosložku ETBE (etyltercbutyleter).
U etanolu je problém v tom, že je mnohem rozpustnější s vodou než s benzínovými frakcemi. Proto když se do benzínu dostane trochu víc vlhkosti, etanol se z benzínu vyloučí ve směsi s vodou na dně nádrže a nad ním zůstane benzín. Etanol s vodou potom koroduje kovové povrchy. Další problém je v tom, že etanol není vzájemně rozpustný s olejem. Proto když se míchá benzín s olejem pro dvoutakt, zase olej se rozpustí v benzínu, ale potom se etanol zase vyloučí na dně nádrže nebo kanystru. ETBE tohle údajně nedělá.
Co jsem viděl diskuze, pokud se EUbenzín 95 hned spotřebuje a nevadí motoru, klidně se přes léto může používat. Ale na uložení přes zimu se musí úplně spotřebovat a nahradit nějakým premiovým benzínem.
Editoval Radim (27-07-2020 10:27:46)
Offline
Bez etanolu je právě ta Verva u Benziny.
Offline
Mám asi 15let Alko a motorem B+S, dávám jenom benzín 95 oktanů bez chemických zlepšováků a žádný problém nemám, přes zimu je sekačka v nevytápěné boudě, na jaře vyndám, nacupuji benzín a nahodím. Nevím, jak teď ty novější motory. O náchylnosti Hondy na kvalitu benzínu jsem u prodejce také slyšel, myslím u Mountfieldu.
Do motorky jsem dával Vervu, bývala bez biosložky, ale nedávno mi někdo říkal, že už se tam něco přidává a lepší je 98 oktan z Čepra. Chci se proto podívat u pumpy na specifikaci paliva
Editoval jees (27-07-2020 11:16:48)
Offline