SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Este ma napadlo ze najlepsie by bolo hladat firmy ktore sa venuju hydraulike, vyrobe cerpadiel a tam sa skusit popytat
Offline
Tak poliak to lozisko asi nedal lebo to bolo krivo zvarene a hadzalo to. Asi nechapes co sa ti snazia povedat zvaranie bude stat 200E a bude to na dve veci. Ale ked velmi cjces urob tam nejaky cap aby to slo spojit. Koren zvar tigom v sustruhu. To bude pracicka mrte tepla aby sa to zvarilo a horuca bude este aj univerzalka. Uz to sposobi ze to uhne. Na 10cm hriadeli to bude zabava. Ked uz ten koren budes mat, mozes pouzit elektrodu co ti tu popisovali. Zase zvarat v sutruhu. Osobne by som do toho nesiel nebude to funkcne. Ale rob ako myslis. Navody si dostal. Potom sa pochval.
P.S. s pozadovanou presnostou to zvarit nejde (bez ohladu zvaritelnosti materialu)
Editoval Atlan (12-01-2017 06:23:39)
Offline
To je jak se bavit s blbým to nema smysl radit.Evidentě o sváření a materiálech ví tazatel prd ať se použjiji jakekoli metody elektrody nebo postup vždy vznikne přechodove pasmo kde bude materiál zakalený a tim padem křehký= v brzke době to praskne znova a hotovo,a to nemluvím o geometrické přesnosti opraveneho dilu protože bude na 99,9% NEVYHOVUJICI .Jedinne rozumne řešení je nová hřídel/čerpadlo.Prostě z hovna bič neupleteš .Nechapeš?Nu tvá chyba.
Ps:to že to někdo zavaří neznamená že to bude držet
A to že tyhle hřídele praskaj znamená buď nedodržení technologie vyroby a nebo a to spíš že výrobce vyrábí ty dilne na hranicích možností materiálu tak aby měl odbyt předražených nahradních dílů což ne nakonec známa praxe z automobiloveho prumyslu.
Editoval Honza007 (13-01-2017 23:46:34)
Offline
vím jak je čerpadlo postavené a vim jak přesně je hřídel vyrobená.takže pokud to někdo svaří tam kde je to prasklé z 95% to nebude v ose a bude se to někde mlejt.
Když to není takový problém tak to zasmrkejte čímkoli kladivem se to dorovna, flexou brousne a musí to šlapat ne ?
Pokud to někdo vyrobí v kuse nový pak není problém.
Čekal jsem spíš rok výroby stroje nebo rovnou číslo dílu nebo aspoň ty parametry .Doted ani nikdo neví kolik to má průměr.
Bordel v systému není vúbec problém já vím.
Mě jenom filtr stojí 4500,čerpadlo 90 atd.. kupodivu na Rexroth dělají díly i čínani a dá se koupit po dílech .
Offline
eště jim Juggernault vysvětli proč to mohlo chvíli chodit s tím svárem při první opravě
Offline
Protože to bylo v ozubení a zabíral i ten originální kus ?
osobně nechápu proč by to mělo prasknout krom vady v materiálu//montáži/mizerný spojky/bordelu v čerpadle což by asi šlo poznat ale třeba takovej zmzlej led možná ne.
Offline
mě by velice zajímalo proč došlo k té první závadě, tipnul bych si že čerpadlo jde z bagru obtížně demontovat a z různých důvodů mohlo být v minulosti vícekrát demontovaný bůhví kým, a bůhví jakým násilím - páčením do strany atd. V sestaveném čerpadle je to místo prvního lomu při nějaké manipulaci nejvíc namáhané, tisícihran je zasunutý do nějakého náboje a ta válcová plocha je vedená ve futru takže jakýkoliv namáhání je největší právě mezi těmito dvěma místy - proto to zde prasklo. Svár je v tomto místě vidět.
