SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím vespolek. Měl by někdo nějaký nápad nebo návod jak vyvařit starou hliníkovou převodovou skříň. Je to z veterána Aero 30 ročník myslím 1935. Zkoušel jsem to já klasicky "céóčkem", což mělo výsledek asi takový, že se sice návarek udělal, ale vyštípl pryč. Pak to zkoušel kolega i tigem, ale se stejným výsledkem. Nejspíš tam bude hodně hořčíku. Jak nejlíp to opravit a s jakým přídavným materiálem?
Foto- https://goo.gl/photos/QypoMJf1Smpu68rs5 - ta mosazná tyčka je tam jako podložka. To si tam dal kolega když to zkoušel tím tigem. Ta tam jinak nepatří.
Díky za případné rady.
Offline
Jaký přídavný materiál jste použili?
Offline
Hmm, vypadá to na odlitek z hořčíku, běžně děláme....MG tyčky za pár frfňů, cca 12 koliků kg a bude..zdravím
Offline
ZDENÁL napsal(a):
Jaký přídavný materiál jste použili?
Já v cočku klaský AlSi5 jelikož jiný nemáme. A kolega nevím, ale asi něco podobného.
ZDENÁL napsal(a):
...
Moc jsem nepochopil dá se říct ani část odpovědi...
Offline
To jako 12 000,- Kč za kg hořčíkového drátu?
Evita napsal(a):
Hmm, vypadá to na odlitek z hořčíku, běžně děláme....MG tyčky za pár frfňů, cca 12 koliků kg a bude..zdravím
Offline
nebo 12ks = 1kg?
Offline
já bych řekl že to jsou dráty, ale určo jedině TIG
Offline
jsem se jukl na dráty a našel 1,3kg zhruba 5 tisíc ,tak to je vcelku mazec
Offline
JardaK napsal(a):
To jako 12 000,- Kč za kg hořčíkového drátu?
Evita napsal(a):
Hmm, vypadá to na odlitek z hořčíku, běžně děláme....MG tyčky za pár frfňů, cca 12 koliků kg a bude..zdravím
No také jsem zíral na dnešní ceny Tig drátů pro Mg -- tady prodávají 1lb, což je necelých půl kila, za téměř 170 dolarů!!! Šílený!
https://www.weldingsuppliesfromioc.com/ … az92-tn-bp
Offline
Já bych řekl že tady končí svařováni a začíná alchymie .Dej potom vědět jak a čím to šlo.
Offline
Tak to jste použil správnou slitinu. Zkuste to znovu a s předehřevem cca 200 až 250 stupnů.
Offline
No, neblbněte, pokud se to takhle odlouplo, jinak než hořčíkem to nespravíte, je toho škoda.Jinak ta cena byla u Castolinu, a titan kilčo za 7 koliků.Ale daj se použít kousky hořčíkových odlitků,jukněte na víčka většinou je tam napsáno magnésium, bloky jsou slitina ale víčka většinou hořčík...zdravím
Offline
Evita napsal(a):
bloky jsou slitina ale víčka většinou hořčík
fakt? Je možné že tento matroš je tak nějak jakoby do hněda? Nemyslím elox, materiál je na lomu i na odlité ploše prostě ne tak stříbřitě šedý (bílý) jako Al.
Zkusil bych vytěžit, podarovat užitečné přispěvovatele....
Offline
Evita má pravdu....dostal jsem jeden kousek drátu na podobné opravy od jejího šefa😀 a už mi jednou pomohl při opravě. Sice její průměr není jako u klasického Tig přid drátu ale je k nezaplacení. Cena je jinak opravdu raketa.
Offline
Píše tady o titanu já třeba ani nevím jak bych ho poznal. Nebo to víčko já nevím jak ho najít . Jednomu jsem jsem něco vařit na Volvu a ted vidno že jsem to lepil asi nevhodným matrošem
Offline
No, z hořčíku jsou odlity třeba bloky motorových pil, některá víčka na blocích motorek, titan jsem tam plácla jen tak, kůlivá ceně, šéf říkal že kdyby měl být problém máte se stavit.Něco jinýho je slitina Almg a čistej Mg, používá se to na bloky leteckejch motorů a spešl prototypy, nevím, asi se to líp leje, ale to by nás mohl poučit nějaký odborník, f-model, Radim.No a pan Bourač by mi mohl zkusit vytěžit nějaký zbytky titanu a konečně se stavit na to kafe....hi
Offline
No to já bych se stavil také ale N Jičín asi bude daleko. Někdy mi vadí ,že člověk vypadá jako osel když něco podobného dělá. Kolega se v pátek mordoval s nějaký výfukem. Povídal něco že nový stojí 50 t nevím co to bylo zač ale něco podobného jsem ještě neviděl. Při TIGu to strašně prskalo tak se nedalo. Já bych to vzal MIGem s nerezovým drátem ale on na to šel autogenem. Já mu říkám ,že se na to nevykašle ,mám pocit že to stejně pohřbil. Máme tady také klučinu nějaký M Škarka Miškyn ,ten je hodně dobréj ale zase nemá čas na nějaké školíci kurzy.
www.miskin.cz
Offline
Hm, děkuji za uznání, ale na slévačinu odborník nejsem.
Offline
No, pánové, někdy je třeba potlačit ego a když se nevede přestat.Pokud vím zhruba takovou cenu čekám spešl materiál ,tady asi opravdu titan a jít na to plamenem?To se potom blbě spravuje....hi. Jinak existujou služby jako Ten expres,PL, DHL, pošta, nebo se na otočku stavit...zdravím, peču kuřátko.
Offline
Radim , uznání? Kde se o tom píše?
Offline
Evita No také jsem na to hleděl ,já bych do toho nešel ale hádat se s někým zrovna nemusím. Já jsem mu říkal že tomu dává na sranda a to stačí, at si to přebere jak chce. Na otočku ?Ani nevím odkud jsi. Já už to dělám jen jako koníček a svařuji v práci. Tedy ani ne koníček ,mám toho dost ,ale přivyděláni.
Offline
Evita napsal(a):
No, z hořčíku jsou odlity třeba bloky motorových pil, některá víčka na blocích motorek, titan jsem tam plácla jen tak, kůlivá ceně, šéf říkal že kdyby měl být problém máte se stavit.Něco jinýho je slitina Almg a čistej Mg, používá se to na bloky leteckejch motorů a spešl prototypy, nevím, asi se to líp leje, ale to by nás mohl poučit nějaký odborník, f-model, Radim.No a pan Bourač by mi mohl zkusit vytěžit nějaký zbytky titanu a konečně se stavit na to kafe....hi
Evito, čistej hořčík se na odlitky asi nepoužívá. Vždy se jedná o slitiny, kde se podle složení dají určit vlastnosti. Základem slévárenských Mg slitin jsou binární slitiny rozšířené o další legury za účelem zlepšení technologických vlastností, mechanických vlastností nebo zvýšení odolnosti proti korozi. Takovými základními jsou Mg-Al, Mg-Zn, Mg-Mn, popř. Mg-Li. Komerčně nejrozšířenějšími hořčíkovými slitinami pro slévárenské účely jsou slitiny typu Mg-Al, kde nejpoužívanější slitina je AZ91. Tyto slitiny mají dobrou odolnost proti korozi a je možné je použít pro odlití tenkostěnných, tvarově velmi komplikovaných odlitků. Přísady zirkonia v základní slitině Mg-Zn ovlivňují mechanické vlastnosti a zvětšují oblast použití těchto slitin za vyšších teplot (min. do teplot 300 °C). Slitiny s manganem jsou lépe svařitelné a mají vyšší odolnost proti korozi, ale na úkor zhoršení slévárenských vlastností (nižší zabíhavost, vyšší smrštivost). Nejlehčí hořčíkové slitiny jsou v kombinaci s lithiem (1,33 až 1,35 g.cm-3), ale tyto slitiny nejsou zatím příliš komerčně využívány díky vysoké ceně a technologické náročnosti výroby.
Offline
Tak to je síla, protože Böhlera má každý za drahého a přitom má hořčík za 3100,- Kč/kg (Fontargen A 411) a titan za 5500,- Kč/kg (Böhler ER Ti 2-IG).
Evita napsal(a):
No, neblbněte, pokud se to takhle odlouplo, jinak než hořčíkem to nespravíte, je toho škoda.Jinak ta cena byla u Castolinu, a titan kilčo za 7 koliků.Ale daj se použít kousky hořčíkových odlitků,jukněte na víčka většinou je tam napsáno magnésium, bloky jsou slitina ale víčka většinou hořčík...zdravím
Offline
JardaK napsal(a):
Tak to je síla, protože Böhlera má každý za drahého a přitom má hořčík za 3100,- Kč/kg (Fontargen A 411) a titan za 5500,- Kč/kg (Böhler ER Ti 2-IG).
Tak to si tzv. dřu oči, jak Emérika šla do háje!!! Bývávalo zde levně....
Offline
No, zdravíme za moře, těšíme se na setkání, omlouvám se všem , měla jsem napsat hořčíková slitina líznutá hliníkem, stejně jako Almg3 je hliníková slitina s hořčíkem, holkám tahle drobnost snad projde.To,že to líp zabíhá do forem mi už někdo říkal, ale nevěděla jsem to jistě.....takže dík za profi komentář, už neumřu blbá heč...
Offline
Stránky: 1 2