SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím
potřeboval bych poradit od skušenějších kdo má v tom nějakou praxi .
Jaky zvolit postup , navařovací materiál , obrábění .
Jednalo by se o navaření zubů soukolí převodovky našeho starého traktoru z roku 1960 .
Mam možnost Tig DC , Mig Mag , MMA .
Předem děkuji za příspěvky .
Offline
Na soustruhu odstranit to poškozené kolo z hřídele až skoro k jejímu průměru, přivařit nové (třeba z 15142) s přídavkem, stočit na požadovaný průměr a následně vyfrézovat ozubení.
Navařování zubů je nespolehlivé, mění se tepelné zpracování materiálu a návar se pak obtížně frézuje.
Editoval davor (09-09-2018 11:26:43)
Offline
Z čeho je to a převodovka?Nedá se sehnat nahradni díl??
Offline
Honza007 napsal(a):
Z čeho je to a převodovka?Nedá se sehnat nahradni díl??
Koupily jsme druhou a je v podobném stavu .... toto soukolí pohání traktor ve směru vpřed .
Offline
davor napsal(a):
Na soustruhu odstranit to poškozené kolo z hřídele až skoro k jejímu průměru, přivařit nové (třeba z 15142) s přídavkem, stočit na požadovaný průměr a následně vyfrézovat ozubení.
Navařování zubů je nespolehlivé, mění se tepelné zpracování materiálu a návar se pak obtížně frézuje.
Hmm také jedna z variant díky za nápad.
Offline
Hmm, tohle je přímý ozubení, Welco 1660 T , tigem a obrousit, zas tak velký točky tam nejsou...s tímhle si poradí každej vidlák ....hi
Offline
Hmm,
právě ,že si s tímhle poradí každý vidlák a pěkně to vše nakurví .
Nejlépe udělat novou hřídelku materiál 14 200 nebo 16 200 nacementovat ,zakalit.
Hřídel je 100% zušlechtěna a cementována ,při navaření se vyžíhá změkne i v jádře a vše je řádně nakurvené.
Neposlouchejte vidláky a babský kecy které vaří na plynovém sporáku MORAEWM PIČOMIG.
Offline
zušlechtěná cementací - napuštěnej povrch uhlíkem aby šel zakalit, jádro zůstává měkké (houževnaté). Pokud bych měl frézovat - odvalovat nový ozubení tak to bude v dílně kde zmáknou i to drážkování = vyrobit celou hřídel než vyrábět samotný kolo a vařit ke starý hřídeli. Mimochodem hotový kola jdou koupit s dírou jakýchkoliv rozměrů a modulů, dělá to kdekdo.
Zuby navařit od někoho kdo už to dělal, ručně vybrousit. Bude to v provozu slyšet ale je to rychlé, levné a zavedené řešení. Navíc je to do traktoru. Asi nemaká denně 16hodin celej rok.
Offline
Samozřejmě jde všechno.Ale když se podíváš na druhý konec hřídele ,tak je tam mohutná 6drážka která je poháněna tím ozubeným kolem takže navrženo na velký přenos výkonu zřejmě je to vývodový hřídel na pohánění závěsného nářadí.
Samozřejmě je jádro houževnaté ,ale je zušlechtěné na větší pevnost proto se používá materiál jaký se používá .Navařením to i to jádro změkne a stojí to za prd.Když odchází nový díl a nejen na jeho traktorku ,tak to znamená že to je dost namáhané tudíš dobře opravit.Welco 1660 je na to nevhodné protože má jen vyšší pevnost ,ale tvrdost žádnou.Welco používám skoro 20 roků a mají na navaření ozubení s patřičnou tvrdostí jiné elektrody.Dáma zná jen 1660 pro vidláky .
Offline
Ak nechcete vyrábať celý kus , najjednoduchšie je kúpiť polotovar ozubeného kolesa. Kolesá som kupoval tu: https://www.components.sk/produkty/Ocel … ul-05-az-8
Offline
Hmm, pane Emanuel, nevím co zrovna Vám změkne při navařování metodou tig austenitickomanganovou slitinou T1660, a to ještě místně.Ano lze použít nový díl ale na doplnění náběhových částí ozubení toto řešení by mělo vyhovět.
Offline
Originál je vyrobený z jedného kusu, je to zrejme cementované, prípadne povrchovo kalené. Jedná sa o značne namáhanú súčiastku a teda jediné rozumné riešenie by som videl vo výrobe nového dielu komplet. Asi to nebude najlacnejšie, ale ak to má byť bezproblémové, stoji to za to. Rozoberať opakovane rýchlostku traktora najmä počas sezóny nie je žiadna sranda. Vhodných materiálov je celá rada a na tom by som tiež nešetril, cenové rozdiely sa do koncovej ceny premietnu len minimálne.
Offline
Hmm,
asi špatně čtete to bude tím ,že jste natvrdlá.Lituji těch kterým jste něco takhle renovovali.Za takovou práci je tak dobře nakopat do háje a 2 potlamě.Jestli máte vůbec nějaký svařečský průkaz když nemáte znalosti o tepelném zpracování kovů a to je součásti teorie svářečského kurzu.
Nejprve si zjistěte jaká je tvrdost cementovaného ozubení zjistěte jaká jakost materiálu to je,jaké jsou žíhací teploty zakalených součástí,jakou teplotu dosáhne zbylá část ozubení při navařování metodou TIG a jakou tvrdost dosáhnete navaření tou 1660.
Navařená část zubu dosáhne max 22 HRC a zbylá část dobrého zubu se vyžíhá a dosáhne ješte nišší tvrdosti.
Váš návrh opravy a volba přídavného materiálu zkurví totálně celé ozubení.
Vyserte se na svařování a kurvení práce a věnujte se vaření a poctivého pečení kačenky v troubě ,aby byla dostatečně měkká.
Offline
Koukám že tady bude pranice. Já jsem pro nový díl a ne lepit starý. Dát to do původního stavu umí jen Harry Potter a částečně Jack Norris ,ale ten má jen autogen
Harry Potter
Offline
Emanuel1200 - jestli urychleně nezměníte svůj přiblblý slovník tak požádám admina o BAN pro vás. Ještě předtím by bylo vhodné se kolegyni Evitě velmi uctivě omluvit. Hulvátství nemá na této poradně co dělat! Každý se můžeme někdy zmýlit, každý máme jiné svářečské zkušenosti.
Offline
Hmm, to jirkati, neřešte to, podobných gentlemanů s měkkým egem kolem mě běhá.....kopu jim do báboviček hi.Navrhla jsem to co se nám osvědčilo, v tomhle případě nejde o tvrdost, no vždy to můžu dát nacementovat, hraběcí rada o novém dílu.....pokud neuvedete sklad kde lze koupit....zdravím
Offline
Evita..... nechat udělat. Budeme zase trochu realisté
Offline
Evita nic v zlom , ale ked uz sa spomenulo cementovanie a zuslachtenie tak vyroba noveho dielu uz je lahko za rohom...akurat pribudne brusenie co uz je malina...
Kto zmakne ozubenie tak drazky a brusenie da na pohodu .-)
Offline
Jo a jestli se neomluví pošleme na něj rytíře ve na bílém koni. A nebo mu sebereme stranickou legitimaci
Offline
Emanueli1200 zapoměl jsi uvést že, když už tedy nová součást, zušlechtěná a broušená, je nutno i nový protikus - zejména když jde o traktor
Offline
pat napsal(a):
Jo a jestli se neomluví pošleme na něj rytíře ve na bílém koni. A nebo mu sebereme stranickou legitimaci
nie, posleme na neho rytiera na bielom pico-konovi
(sorry, dal som si polovicu viagry, tak len podjebavam )
Editoval rcp (10-09-2018 23:05:35)
Offline
Co po navařen í celý díl vyžíhat na normu- 900st,(navařit dcms ig nebo jak se ten cementační materiál od bohlera jmenuje) obrobit,nechat nacementovat,pak zušlechtit a obrobit na finále?Ušetří tím minimálně výrobu té drážkové hřídele.
14220 už jsem navařoval i EB511,jen to pak byl porod dobrousit.
Offline
Na internetu je spousta firem, co nabízí renovaci ozubených kol a asi mají nějaké zkušenosti i jiné technické možnosti, než tazatel. Možná by stálo za to, nějaké oslovit a třeba jim poslat fotky. Nemám představu o cenách, ale asi by se to vyplatilo víc, než kvůli jednomu ozubení odepsat celý traktor.
Offline
To ma vzdyfa scinuje ked niekto povie vyrobit novy diel.
Mate vobec predstavu aka vysoka ciastka by to bola ak by to vyrabala firma? Navyse jeden kus?
Po prve by vam to obuchali o hlavu lebo zabiju kopu casu pripravou a vyrobou, ktoru nikto nezaplati. Hlavne ked by sa to vyrobilo na cnc.
A najst ochotneho garaznika ktory ma vybavenie a cas na nieco take chvilu potrva a cena tiez nebude nizka.
Najviac sa mi pozdava riesenie osustruzit dole zuby, a nalisovat tam za tepla nove ozubene koleso.
Vsetko ostatne je financne nepriechodne.
Offline
Blízko okolo mňa sú hneď dvaja "garážnici" čo by to ľavou zadnou zvládli. Len pre predstavu mi frézovali ozubenie m1,5 z100 za 20eur.
Offline