SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Chlapi synátor si koupil auto samuraje z 91 roku samozřejmě je zhnilý rám daváme vyvařit profíkovi na to bude mít je ale třeba pospravovat kastli at to auto projde technickou a otázka zní stačí svářečka na to z lidlui PARKSIDE® Svářečka na plněnou drátovou elektrodu PFDS 120 A2 na přibodovaní plechů a vymenu zhnilých míst aby mu to vydrželo do příštího roku než nechá tu kastli udělat nebo budeme muset koupit nejké co2.
Offline
b) je spravne
Offline
Takže tím to nepůjde přibodovat ty plechy k sobě včem je problém u té svářečky?
Offline
Problém není ani tak svářečka, ale to že trubičkový drát na to není vhodný. Nekamarádí s tenkýma plechama :-)
Offline
V Rusku by oponovali a povařili to trafem volně pohozeným na zemi (Sám mám Urala a viděl jsem hrozné věci). Nicm. v civilizovaném světě střední Evropy by bylo určitě lepší použít alespoň jakýs takýs MIG/MAG a plechy nabodovat. Vhodné jsou i odsazovací a děrovací kleště na bodové svary. Tuto parodii na svářečku z lidlu obejděte velkým obloukem a raději zakupte někde něco klidně i použitého a použitelného.
Offline
Tak verim ze v konecnom dosledku by sa to s tym parkside mozno aj dalo vyvarit resp. pobodovat, ale na plecharinu je dobre mat drot 0,6mm a nie nejaky 0,9 - 1mm drot plneny tavidlom kde po praci musis este oklepavat strusku ako po elektrode.. Vzhladom na to ze sa pytas na takuto zakladnu vec ohladom vyvarania karoserie si dovolim konstatovat ze si zrejme nikdy nic nezvaral s co2 strojom. A preto ked mas rad zivot svojho syna a ludi v blizkom a dalekom okoli, dajte tu kasnu radsej vyvarit niekomu kto to vie.
Editoval vyrobca (13-08-2019 10:37:01)
Offline
Kleště ohybačku a nařadí mám no a tet řeším tu svářečku co jsem volal na inzeráty tak ty ceny jsou přemrštěné za starší o 1000 kč mín než kolik stojí ta samá co2 svářečka nová a co tadleta ta by šla?S-MAG 120 FL
Offline
nie
Offline
Nějaký MIG/MAG alespoň 160A, lépe 180A.
Offline
Na vyváranie auta MAG 160A?? A načo?
Offline
A co to povařit skutečně postaru, když už je takový nadpis vlákna, takže autogenem?
Offline
No pravě jak jsem byl malý tak si pamatuju ze se u strejdy auto hodilo na kolibku a večer bylo hotovo ale nevím čím to dělali to už si nevzpomínám jestli to de autogenem tak stím problem nemám no vlastně jo po uraze mam levou ruku v haji takže moz dobře neudržím drát.
Offline
Autogen né, ten moc tepelne ovplyvňuje plechy, bude to hniť. CO2 bude lepšejšé. U nás mal jeden autíčkar vyrobenú bodovačku, to by bol ideál, ale zjavne nedostupný bežnému smrtelníkovi
Offline
Pepa1: Kupte hlavně nějakou mašinku na klasický plný drát a ochranný plyn. V domácích podmínkách nejspíše čisté CO2. Když půjdete směrem moderní invertorové mašiny, tak i snad ta nejlevnější poslouží dobře.
Offline
No nic tak dám na vás a koupím nejaké to co2.A asi z polska i z láhví (migomat praktik mig 200 igbt ideal 230v)neco takoveho
Offline
pepa1:Tak se dejte rychle dokupy. O tom jak se dělá jednorůčo bych mohl napsat širokosáhlé studie, ale ve zkratce stojí to "pěkně za prd"Koukněte po nějaké starší Formice nebo Daco migu,nebo nějakým "zázraku,zkusím slítnout inzeráty a dát nějaké odkazy.Otázka kolik chcete investovat....
Editoval Ládes (13-08-2019 17:09:24)
Offline
Offline
Za tie peniaze moze mat toto, a kedze je lama tak mu staci nastavit hrubku zvaraneho plechu a ist nato.
http://eshop.zvarsito.sk/index.php?id_p … er=product
Offline
Zkus pohledat Powermat PM-IMG-210S - na ty plechy od auta naprosto bude postačovat (a nejen na ně)
Offline
Dělat karosařinu jen jednou rukou? No ty v---e. Já mám tu vyšší řadu tedy PM-IMG 220t a zatím docela spokojenost. Ze začátku to chtělo trochu poladit, ale.....
