SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Ahoj .Vim ze kazdy mi rekne "kup si co2" ale ted na to nemam a pred rokem jsem koupil 3v1 Kraft and dale .Obchodni oznaceni ct -416. Dnes jsem prehodil polarity a zazrak ,prestalo to propalovat ale musim tlacit tu elektrodu do lazne proto ze ji zere jak blazen,ale o to prave slo aby netavilo tolik svarovany material.Akorat musel jsem zvetsit proud a obcas se to prilepi.Dotaz je takovy: mam elektordy e-r117 2mm,e-r121 2mm a 2,5mm.Jaky Nejlip na to pouzivat? Nejake rady bych uvital od vas zkusenych svarecu .Neverim ze nikdo toto nedelal ,nerad bych vse delal metodou pokus-omyl.Nejake parametry atd.Pokud se to uz tady rozebiralo ,tak se omlouvam ale nepodarilo se mi najit.Kdyz tak poradam o smazani vlakna
Offline
Použij E-B121,ta má hustší tok a je určena pro svařování na + pólu. Dvojka by měla jít na
50-55A.
Offline
A co použít raději 1,6ky elektrody? Některé myslím dovolí proud i kolem 30A, myslím že rutilky.
Online
zkusim sehnat,ale minule jak jsem hledal v Mlade boleslavi tak nemeli.A po netu se mi moc nechce to objednavat.Buh vi v jakym stavu by je dovezli.Jo a tak mimohodem vali se mi ted v garazi JS90 ta verze s autonabijeckou ,co s ni ted ? nejaky odkaz na nejake pouziti by jste nemeli? co2 asi nepujde s toho udelat (ma to asi neco spolecnyho s charakteristikou proudu ale na to jsem kratky ,maly a vse dohromady) , a na autonabijecku 45kg tezka svarecka nic moc myslim
Editoval kamil9002 (21-06-2016 21:09:29)
Offline
varok napsal(a):
A co použít raději 1,6ky elektrody? Některé myslím dovolí proud i kolem 30A, myslím že rutilky.
na 20-30A jsem se učil psát nebo dělat čáry a ornamenty elektrodou, používal jsem na to čínské rutilky z Bauhausu
Offline
Nedavno som mal moznost vyskusat http://www.ferona.cz/cze/katalog/detail.php?id=8226
Daju sa kupit aj na vahu cize kusy vyskusas a uvidis. Ale na toto si pockaj Jirkati alebo Franka
Offline
Jj pockam,stejne mam ted 12ky v praci tak do obchodu se nedostanu.Ale fakt se mi nechce do toho ceocka.Stacila mi financni zatez na koupe reduktoru a bomby pro tig a jeste jsem behem 2 tydnu vyflakal 8kg bombu ,tak 900kc zas za vymenu.Kupovat dalsi stroj to uz by bylo fakt moc.V garazi a stodole mam uz toho tak na 4-5 vetsich voziku za OA
Offline
Když máte i TIG, proč to nevyvaříte tím?
Online
Proto že jsem málem dostal infarkt když jsem viděl jak ten plyn míti. Je tooc dráhy, a ne všudy se člověk eko dostane aby očistit od rzi, a elektroda přece jenom snese o něco víc nečistot než tig
Offline
Velký omyl příteli, i pro svařování elektrodou je nezbytně nutné mít základní materiál očištěný od rzi, okují, barvy atp. a precizně slícovaný, čím slabší materiál, tím musí být slícování přesnější.
To že ,,elektroda snese všechno" je velice nebezpečný omyl rozšířený mezi laiky.
Offline
Čo konkrétne na tom aute vyvára?
Offline
No v podstatě všechno. Podlaha dveře, blatníky, Prahy. Vyhnilo to mezi vnější a vnitřní vrstvou plastizolu nebo či to strikali. Je to noční můra
Offline
Toto si elektródou neviem predstaviť vyvárať.Keď sa to aj ako tak podarí zlepiť ,hrozí praskanie zvarov pod tmelom.Dlhé hodiny práce vyjdú nazmar.Skúsil by som dakde požičať mig zváračku a urobiť to tak ako sa má.Naplnenie 8L flaše CO2 u nás stojí 4eur.Nie je to žiadna tragédia.
Offline
varok napsal(a):
A co použít raději 1,6ky elektrody? Některé myslím dovolí proud i kolem 30A, myslím že rutilky.
...kedysi, keď som mal iba trafo (to boli časy :-), a potreboval som zvariť tenšie veci, tak som používal "jednašestky" OK46.00 a neskôr na invertor OK48.00. To boli jediné, ktoré sa mi dali zohnať v priemere 1,6mm a "na drobno".
...ale na karosérie bude najlepšie asi predsa len to "céočko"...
Offline
Nejtenší materiál který jsem kdy elektrodou svářel byl asi 1,5mm tlustý plech a to už jsem měl co dělat. Ale nejsem profík. Plech asi 0,8mm možná ani to ne svařovat elektrodou, no nevím. Hodně štěstí.
Online
tak elektrody ok 48.00 uz jou doma,dam kafe po praci a provedu prvni zkousku .On ten muj invertor lze plynule nastavit od 15A tak snad se podari .Zkusim prvne nejake kousky ,strihnu je nuzkama a podivam se jestli to jen lepi na povrchu nebo taky provari aspon neco dovnitr.Snad neco uvidim
Offline
Podle mě není problém ve velkém proudu. U COčka se taky dají autoplechy svařovat i na řekněme 70-80A, ale podle mě je problém v tom, že u COčka můžete jen krátce tzv. bliknout, což u elektrody nejde. Tam v podstatě zmáčknete tlačítko na hořáku, ihned se zapálí oblouk, po povolení tlačítka ihned uhasne. U obalované elektrody musíte zapálit oblouk, než se pořádně rozhoří, tak ho musíte opět uhasit. Oddálením elektrody pro zhasnutí oblouku natáhnete oblouk, tím to místo ještě více přehřejete. Navíc se zahřívá moc velká plocha. U COčka řekneme 0,5-1cm kolečko, zatím co u elektrody více než 1cm. Ale dělejte jak umíte.
S tím TIGem nemáte pravdu.
Online
Tak vyzkouseno.Nove plechy (resp.ty co maji fakt 0.8 mm) da se svarit tima elektrodama celkem v pohode.Ale staci ze je uz nejaky nakously zubem casu a je hotovo.Nenadelate nic.Veliky proud maly proud ,muzete se snazit jak chcete ale nepomuze nic.To CO2 mne nemine ,Ted jsem dostal nabidku za 3000 nejaka Gude svarecka.Ale neznam jeste model ,doufam jen ze mi nenabidne flux-ku .Tig nerikam ze je spatny,ale na to mnozstvi oprav co mam na tom aute proste bych zbankrotoval.Tigem se mi to delalo mooooc dobre ,ale behem 14 dnu jsem vyflakal bombu 8kg za 900kc tak to fakt nejde.Musim jeste si dokoupit ten sporic plynu tak to taky bude neco jineho
Offline
kamil9002 napsal(a):
tak elektrody ok 48.00 uz jou doma
Nechcel si nahodou OK 46.00, rozměr 1,6x300
Offline
FF napsal(a):
varok napsal(a):
A co použít raději 1,6ky elektrody? Některé myslím dovolí proud i kolem 30A, myslím že rutilky.
...kedysi, keď som mal iba trafo (to boli časy :-), a potreboval som zvariť tenšie veci, tak som používal "jednašestky" OK46.00 a neskôr na invertor OK48.00. To boli jediné, ktoré sa mi dali zohnať v priemere 1,6mm a "na drobno".
...ale na karosérie bude najlepšie asi predsa len to "céočko"...
no podle toho co psal kolega tak na invertor bral ok 48.00 .Ptal jsem se ale na oboji tak meli stejne jen tyhlety
Offline
kamil:jít to půjde jen hokna to bude nehorázná.Techniku bodů eldou budete muset nacvičit nanečisto-základ je dobře opřená ruka a nebát se přihnout si eldu v kleštích.
Offline
Ládes je to fakt otrava s tim , ale bude dobry se to naucit. Uvidime co mi za Co-cko nabidne ten typek tak treba se vyhnu trapeni ,a bude to daleko lepsi prace Mig + plasma, vyriznout plasmou , obrousit flexou a zavarit migem.Zkratka rychla (v ramcich moznosti ) prace.To jsem si nadelal prace s tim autem, kdo by to rekl ze niva rocnik 2003 muze byt tak zhnila a to jeste tak ze hromadu mist ani nebylo poznat.Vse schovane mezi plastizolem ,proste masakr
Offline
sused tiez kupoval asi 2008 a sa smial ze ta nivka bola s hrdzou uz v autosalone ked si ju vyzvihoval. Ze to je bezne . ale japonci tiez tak radi hniju a paradoxne aj novy jeep wrangler nema antikoroznu ochranu podvozku-ramu -len aby si bol v obraze :-) a gude ak bude to novsie -modre tak to nebrat-bude viac nadavat ako zvarat
Offline
no je to pry rok stare ,tak asi bude to mode .Sakrys mne pronasleduje nejaka smula ,a to ne jen skrz svareni .Jo a japonce mam taky doma ,akorat starsi generace,tam aspon se to dalo tak nejak vyvarit v pohode,ale ano nema to antikorozni ochranu
Editoval kamil9002 (22-06-2016 20:05:08)
Offline
Stránky: 1