SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 09-09-2018 10:08:00

alienblue
Člen
Místo: Středočeský
Registrovaný: 16-12-2017
Příspěvky: 20

Navarení zubů kola prevodovky

Zdravím
potřeboval bych poradit od skušenějších kdo má v tom  nějakou praxi .
Jaky zvolit postup , navařovací materiál , obrábění .
Jednalo by se o navaření zubů soukolí převodovky našeho starého traktoru z roku 1960 .
Mam možnost Tig DC , Mig Mag , MMA .
Předem děkuji za příspěvky .http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8213_received_328259237923323.jpeghttp://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/8213_received_2220669004844134.jpeg


Nejsem elektrikář  , doma TMB 125-1 , v práci omi 1900 , svářečské schopnosti průměrné . nejsem znalej tak se radši zeptam .

Offline

 

#2 09-09-2018 11:24:20

davor
Člen
Místo: MSK
Registrovaný: 15-03-2017
Příspěvky: 581

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Na soustruhu odstranit to poškozené kolo z hřídele až skoro k jejímu průměru, přivařit nové (třeba z 15142) s přídavkem, stočit na požadovaný průměr a následně vyfrézovat ozubení.
Navařování zubů je nespolehlivé, mění se tepelné zpracování materiálu a návar se pak obtížně frézuje.

Editoval davor (09-09-2018 11:26:43)


Telwin Tecnica 144, [url=http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?pid=110195#p110195]MacAllister MSMW200A[/url], Proteco P800E-C, ERS-50, Meva Pb :-)

Offline

 

#3 09-09-2018 13:18:11

Honza007
Člen
Místo: Český ráj 294 11
Registrovaný: 10-12-2011
Příspěvky: 2491

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Z čeho je to a převodovka?Nedá se sehnat nahradni díl??


Jak šel čas KS250 Triodyna WLSP315 Unimig 400 Trafo po dědovi, invertor telvin,gama,autogen a dalsi.Dnes Migatronic Pilot2400 Flex330 Alfa-in 350 a 250 plazma Cebora Fronius 1400 Speedglas 9100XX a doma pro radost BWIG 180 BSP-40 WMP 200 s  AEK 024
Prosím než se zeptáte nebudte líní HLEDAT www.google.cz  http://cs.wikipedia.org  a hlavně používat mozek wink Lidi nebuďte líní přemýšlet a číst.

Offline

 

#4 09-09-2018 15:37:19

alienblue
Člen
Místo: Středočeský
Registrovaný: 16-12-2017
Příspěvky: 20

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Honza007 napsal(a):

Z čeho je to a převodovka?Nedá se sehnat nahradni díl??

Koupily jsme druhou a je v podobném stavu .... toto soukolí pohání traktor ve směru vpřed .


Nejsem elektrikář  , doma TMB 125-1 , v práci omi 1900 , svářečské schopnosti průměrné . nejsem znalej tak se radši zeptam .

Offline

 

#5 09-09-2018 15:40:40

alienblue
Člen
Místo: Středočeský
Registrovaný: 16-12-2017
Příspěvky: 20

Re: Navarení zubů kola prevodovky

davor napsal(a):

Na soustruhu odstranit to poškozené kolo z hřídele až skoro k jejímu průměru, přivařit nové (třeba z 15142) s přídavkem, stočit na požadovaný průměr a následně vyfrézovat ozubení.
Navařování zubů je nespolehlivé, mění se tepelné zpracování materiálu a návar se pak obtížně frézuje.

Hmm také jedna z  variant díky za nápad.


Nejsem elektrikář  , doma TMB 125-1 , v práci omi 1900 , svářečské schopnosti průměrné . nejsem znalej tak se radši zeptam .

Offline

 

#6 09-09-2018 16:41:00

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Hmm, tohle je přímý ozubení, Welco 1660 T , tigem a obrousit, zas tak velký točky tam nejsou...s tímhle si poradí každej vidlák ....hi

Offline

 

#7 09-09-2018 19:21:32

emanuel1200
Člen
Registrovaný: 27-03-2013
Příspěvky: 207

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Hmm,
právě ,že si s tímhle poradí každý vidlák a pěkně to vše nakurví .
Nejlépe udělat novou hřídelku  materiál 14 200 nebo 16 200 nacementovat ,zakalit.
Hřídel je 100% zušlechtěna a cementována ,při navaření se vyžíhá změkne i v jádře a vše je řádně nakurvené.
Neposlouchejte vidláky a babský kecy které vaří na plynovém sporáku MORAEWM PIČOMIG.

Offline

 

#8 09-09-2018 21:46:01

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Navarení zubů kola prevodovky

zušlechtěná cementací - napuštěnej povrch uhlíkem aby šel zakalit, jádro zůstává měkké (houževnaté). Pokud bych měl frézovat - odvalovat nový ozubení tak to bude v dílně kde zmáknou i to drážkování = vyrobit celou hřídel než vyrábět samotný kolo a vařit ke starý hřídeli. Mimochodem hotový kola jdou koupit s dírou jakýchkoliv rozměrů a modulů, dělá to kdekdo.

Zuby navařit od někoho kdo už to dělal, ručně vybrousit. Bude to v provozu slyšet ale je to rychlé, levné a zavedené řešení. Navíc je to do traktoru. Asi nemaká denně 16hodin celej rok. smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#9 10-09-2018 05:12:57

emanuel1200
Člen
Registrovaný: 27-03-2013
Příspěvky: 207

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Samozřejmě jde všechno.Ale když se podíváš na druhý konec hřídele ,tak je tam mohutná 6drážka která je poháněna tím ozubeným kolem takže navrženo na velký přenos výkonu zřejmě je to vývodový hřídel na pohánění závěsného nářadí.
Samozřejmě je jádro houževnaté ,ale je zušlechtěné na větší pevnost proto se používá materiál jaký se používá .Navařením to i to jádro změkne a stojí to za prd.Když odchází nový díl a nejen na jeho traktorku ,tak to znamená  že to je dost namáhané tudíš dobře opravit.Welco 1660 je na to nevhodné protože má jen vyšší pevnost ,ale tvrdost žádnou.Welco používám skoro 20 roků a mají na navaření ozubení s patřičnou tvrdostí jiné elektrody.Dáma zná jen 1660 pro vidláky .

Offline

 

#10 10-09-2018 08:48:05

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Ak nechcete vyrábať celý kus , najjednoduchšie je kúpiť polotovar ozubeného kolesa. Kolesá som kupoval tu: https://www.components.sk/produkty/Ocel … ul-05-az-8

Offline

 

#11 10-09-2018 09:26:13

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Hmm, pane Emanuel, nevím co zrovna Vám změkne při navařování metodou tig  austenitickomanganovou slitinou T1660, a to ještě místně.Ano lze použít nový díl ale na doplnění náběhových částí ozubení toto řešení by mělo vyhovět.

Offline

 

#12 10-09-2018 09:38:56

senior
Člen
Registrovaný: 14-10-2011
Příspěvky: 1375

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Originál je vyrobený z jedného kusu, je to zrejme cementované, prípadne povrchovo kalené. Jedná sa o značne namáhanú súčiastku a teda jediné rozumné riešenie by som videl vo výrobe nového dielu komplet. Asi to nebude najlacnejšie, ale ak to má byť bezproblémové, stoji to za to. Rozoberať opakovane rýchlostku traktora najmä počas sezóny nie je žiadna sranda. Vhodných materiálov je celá rada a na tom by som tiež nešetril, cenové rozdiely sa do koncovej ceny premietnu len minimálne.

Offline

 

#13 10-09-2018 15:21:50

emanuel1200
Člen
Registrovaný: 27-03-2013
Příspěvky: 207

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Hmm,
asi špatně čtete to bude tím ,že jste natvrdlá.Lituji těch kterým jste něco takhle renovovali.Za takovou práci je tak dobře nakopat do háje a 2 potlamě.Jestli máte vůbec nějaký svařečský průkaz když nemáte znalosti o tepelném zpracování kovů a to je součásti teorie svářečského kurzu.
Nejprve si zjistěte jaká je tvrdost cementovaného ozubení zjistěte jaká jakost materiálu to je,jaké jsou žíhací teploty zakalených součástí,jakou teplotu dosáhne zbylá část ozubení při navařování metodou TIG a jakou tvrdost dosáhnete navaření tou 1660.
Navařená část zubu dosáhne max 22 HRC a zbylá část dobrého zubu se vyžíhá a dosáhne ješte nišší tvrdosti.
Váš návrh opravy a volba přídavného materiálu  zkurví totálně celé ozubení.
Vyserte se na svařování a kurvení práce a věnujte se vaření a poctivého pečení kačenky v troubě ,aby byla dostatečně měkká.

Offline

 

#14 10-09-2018 16:55:08

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Koukám že tady bude pranice. Já jsem pro nový díl a ne lepit  starý. Dát to do původního stavu  umí jen  Harry Potter a částečně Jack Norris ,ale ten má jen autogen    big_smile






Harry Potter

Offline

 

#15 10-09-2018 17:33:16

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 4465

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Emanuel1200 - jestli urychleně nezměníte svůj přiblblý slovník tak požádám admina o BAN pro vás. Ještě předtím by bylo vhodné se kolegyni Evitě velmi uctivě omluvit. Hulvátství nemá na této poradně co dělat! Každý se můžeme někdy zmýlit, každý máme jiné svářečské zkušenosti.

