SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:     SVAR BAZAR      SVAR INZERT      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARBAZAR - internetový bazar svářeček      SVARINZERT - akční nabídky svářecí techniky      SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#1 19-02-2017 22:46:12

mikey.88
Člen
Registrovaný: 19-02-2017
Příspěvky: 6

Spájení mosazných korálků

Zdravím,
potřeboval bych poradit ohledně zvolení správné techniky pro spájení dvou mosazných polokoulí k sobě s co nejmenším spojem mimo spáru. Polokoule mají průměr 18mm a síla plechu je 0,6mm. Zatím jsem vybaven plynovým hořákem Rothenberger Multigas 300 pro měkké pájení a pájecí neutrální vodou. Bohužel pomocí drátu to lze udělat čistě opravdu těžko. Neznáte nějaký druh pájecí pasty s tavidlem, kterou by to šlo spájet zevnitř? (Dát pastu na spáru a trochu na vnitřní hranu a po sestavení to spájet.)

Jsem vybaven v práci i autogenem, ale je to dosti malé na velké hořáky a mikrohořák jim do práce pořizovat nebudu big_smile

Výsledkem má být dutý mosazný knoflík s připájeným očkem, kde by ten spoj měl být co nejméně vidět.
Díky moc za jakoukoliv odpověď.

Offline

 

#2 19-02-2017 23:29:57

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3254
Web

Re: Spájení mosazných korálků

mikey.88 napsal(a):

Rothenberger Multigas 300

to je takovej ten hořák našroubovanej na kartuši s PB? Tím doma roztápím v krbu big_smile

ta pájecí pasta je dobrý nápad ale ten hořák... když si představím ten kousíček Ms plechu tl. 0,6 to musí ihned zhořet ne?


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#3 20-02-2017 00:40:11

mikey.88
Člen
Registrovaný: 19-02-2017
Příspěvky: 6

Re: Spájení mosazných korálků

Mám přesně tohle: https://www.youtube.com/watch?v=6rUjkZT8qGo

Plech to vydrží, nedělá to tak velkou teplotu, protože ten hořák nemá ovládání přívodu vzduchu...

Uvažuji, že bych pro tyhle šperkařské věci zakoupil tohle: http://www.conrad.cz/plynovy-mikrohorak … -c.k828688

Tak či tak to neřeší problém s tím, jak to spájet ideálně zevnitř, abych nemusel přidávat pájku v drátu. Nějaké nápady?

Offline

 

#4 20-02-2017 01:00:20

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2282

Re: Spájení mosazných korálků

pri osazdani SMD suciastok sa pouziva zapekanie v trube kde mas presnu krivku a taku cinovu pastu
to by islo aplikovat vnutri.
Dalsia moznost je skusit horuci vzduch / hot air soldering/ alebo este IR lampu - existuju take ziarovky.
Ale lepsie spravis ak tu polgulicku odfotis a hodis sem obrazok aby clovek mal predstavu co to je.
Inak by som siel do optiky alebo do zlatnictva a opytal tam oni sice pouzivaju strieborne pajky a mikroplazmy
ale dokazu zletovat takmer vsetko.


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#5 20-02-2017 01:56:13

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3254
Web

Re: Spájení mosazných korálků

500Kč železářství v Mlazicích (Mělník), má to piezozapalování a jde to plnit a nastavovat velikost plamene.  S tímhle to pujde. Pastu z hlavy nevím musel bych googlit ale to můžeš sám smile
dej sem pak výsledek.
https://s17.postimg.org/3lby7hri3/DSCN1001.jpg


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#6 20-02-2017 09:18:08

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 828

Re: Spájení mosazných korálků

Mosazný plovák z karburátoru jsem zapájel trafopájkou. Ve spojení s pastou by to mohlo vyjít.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#7 20-02-2017 12:28:19

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2590

Re: Spájení mosazných korálků

Asi by bylo dobré dát foto. Myslím si, pokud bude pájenou plochu tvořit pouze tloušťka plechu 0,6mm, tak to pro měkké pájení nebude. Bylo by potřeba na jedné polovině osazení, pak by ale nebyla tenká spára.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#8 20-02-2017 13:41:54