Za ty peníze dobrá volba.
Editoval varok (13-08-2019 20:40:20)
Offline
I cinsky invertorovy stroj bude na pobodovani par plechu stacit. Zakladem je ale jak vyse bylo zmineno klasicky plny drat 0,6 nebo 0,8 a plyn co2. Neni treba vyhodit 12t. Za super stroj. Nechci delat reklamu
Offline
Já to sice nedělal ale soused žigulíka klasickou elektrodou rutilkou 1,5 a trafem nabodoval ,jen nutno dodat žigul měl plechy silný o proti dnešním papírovým na autách .Problém bylo sehnat i ty sllabý elektrody CO to se nám tenkrát mohlo nechat zdát
Offline
jean napsal(a):
Autogen né, ten moc tepelne ovplyvňuje plechy, bude to hniť. CO2 bude lepšejšé. U nás mal jeden autíčkar vyrobenú bodovačku, to by bol ideál, ale zjavne nedostupný bežnému smrtelníkovi
No, nehnilo by to, kdyby se na povrchovku po m zavaření autogenem použily tehdejší základní barvy, třeba barvu s obsahem suboxidu olova Pb2O s názvem tuším Plumbinol. To byla základní barva určená do nejtěžších podmínek, na podvozky opravovaných aut nebo třeba na věci trvale pod vodou. Nám škodovku stovku opravoval svářeč autogenem a potom jsem ji natíral touto barvou a vydrželo to dost.
Jenže pigmenty s obsahem olova a chromu do barev zákázali a ty nezakázané, nejčastěji na bázi různých fosforečnanů zinku a podobných, jsou podstatně slabší.
A jinak, ono to hnije spíš proto, protože autogen vytvoří na plechu vrstvu oxidů a ty potom podreziví. Samotný hlubokotažný plech je už sám o sobě tak náchylný ke korozi, že další tepelné ovlivnění kovu to už o moc nezhorší. Jinak ale vrstvu oxidů v těsné blízkosti svaru vytvoří i každá svářečka. Kromě klasického bodování.
K autogenu přidám perličku.
Na začátku 90 let hned po sametu Tatra Kopřivnice sedla na lep podvodníkům a vyrobila a poslala z cca 5 tisícové zakázky "zákazníkovi" do Alžírska asi 1500 náklaďáků. Než nastal poplach, protože neexistoval nikdo, kdo by za to platil. Zásilky aut byly na cca 5 let stopnuty a zůstaly tam, kde došly, hodně z nich na molech přístavů u moře v prostředí, kde je ve vzduchu sůl, na Jadranu a první auta až někde v Alžírsku.
Tehdy se na kabiny používala už dávno technologie elektroforézního základování, ale ve svařovně byly výlisky ručně dopasovávány a konce - špičky dveří a rohy kabiny byly dopasovávány za tepla ohříváním autogenem. Když Tatrovka po cca 5 letech vyhrála soudy a ty auta se tak opět staly jejím majetkem a vrátily se do Kopřivnice, ty špičky a rohy, které byly dopasovávány za tepla autogenem, byly korozí v mořském prostředí úplně odrezlé jako uříznuté, povrchovka na ostatním povrchu byla +- v pořádku.
Autogeny tak šly ze svařovny okamžitě pryč.
Editoval Radim (14-08-2019 15:08:25)
Offline
Radime. Ten plumbinol, to bola hotová tekutá farba na okamžité použitie. Okrem tejto farby sa používal minium, česky suřik, kysličník olovnáto-olovičitý Pb3O4 ako práškový pigment. Pokiaľ si pamätám, tak sa ako farba vytváral zmiešaním s fermežou. Pamätám sa, to bolo tuším v r. 1965 že na rampe pred skladom bolo voľne dostupné otvorené vrece veľkosti 50kg cementu a každý kto to potreboval si zobral. Potom vznikla veľká aféra, keď v Maďarsku špekulanti pomiešali s mletou paprikou, tu nasáčkovali a predávali na trhu. Zvýšilo to hmotnosť aj zvýraznilo farbu. Odvtedy sa už v RVHP práškový minium nepredával.
Offline
Tehdy se prodával jak Plumbinol, Tak i suříková barva a také suřík v prášku. Pamatuji se na aféru, kdy maďarky na trhu přidávaly suřík do mleté papriky, aby byla těžší.
Offline
Stránky: 1 2