SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdar chlapy,zakoupil jsem migatronic kdx250 po dovozu domu vše zapojim a zkouším jak vaří, vařila krásně tak si říkám že vyzkouším plný vykon,vařilo to dobře a pak že to zase uberu a přestalo mi to podávat drat(přestal se točit motorek) už jsem se v tom trochu vrtal a zjistil jsem že na tý elektro ovládací desce byl vypalenej odpor po jeho výměně jsem vše zapojil a vyzkoušel to a ono nic a ten odpor se zase prepalil,nemáte prosím vás nějakou radu nebo zkušenost buď jak to opravit nebo kontakt na někoho kdo by se na to chtěl podívat,díky
Offline
Možná, že kdybyste napsal do svého profilu odkud jste, by se někdo ochotný z okolí našel. Takhle je to zcela prázdný příspěvek. Taky se může stát, že po vašem zásahu bude už potřeba odborný servisní zásah.
Offline
Tady kolegové řešili stejný stroj https://svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=6125
Odpor většinou neodejde pro to, že by byl špatný, ale většinou se obětuje v důsledku něčeho jiného. Bez schéma a elektro znalostí bych se zkusil aspoň podívat na motor podavače, zda se může otáčet a zda není zkratovaný.
Pokud máte el. Znalosti a podle výměny odporu asi ano, tak nějaké schema jsem vám nahrál na https://uloz.to/file/n3h50Nb0YfW3/migat … xe-sch-pdf
Pokud zkušenosti s el. moc nemáte, tak to raději někomu svěřte. Umí to zbabíjet a nejspíš situaci jen zhoršíte.
Editoval Charon (23-06-2020 21:58:56)
Offline
já jsem měl přidřenou převodovku podávače . Rozebrat promazat a jede jako za mlada. Možná je to tím jde s tuha a tím odchází něco předřazeného. Hlavně s mechanikou si asi poradíš.
Offline
Mám doma přesně tuto mašinu 25let ještě s puvodním hořákem chodí bezvadně jen ventilátory chlazení ta převodovečka je tam takový debilní kroužek uchycení hřídele je to kov na kov. Bych sázel na to. Jinak silonové kolo a ocelový šnek byly bez opotřebení
Offline
Motorek podavače drátu normálně funguje(pripojil jsem ho zvlášť)jinak jsem zapomel
napsat že jsem z Prahy,jen jsem přišel na ten odpálenej kondik kterej je jedno ohmovej 5w,tím že jsem ho vyměnil a on shořel znovu jsem také dospěl k závěru že to bude někde jinde,ale to je o těch trafech a do toho už se pouštět nebudu
Offline
jirkati napsal(a):
Možná, že kdybyste napsal do svého profilu odkud jste, by se někdo ochotný z okolí našel. Takhle je to zcela prázdný příspěvek. Taky se může stát, že po vašem zásahu bude už potřeba odborný servisní zásah.
Jo, v profilu je kolonka pro bydliště (místo), ale noví soudruzi se styděj za to, odkud jsou. Většinou k jejich škodě.
Offline
Slunečník - 1 Ohm/5W nie je kondík, ale odpor.
Offline
Pardon odpor,byl jsem rozespalí,dnes to vezu jednomu chlapikovi ať se na to podiva,když to opraví dám vědět co se pokazilo
Offline
Charon děkuji za schéma elektrikáři to trochu prý pomůže,asi bude něco vyčouzené na té desce co jsou ovladače,snad to opraví,nebo budu muset koupit novou jestli se to ještě dá koupit
Offline
Určitě to dá. Jsou v tom běžný součástky a nic tak složitého. Hlavně aby nebylo zničené něco drahé, to pak by bylo o rentabilitě opravy.
Offline
Pokud je ten "chlapík" aspoň trochu zběhlý v elektronice svářeček tak by měl umět identifikovat závadu. A od toho se pak odvíjí posouzení rentability opravy.
Téhle třífázové mašinky by byla škoda ji rušit. Když si neporadí opravář, je pořád ještě možné využít některý servis svářeček, který umí Migatroniky.
Offline
jirkati, myslim ze ta kdx-ka ma uz svoje roky, tu "akoze elektroniku" by mal zvladnut aj ucen-elektronik... mal som podobny problem volakedy davno s podavacom v podobnej zvaracke, ked som otvoril panel, par suciastok bolo odymenych, nakoniec bolo odpalene rele ale vymenil som vsetko "cierne", oprava vtedy bola okolo 150 SK....
Offline
inak kdx 250, mame nejake este v predzadzke a furt prechadzaju cez kalibraciu... da sa povedat ze su bez problemov... mame ich na priprave a na stehovanie.
Offline
Pane, pokud můžu tak podle schematu zde zveřejněného je odpor R48 1ohm (který vám hoří ) omezovacím odporem v okruhu pohonu motoru a ten okruh je trvale sepnutý . Jako řídící prvek je tam tranzistor T4.
Vedle něho je pak tranzistor T2 s omezovacím odporem R41 o,1 ohmu požívaný jako brzdící okruh.
Nesmí nastat situace, aby byly oba tranzistory sepnuty naráz . To by vyvolalo taky zkrat a nebo přetížení v hlavním okruhu.
Napájení toho motoru je z šestifázového usměrňovače pro svařování.
Takže motor se nemůže spustit dříve než se sepne triac IC8 , který sepne jak stykač na primáru třífázového trafa , tak solenoidový ventil plynu .
Je potřeba změřit proud motorem. Dějte do konektoru P1 na piny 6 a 8 odpor 1 ohm a k němu připojte voltmetr na rozsahu aspoň 60 V DC a zapněte stykač na primáru ...třeba mechanickým stlačením kotvy a odečtěte hodnotu napětí a tím i proudu motoru ....měl by být v rozumném rozsahu ( podle výkonu někde na štítku motoru )
Ať se daří závadu odstranit .
Můžete prosím, ten z Vás kdo má , dodat schema k tomu hybridnímu obvodu MIG 12710000 . Zveřejněním tady nebo poslat přímo mě . Pár "Migatroniků" už jsem potkal , a ty hybridy jsou tam vždy . Předem děkuji .
Editoval JaroslavPavel (26-06-2020 07:54:33)
Offline
Zdar chlapy,tak jen dávám info jak jsem slíbil,tak příčina celého problemu bylo že když jsem ceocko převážel bylo na boku a když jsem ho vyndal z auta a dal na kolečka tak uvnitř v přepínači svarovaciho proudu byl ocelový prach a ten špatně nakombinoval spojení plíšků uvnitř zrovna na té desítce,kterou jsem dal jako poslední než to přestalo podávat drát,byl odpalen,triak,kondik,odpory, stabilizátor pevného napětí ,unipolarni,transistor,fet 2x,takže už to maká zase jako za mlada,když bych to Bejval pořádně vyfoukal tak by se to nestalo,každopádně to pan Milan opravil skoro do druhého dne,píšu až teď protože jsem musel varit,děkuju moc hlavně panu Jaroslavu Pavlovi a panu Charonovi za schéma bylo hezky čitelné,. Svárům zdar
Offline