SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Chtel sem se zeptat na nerez typu 1,4876/1,4958 jakej drát použit, dekuji za odpoved
Offline
...pokiaľ sa jedná o MIG/MAG, tak napríklad: Oerlikon NIFIL 600... ...a ochranný plyn: I1 (Ar 100%), I3 (10-30% He zvyšok Ar).
Editoval FF (29-05-2016 22:41:15)
Offline
psami mi borec drát. Nr..2.4806 ER NiCr-3
Offline
...tak tak - normy:
-EN ISO 18274: S Ni 6082 (NiCr20Mn3Nb)
-AWS A5.14: ER NiCr-3
Offline
Stejnorodý je UTP A 2133 Mn. EN ISO 14343 GZ 21 33 Mn Nb, Werkstoff-Nr. ~1.4850
Nestejnorodý na bázi niklu EN ISO 18274: S Ni 6082 (NiCr20Mn3Nb), -AWS A5.14: ER NiCr-3, např. UTP A 068 HH, lze samozřejmě také použít.
Offline
Dobrý den,potřeboval bych radu.musim změnit podsedlovi rám na motorce,v tuto chvily je z nějakého hliníkového profilu. Bohužel hliník neumím tak dobře svarit.Jde o profil 20x25x3 ten je hlinikovi.celkem to jsou 4 profily,z toho jsou.dva prifily vařené jakoby do V,další též a pak na pric svařené pro sedačky a stabilitu-asi. Nosnos této konstrukce je pro dvě osoby cca 170 kg?tento rám je sroubovan k rámu motorky, udržela by to nerez,jaký typ?děkuji vše za odpověď.
Offline
Nerez je podstatně pevnější než hliník, tak proč ne. Hliník je zde použit kvůli hmotnosti, ne pevnosti. Stačí jakákoliv nerez, např. potravinářská 1.4301.
Lada84 napsal(a):
Dobrý den,potřeboval bych radu.musim změnit podsedlovi rám na motorce,v tuto chvily je z nějakého hliníkového profilu. Bohužel hliník neumím tak dobře svarit.Jde o profil 20x25x3 ten je hlinikovi.celkem to jsou 4 profily,z toho jsou.dva prifily vařené jakoby do V,další též a pak na pric svařené pro sedačky a stabilitu-asi. Nosnos této konstrukce je pro dvě osoby cca 170 kg?tento rám je sroubovan k rámu motorky, udržela by to nerez,jaký typ?děkuji vše za odpověď.
Offline
Děkuji za reakci,nicméně.o kolik to může být těžší,jaký minimální profil bych mohl použít,vařil bych ti tigem-pridavny materiál?dekuji
Offline
Ještě dodam-svarecku mám alfain 200 AC/DC snad na domácí dílnu dostačující.jsme v tom v začátku.varim jen cca 7 měsíců 😞 mnohokrát děkuji
Offline
Použijte stejné rozměry, jaké byly na původním dílu. Přídavný materiál použijte podle základního.
Offline
JardaK napsal(a):
Nerez je podstatně pevnější než hliník, tak proč ne. Hliník je zde použit kvůli hmotnosti, ne pevnosti. Stačí jakákoliv nerez, např. potravinářská 1.4301.
...alebo použite 1.4307 a môžete sa všade chváliť uhlíkovou protiúlohou dnešnému trendu v auto/moto/cyklo priemysle - totiž - pchať všade čo najviac uhlíka... :-D
Offline
Prakticky mi jde taky tak trošku o vahu,budu muset zapracovat na vaření hliniku-al.takze?hliník bude asi nejlehčí.... 😔
Offline
Pokud těch pár dekagramů hraje takovou roli, tak se vraťte v úvahách k Al slitinám. Měrná hmotnost Al a jeho slitin je cca 2700 kg/m3. ocelí cca 7800kg/m3. Díl z oceli tedy bude 3 x těžší než z Al slitiny. Jen upozorňuji, že zdaleka ne všechny pevnější Al slitiny jsou svařitelné.
Offline
A závodníci používají na rám ocel 15130 a podobné ,u vaší konstrukce bude stačit stěna 1,5mm,možná i 1mm ,ale musí se to přepočítat.
Editoval fmodel (04-06-2016 21:46:47)
Offline
A kde bych našel nějakou tabulku na prepocitani?váhové rozdili by tam byli markantní,teď váží cca 2,5 kg?zamozdrejmne že by uvezla těžší díl,kroutící moment 83 nm a necelich 130 koní.ale nechce se mi zbytečné přidávat kila. Děkuji
Offline
Úplně jednoduchý je prostý přepočet pevnosti v tahu hlinikové svařitelné slitiny vs CrMo 15130 která je vhodné pro dynamické namáhání .Lepší varianta je nakreslit v 3D a metodou koncových prvků udělat simulaci. A praxe pokud použijete podobný průřez jako u hliníku a použijete stěnu 1,5 vydrží to určitě mnohem víc než hliniková slitina o tl stěny 3mm
Offline
Úplně nejlíp uděláš, když to zavezeš někomu kdo to :
1) umí svařit
2 ) má na to papír
U nás v ČR je několik firem zabývajících se opravami rámů, určitě bych tohle nechal na nich.
Protože v případě nehody se vrak motocyklu zkoumá dost důkladně a hádej co ti na to řekne pojišťovna až najde část rámu jako samo-domo bastl... Nechci tě strašit (sám jezdím na moto) ale náklady na případnou léčbu po nehodě jdou klidně i do milionů Kč, tak zvaž, zda ti ušetření pár stovek korun stojí za takový risk, oni ti, co ten rám navrhli a spočítali, moc dobře vědí proč to dělají z Al a ne z oceli...
Kolama dolů
Offline