SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím , obracím se na vás s problémem. potřeboval bych navařit materiál na těhlici vozu škoda favorit .Potřebuji navařit materiál pro vyvrtání a vytočení závitu M12 ve kterém by měl držet brzdový třmen.
Bohužel vůbec nevím z jakého materiálu těhlice je ale tuším že litina.
Těhlicí myslím tu část ve které je ložisko kola, je v ní uchycen tlumič , čep řízení a spodní čep.
Offline
Vzhledem k dulezitosti a bezpecnosti bych se u takovehoto dilce nepoustel do jakychkoli uprav. Snad vyrobit ho cely novy nebo ho na prislusnem miste obrobit a vyrobit adapter ktery bude pristoubovany. Nicmene je treba zvazit bezpecnost techto uprav.
Offline
toom-as .... ak je to toto ... http://www.cc-autodily.cz/hlava-loziska … el=FAVORIT
tak za tu cenu sa to z bezpecnostnych dovodov naozaj neoplati opravovat. Ja viem, ze investovat do 20 rocneho auta cokolvek sa neoplati, ale toto je o bezpecnosti, a tych par stovak za to nestoji
Offline
Vždyť toho máš plný šroty .... Jen se sebrat a navštívit šrotiště .
Offline
Jedná se o úpravu pro sportovní účely.Nejde o opravu , ani o cenu nového dílu. Potřebuji tu těhlici upravit pro použití jiného brzdového třmenu. Ty 2 "uši" na fotce se musí odříznout , pod jedním se o něco níž vyvrtá nová díra ovšem díky jiné rozteči na novém brzdiči mi druhá díra vychází do prázdného prostoru, kam potřebuji dostat materiál pro vytvoření nového závitu.
Kolega který se v materiálech vyzná trochu víc mi říkal že to litina nebude ale já si nejsem jistý.
Editoval TooM-As (24-01-2012 10:55:46)
Offline
skusil si uz dake tuning forum ? tam su velakrat popisovane rozne casom odskusane upravy
Offline
liatina to asi nebude, liatina je krehka a tu je vidiet princip uchytenia tusim tlmica cez stahovaciu svorku. Liatina by v takto namahanom spoji praskla... Osobne by som skusil takyto diel zohnat na vrakaci, vybrusit miesto zvaru do X a vyskusat. Elektrodu ti moc neporadim .. ale ak to pojde, tak to potom spravit na ostro ...
Offline
Podobne upravy se zpravidla resily frezovanym adapterem. Material z ktereho je naboj kola je odlitek a tam nikdy nedosahnete stejnych vlastnosti zakladniho materialu prechodoveho pasma a uz vubec ne svaroveho kovu proste zde nelze dosahnout zarucenych vlastnosti svaroveho spoje v tomto konkretnim pripade byt vami bych velmi rychle zapomel na reseni tohohle problemu svarenim a pokusil bych se to resit vyse zminenym zpusobem s velkym durazem na bezpecnost.A uz vubec bych Velmi opatrny pokud se chystate na sportovni upravy.Litin a ocelolitin je vicero druhu a sverne spoje jsou na nich vcelku bezne aplikovane.Protoze jiste predpokladate u tohoto dilce pomerne znacne dynamicke namahani ktere sebou nese velke naroky na svarovy spoj resil bych to jinym zpusobem.Ps: varit odlitek zahradni lavicky nebo grilu je opravdu o necem jinem.
Editoval Honza007 (24-01-2012 11:36:27)
Offline
jak piše Honza007: originál třmen se zachová a kupují se na to redukce která oddálí brzdič od středu náboje pro napasování většího brzdového kotouče.
projel bych skoda virt ci skoda home a určitě s etam bude něco řesšit.
Offline
JARDA V napsal(a):
pro Unihero: www.pk-weld.cz - není to náhodou reklama? Zakázaná reklama?? Nevím, jen se ptám.
![]()
![]()
pokud se to bere jako reklama, tak smazáno..
Offline
samí mistři svářeči kurňa chlapi tak snad si věříte ne? já svařeč profesionál nejsem ale svým svarům věřím.
Tento materiál v žádném případě není "litina" je to odlitek z kvalitní, houževnaté oceli - a případný svar namáhání vyvolané zatížením brzdiče rozhodně vydrží, stačí si představit ty vektory síly a to i když stavíš buginu.
Shodou okolností zrovna bourám přesně na tom místě a tu technologii na které se tyto díly vyráběly, fabrika přesunula výrobu do Turecka a odlévají dále jen z Al. Vídám se tam s vedoucím hutí, je to vstřícný člověk, pokud ho uvidím, zkusím zjistit přesné složení - pro správný přídavný materiál.
Offline
bourač napsal(a):
samí mistři svářeči
kurňa chlapi tak snad si věříte ne? já svařeč profesionál nejsem ale svým svarům věřím.
Tento materiál v žádném případě není "litina" je to odlitek z kvalitní, houževnaté oceli - a případný svar namáhání vyvolané zatížením brzdiče rozhodně vydrží, stačí si představit ty vektory sílya to i když stavíš buginu.
Shodou okolností zrovna bourám přesně na tom místě a tu technologii na které se tyto díly vyráběly, fabrika přesunula výrobu do Turecka a odlévají dále jen z Al. Vídám se tam s vedoucím hutí, je to vstřícný člověk, pokud ho uvidím, zkusím zjistit přesné složení - pro správný přídavný materiál.
Nic proti vy by jste chtel sedet v aute ktere brzdi pred zatackou v 100 km rychlosti a v tom na posledni chvili kdy se da jeste brzdit se utrhne brzdovy trmen a protoze jsou na aute viceokruhove brzdy se vam blokne druhe kolo a skoncite v kotrmelcich treba mezi stromy, to vam pak ani ochranny ram nepomuze.
Ps: neco podobneho uz jsem varil a slo to dobre (tenkrat E-B 121) nicmene to slouzilo jen na prevoz do servisu kde se vse pozkozene menilo.
Editoval Honza007 (24-01-2012 20:16:22)
Offline
TooM-As napsal(a):
Jedná se o úpravu pro sportovní účely.Nejde o opravu , ani o cenu nového dílu. Potřebuji tu těhlici upravit pro použití jiného brzdového třmenu. Ty 2 "uši" na fotce se musí odříznout , pod jedním se o něco níž vyvrtá nová díra ovšem díky jiné rozteči na novém brzdiči mi druhá díra vychází do prázdného prostoru, kam potřebuji dostat materiál pro vytvoření nového závitu.
Kolega který se v materiálech vyzná trochu víc mi říkal že to litina nebude ale já si nejsem jistý.
http://s9.postimage.org/6pvt23h5n/115420421.jpg
Zdravím,
jaký je výkon toho vozu a celková hmotnost???
Offline
Honza007 napsal(a):
vy by jste chtel sedet v aute ktere brzdi pred zatackou v 100 km rychlosti.
je třeba vědět jaké síly a kam působí (vektory, skaláry atd.) uchycení brzdiče je natolik předimenzované že při jakékoliv katastrofe se utrhne něco jiného.
Offline
bourač napsal(a):
Honza007 napsal(a):
vy by jste chtel sedet v aute ktere brzdi pred zatackou v 100 km rychlosti.
je třeba vědět jaké síly a kam působí (vektory, skaláry atd.) uchycení brzdiče je natolik předimenzované že při jakékoliv katastrofe se utrhne něco jiného.
Dle ceho soudite? Dynamicky namahanemu svaru neznamych vlastnosti spoje a prechodoveho pasma bych ja svuj zivot nesveril.Ano souhlasim ze uchyceni brzdice je velmi predimenzovane to vsak nic nemeni na rozhodne nezarucenymi vlastnostmi svaru .Krom toho existuji i overena bezpecna reseni.
Offline
Honza007 napsal(a):
Dle ceho soudite?.
před 30 lety jsem uměl podobné věci spočítat, dlouholetou praxí při likvidaci všemožných kovových zařízení si dnes troufám toto kvalifikovaně odhadovat - po prohlídce konstrukce, věřím že TooM-as staví z nepoškozených dílů
Offline
děkuji všem za hodnotnou diskuzi.
Michal01 - chtěl bych se dostat ke 100 - 120 koním , a hmotnost auta max 800kg. po vzoru Favoritu sk. A chci použít 4pískový brzdič (já ho mám ze š130).
Bourač - za zjištění materiálu těhlice bych byl velmi vděčný , stejně tak za zjištění materiálu kterým by to šlo případně zavařit.
Ohledně bezpečnosti - mám se rád a pokud nebude možno těhlici kvalitně zavařit samozřejmě to budu muset vymyslet jinak. Problém je v tom že chci zachovat 13" kola a brzdič musí být hodně blízko těhlici což skoro znemožňuje použití redukce (všechno ale ještě nemám přesně změřeno takže možná se tam nějaká vejde).
Offline
dnes jsem řezal a pasoval a nakonec jsem se dopasoval k tomu že brzdič přijde namontovat do původního materiálu , jen bude potřeba zavařit starou díru (byla by moc blízko nové) a dovařit materiál kvůli vyrovnání plochy. takže se nároky na kvalito sváru velmi snižují.
Editoval TooM-As (25-01-2012 22:43:20)
Offline
Do te diry jen zasroubuj zaslepku ale pred tim oba zavity vycisti odmasti a zalep a bude to take stacit a ani nemusis nic varit.
Offline
Material je s nejvyssi pravdepodobnosti kvalitni ocelolitina. To by nemel byt velky problem. Nezname slozeni,tak bych volil prechodovy material typu "312 nebo 307 " . Moji oblibenou elektrodou je E-B 415 nově OK 67.45 . Dovareni materialu neni problem. Horsi bude rezani zavitu do vysoce pevneho a houzevnateho nerezu. Predehrev neni nutny, chladnuti v zabalu neuskodi.
Offline
vedoucího hutí jsem dnes zahlédl na opačné straně areálu, v poklusu, s nějakou delegací, já při tom držel v jedné ruce autogen a v druhé zbíječku (není čas)
TooM-as už má zavařeno, ale to vyjádření o složení materiálu sem dám pro místní mozkový trust hned jak to zjistím.
TooMasi, když vidím foto tech zkorodovaných brzdičů (zejména válcové plochy kde chodí pístky divím se že se s tím vůbec děláš
myslím že je to úplný nesmysl - jestli to děláš kvuli brzdné síle, i jednopístkový brzdič bezproblému zablokuje 13" kolo u 1,5tunového auta.
Offline
zkorodovavé jsou jen lehce v prostoru mezi prachovkou a těsnícím kroužkem, zavařeno ještě nemám , zatím jsem to jen ořezal a zjistil že se vejdu do původních uší . vařit se tedy budou jen původní díry + dorovnat dosedací plochy aby se to pěkně opřelo.
Že vymýšlím blbosti už mi řeklo víc lidí :-D ale takhle jsem si to vymyslel tak to tak chci .
Offline
Jirotka Saturnin: teta Katerina rika "kdo chce kam pomozme mu tam"
Offline
bourač napsal(a):
TooMasi, když vidím foto tech zkorodovaných brzdičů (zejména válcové plochy kde chodí pístky divím se že se s tím vůbec děláš
myslím že je to úplný nesmysl - jestli to děláš kvuli brzdné síle, i jednopístkový brzdič bezproblému zablokuje 13" kolo u 1,5tunového auta.
Zdravím,
v tomhle musím souhlasit s bouračem.
Pokud neuvažuješ o výměně seriových kotoučů za dvojité nebo vrtané(určené pro závodní účely) tak tato přestavba nemá žádný výsnam a je bezpředmětná.
Š-Favorit,stejně jako Š-Felicie jde s určitými zkušenostmi odlehčit na hodnotu 650Kg až 700Kg;takže seriové brzdy jsou s hlediska účinnosti dostačující.
Na techto vozech se přestavba brzdové soustavy dělá s jinného důvodu,a to hlavně pro použití větších kol,většinou na 15''-ky.Kola se zase mění kvůli přenesení výkonu na vozovku(pro taková kola je už zapotřebí podstatně větší brzdný učinek než pro seriová) a stálemu převodu v převodovce,stálý převod kvůli odstupňování převodovky atd....
Pokud neuvažuješ ani o jedné,výše popsané úpravě tak výměna brzdičů nic neřeší a je zbytečná.
Raději se v první řadě zabívej motorem a až budeš mít motor postavený a nasazený v autě,potom teprve můžeš ladit brzdy a popřípadě že budou nedostantečné tak je můžeš přestavovat.
Jaké máš představy o motoru do tohoto vozu???
Offline
Motor fabia 1.4 , vacka 280 p. Krejbich, karburátory z motorky. K tomu samozrejme další potřebné věci. Kotouče půjdou z fiat uno turbo chlazené se skoro totožným rozměrem.Kola zůstanou malá , ale ještě s nižším profilem pro akceleraci, a širší pro přenos výkonu. Na autě je podvozek hp s teď upravuji karosérií.
Pokud bude tohle vše přes léto (a při sérii salalomů které se u nás jezdí ) fungovat, nešetřím na vacku 300 , shledanou převodovku a ochrany ram a chci začít jezdit vrchy. Proto tyhle brzdy.
Offline