Tazz
Člen
Místo: Praha-Východ
Registrovaný: 05-08-2011
Příspěvky: 160

Re: Spájení mosazných korálků

Nebylo by lepší použít lepidlo?
Případně plošky namazat tavidlem a do knoflíku naházet kousky cínu.
Pak připlácnout polokoule k sobě a otočit tak aby byl spoj svisle. Zespodu nahřívat knoflík tak aby se vevnitř roztavil cín a pomalu knoflíkem točit. smile
Problém bude jak rozpálený knoflík držet. smile


Kühtreiber TIG 315 AC/DC P, vodník K315W, Gama 1550

Offline

 

#9 20-02-2017 15:13:56

Aleš_
Člen
Registrovaný: 13-05-2008
Příspěvky: 425

Re: Spájení mosazných korálků

Pastou na měděné topenářské trubky (např. Degufit) to půjde. Namazat na okraji obou polovin, lehce, ne moc, jinak pájka vyteče ven, dát k sobě a s citem ohřát (jako s autogenem na drobnější věci - nedržet plamen v jednom místě, ale jen přejíždět). Ale i já si myslím, že měkké pájení na takový tupý spoj nebude mít dostatečnou mechanickou pevnost. Nešlo by to TIGem a následně přebrousit a vyleštit?

Offline

 

#10 20-02-2017 15:58:21

Ládes
Člen
Místo: Olomouc
Registrovaný: 04-12-2009
Příspěvky: 1839
Web

Re: Spájení mosazných korálků

Nevím nevím.Kamarád po mně chtěl zapalovač z nábojnic,tvrdil že mosaz svářeči u nich v práci svařují tigem bez PM,takže jsem kolem sypnul boraxu a že to "slepím".Vyletěl z toho bílej čoud(zinek) a jedna hilzna zmizela v kuličce.Možná CuSn6 drátem,ale 06 srěna je dost málo.


Fronius VST 357-2 +AW 5000;Fronius TT 3000W +TTW 3000P,KITIN 150LA;

Offline

 

#11 20-02-2017 18:11:49

mikey.88
Člen
Registrovaný: 19-02-2017
Příspěvky: 6

Re: Spájení mosazných korálků

Já bych sem foto nahrál, ale jde to jen přes odkaz. Zkusím to nahrát na rajče a hodit sem ale bude to chvilku trvat.

Nakonec jsem dnes objel několik obchodů po Praze a výsledek je ten, že jsem zakoupil hořák pro šperkaře. Je malý a dá se ovládat přísun vzduchu (plnění na plyn do zapalovačů) a měl by zvládnout malé věci i na tvrdo v případě potřeby. Dále jsem koupil jak pájecí vodu neutrální tak i pájecí pastu na měkko S-Sn97Cu3. V prodejně svářecích potřeb mi jeden ze zákazníků poradil natřít polokoule zevnitř neutrální pájecí vodou, hranu a trošku zevnitř namáznout pastou a kdyby to nepomohlo, tak i trochu cínového drátu.

Offline

 

#12 20-02-2017 18:26:53

ihlan
Člen
Místo: Nový Svet
Registrovaný: 11-05-2012
Příspěvky: 2282

Re: Spájení mosazných korálků

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/3922_sf_pict.jpg

Niesi prvy co nevie objavit na tomto fore ako na to smile
len vyber obrazok a odosli nehraj sa stym zmena velkosti nechaj to ako to je a vytvori ti to linky ktore vlozis do prispevku.
http://www.svarforum.cz/forum/uploadimg.php

Editoval ihlan (20-02-2017 18:30:46)


Link : Stavba kompresora www.bit.ly/2fywe1u  Lacne hobby CO2 zvaracky www.bit.ly/2EO3SQk Kukly www.bit.ly/2eSAlrB
Hladam zvaracku do XXX http://bit.ly/2wDObaP Pasove Pily www.bit.ly/2iOcpXj TIG www.bit.ly/2KdU02O

Offline

 

#13 20-02-2017 18:30:36

mikey.88
Člen
Registrovaný: 19-02-2017
Příspěvky: 6

Re: Spájení mosazných korálků

Zde přikládám obrázky:
http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13770/13770664_ee5b6fe49689f85af2234c379681c547/images/IMG_20170218_174451.jpg?ver=2
http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13770/13770664_ee5b6fe49689f85af2234c379681c547/images/IMG_20170218_200358.jpg?ver=2
http://img20.rajce.idnes.cz/d2001/13/13770/13770664_ee5b6fe49689f85af2234c379681c547/images/knoflik_Kral.jpg?ver=2
Na posledním obrázku je diagram knoflíku, kde skrz vrchní očko je protaženo i poutko jako závlačka. Takže ideálně bych potřeboval spájet najednou jako celek jak poloviny k sobě, tak i to očko k polovině.

Editoval mikey.88 (20-02-2017 18:31:28)

Offline

 

#14 20-02-2017 18:32:32

mikey.88
Člen
Registrovaný: 19-02-2017
Příspěvky: 6

Re: Spájení mosazných korálků

Ihlan: Díky moc ale už jsem si poradil jinak. big_smile

Offline

 

#15 20-02-2017 20:15:45

Famater
Člen
Místo: Hradec Králové
Registrovaný: 24-01-2012
Příspěvky: 2590

Re: Spájení mosazných korálků

Já bych to pájel natvrdo stříbrnou pájkou. Použít pastu, v přípravku z drátu to zafixovat a celé ohřát. Stačiloby to PB hořákem v malé "pícce" udělané ze šamotových cihel. Potom se tosamozřejmě musí mechanicky opracovat a vyleštit. Druhá možnost by byla pomocí takovéhoto hořáčku (PB/O2):
http://www.ebay.com/itm/Little-Torch-Se … SwPhdU3TGc
Je nutné počítat, že vždy bude nutné provést mechnanické čištění a leštění. Při správném výběru pájky nebude spára ani patrná.


TP1500, KITin 170LA, JLT250 ACDC,vodní chlazení vl. výroby, hořák SR18, Binzel SR26 s pot., Plasma CUT55, autogen PB-kyslík
Křemíková 3fáz 200A vl. konstrukce

Offline

 

#16 20-02-2017 20:24:00

bourač
Člen
Místo: Doksy, Máchovo jezero
Registrovaný: 01-06-2009
Příspěvky: 3254
Web

Re: Spájení mosazných korálků

nevíme o jak sériovou výrobu se jedná, při lisování těch misek je určitě potřeba udělat na jednom kusu to osazení, jen několik destin mm (pokud je to designově žádoucí) zjednodušší to výrobu.
mikey.88 ty kuličky na foto jsou již spájené? Nebo je to jen narafičené pro znázornění?


Likvidace ocelových konstrukcí. Excelentní paliči železa.

Offline

 

#17 20-02-2017 23:17:57

mikey.88
Člen
Registrovaný: 19-02-2017
Příspěvky: 6

Re: Spájení mosazných korálků

Bourač: To je jen sesazené.

Nakonec se mi to povedlo mikrohořáčkem cínem a cínovou pájecí pastou viz můj příspěvek výše.

Dal jsem dovnitř i kroužek z drátu abych měl jistotu a výsledek je zde:

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7745_img_20170220_221032_765.jpg

http://www.svarforum.cz/forum/uploads/thumbs/7745_img_20170220_223239.jpg

Ta dirka u očka je i na originálních knoflících. Pravděpodobně pro únik plynů při pájení ve výhni.


Teď ještě vyřešit lepší trojbodové uchycení pro sesazení při pájení ale to už vyřeším asi jinde smile
Díky moc za jakékoliv rady smile

Mikey

Offline

 

Zápatí

REKLAMA na SvarFóru

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 137  -  2019


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče  ♦  Svářečky MIGO a ELDYS