SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj, jakou značku/či přímo typ a výrobce/ by jste mi doporučili na nátěr plechové střechy u garáže? Plocha cca 40m2, malý spád. Je to klasická řadová. Plech už je místy rezatý, takže vše odrbu drátěným kartáčem a pak to natřu poprvé inhybitorem koroze. Co pak? Máte někdo zkušenosti s Eternalem?
Offline
Za sebe můžu doporučit ZINOREX... Eternal jsem zkoušel taky na nějaké ty nátěry, ale nic moc... Prostě klasická barva... Ten Zinorex je úplně někde jinde, jak krytím, tak i výdrží... (A není jen na pozinkované věci jak by se z názvu zdálo)
Offline
http://www.slovlak.sk/produkty/farby-na … ba-renokov
http://www.slovlak.cz/index.php?view=55
Editoval FF (04-06-2016 23:25:17)
Offline
Vem asfaltový lak s hliníkem a máš vystaráno . Roztaháš smetáčkem a vyřešeno . Inu jediný hliníkový odstín ... Ale přilnavost a vytrvalost nedosažitelná .
Offline
Můžeš prosím hodit odkaz na ten asfalt s hliníkem? Nějak se mi to nedaří najít
Offline
Zdravím,
google: (Renolast) asfaltohliník na střechy
ono už ze "strýčka" něco vyleze
Děkuji
Offline
V Brně existuje firma IZOL- plastik, která vyrábí svoji vlastní nátěrovou hmotu na rezavé plechové střechy a ocelové konstrukce. Není to drahé a má to neskutečnou životnost a výdrž. Mimo střechy garáže jsem s tím natíral i spodek auta, včetně podběhů, a i tam se perfektně osvědčila. Doporučuji si sehnat tuto barvu a je na dloooouho vystaráno.
Offline
Ono je těch možností hodně, protože na starší střeše se toho nedá moc zkazit.
Rez bych každopádně očistil, zbytek stabilizoval odrezovačem a porezlou plochu zatřel nějakou lepší základní barvou.
Pokud je ta střecha vystavena v létě slunci a je vhodné, aby byla barevná, zkusil bych sehnat v Barvy a laky Teluria vypalovací syntetickou barvu S 2053, jestli ji ještě vyrábějí. Blíží se automobilové kvalitě, takže na slunci drží hodně dlouho odstín a v létě na silném slunci ji stačí jen natřít a vypálí se tím horkem plechové střechy a sluncem sama. Jinak potřebuje vypalovací teplotu cca 100 - 120 st C nebo tužidlo.
Asfaltový lak je už potom taková poslední vrstva na hodně ošklivé krytiny, kde už jiná barva moc nepomůže. Nejlépe se koupí asi tady:
https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo … dskupina=6
https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo … tu=V076315
Offline
Než nějaké pokusničení s nátěry, to bych asi radši překryl kvalitním asfaltovým pásem (tzv. modifikovaný asfalt, obyčejný oxidovaný je sr**ka). Když se to udělá správně a poctivě, je pokoj opravdu na dlouho. Když jsem to chvíli dělal u jedné firmy, dávali jsme záruku 10 let na opravy zdarma. Celková životnost je samozřejmě mnohem delší.
Offline
Ano reflexol a máš po problému . Na oreznutí a odrezovač se vyprdni . Jdou tím natřít okapy , plot atd .
Offline
Asfaltový pás se musí co pár let přetírat. Jinak v zimě popraská do hloubky a v létě se to už nesleje, voda pak teče do prasklin a pod pás a dělá tam paseku. To už je lepší jakýkoliv asfaltový nátěr, ten postupně ubývá a tloušťka se tak snižuje, takže se dá zjistit, kdy asfaltový nátěr končí a obnovit ho včas, než plech začne reznout.
Jinak 5 let vydrží na střeše průměrná syntetická barva, těch 10 let vydrží třeba ta vypalovací syntetika včetně zachování odstínu nebo jiná kvalitnější venkovní barva na kov. Jen se musí dobře udělat podklad, aby se nezačala odlupovat.
