SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 07-10-2017 17:58:28

efka
Člen
Registrovaný: 07-10-2017
Příspěvky: 2

Formovani

zdravim..chtěla bych se zeptat, jestli mate někdo lepsi způsob formovani korene na trubkách při propojich dn50-dn300 atd, nez formovaci papir?pasta opadava při kazdem pohybu, coz při heftovani zkratka nastava, papir se odlepuje, i když je trubka sucha...dekuji

Offline

 

#2 07-10-2017 18:26:16

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3530

Re: Formovani

Ochrana kořene při svařování nerezových ocelí je záležitostí, na které se nedá moc ušetřit. Je to technologická záležitost a tam prostě úspora může následně stát moc peněz. Už před desítkami let jsme používali balónky na hadicích pro utěsnění nepotřebných úseků při svařování a plechové pásky tak na tři čtvrtiny obvodu přímo na vytvářeném sváru s postupným natáčením "mezery" v plechu při dělání kořene. Ostatní připravené spoje se bandážovaly páskou proti vnikání vzduchu do trubek a potrubí (a úniku argonu).

Offline

 

#3 07-10-2017 19:57:03

efka
Člen
Registrovaný: 07-10-2017
Příspěvky: 2

Re: Formovani

nejde o usporu..spis o to, ze z propojoveho svaru uprostřed potrubi se nic nevytahne..ani komora ani balonky...pastu používat nesmim a ani nechci..papir netesni...pry snad existuje ještě nejaka folie,ale tu nemuzu najit

Offline

 

#4 07-10-2017 20:22:47

jirkati
Moderator
Místo: Liberec
Registrovaný: 07-12-2007
Příspěvky: 3530

Re: Formovani

Jo, jo, koncové propojováky, to je TIGem i MIGem obrovský problém. Tam jsou jen dvě možnosti - buď naplnit celý systém argonem nebo levnějším dusíkem, anebo kořeny dělat elektrodou. Když jsme dělali na jednom velkém zařízení sváry na trubičkách 20 mm se stěnou 6,5 mm s pracovním tlakem 1 100 barů. Naprosto každý svár se kontroloval postupně endoskopem na stav kořene. Vždy se před každým svárem kontrolovalo složení plynu vycházejícího z kořenové spáry s kontrolou na obsah O2. Na jedno zařízení se spotřebovaly 2 lahve pětidevítkového argonu jen na formování a jedna na svařování.
Na nerezových tlakových systémech v některých  elektrárnách jsme zase kořeny dělali raději elektrodou a na to dvě vrstvy TIGem.

Offline

 

#5 07-10-2017 23:40:41

Discovera
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 07-06-2009
Příspěvky: 881
Web

Re: Formovani

Jirkati - s elektrodou jsem zkoušel dělat kořen a řekl bych pěkně na to, že jsem nerezovkami ještě nedělal. No následně tigem jsem chtěl dorazit krycí vrstvy a  měl jsem problém se struskou, která nešla pořádně oklepat ze sváru...ale to bude spíše rukama (zkušenostma).  Takže jsem si kontaminoval  následně akorát eldu. Proto mám raději trubičku od Bohlera pro MIG.


TecnoMig 200GD + hořák ABIMIG AT 255 LW + krk na 155,  . 2x 20l CO2, 6L CO2.  Tuson Pegasus 160 AC/DC HP, hořák WP9F, WP17, WP18F vodní chlazení vlastní výroby, Kowax 820 SpeedAir,  Kowax 820 samostatná,  1x 10l + 4x 20l lahev Argon, Plazma Berlan BPS 40 + hořák AG-60, Dnipro-M  SAB-210, Autogen , TecnoTig 205 AC/DC Puls

Offline

 

#6 08-10-2017 02:58:57

lukkin
Člen
Registrovaný: 18-04-2009
Příspěvky: 183

Re: Formovani

Skelná vata?

Offline

 

#7 15-10-2017 19:45:15

Michal71
Člen
Registrovaný: 18-09-2017
Příspěvky: 6

Re: Formovani

Svary přelepit hliníkovou lepenkou. Formovat klasickým formovacím plynem. Na jednom nebo více místech lehce lepenku propíchat drátem, aby mohl plyn unikat a dostal se do všech míst. Vstup plynu skrz lepenku pomocí silikonové hadičky, která vydrží až 200 stupňů. Redukčák nastavit na 6 l/ min. Svary dle svařování postupně odlepovat.

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS