SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Na prodejně www.sroubynovotny.cz si můžu vymyslet,jaký šroub chci a v jaké pevnostní řadě i
povrchové úpravě.
Offline
Na prodejně www.sroubynovotny.cz si můžu vymyslet jaký šroub chci a v jaké povrchové úpravě i
pevnostní řadě. Maximální spokojenost a úspora času.
Offline
Zkus si vymyslet klasickej withwort
Offline
asi tak . Marně scháním whitworth závitovou tyč... ještě v nerezu xD a nebo šroub ze zapuštěnou hlavou ....
všude jen čumí jak bulhar do mlátičky co sem si to jako dovolil vymyslet.
Offline
Offline
Moje zkušenost s Fabory je asi taková, že kdybych sednul na Smartwings nebo jinou nízkonákladovku a zaletěl si pro tu tyč na otočku do Londýna, tak mi vyjde levnějc.
Editoval pafik1605 (10-05-2018 13:44:10)
Offline
Moje zase taková, že tam na auta neměli nic.
Tedy nic z toho, co jsem už předtím nesehnal jinde
Editoval jees (10-05-2018 15:02:17)
Offline
pafik1605 napsal(a):
... Když si v baubau koupíš dva nerezový šrouby, tak v Acrosu jich za stejnou cenu dostaneš hrst...
A u Killicha jich máš v té hrsti ještě o 1/4 víc...
Já s pokoveným spojovacím materiálem nadobro skončil, už kupuji jen nerez, v eshopu to vyjde levněji, než pozink v železářství.
Jen pokud je potřeba něco přivařit k obyč.materiálu, tak černé bez PÚ. Jinak opět nerez a TIG...
Editoval davor (10-05-2018 19:56:43)
Offline
Juggernault napsal(a):
asi tak . Marně scháním whitworth závitovou tyč... ještě v nerezu xD a nebo šroub ze zapuštěnou hlavou ....
všude jen čumí jak bulhar do mlátičky co sem si to jako dovolil vymyslet.
Takovýhle spešl věci jako tu závitovku bych zkusil poslat z číny ebayem. Co občas hledám tak to vyhazuje hodně výsledků a ceny slušné.
Offline
Fabory je opvdu hodně drahé, ale jsou díly, které se jinde těžko shání, tady byla jistota. V HK měli maloobch. prodejnu, tak se to tam objednalo a vyzvedlo. Nevím jak to funguje nyní, asi všechno převedli na eshop. Objevily se i jiné možnosti, tak jsem tam již dlouho nic nekupoval.
Offline
davor napsal(a):
...
Já s pokoveným spojovacím materiálem nadobro skončil, už kupuji jen nerez, v eshopu to vyjde levněji, než pozink v železářství.
Jen pokud je potřeba něco přivařit k obyč.materiálu, tak černé bez PÚ. Jinak opět nerez a TIG...
Jenže ty nerezový šrouby nejsou tak pevný, jako černý. Alespoň ve třídě A2, kde je většina rozměrů k sehnání a vychází za rozumnou cenu. Netuším, jestli se dá sehnat v nerezu ekvivalent materiálu 8.8. O pevnějších šroubech nemluvě.
Offline
Měly by být. Co si pamatuju, tak nejobvyklejší pevnosti u A2 jsou 700 MPa, dají se koupit celkem běžně i 800 MPa, to odpovídá 8.8. Vyšší už asi ne. Ale do aut ty běžné konstrukční nejsou vhodné, spojovací materiál v autech mívá často kromě zaručené pevnosti ještě garantovanou vůli a toleranci závitů.
Edit.: pro použití ven nebo někam do vlhka už pár let kupuju taky jen nerezový spojovací materiál a mám jistotu, že po létech bude stejný, jak jsem ho tam našrouboval. To se za rozdíl pár desetikorun určitě vyplatí. Kdysi zamlada jsem si o tomto mohl nechat leda zdát, tenkrát bylo štěstí, když se sehnaly šrouby nebo matice aspoň pozinkované.
Editoval Zdenek11 (11-05-2018 14:24:24)
Offline
Fabory mělo zrušit všechny prodejny a jenom zasílat na objednávku. My teď kupujeme dost v Bauhausu, sortiment je sice omezený, ale je k mání do večera a o víkendu
U aut někde šrouby pevnější než 8.8 praskají, pokud je třeba šroubované zavěšení blatníků, světel a podobně, kde jsou i vibrace
Offline
Aleš_ napsal(a):
BADMOPAR napsal(a):
Dneska jsem zkusil první várku namočit do odrezovače protože byl zrovna po ruce. Zatim jsem zkoušel odrezovaný věci jenom potřít, ponor ještě nikdy tak jsem zvědavej jak to bude zejtra vypadat. Doufám, že ten odrezovač na tom udělá nějakou antikorozní vrstvu. Problém je, že ne všechny matky a šrouby jdou u nás koupit, ale co půjde tak asi radši koupim nový protože předtim jsem všechno očistil dráťákem na brusce a pak natřel syntetikou a stejně to časem zrezlo. To že se antikorozní ochrana opláchnutím zvýší si zjistil jak?