Porezlá místa je vhodné ošetřit, protože pod barvou, asfaltem ani tolik ne, často rezavění pokračuje dál, dokud plech neprorezne.
Offline
Asi Radime nevíš , co je modifikáč , ale problémy s přechody a falcy . Na barvu vezmeš smetáček a za chvíli je hotovo .
Offline
Zdravím, jestli je ještě zájem, mohu poskytnout stříbřenku i karbulku. Zbytky ze stavby domečku. Když tak na e-mail.
Offline
bobobo napsal(a):
Asi Radime nevíš , co je modifikáč , ale problémy s přechody a falcy . Na barvu vezmeš smetáček a za chvíli je hotovo .
V létě máš na střeše na asfaltu třeba i + 60 st C, v zimě běžně - 20 , - 25. Takové rozdíly nemůže dlouhodobě žádný asfaltový pás natavený na plech nebo přibitý na dřevo ustát bez prasklin.
Offline
Radime, kolego až pojedeš mým směrem stav se, ukážu ti Modifikovaný pásy (z demolice ) na bourané budově byly 4 roky a na mých stávajících přístřešcích jsou přibité již 10let bez jakékoliv změny vlastností. Je to asfalt modifikovanej gumou a nepraská...
Offline
Radim napsal(a):
bobobo napsal(a):
Asi Radime nevíš , co je modifikáč , ale problémy s přechody a falcy . Na barvu vezmeš smetáček a za chvíli je hotovo .
V létě máš na střeše na asfaltu třeba i + 60 st C, v zimě běžně - 20 , - 25. Takové rozdíly nemůže dlouhodobě žádný asfaltový pás natavený na plech nebo přibitý na dřevo ustát bez prasklin.
Máme na baráku rovnou střechu. Barák byl stavený cca v roce 1984, a od té doby je střecha pokryta "lepenkou" a není s ní žádný problém. Respektive v jednom místě prosakovala voda když hodně nebo dlouho pršelo. To jsem zalepil rozehřátým asfaltem a už je po problému. Jediná "chyba" je, že to někdo v tom 84' špatně nahříval a jsou tam sem tam bubliny, na které není radno šlapat - praskne a zatéká. To byl taky nejspíš případ toho jednoho místa... Jinak to zatím můžu opravdu jen pochválit...
Stejně tak můžu dát pozitivní info o naší výrobní hale, která byla stavěná hluboko v komunismu (JZD), střecha je taky lepenková a krom místa kolem vývodu (komínu) od plynového topení, které bylo instalováno v roce 2009 nikde neteče... Ono není lepenka jako lepenka... A její položení chce taky své...
Offline
To co píšete "jsou tam sem tam bubliny, na které není radno šlapat - praskne a zatéká" to se s modifikovaným asfaltem právě neděje. Můžou se udělat bubliny, to ano, ale nepraskají, nejsou křehké. A proti bublinám se dělají na střeše odvětrávací komínky. Zároveň musí být pásy zvolené tak, aby pod nimi mohla proudit pára. To je totiž příčina těch bublin. Ty jdou opravit - rozříznout, nahřát, přilepit a překrýt záplatou, ale pokud je tam problém v provedení té střechy, tak se bubliny budou dělat pořád.
Radime, s tou teplotou jsi právě narazil na jeden z hlavních rozdílů mezi obyčejným oxidovaným asfaltem a modifikovaným asfaltem. Oxidovaný v létě teče a v zimě praská. Potkal jsem i fólii, s kterou se nedalo pracovat už při +5 až +10 °C, ale modifikované pásy jsme občas lepili i v mírném mrazu. Modifikovaný v létě jenom změkne, stane se takový gumový a lepivý, ale nikdy neteče a i v zimě je pořád pružný.
Offline
Fakt je, že jsem všechny ty lepenky nevyzkoušel.
Offline
Za výraz lepenky , by Tě profíci zabili .
Offline