Polák to svařil - OK v tomto místě totiž mohl, sice to muselo házet třeba nějakou desetinu ale tím že je tisícihran nasunutý do díry s vůlí tak to nemuselo tolik vadit, ta házivost se vešla do vyčvochtanýho náboje. Hřídel je v tomto místě plná tzn. že tam není díra pro přívod mazacího oleje - což přispívá k celkové pevnosti spoje v tomhle místě.
Nová prasklina určitě svařit půjde ale stane se několik věcí - svár nebude moc pevný (neví se složení materiálu) poruší se tvrdost funkčních ploch zubů a plochy kde hřídel běží ve futru. Teorie že se součást po svaření znovu tepelně opracuje je mylná - musí se totiž kromě tisícihranu (i ten vnitřní) VŠE obrousit s nějakou tolerancí pro takové olejové čerpadlo - tisíciny mm. Což obnáší obrobení i přilehlých ploch - radiálních i axiálních na zbytku čerpadla.
Při svaření, třeba i s použitím nějakého čepu určitě dojde k vychýlení mezi ozubeným kolem a hřídelí, bude se to možná točit ale boky zubů rozemelou příruby, přestane to těsnit = čerpadlo nedá potřebný tlak.
Offline
Je těžké posuzovat, proč to prasko poprvé. Prasklo to v místě, kde je zápich a nevíme, jak byl obrobený, jaká koncentrace napětí v tom místě vznikla. Nevíme, jestli se nejednalo o zmetek, s nesouosým drážkováním, případně o deformace po kalení, nebo šikmá čelní plocha čerpadla. Ta mazací dírka v osa hřídele nemá prakticky žádný vliv na pevnost hřídele. Ta druhá prasklina se jeví jako únavový lom, který vznikl pravděpodobně tím, že byla část drážkovaná navařena křivě a po smontování (asi násilném) vznikl ohybový moment a při otáčkách, které to čerpadlo má, se natočil potřebný počet cyklů aby se to uchroustlo. Jsem přesvědčený, že se do už nepodaří opravit svařením. Sháněl bych někoho, kdo by to byl schopný vyrobit. Problém vidím v jemném drážkování v díře, kde bude těžko shánět nástroj.
Offline
Ukazoval jsem včera fotku hřídele synovi (je strojař) a tvrdí, že tyto už dvě stejné závady jednoznačně svědčí o nedodržení technologické kázně ve výrobě - při zušlechťování (nepřesné teploty, časy). Podle něj svaření lomu nebude k ničemu, ve výrobku údajně vzniknou nedefinovatelné stavy a struktury a pravděpodobně se hřídel zase zlomí někde vedle.
Offline
No a jak jsem psal, tedy zarovnat ozubené kolo, vyvrtat do něho díru a obrobit na soustruhu. Hřídel sehnat někde podobnou, nebo opravit stávající, ale způsobem že se to udělá bez toho ozubeného kola. Opracuje se to na dostatečnou přesnost aby to moc neházelo a kolo se až nakonec zpátky nalisovalo? Podle mě by bylo lepší tu hřídel v místě ozubeného kola, které tam už nebude spojit nějakým čepam menšího průměru a postupným navařováním housenek udělat na větší půměr než je stávající hřídel. Poté to na soustruhu nebo brusce na kulato obrousit na přesno a ozubené kolo zpátky nalisovat?
Offline
Je radosť čítať tie návrhy na opravu osky.
varoku: To riešenie s prevrtaním ozubeného kolesa a zlicovaním s hriadeľom asi napadla už každého kto sa tým zaoberá. Problémom je, vyvŕtať do zakaleného kolesa odpovedajúcu dieru na H6, prípadne H7, ale hlavne urobiť drážku na pero. Podobne je to s oskou. Jednoducho a stručne, takýmto prištipkárením sa opravy tak presných zariadení nedajú robiť, najmä nie ekonomicky. Potrebné je pozháňať nové, prípadne zánovné čerpadlo. Pokiaľ by to nešlo, neverím, že nie je možné prispôsobenie uchytenia iného podobného. Bolo by to síce pracne, ale spoľahlivé riešenie.
