SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím!
Dostal jsem brzdiče. Jeden z nich měl zalomený odvzdušňovací šroub. Šroub končí kónusem. Dosedá na kónus v těle brzdiče. Někdo odvzdušňovací šroub odvrtal neopatrně a provrtal i koncový kónus v brzdiči. Odvzdušňovací šroub se nemá o co opřít a proto brzdová kapalina bude neustále protékat ven. Existuje způsob, jak by se mohl materiál na konci závitu navařit a kónusové sedlo by se pak vyfrézovalo? Jak tam ten chybějící materiál přidat? Umí to někdo? Vůbec nemám tušení, co se na brzdiče používá za litinu a ani jestli to půjde...?
Děkuji předem.
Offline
A nešlo by problém otočit a místo navařování na litinu a frézování udělat speciální odvzdušnovací šroub který by nevyžadoval uvnitř konus? Nebo našroubovat vložku. Předpokládám že to není veterán a jde jen o odvzdušnění jednou za dlouhou dobu.
Litina bude pěkně nacucaná brzdovou kapalinou, sama o sobě se vaří špatně a frezování návaru uvnitř díry také nic moc.
Editoval Charon (07-05-2020 08:24:54)
Offline
Je to provrtaný úplně skrz? Pak bych asi prořízl závit skrz, udělal čípek se závitem a ten vlepil místo toho co chybí. Kdyby Pak obrobil na něm konus. Bylo by potřeba udělat nástroj.
Offline
nieco podobne sa stalo znamemu akurat on mal to kuzelove lozko uz tak opotrebovane ze to netesnilo ani s novou skrutkou,riesenie bolo rychle a jednoduche,miesto odvzdusnovaku sa tam dala obycajna skrutka vhodnej dlzky a pod jej hlavicku medena podlozka
Editoval pavol.sk (07-05-2020 11:52:31)
Offline
to bude nejlepší řešení.
Offline
Tak bych to udělal s tím šroubkem a hlavičkou, jenže né každý skousne vyteklou brzdovou kapalinu a upatlaný brzdič při odvzdušnování. A hlavně to neříkat zeleným, co kdyby něco ukáplo bokem.
Editoval Charon (07-05-2020 14:13:12)
Offline
Zapomněl jsem zmínit, že se jedná o autoveterána. Bylo by potřeba to opravit 1A. Vyvložkování mě taky napadlo... Ale třeba by tohle bylo elegantnější...
Offline
hento bolo robene 20r dozadu na 105ke,islo cisto o funkcnost,ano ked sa meni kvapalina/odvzdusnuje sa okruh tak je strmen samozrejme zasraty od brzdovej ale ako casto sa take daco realne roby ?
veteran...no tam by to chcelo asi ine riesenie
Offline
Jedině tu vložku a zalepit opačně prostě nefunguje mám vyzkoušeno nikdy si to nesedlo tak aby dokonale těsnilo, šroub s podložkou sem nezkoušel
Editoval Carls (07-05-2020 18:49:28)
Offline
S nějakou zalepenou vložkou bych moc nepospíchal. Nezapomeňte, že jde o brzdy. Jednou bude potřeba řádně přišlápnout a vložka vystřelí ven a je malér hotový. Jole.
Offline
Byla by vlepená v závitu
Offline
nejde řešit delším šroubem? příslušně vyrobený aby vypadal jak origo? dno díry upravit do souladu s konusem nového šroubu? Opravit dno díry - pokud ještě tedy nějaké dno je...
čau jole, před mnoha lety na mne vyletělo v protisměru auto, jel jsem Škoda 100. Dupnul jsem na brzdy tak že jsem protrhnul píst v brzdovém válci
Offline
Jo,jo, to je potom frmol. Když si trenky ponechají původní barvu, tak se dá říci, že jsi měl pevné nervy.
Offline
Jen se zeptam,o jakeho se jedne veterana?Neslo by ten brzdic sehnat?Na veterany se da pomerne hodne veci sehnat na burzach a srazech.
Offline
jole, a pro to jeden pirát nosil červenou košili a hnědé kalhoty. To aby jeho muži nepoznali že je raněněj či p...
