SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Vizuální kontrola svárů - ČSN EN ISO 17637
Svařování - Svarové spoje hliníku - ČSN EN ISO 10042
ČSN EN ISO 5817
ČSN EN ISO 6520-1
Offline
nejradši bych napsal něco sprostýho ale jsem rád že slečna studuje technický obor a né nějakou humanitu.
Budeš si kotě muset ve škole půjčit ty normy a naštudovat to.
Nebo sem pak v praxi budeš chodit s každým nepovedeným svárem pro rady?
Znám pár holek v mém oboru nakládání a obchodování s železem, (fakt mladý holky) a tím že měly zájem brzy postoupily na velmi dobře ohodnocené pozice.
Offline
Křoustík napsal(a):
Zdravím, vypracovávám práci do školy a potřebovala bych poradit identifikovat vady svarů na hliníkových rámech - viz obrázky. Budu vděčná za vaši pomoc :-)
(1)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _uprav.jpg
(2)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _uprav.jpg
(3)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _uprav.jpg
(4)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _uprav.jpg
(5)
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … _uprav.jpg
Díky moc!!!!
Ani jeden spoj nevyhovuje už pouhým visual testem na tak pevnostně důležité konstrukci jako je Al rám. Jsou tam evidentní neakceptovatelné vady jako nevyvařené krátery, praskliny, podpálené hrany a to evidentně snižuje pevnost takových spojů. Zejména při dynamické námaze.
Offline
Bůhví, jestli je to opravdu ženská. Pokud se feminum vrhne na takovýhle obor, tak proto, že jí to zajímá a má k tomu blízko. Pak zase neklade takovýhle blbý otázky.
Třeba si hoch myslí, budu se vydávat za ženskou, chlapi budou mít soucit .......
Editoval pafik1605 (06-10-2019 11:30:00)
Offline
Ale pánové klídek. Samozřejmě bych ty vady mohl naprosto přesně vyhodnotit i s čísly a úrovní vad, s úrovní přípustnosti pro případné použití, ale to by určitě nebylo, jak mnozí cítíte, zcela správné. Ono je sice studium norem trochu nudná záležitost a snahou dnešních studujících je jen vyplivnout výsledek, ono už to nějak dopadne. A setkal jsem se na na VŠ s pedagogy, kterým to dokonce stačilo. Na moje výtky odpovídali stejně "Co bys po nás chtěl za ty peníze, co dostáváme za výuku?". A stejně se pak chovali jejich asistenti, kteří vlastně aplikaci přednášek procvičují.
Offline
vady svarů podle čsn neznám na hliníku už vůbec ne svářečák mám jen Z-E1 takže neporadím nic ale zajímalo by mě co to je za vadu ten nejtek co schovává zřejmě bublinu na prvním obrázku, to si dělá někdo legraci nebo co to jako je
Offline
Stari zvaraci zvykli hovorievat, ze "kazdy dobry zvar musi dychat...."
Podla tejto definicie su to vsetko dobre zvary...
Offline
Ach pánové, vaše povýšenost mě neskutečně dojímá a vážně mi "pomáhá"... potřebovala jsem od vás malou laskavost v podobě rady, nebo alespoň nasměrování.
1. K vizuálce jsem se dostala ve zpracování práce až včera - mimochodem že nějaké normy existují vážně vím.
2. Doma je vážně koupené nemám a dostanu se do školy do nich nahlédnout v týdnu, pokud seženu hlídání dítěte, a práci ke kontrole potřebuji odeslat dneska večer.
3. Podle různých obrázků, skenů z norem apod. jsem schopná něco určit, ale s těmito fotkami jsem už vážně tápala, jelikož jsem nenašla nikde "svar skoro chybí". Sorry, to že nevyhovuje, to vím taky - popravdě, to skoro ani žádný z těch 15 svarů...
4. Nepotřebuji vyhodnotit přípustnost či nepřípustnost, potřebuji jen typ vady a doufala jsem, že v praxi zkušení lidé budou trochu solidárnější a pomohou "zaučit" někoho z oboru.
Takže sorry že studuji i s dítětem za zády, sorry že nestíhám termíny, jak bych tím pádem chtěla, sorry že nejsem zkušená jako vy a sorry, že jsem vás teda obtěžovala!
PS: pokud to někoho zajímá, svary pochází z dětských kočárků - bezpečnost dětí na prvním místě, že ano? Někde tohle projít muselo...
PS2: Na vaše reakce se hodí vlastně místo dlouhé odpovědi více toto: "neporadíte a máte chytré kecy? Běžte se vycpat!"
Offline
Frank napsal(a):
Ani jeden spoj nevyhovuje už pouhým visual testem na tak pevnostně důležité konstrukci jako je Al rám. Jsou tam evidentní neakceptovatelné vady jako nevyvařené krátery, praskliny, podpálené hrany a to evidentně snižuje pevnost takových spojů. Zejména při dynamické námaze.
Děkuji za radu
Offline
Křoustík napsal(a):
Děkuji za radu
Není zač. Ono je to ještě horší na těch dalších snímcích. Jinak já neznám definici českých norem, to by vám měl spíše definovat pan moderátor. Mně to nedalo, ale pouze jsem konstatoval, že takové spoje jsou nevyhovující, byť jen na dětském kočárku. Ale to pochopitelně víte sama a musí to vidět každý, kdo má o svařování potuchy... Kdo tohle pustí jako vyhovující.... to raději no comment.
Offline
Frank napsal(a):
..... Kdo tohle pustí jako vyhovující.... to raději no comment.
to mas ako s rtg snimkami z dukovan a temelina - uz niekto sedi? - nie, ani nebude - vsade sa podvadza - taka je realita - stretavame sa s tym kazdy den
Ja to neschvalujem, len sucho konstatujem.....
Offline
Frank napsal(a):
Kdo tohle pustí jako vyhovující....
... toho by měli pověsit za koule do průvanu
Offline
To: rcp, pafik1605 - Jasně, všude se inklinuje vše odbýt... a co nejvíc nahrabat... No, já jsem tedy pracoval jako svařeč poměrně dlouhou dobu i ještě v ČSSR a dokonce na Dukovanech. Ale důležité sváry se tam (tehdy) rengenovaly všechny a pokud vím tehdy problematické nebyly. A tady v USA ty důležité zakázky rovněž podléhaly přísným normám a kontrolám. Běda pustit něco ven, co později bylo reklamováno zákazníkem. Ale i to se stalo.
Offline
Křoustík napsal(a):
Ach pánové, vaše povýšenost mě neskutečně dojímá a vážně mi "pomáhá"... potřebovala jsem od vás malou laskavost v podobě rady, nebo alespoň nasměrování.
1. K vizuálce jsem se dostala ve zpracování práce až včera - mimochodem že nějaké normy existují vážně vím.
2. Doma je vážně koupené nemám a dostanu se do školy do nich nahlédnout v týdnu, pokud seženu hlídání dítěte, a práci ke kontrole potřebuji odeslat dneska večer.
3. Podle různých obrázků, skenů z norem apod. jsem schopná něco určit, ale s těmito fotkami jsem už vážně tápala, jelikož jsem nenašla nikde "svar skoro chybí". Sorry, to že nevyhovuje, to vím taky - popravdě, to skoro ani žádný z těch 15 svarů...
4. Nepotřebuji vyhodnotit přípustnost či nepřípustnost, potřebuji jen typ vady a doufala jsem, že v praxi zkušení lidé budou trochu solidárnější a pomohou "zaučit" někoho z oboru.
Takže sorry že studuji i s dítětem za zády, sorry že nestíhám termíny, jak bych tím pádem chtěla, sorry že nejsem zkušená jako vy a sorry, že jsem vás teda obtěžovala!
Je mi z toho smutno. Tazatel má šanci se něco naučit, místo toho hledá cesty jak to ošidit. Není cílem pojmenovat jednotlivé vady, ale naučit se pojmenovávat vady, nebo pracovat s normou. Na jedné straně tazatel kritizuje nekvalitu sváru a při tom se chce zařadit mezi stejně neschopné jako byl ten co to vyrobil.
A jak na mě někdo začne vytahovat těžkou životní situaci, péče o dítě a podobně, začínám vidět dost skepticky. Zadavatel práce neni nelida a dokáže jednorázově posunout termín na dokončení.
Trochu úcty k práci pedagoga co se jí snaží něco naučit by to chtělo, když už na sebe kašle. Dalo mu to nějakou práci příklady připravit, zřejmě vysvětlil jak pracovat s normou, jak vyhodnocovat …. a bude opravovat odpovědi.
Při tomto přístupu se nelze divit, že o Češích se říká: kde co mohou ošidit, tam to udělají.
Franku, prosím, jak je to v oblasti výuky v USA? Určitě jsi dělal mnoho kurzů a certifikátů, bylo normální si nechat domácí úkol vypracovat někým jiným a vydávat jeho práci za svou?
Editoval Charon (07-10-2019 09:42:01)
Offline
Charon napsal(a):
Při tomto přístupu se nelze divit, že o Češích se říká: kde co mohou ošidit, tam to udělají.
Franku, prosím, jak je to v oblasti výuky v USA? Určitě jsi dělal mnoho kurzů a certifikátů, bylo normální si nechat domácí úkol vypracovat někým jiným a vydávat jeho práci za svou?
Máš pravdu. Nechci generalizovat, ale Češi v těchto vlastnostech jsou dost na špici, řekl bych. Samozřejmě jsem dělal spousty kvalifikačních kurzů a zkoušek, dokonce velmi speciálních, ale tady jede každý za sebe. Hodně záleží na výrobním programu firmy, jakou požaduje kvalifikaci a zkoušky. Ono zde je všechno formou testu. Ve svářecích školách učí jakousi teorii o materiálech a normy, kde i poradí, ale učí zde hlavně praktickou formou, a ve finále jede každý za sebe. Udělat zde podvod je dosti obtížné a riskantní pro obě strany. Jinak ovšem musím konstatovat, že my, co jsme přišli z Vých. bloku jsme měli obrovskou výhodu v tom, že jsme měli za sebou studium ať už v Odborných učilištích, nebo jinde... Tady se každý učí během života a praxi nabírá velmi pomalu a řekl bych dost jednostrannou.
Offline
Díky Franku. Dost mě to zajímá z pohledu interkulturního. Jak se svět globalizuje (fuj to je slovo) tak dochází k střetávání se a spolupráci, někdy konfliktům. Mnoho nedorozumění je z nepochopení. Budu rád, když přivedeš tvé zkušenosti jak pozitivní tak negativní.
Třeba, když známému v USA přivezli nákup a něco chybělo, tak zavolal do obchodu a oni mu chybějící s omluvou poslali a dáreček k tomu. Na případné zneužití situace s lživým nárokováním již dodaného nechápavě odpověděl, proč bych to dělal. Mam ale i věci co se mi nelíbí, třeba výrok od kamaráda: vyhazuji tě ze zaměstnání, máš rakovinu, neber to osobně, to je business.
Editoval Charon (07-10-2019 11:55:17)
Offline
To říkal i don Corleone: Není to osobní, je to jen obchod. Bác
Offline