SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Už jsem se tu něco dočetl jako nevařit ramena atd mám tu kola z mercedesu a jde mi jenom o to navařit hranku jelikož je renovuji a pak buty ty límce leštit.
Moje otázka tedy zní jakej na to mám použít přídavnej material mužu na to použí Almg od Esabu?
Offline
vacsinou je material z ktoreho je disk vyznaceny na vnutornej strane disku.
Aspon u originalnych to tak je.
Offline
Tedka jsem vás nějak nepochopil.
Offline
Kesam napsal(a):
Už jsem se tu něco dočetl jako nevařit ramena atd mám tu kola z mercedesu a jde mi jenom o to navařit hranku jelikož je renovuji a pak buty ty límce leštit.
Moje otázka tedy zní jakej na to mám použít přídavnej material mužu na to použí Almg od Esabu?
Já jsem měl taky Mercedes a disk se mi podařilo mírně poškodit o obrubník také Takže oprava svařováním TIG. Materiál těchto disků byl vyroben ze slitiny tohoto složení:
Al Cr Cu Fe Mg Si Zn
Balance 0.35% 0.40% 0.7% 1.2% 0.65% 0.25% Měřeno RT spectrometrem NITON.
To odpovídá slitině 6061-T6.
Vhodný příd. materiál je AWS A5.10 ER 5356. (což je v podstatě AlMg5Cr) Ono by bylo možné použít i ER 4043. ( v podstatě AlSi5) Tedy pokud nebudete dále upravovat eloxováním, či leštěním. Má výhodu malého sklonu k tvorbě prasklin.
Jinak ale, je nutno počítat s tím, že materiál v místě sváru a HAZ (teplem ovlivněném pásmu) ztratí až 80% pevnosti. Při opravě pouze na hraně disku to lze, protože se jedná pouze o kosmetickou opravu, kde nosná část disku není teplotně afektovaná. Na nosných částech disku svařování prasklin bez dodatečného tepelného zpracování a RTG testu nedoporučuji.
Offline
Frank díky moc za radu mám tam ten drát Almg i Alsi.
Offline
Zdravím,
používám drát Almg na disky už léta a bez problémů.
Tepelné zpracování je obvykle pro nás složité. Takže neprovádím. K praskavostí nedochází.
Spravoval jsem i v délce vyštipnutí 15 cm. No a pak k soustružníkovi.
Nechť se daří.
Boža
Offline
Použil jsem ALmg vybrousil jsem hranku fortunkou a udělalo mi to tam pory bublinky
Offline
odstranil si v dostatocnej vzdialenosti od zvaraneho miesta farbu ?
je to jedna z moznych pricin.
Offline
Kesam napsal(a):
Použil jsem ALmg vybrousil jsem hranku fortunkou a udělalo mi to tam pory bublinky
To je normální jev, když je materiál kontaminovaný i nepatrným množstvím mastnoty. Vybrušte svár znovu až na čistý kov, předehřejte na 150 až 180°C, ale nikdy nepřekročit 200°C! (odpaří se tím některé nečistoty), potom okatráčovat a zavařte znovu. Kartáčováním odstraníte oxidickou vrstvu Al2O3, která vzniká při ohřevu. Oxidická vrstva je silně hygroskopická, proto může při svařování docházet k pohlcování vodíku z odpařující se olejové kontaminace a tím nadměrné porositě svarů. Pokud se vyskytnou póry znovu, tento proces opakujte, dokud nebude spoj bez pórů.
Offline
SO 545 napsal(a):
ja spectrometer k dispozicii nemam ale na znackovom disku je toto :
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … c04642.jpg
aj to pomoze.
Zde by bylo vhodné použít Al-Mg-Si příd. drát ( tady v USA označení ER5356, nebo ER5556)
Offline
Ano to jsem udělal takže má asi Frank pravdu stím předehřevem.Zkusím na příští sadě.
Offline