Offline
Myšleno bylo prodloužit závit na dno pruměr a zavit na vložce je stejný jak na odvzdušňováku zašroubuje se vložka na lepidlo a na ní dosedá šroub takže zustanou všechny rozměry odvzdušnění zachovány. Je trochu pakárna tu vložku tam našroubovat,ale jde to , takže nemá co vystřelit
Offline
Mě fascinuje, jak na KAŽDÉM fóru je postup dotazu stejný :-D Člověk se zeptá na jednoduchou otázku, pak musí doplnit milion dalších nerelevantních informací k problému, aby se pak dověděl, že to má udělat jinak, než potřebuje, protože proto :-D Samozřejmě nic proti. Asi je to specifika fór. Chci jen vědět... Dokáže to někdo navařit nebo ne? :-)
Děkuji předem! ;-)
Offline
tak kazdy sa ti snazil poradit ako vedel ale predtym ako das otazku tak sa nad nou zamysli,existuje nejaky vyrobca tychto brzdovych dielov ktory povoluje jej opravu zvaranim ? a mas hned aj odpoved,firma da od takeho dacoho ruky prec a ked ti to zoberie do dielne daky "vidlak" tak vysledok moze byt vselijaky,v pripade ked bude treba fakt dupnut na brzdy a ono to prdne tak nasledky mozu byt vselijake...kto si taketo daco zoberie na svedomie ???
Offline
To je fakt. On ten odvzdušňovák slzí. Závit tam je. Tak co se může stát? Vystřelit to nemůže... Firma, co ty brzdy dělala už neexistuje.. Takže tak
Offline
Serifus napsal(a):
To je fakt. On ten odvzdušňovák slzí. Závit tam je. Tak co se může stát? Vystřelit to nemůže... Firma, co ty brzdy dělala už neexistuje.. Takže tak
Keď je diel zdemontovaný, tak je možné dať do závitu mäkkú pájku. Ak sa musí vložka osadiť na mieste, ta dobré odmastiť a použiť kvalitný epoxid. Povoliť to rozhodne nepovolí, najmä ak tam bude závit. Pre zaujímavosť, brokové hlavne kozlice ZH sú v hlavňovej objímke zasunuté, žiadny závit, iba do polovice dĺžky a zaletované. Strieľali sa z toho za sociku majstrovstva.
Editoval senior (16-05-2020 22:22:57)
Offline
Serifus potřebuje opravit brzdič. Chtěl by to provést zavařením. Na druhé straně ti co už něco zavařili jsou v duchu přesvědčeni, že to se zavařením nebude tak jednoduché, pravděpodoně to nepůjde bez většího poškození vůbec. Proto hledají možnost jak to udělat právě aby se tomu zavaření vyhnuli. Každý si představuje, jak ten kus by mohl asi vypadat atd. Co ale chybí, je detailní a celková fotografie dílu. Takže já vidím specifiku fór v tom, že se v nich soustřeďují lidé, kteří jsou ochotni z hlediska svých zkušeností a dodaných informací tazateli pomoct problém vyřešit. Ale tazatel nechce problém řešit, chce jen jedno : Nabídne se někdo, že to zavaří, nebo ne? Odpověď máš. Nikdo tady se zavařením ani neuvažoval. A to na svarfóru. Tuším, že jsi s tím navštívil i jiná fóra s podobným výsledkem.
Offline
Serifus napsal(a):
jestli to půjde...?
nepůjde.
Ostatním diskutujícím připomínám že jde o vyvaření dna "slepé" díry, díra má vnitřní závit - tipuji - M10x1. Je hluboká cca 20mm. Díra končí díky neodbornému pokusu o opravu v zalapovaném válci brzdového pístku.
Materiál litina neznámého složení nasáklá brzdovou kapalinou - to už nehraje žádnou roli. Neexistuje nikdo na světě kdo by takovou věc vyvařil, ani RPC, ani Famater, ani moderátor, ani vyrobca, ani ten číňan co porazil unihera na mistrovství světa svářečů v Tokiu. Místní přispěvovatel unihero skončil na druhém místě.
kuwa RPC = pan rcp sorry
Editoval bourač (17-05-2020 23:10:19)
Offline
M10x1 tam nebude škodovka dělala 7x1 Pokud by byl příslušný vercajk šlo by to předělat na větší https://www.motocyklovyobchod.cz/4964-o … aci-srouby
ale je na to potřeba spešl fréza a frézka a hodně šikovný frézař vrtačkou to neuděláš
Editoval Carls (18-05-2020 03:30:25)
Offline
Samozřejmě by se musel udělat nástroj.
Offline
chlopi, vy neumíte číst? Serifus to chce zavařit.
Offline
Stránky: 1