SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
mohl bych Vás poprosit o radu, zda je možné napájet invertorovou svářečku měničem napětí 24/230v, který je připojen na baterky v nákladním autě. Byla by to svářečka
Kühtreiber fénix 200 PFC a menič na 5kW https://www.autoprofi.cz/index.php?opti … ory_id=200 . O elektrice toho zas tak moc nevím, tak mi jde o to jestli to je vůbec možné takto používat a nic tím nezničím. Nebyl by problém, že se jedná o menič s modifikovanou sinusoidou ?
Předem děkuji. Marek B
Offline
Při zátěži dejme tomu 3500 W bude odběr z akumulátoru cca 150 A. To je na autoakumulátor docela záhul.
Offline
Poznam jedneho typka co skusal LIDL trafo na 3.5kW modif sinus menici par krat prskol potom to vratil
a jemu potom klakli AGM baterky :-D - hladaj skor nejaky poriadny benzinovy/dielovy agregat ako baterkaren.
Offline
No to je ještě taky otázka jak vyřešit.. Celý problém je v tom, že mám vrtnou soupravu, kde beží celý den velký motor z traktoru, který ji poháni(proto mi prijde blbost kupovat centralu což je zbytečně dalsí motor,a chci využit nejak ten motor co beží celou dobu) a svářečka by byl asi nejnáročnější spotřebič. Zatím mám plán dát na ten motor silnejsí alternátor nebo případne i dva by mohli být... např. altik na 24 V 90A . Kdyby se zapojili dva paralelne tak by to teoreticky baterky ani nemely cítit. Lze takto uvažovat ?
Editoval marekk (13-06-2016 21:24:07)
Offline
Myslím, že tudy cesta nevede. Když se podíváte na dieselsvářečku, třeba http://www.sbazar.cz/krausjosef/detail/ … enset10400 tak to vůbec není tak jednoduché. Kdysi byla taková móda - vyráběly se svářečky z velkých autobusových dynam. Kupodivu to většině tvůrců fungovalo. Někdo tím dynamem točil elektromotorem, byli tací, kteří použili motocyklový motor. Výhodou byl dokonalý ss svařovací proud. Dokonce se dá docela dobře svařovat přímo dvěma až čtyřmi seriově spojenými akumulátory, kdy svařovací proud se reguluje ponorným reostatem jako kdysi u kolotočů.
Offline
Mozna hloupa otazka, ale proc nevynechat tu baterku a nesnazit se upravit proud rovnou z alternatoru ? Plne chapu ze je plytvani poustet druhy motor, ale i namitky proti baterce.
Offline
Chtělo by to něco takového http://www.alibaba.com/product-detail/S … 105.WMfcJn
Offline
Ze zájmu jsem o možnosti takového napájení invertoru hledal něco na netu a našel jsem jeden článek, v němž autor vysvětluje, proč spínané zdroje s funkcí PFC nemusí a zřejmě nebudou spolupracovat se zdrojem s modifikovanou sinusovkou, což je většina levnějších DC/AC měničů. Do jaké míry má pravdu, nemohu posoudit, nicméně je asi dobré s tímto počítat.
http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=1932
Editoval Zdenek11 (14-06-2016 08:42:31)
Offline
O sváření přímo z baterek je zde celé vlákno.
Offline
Len ho najst ze ano - si mal rovno dat link :-D
Inak ked mas v okoli tohto predajcu on ma nieco take v ponuke mozes ist pozriet
Offline
Bývalý soused, který provádí elektromontáže si vybavil IVECO jako montážní vůz, kde si zabudoval měnič, kterým napájí i svářečku (myslím že gamu bez PFC) Používá to když potřebuje něco malého přívařit (příchytku, konzolu a pod.). Funguje mu to. Typ měníče bohužel neznám a již nemohu zjistit.
Offline
Ja, keby som sa orientoval na zváranie využitím autobatérie, tak by som určite nehľadal cestu, ako z 12 V = urobiť 230 V ~ , tie potom usmerniť na = , ktoré potom rozsekám na 80 kHz ~ aby som ich pretransformoval na správne napätie ~ a to celé usmernil na = s tou správnou charakteristikou. Čo tak rovno tých 12 V z autobatérie správne navrhnutým invertorom previesť na 60 - 70 V s mäkkou (strmou) charakteristikou? Výhodou by mohlo byť aj použitie MOSFET-tov namiesto IGBT.
Offline
takové svářečky jsou na světě- např. fronius. Ten o kom jsem psal používá měnič i na pohon jiného nářadí.
Offline
senior napsal(a):
... Čo tak rovno tých 12 V z autobatérie správne navrhnutým invertorom previesť na 60 - 70 V s mäkkou (strmou) charakteristikou? Výhodou by mohlo byť aj použitie MOSFET-tov namiesto IGBT.
Je otázka, jak by to vyšlo cenově - zpracovávaný proud z baterie 12V by byl řádově 300A.
Offline
Tyhlety měniče z baterek na síťové napětí 220 V 50hz jsou ve skutečnosti impulzní měniče se spínacím kmitočtem kolem 50 Khz podobně jako je spínací kmitočet v invertorové svářečce. Jinak by ty měniče musely být minimálně desetkrát větší.
Problém je ten spínací kmitočet, který u měniče proniká na jeho výstup a do druhého spotřebiče. Pro klasické spotřebiče, jako jsou elektromotorky, tepelné spotřebiče nebo i jednodušší elektronika, to nevadí, ale pokud by se měničem napájel invertor, vzájemně by si svými spínacími kmitočty mohly rozhodit řízení PWM spínání. Buďto by to nefungovalo, protože by se aktivovaly elektronické ochrany jednoho nebo druhého nebo by se i mohlo jedno zařízení zničit.
Náhodou to fungovat může, ale pokud by to mělo fungovat spolehlivě, musel by na to buď být speciální měnič s vysokou filtrací spínacího kmitočtu na výstupu nebo na druhé straně speciální invertor necitlivý na to příslušné vysokofrekvenční rušivé vstupní napětí.
Možná by ten dieselagregát byl levnější .....A hlavně při výběru správného dieselagregátu jednodušší.
Nebo pro svařování jednou málo za hodně dlouhou dobu elektrodou a bez nároků na větší kvalitu by možná šlo mít ty startovací baterky 24 V zapojené 2 paralelně. A na svařování je jen propojit do série, aby tam bylo 48 volt a příslušných ampérů 50 - 80 - 100 ......
Editoval Radim (14-06-2016 12:38:40)
Offline
Na občasné varenie možno zvážiť aj metódu MAG. Stačí kúpiť o jednú batériu viac, obstarať spool-gun horák, menšiu tlmivku a fľašu hoci aj na výrobu sifónového drinku.
Offline
Baterkove MIG/MAG riesenie existuje http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=6966
Editoval ihlan (14-06-2016 18:19:25)
Offline
Dekuji vam za rady, jsem trochu moudrejsi ale moc porad ne.. je mi teda jasne, ze zrejme menic neni to prave zarizeni pro napajeni svarecky a uz vubec ne s pfc, kdyz ma modifikovany sinus, s cistym prubehem sinu uz by to byla dost draha sranda a jak pise Radim, tak celkove menic by nebyl to spravne. Narazil jsem na tento generator 6kW 230V/50Hz http://imatech.cz/elektrocentraly-gener … kt6-1.html . pokud bych zajistil aby to dostavalo 3000 ot/min aby to bylo opravdu 50Hz tak by nemel nastat zadný problem ne ?
Offline
Keby si mal este neaky iny vyvod z toho zetorackeho motora na hriadel alebo vymenil by si hlavnu remenicu od kluky a dal inu vacsiu a sprevodoval tak by si rovno mohol pohanat tym neaku ckd alebo slaviacku 6kw alebo mozno aj 12kv centralu a tam uz mozes napojit aj invertor a smelo zvarat alebo pouzit aj na napajanie kompresora alebo cerpadla
Offline
Ten generator z odkazu nema lozisko u vstupu hřídele - konusu ... slouží k tomu ložisko motoru .Jeden se mi tu válí. + mrtvej motor nafta
Offline
ihlan napsal(a):
Baterkove MIG/MAG riesenie existuje http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=6966
http://www.svarforum.cz/forum/uploads/t … tmetal.jpg
Áno, batériové riešenie existuje. http://imatech.cz/svarovaci-technika/45 … m160b.html , len neviem, či ti predajcovia sú naozaj takí hlúpi, ale majú nás zákazníkov za volov. V parametroch totiž uvádzajú že ako zdroj sú použité batérie 2x2 Ah, tu sa jedná asi o preklep, potom že 2x 20Ah, to už znie lepšie, ale že pri 160 A dokáže zvárať 20 min! Tak to asi nemajú skončenú ani základnú školu?
Offline
Ak to je otazka na mna v PDF strana 9 odst 5.1 sa pise 2x12V/20Ah a co ma ten predajca copy-paste na webe je jeho vizitka.
Editoval ihlan (15-06-2016 08:40:47)
Offline
Jednoduché a spolehlivé, se mi jeví dynamo, přímo jako zdroj svářecího proudu, bez dalších transformací.
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2008052801
http://www.svarbazar.cz/phprs/download. … mp;sekce=3
http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2007120401
Editoval hubi (15-06-2016 09:03:35)
Offline
Pokud si najdete vybíjecí křivky akumulátoru 20Ah a vezmete do ruku kalkulačku, vyjde vám reálný čas svařování při 160A něco kolem 3-4 minut.
Offline
Juggernault: kdyz se ti to tam vali, nemohl bych to od tebe koupit ?
Offline