Offline
Přesně tak také seniore. Nakonec zajištění výroby toho kola je menší problém, než to jemné drážkování. Takže opět doporučení na traktory.cz
Offline
Typicky česky.. Dvě stránky o tom jak to nejde.
Offline
protože lidi co to zkusili si dobře pamatují co to dalo práce a k ničemu to nebylo - tak se tady toho traumatu pokouší zbavit - patřím k nim
a ostatní co tomu nerozumí tak jen plkáním přiživují diskuzi.
Offline
Já jen, ze jsem absolvoval par případu co taky "nejdou". Třeba odebrána vackova hřídel motoru auta (Tavria), odrbana hruška diferaku auta.. Tavria schnila už, ale ten predvalecnej citroen jezdí dal.
Offline
jj, rozumím řeči tvého kmene - někdo tvrdí nejde to, tak ho opravuju mluv pořádně - né že to nejde, říkej MĚ to nejde, taky jsem si vařil kola v převodovkách, kardanku, dokonce vačku zapalování na motorce atd. ale do čerpadla bych nešel, vono to bude dělat ale v tom traktoru to musí dávat nějaké litry a to už nedá (nebo jen chvíli)
Offline
než dopiju a půjdu spát nedámi napsat jeden argument kterej tady nezazněl (zkušení vědí) tady nejde o nějaké ozubené kolo - ozubený převod, tady jde o olejové čerpadlo - zuby neslouží k přenosu točivého momentu nýbrž k dopravě média! A boky tech zubů běží (na rozdíl od ozubeného převodu) v toleranci 0,01 jinak čerpadlo neplní funkci.
Offline
bourač napsal(a):
než dopiju a půjdu spát nedámi napsat jeden argument kterej tady nezazněl (zkušení vědí) tady nejde o nějaké ozubené kolo - ozubený převod, tady jde o olejové čerpadlo - zuby neslouží k přenosu točivého momentu nýbrž k dopravě média! A boky tech zubů běží (na rozdíl od ozubeného převodu) v toleranci 0,01 jinak čerpadlo neplní funkci.
Psal jsem o geometricke přesnosti tedy pokud to lze považovat za to co o čem tu oba píšeme.Kolo v převodovce bude fungovat pokud kola dokažou přenést dostatečný Km(krouťák) nevadí jim klidne vule 1mm.
Jak píšeš čerpadla jsou poměrně choulostive na vule a geometrickou přesnost dílců .
Offline
Možná se blbě ptám nelze danou součást popustit a poté opět zakalit?
Offline
Lze,ale za cenu toho,že se hřídel zkroutí.
Offline
Sender napsal(a):
Lze,ale za cenu toho,že se hřídel zkroutí.
Pokud se celý postup provede správně, tak k žádnému zkroucení nemůže dojít. To znamená pomalý ohřev po celém obvodu stejnoměrně a při kalení symetrické chlazení. Tzn. nechladit z boku, ale podélně.
Offline
Sender napsal(a):
Lze,ale za cenu toho,že se hřídel zkroutí.
ano, a také kalením povrch součástky získá jakost nevhodnou pro funkční tření - v tomto případě je to 5 ploch - 2 válcové plochy, povrch zubů (evolventa) a oba boky zubů. Tisícihrany se brousit nemusí.
Všechny tyto 4 plochy se musí po kalení obrousit! Další problém je že součástka musí být houževnatá a zároveň tvrdá na povrchu - to lze těžko splnit v jednom materiálu. Proto se povrch před kalením napouští uhlíkem (cementace) nebo dusíkem (nitridace).
Pro správnou funkci čerpadla musí být samozřejmě obroušené i přilehlé plochy v tělese čerpadla - futro, příruby, druhé ozubené kolo. Všechno s tolerancí 1 JEDNÉ setiny milimetru.
Strojaři prominou, píšu zjednodušeně
Offline