SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, pánové, a snad i nějaká dámo. Na vaně motoru jsem našel šroub, který má v sobě hvězdičku (torx) a ta je strhlá. Šroub musí ven, abych vyměnil olej, ale není jak ho chytit. Rád bych na něj navařil matku, kterou už snad povolím. Otázka zní: Co všechno je na autě třeba odpojit, abych to svařováním nezrušil? Jde o Citroen C5, vybavený elektronikou, čidly, jednotkami a pod.
Offline
A co použít vytahovák na stržené šrouby? Jenom se do šroubu vyvrtá díra, našroubuje se vytahovák a vytočí i se zbytkem šroubu. A není potřeba na šroub nic vařit.
Offline
Dobrý nápad, samozřejmě bych toto preferoval, už jsem to i zkoušel. Za motorem jsou další hebla (karoserie), díky kterým se s vrtačkou nedostanu do osy šroubu, a při vrtání zešikma by šel vrták akorát do závitu ve vaně, což nechci.
Offline
Ja si myslim že ak pripojíš blízko zvaru kostru nemáš sa čoho báť, odpoj baterku.Horšie to bude s teplom, maj prichystaný stlačený vzduch a zváraj po kúskoch ak treba. Pozor na požiar!
Offline
OK. Hasičák, kompresor, vařit pokouskách. Ani nevím, proč známí odpojují altík, když vaří.
Offline
Kvuli diodam, Lehce se prošvihnou. Určitě odpoj baterku a když pak ukostříš Plus od motoru, tak tím nic nezkazíš. Hlavbě bacha, v motoru máš olej a když bys to propálil, tak to bude mela
Offline
vkalina napsal(a):
Kvuli diodam, Lehce se prošvihnou. Určitě odpoj baterku a když pak ukostříš Plus od motoru, tak tím nic nezkazíš. Hlavbě bacha, v motoru máš olej a když bys to propálil, tak to bude mela
Navíc pracuju těsně vedle dřevěné kůlny s lepenkovou střechou. TO by teprv byla mela. Sbor dobrovolných hasičů potřebuje i ostré akce.
Offline
Odpojiť batériu a určite prívody na alternátor, lebo zhoria diódy v ňom. Matku nie je problém privariť. Asistent s „ hasičákom“ v ruke NUTNOSŤ!!!!!!!
Dnu sa olej nezapáli. /naposledy som priváral na Š - 120 a 1203/
Offline
...a demontaz vane?
Offline
A škrabať sa pravou nohou za ľavým uchom?
Offline
Akce demontáž zku..eného šroubu úspěšně skončena. Děkuji všem zúčastněným a rádcům. Dlužím vám aspoň detaily: Jedná se o Citroen C5. V pondělí jsem mrknul na vanu a zjistil, že je tam šroub s 3mm nízkou 20mm širokou kulatou hlavou a vnitřním Thorx 50. Většina sad, včetně té mé končí TRX40, takže jsem až ve 4. iobchodě sehnal sadu s TRX50a výš. Tedy v úterý s klíčem v ruce zjišťuji, že thox ve šroubu už je jen díra bez hran či zoubků. Následovalo Vybroušení zářezu a výroba plochého šroubováku šířky 20mm. Šroub je z bláta, takže drážka se zdeformovala. Dnes následoval pokus o povolené majzlem, poté průbojníkem. S tak dorasovaným šroubem už se nadá dělat nic, než navařit matku. Výměna oleje zatím trvá tři dny, a to k ní ještě nedošlo. Dostat do rukou toho mechanika, co měnil olej přede mnou.....
Offline
kask napsal(a):
Dostat do rukou toho mechanika, co měnil olej přede mnou.....
To se ti asi nepovede Dneska stejně všichni olej vysávaj přes měrku, bůh ví kdo to zku*vil. Jen jsem zvědavej, kdy přestanou dávat do vany vypouštěcí šroub.
Offline
.. mozna by tam sla namlatit vetsi "tisicihran" .. ale tak velky sehnat asi taky neni jednoduche .. u mensich sroubu to tak resim .. obvykle je protoceni imbusaku .. tak sup tam o cislo vetsi tisicihranek .. kladivem pekne ..
Offline