Offline

 

#16 10-09-2018 18:20:06

Evita
Člen
Registrovaný: 27-05-2015
Příspěvky: 915

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Hmm, to jirkati, neřešte to, podobných gentlemanů s měkkým egem kolem mě běhá.....kopu jim do báboviček hi.Navrhla jsem to co se nám osvědčilo, v tomhle případě nejde o tvrdost, no vždy to můžu dát nacementovat, hraběcí rada o novém dílu.....pokud neuvedete sklad kde lze koupit....zdravím

Offline

 

#17 10-09-2018 18:55:51

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Evita..... nechat udělat. Budeme zase trochu realisté   big_smile

Offline

 

#18 10-09-2018 18:56:31

SO 545
Člen
Registrovaný: 15-11-2008
Příspěvky: 996

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Evita nic v zlom , ale ked uz sa spomenulo cementovanie a zuslachtenie tak vyroba noveho dielu uz je lahko za rohom...akurat pribudne brusenie co uz je malina...
Kto zmakne ozubenie tak drazky a brusenie da na pohodu .-)

Offline

 

#19 10-09-2018 19:00:06

pat
Člen
Místo: Č.R.
Registrovaný: 15-04-2016
Příspěvky: 2448

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Jo a  jestli se neomluví pošleme na něj rytíře ve na bílém koni. A nebo mu sebereme stranickou legitimaci

Offline

 

#20 10-09-2018 23:00:55

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 4730
Web

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Emanueli1200 zapoměl jsi uvést  že, když už tedy nová součást, zušlechtěná a broušená, je nutno i nový protikus - zejména když jde o traktor big_smile


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa. A nově také dřevorubci.
Plasmy. Přímočaré pily ocasky. Ruční orbitální pila (za studena). Utahováky. Sbíjecí kladiva. Plošiny. Jeřáby.
Vaření obalenou elektrodou (Lorch).
Práce ve vysokých výškách a v hlubokých hloubkách. Práce v jedovatých a výbušných atmosférách. Nic levného.

Offline

 

#21 10-09-2018 23:04:29

rcp
Člen
Registrovaný: 28-08-2010
Příspěvky: 3354

Re: Navarení zubů kola prevodovky

pat napsal(a):

Jo a  jestli se neomluví pošleme na něj rytíře ve na bílém koni. A nebo mu sebereme stranickou legitimaci

nie, posleme na neho rytiera na bielom pico-konovi big_smile big_smile big_smile

(sorry, dal som si polovicu viagry, tak len podjebavam big_smile)

Editoval rcp (10-09-2018 23:05:35)

Offline

 

#22 10-09-2018 23:31:27

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 2405
Web

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Co po navařen  í celý díl vyžíhat na normu- 900st,(navařit dcms ig nebo jak se ten cementační materiál od bohlera jmenuje) obrobit,nechat nacementovat,pak zušlechtit a obrobit na finále?Ušetří tím minimálně výrobu té drážkové hřídele.
14220 už jsem navařoval i EB511,jen to pak byl porod dobrousit.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;EWM pico 160
SV 18R(1000)
Speedglass9100X,Lincoln Viking 3350 4C

Offline

 

#23 11-09-2018 08:55:47

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2218

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Na internetu je spousta firem, co nabízí renovaci ozubených kol a asi mají nějaké zkušenosti i jiné technické možnosti, než tazatel. Možná by stálo za to, nějaké oslovit a třeba jim poslat fotky. Nemám představu o cenách, ale asi by se to vyplatilo víc, než kvůli jednomu ozubení odepsat celý traktor.

Offline

 

#24 11-09-2018 09:19:38

Atlan
Člen
Registrovaný: 18-07-2011
Příspěvky: 1401

Re: Navarení zubů kola prevodovky

To ma vzdyfa scinuje ked niekto povie vyrobit novy diel.
Mate vobec predstavu aka vysoka ciastka by to bola ak by to vyrabala firma? Navyse jeden kus?
Po prve by vam to obuchali o hlavu lebo zabiju kopu casu pripravou a vyrobou, ktoru nikto nezaplati. Hlavne ked by sa to vyrobilo na cnc.
A najst ochotneho garaznika ktory ma vybavenie a cas na nieco take chvilu potrva a cena tiez nebude nizka.

Najviac sa mi pozdava riesenie osustruzit dole zuby, a nalisovat tam za tepla nove ozubene koleso.
Vsetko ostatne je financne nepriechodne.

Offline

 

#25 11-09-2018 10:06:16

Robi G
Člen
Registrovaný: 15-09-2014
Příspěvky: 978

Re: Navarení zubů kola prevodovky

Blízko okolo mňa sú hneď dvaja "garážnici" čo by to ľavou zadnou zvládli. Len pre predstavu mi frézovali ozubenie m1,5 z100 za 20eur.

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2024


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče