SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
nedaří se mi odeslat ti mail,asi máš plnou schránku a mail se vrací jako nedoručený.Něco s tím udělej,anebo to pořešíme zde.Napiš,jakou používáš trysku?
Offline
Trysku používám kulatou 9mm bez botky. Trochu se mi podařilo zlepšit pevnost zvýšením teploty na 360, ale na plastu se dělají bublinky (asi nic moc).
Offline
Jo a mail mám v poho, tak nevim. jjatwork@seznam.cz
Offline
Tak 300 a vetší průtok vzduchu a ABS je v poho. Další problém je, že jsem odhalil prasklinku na boční kapotě a tam se píše PA6+ABS a nevim jakou tyčku a teplotu mám zvolit. Předem díky za nějakou radu.
Offline
No vidíš...nakonec jsi na to přišel sám(ABS).Takže ....pokud jsou tam dvě značky,tak to znamená,že tam je jeden díl z ABS a ještě jeden z PA a ty mi teď řekni,kterej chceš vařit?Ono to může být tak,že na té kapotě je např nějaká mřížka a ta je z PA,abychom si rozuměli ...
Offline
jo,abych nezapomněl,pokud se ti začnou dělat bublinky při nahřívání,tak je to špatně,to už matroš přehříváš a dochází k jeho degradaci.Měl by jen zesklovatět
Offline
Tak kapota je jeden celek, bez jakékoliv mřížky. Mám tedy skusit svářet to drátem PA a jaká je nato třeba teplota?
Offline
No rozeznat ABS od PA není zase takovej problém. Je to poznat už při broušení, podle mechanických vlastností a smradu. Dále ABS leptá ochotně toluen, aceton a podobně.. PA nikoli.
Offline
Tak acetonem se to nerozleptalo (asi PA). A jakou je třeba zvolit teplotu?
Offline
Dej si říct,součástí té kapoty musí být díl z jiného plastu ....třeba blinkr,kterej už jsi sundal,nebo tak něco.To PA je hrozněj hajzl! Je to tvrdý,křehký,smrdí to a blbě se to svařuje.Moc se mi nechce věřit,že by kapota byla z PA.To se používá třeba na nádrže,chladiče a pod.,ale nevylučuju to.Na PA musíš samozřejmě použít PA drát a teplota je 400°C.Vypadá to trochu jako by se to škvařilo,ale toho se neboj,spojí se to celkem slušně,jen od toho nečekej tak hezkej svár,jako děláš třeba na ABS.
Offline
Jen pro ilustraci...kdysi jsem svařoval světlo na moto a bylo na něm označení tří druhů plastů a já si lámal hlavu,kde jsou na tom tři díly.Pak mi to docvaklo.Jeden díl vastní světlo,druhej díl patice a ten třetí byla čočka,neboli to ,,sklo" který kryje žárovku.
Offline
pozor na pe-x nesvařitelné
Offline
Zdravim odborníci,potřebuju svařit přední blatnik na Banďoura a nenašel jsem tam žádný označeni.Podsedadlovka je z ABS plastu,ale když jsem tim skoušel svařit i ten blatník,tak se taví dřikv a ten ABS drát po tom blatníku jakoby kloužýe a nespojí se.Nevíte náhodou někdo jakej by to mohl být plast? Předem všem dík.
Offline
Těžko říct,to se blbě hádá,když to nemáš v ruce.Mrkni na to ještě jednou,jestli tam to označení nenajdeš,někdy je to mrňavý někde v rožku.Může to být cokoliv kromě PA,PS,ASA.Tyhle mají vyšší tavnou teplotu naž ABS,takže ti zbývá vyzkoušet ještě 10 druhů drátu.Z vlastní zkušenosti vím,že to většinou bývá ten poslední.Začal bych s PP/EPDM i když někteří Japonci např. Kawa,nebo starší modely Hondy dělaji z PC/PBT,ale na ten je zase třeba vyšší teploty než na ABS....tak ti nevím ...?
Offline
prosím o zodpovězení mého dotazu, jaký kurz svařování autoplastů potřebuji, abych mohl opravovat autoplasty na živnost.
Hodně se o svařování plastů zajímám a chtěl bych se tomu více věnovat.
Díky za odpovědi.
_____________
http://www.crazy4leather.com
Editoval anosh (17-11-2016 08:01:50)
Offline