SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Náhodou jsem narazil na tyto baterie a zaujaly mě jejich parametry, výkon, ale i cena a hmotnost.
https://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz … tion#anch1
Mají stálý vybíjecí proud 91 Ampér a maximální 182 A, napětí 7,4 V. hmotnost 136 gramů a stojí necelých 500 kč.
6 až 10 těchto baterií v sérii už dodá dostatečné napětí a proud na běžné svařování elektrodou, při hmotnosti okolo 1 kilogramu a ceně 4000 - 5000 kč. Maximální nabíjecí proud je 7 - 12 A.
Stačí tedy zdroj 500 - 600 watt na režim, kdy se 1 - 3 minuty svařuje a 15 - 25 minut čeká, než se baterky zase nabijou.
To už je u kutila použitelné, sice velmi omezeně, ale je. Přitom při celkové hmotnosti "zdroje" kolem odhadem 2 kil, něco přes kilo baterky a zbytek potřebná elektronika, obal a podobně.
A přitom že z titulu životnosti a nákladů na ty baterie vyjde jeden cyklus, 1 - 3 minuty svařování na 4 - 8 Kč.
Přirozeně baterky by musely mít elektronický manažment, který je v takovém režimu ochrání před poškozením a umožní využít maximální počet cyklů, ale to má dnes v baterce každý elektormobil. A musela by tam být regulace svařovacího proudu, třeba s akumulační tlumivkou a potom na dobré svařovací parametry by tam musela být klasická tlumivka nebo elektronická tlumivka.
Já vím, že to zatím teoretická konstrukce, ale nedalo mně to tady napsat.
Offline
Že by po 1-3min svařování jel někam dobíjet baterky? Při ceně 4-5.000 + náklady na další potřebnou elektroniku je lepší koupit si invertor + kilometr prodlužováku a může kutil vařit do omrzení, nebo spojit ten materiál nějakou jinou technologií. Aku MMA má Fronius, má to zvládnout až 18 elektrod 2,5mm a i to není kdovíco, kolik to stojí netuším
Offline
Fronius Accupocket 150 v praxi: https://www.youtube.com/watch?v=aYe2yL1--JQ
Hrubou představu o ceně si lze udělat třeba na tuzemském eshopu nebo v UK. Na froweld.cz raději ani cenu neuvádějí :-D
Offline
tak až tolik jsem nečekal, ještě, že v GB dávají do sady kartáč na strusku, jinak by mi cena přišla přemrštěná. Ohledně výdrže myslím, že rakušáci uvádí 8x 3,2 nebo 18x 2,5 elektrod. Ale tam, kde nejde vždy využít centrálu to může být volba
Ještě by byla zajímavá cena náhradního aku, až původní ztratí kapacitu
Editoval jees (03-09-2017 14:28:44)
Offline
Akumulátory mají při velkém proudovém zatížení značný pokles jmenovité kapacity. Těch 2,6Ah by se nevyužilo ani omylem, rychlým propočtem mi vychází na 2,5 elektrodu necelá minuta svařování, tj. taktak jedna elektroda. a to kdoví, jestli. A při tak velkém zatěžování akumulátor ztrácí brzo svou jmenovitou kapacitu. Pro praktické využití bych řekl skoro na nic.
(reaguji na vstupní příspěvek).
Editoval Zdenek11 (03-09-2017 15:09:10)
Offline
Podľa mňa je kupovať takúto zváračku a s takýmito batériami zbytočné vyhadzovanie peňazí. Na každodenné používanie to nie je, a na občasné je to drahý špás. Na druhej strane však samotné batériové zváranie v žiadnom prípade neodsudzujem, práve naopak. Sám som bol prinútený tohoto principu využiť pri zváraní na bagri v teréne, kde nie je elektrina a musím povedať, že to ide až prekvapivo dobre. Nepoužil som však špeciálnu baterkovú zváračku, ale na svojej homemade som na zadnú stranu vyviedol svorky + a - a tam som pripojil olovený akumulátor z bagra 180 Ah a do série 95 Ah akumulátor z SUV. Mal som naštartovanú aj malú činskú elektrocentrálu a dobíjal som priebežne tú menšiu baterku. 10 mm plech nebol problém.
Offline
senior nieco taketo ze https://www.youtube.com/watch?v=Yjkz62cLVdQ
(dal som to skor ako parodiu na zvaranie ....)
Chalani co jazdili DAKAR hovorili to iste ked sa im nieco zlomilo a nebola ina moznost tak vylozili baterky a prskali.
osobne si myslim ze poriadna elektrocentrala a dnipro bude prenosnejsie
Aj ked som uz videl chlapa co skusal bezudrzbove 12V baterky za tym 4000W menic a za tym trafo zvaracku
ale toto sa tiez oplati pozret Lithiovky a poriadne meraky hlavne teplota v puzdrach
https://www.youtube.com/watch?v=Yjkz62cLVdQ
Editoval ihlan (03-09-2017 15:23:49)
Offline
Já jsem to napsal jako zajímavost, dnes ještě spíš teoretickou než praktickou.
To je mně jasné, že při tak vysokém proudu při tak malé kapacitě to nejspíš nevyužije veškerý náboj a bude mít sniženou životnost a že se to bude i dost zahřívat ..... Ostatně konkrétní hodnoty toho všeho by měly být zjistitelné z příslušných charakteristik z datasheetu baterie.
Ale v budoucnu to životaschopné bude, baterie obecně se bouřlivě rozvíjejí a kdekdo do toho vývoje vráží miliardy.
V budoucnu bude třeba běžné, že baterku z elektrokola nebo elektroskůtru bude možné do něčeho takového zapojit a bude už tak vymakaná, že na jedno nabití se vyvaří třeba 10 - 20 elektrod.
Nebo baterka v elektromobilu bude mít za nějaký příplatek rovnou přepínač režimu a konektory na svařovací kabely.
Jinak na dobíjení by se ani nemuselo jezdit někde k síti. 1 fotovoltaický panel metr x metr a půl dává na slunci právě kolem těch 500 - 600 watt výkon. Pár takových panelů se do většího auta vejde.
Editoval Radim (03-09-2017 16:57:16)
Offline
2 ihlan. Ale ja som baterkami zváral MAG, teda CO2. Boli v činnosti aj tlmivka s kondikami. Skutočne to varilo 10 mm plech v pohode.
Offline
To co dal za odkaz ihlan není ani hezká vyjiskřovačka, se svářečkou to nemá nic společného. Jestli si chcete povařit z baterek, přečtěte si mé příspěvky na toto téma. Až ty modelářské baterky budou za třetinu, tak se do nich pustím prakticky.
Offline
Len ako zaujimavost ale DeWalt to uz stiahol z trhu cenou sa na to nechyta ani EWM PICO
http://www.toolnut.com/dewalt-dcw100k-c … elder.html
Nieco podobne ale MIG cca v cene PicoMIGU akurat bez bateriek
https://www.amronintl.com/broco-goweld- … 00155.html
asi rok dozadu som na forum daval youtube link kde to niekto skusal so SpoolGunom a baterkami..
KMU1:
Vies ked sem das video ze to ide z bateriek hned sa najde 10x ludi co si nekupia zvaracku ale donesu domov 3 autobaterky
Dlhsie sledujem jeden projektik mozno to niekoho zaujme
PS: Kym som nahazdal linky prispel senior tak hadam si vsimne tu bodovacku celkom podarene.
Editoval ihlan (04-09-2017 18:13:03)
Offline
Ono by to šlo aj MMA s baterkami, cez Invertor, ale nie kapacitou 400 Wh, resp. by to bola veeeľmi drahá hračka. Variť MMA priamo z bateriek, no... Vidieť to na youtube, oblúk to neudrží a elektródu to roztaví. Prakticky by sa to aj dalo uskutočniť, ale bateriek by bolo teba viac, aspoň 4, lepšie 5 a do série zapojiť odporový element, teda hrubý drôt na stovky ampér aby sa vytvorila správna sériová charakteristika. Účinnosť samozrejme v keli. Jediná reálna šanca je použiť metódu MIG/MAG. Nevýhoda je potreba plynu s reguláciou (možno by šlo aj trubičkovým drôtom) a posuvný mechanizmus s reguláciou. Na takéto poľné podmienky však stačí podávač za 15 € a regulátor PWM za 4 €. Riadiaca jednotka ani nie je potrebná, stačí uvedený PWM. Potrebné sú ale aspoň 2 batérie o kapacite cca100 Ah. Stisnutím spúšte sa otvorí solenoid a zapne posuv.
Offline
ihlan napsal(a):
Len ako zaujimavost ale DeWalt to uz stiahol z trhu cenou sa na to nechyta ani EWM PICO
http://www.toolnut.com/dewalt-dcw100k-c … elder.html
[/i]
uz aj dewalt prebaluje froniusky
inak lorch to ma aj s "vysokohorskym" ruksakom
https://engweld.co.uk/product/11116200- … mma-welder
Editoval rcp (04-09-2017 21:18:24)
Offline
No na tom odkaze je síce zváračka prezentovaná ako accu ready, ale podľa tchnical specifikations sa jedná o napájanie 1~ 230V.
Offline
senior napsal(a):
No na tom odkaze je síce zváračka prezentovaná ako accu ready, ale podľa tchnical specifikations sa jedná o napájanie 1~ 230V.
samozrejme, za £425.00 bez dane je samotna MMA zvaracka na 230V, ku ktorej vsak mozes dokupit ten lithiovy akumulator a zvarat bez elektrickej siete
v tom ruksaku vidis dve skatule - zvaracku a ten pridavny akumulator
viac si mozes precitat dole na tej stranke v Product Data Sheet:
https://engweld.co.uk/downloads/products/11116200.pdf
Offline
Podľa mňa by každý invertor mohol fungovať z batérie .
Elektrické napätie zo siete sa aj tak v invertoroch usmerňuje.
Spojiť batérie do série ,aby súčet napätí bol 325V a hotovo ...
Offline
m.evil napsal(a):
Podľa mňa by každý invertor mohol fungovať z batérie .
Elektrické napätie zo siete sa aj tak v invertoroch usmerňuje.
Spojiť batérie do série ,aby súčet napätí bol 325V a hotovo ...
To áno, ale je potrebné si overiť, ako je napájaný napr. ventilátor, či berie energiu z invertora, alebo priamo zo siete. Ďalšia vec je rentabilita takejto investície do bateriek. V minulosti tu boli prezentované záujmy o návod na poľnú zváračku na občasné použitie. Vtedy sa debatovalo okolo možnosti použitia autobusového alebo tankového dynama a pohon od traktora cez kardan a pod. Myslím si, že na takéto núdzové riešenia bude najschodnejšia aj najlacnejšia cesta využiť olovené štartovacie batérie a metódu MAG. Pri takýchto terénnych mechanizmoch býva k dispozícii minimálne jedná 12 V batéria a druha sa dá obstarať aj vypožičaním. Riešenie s 325 V Li-ion batériami je pre firmu, ktorá dostane zákazku na montáž viacerých dvojkrížov na tatranské štíty.
Offline
Nejsem si jistý, jak by na stejnosměrné napětí reagoval obvod PFC v invertoru.
No a potom by byl problém jakékoliv síťové trafo, které by v té svářečce případně mohlo být.
Offline
Při 24V by neměl být problém v mig/mag nebo tig s použitím PWM regulátoru svařovat přímo z baterek.
Proudy okolo 100-120A nepotřebují vyšší napětí. Pro tig ještě hf.
Offline
Zdravím, snad to není moc off-topic, ale potřeboval bych pomoci při opravě mého elektrokola. Koupil jsem ho zde: https://www.crussis.cz/ a obchod musím pochválit, jelikož fungovalo skvěle. Tedy dokud jsem se na něm nepřerazil o kámen. Stručně, ten "motorek", který ho pohání, nefunguje.
Nenapadá někoho, co by mu mohlo být? Z vnějšku je pouze odřený, žádné viditelné poškození tam není. Nejsem na to moc odborník.
Budu moc vděčný za každou pomoc.
Petr
Offline
nemají servis ? Typ kola ? fotka ? nebo je to jen reklama ?
https://www.youtube.com/watch?v=p85xwZ_OLX0
Offline
neexistuje forum o bicykloch ??? ja niekedy fakt cumim co su ludia schopny tu napisat...teda ake rady tu cakaju
Editoval pavol.sk (17-01-2019 17:34:55)
Offline
pise, ze sa s tym bicyklom prerazil o kamen
mozno ho bude stacit trosku "poheftuvac" - tak to je tu potom spravne
Offline
Měl by to být motorek, kde je rotor ze silných permanentních magnetů a na statoru třífázové vinutí, do kterého se proud pouští polovodičovými spínači. Jsou ovládány mikroprocesorem tak, že stator vytváří točivé magnetické pole, které unáší ony magnety a vytváří tak žádaný pohyb k pohonu toho kola. Zpětnou vazbu nutnou pro řízení toho motorku vytvářejí buď Hallovy sondy nebo v levnější verzi mikroprocesor zjišťuje naindukované napětí na té cívce, která zrovna není činná.
Z toho vyplývá, že příčin, které mohou vzniknout při úderu takové intenzity, že odře barvu až na kov, mohou být tak desítky a bez křišťálové koule to nikdo nepozná.
Křišťálovou kouli už tady sháněli, ale pokud je mně známo, nikdo na tomto fóru ji nevlastní.
Editoval Radim (20-01-2019 15:30:09)
Offline
Stránky: 1