Jestli jsi to ponořil do odrezovače na bázi kys. fosforečné, tak do druhého dne může být moc dlouho. Mám zkušenost, že tento odrezovák funguje velmi různě podle druhu odrezovaného materiálu - čím víc legovaný, tím pomaleji funguje. Naopak na obyčejné litině funguje až moc rychle. Pasivace mi taky fungovala jen někdy, a tak nedoporučuji nechávat do druhého dne - může se ti ta věc poškodit. Na většinu věcí stačí cca 15-30 minut, podle stupně zkorodování. Výjimkou byla třeba stará sekerka, kde se držela rez v otvoru na topůrko, tak jsem ji nechal do druhého dne. U tohoto kusu ale pasivace zafungovala a již odrezené části přestávaly bublat (reakce kys. s kovem uvolňuje vodík). Doporučuji neoplachovat vodou. Po oplachu mi většina věcí okamžitě znovu zrezla, speciálně litina, ta chytala lišku doslova před očima.
Špatně jsem se vyjádřil. Do odrezovače jsem to dal na 10 min. a nechal působit. Zkontrolovat jsem to šel až druhej den ;-)
Offline
Tady je pár věcí co jsem odrezoval. Normální šrouby nejsou problém, ale třeba "dutý" šrouby na brzdový hadičky, zajišťovací matice na náboj kola, nebo matky na brzdový trubičky problém budou.
Šrouby do třmenů listových per tady nekoupím, sedět půl dne na netu a dovážet to z USA se mi nechce, takže budou muset stačit takový jaký jsou :-)
A když už je tu řeč o nerezu, tak hodně záleží co je to za třídu. Mám Magnaflow nerez tlumič, trubky z firmy co dělá nerez zábradlí a všechno to chytlo takovou lišku, že to nikdo od obyč. černýho plechu nerozezná. Nerezový šrouby kterejma to bylo sešroubovaný jsem musel upálit flexou protože nešli povolit :-(
Offline
JJ, není zinek jako zinek. Galvanický zinek je jen pár mikronů. Pokud prodejce šetřil a koupil šroub jen v čistém galvanickém zinku, ten ve vlhku, nemluvím ani o soli v zimě, zmizí tak do měsíce, dvou měsíců. Navíc je pod tím zinkem povrch už namořený z galvanovny a tak šroub rezne třeba ještě rychleji než nějaký vyleštěný nebo dobře opracovaný povrch z černého materiálu.
Editoval Radim (11-05-2018 23:00:20)
Offline
BADMOPAR napsal(a):
Problém je, že ne všechny matky a šrouby jdou u nás koupit, ale co půjde tak asi radši koupim nový protože předtim jsem všechno očistil dráťákem na brusce a pak natřel syntetikou a stejně to časem zrezlo. To že se antikorozní ochrana opláchnutím zvýší si zjistil jak?
Protože to je všechno na jedno brdo, fosfátování, odrezování ve fosforečné i bezoplachové odrezovače.
Bezoplachové odrezovače fungují tak, že na oceli vytvoří fosfátovou vrstvu stejně jako fosfátovací lázně, zbytek kyseliny potom namoří případnou rez a inaktivuje ji do podoby nerozputného fosforečnanu železitého a pokud nějaká kyselina fosforečná ještě zbude, je zase ta inaktivována dalšími příměsemi, například taninem. Ten proces probíhá v souvislosti s tím, jak se z bezoplachového odrezovače na rovných plochách odpařuje voda a zbytek se koncentruje. Oplach potom tu přebytečnou kyselinu fosforečnou odstraní, což je spolehlivější než ta inaktivace a současně taky odstraní i nepevné zbytky po rzi a další látky. Ve výsledku je tak povrch po oplachu stejně kvalitní jako bez oplchu, ale zbavený látek, které případně časem mohou způsobit novou korozi.
Offline
Drobne srubky a matice a podobny drobny matros si davam vacsinou opieskovavat u kamarata v mensom boxe ale zase zaujal ma postup na dalsiu ochranu z ineho fora
http://www.offroadforum.cz/viewtopic.ph … i#p1452417
Offline
Chemický nikl, to se ještě doma udělat dá. Hlavně proto, že ta lázeň je jednorázová a nemusí se žádná složka roztoku nějak laboratorně sledovat a doplňovat nebo odstraňovat nežádoucí zplodiny toho procesu.
Offline
A vydrzi to niklovanie? Lebo sruby na terenakoch hrdzaveju velmi rychlo a na zavity davam trochu rezistinu aby sa potom dali dobre povolovat ale zvysok by nebolo od veci neako lepsie chranit a urobit to podomacky napriklad niklovanim keby to vydrzalo bolo celkom postacujuce ale nie som chemik
Offline
Kdysi dávno se prodával za 15 Kčs Niklík, domácí niklovací lázeň. Koupil jsem ho, ale byly to zbytečně vyhozený peníze - na ozdobu snad dobrý, ale venku nevydržel poniklovaný držáček ani jeden rok. Jestli se ještě prodává nevím, ale osobně ho nedoporučuju.
Offline
#62 na uvedene adrese koupím i šrouby K10
Offline
Radim napsal(a):
Chemický nikl, to se ještě doma udělat dá...
Zdenek11 napsal(a):
Kdysi dávno se prodával za 15 Kčs Niklík...
Niklík jsem ještě nedávno někde viděl. Ale mám s ním stejnou zkušenost, do roka ta vrstvička prorezne. Před 25 lety jsem takto zkoušel povrchově upravit černé imbusy, jako náhradu šroubů se 6-tihranem u motorek Java, ČZ..
Dokonce jsem ještě nějaké našel:
Editoval davor (13-05-2018 15:50:38)
Offline
Tak mám pocit že nejlepší způsob jak uchránit šrouby od koroze je dát je na auto a nechat ho v garáži
Offline
A nezkoušel jste někdo elektrochemicky nanést měd? Měd by měla jít galvanicky nanést dobře na železo. Jako ochrana proti korozi by mohla stačit, a že to zezelená by snad nemuselo vadit.
Offline