SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Chtel sem to opiskovat a striknoit na cerno vypalovaci barvou ale po vycisteni koukam ze je bouchly. Nevite jak to vytahnout?
Offline
http://umsle.peklo.biz/img/1433686713.jpg
http://umsle.peklo.biz/img/1433686772.jpg
http://umsle.peklo.biz/img/1433686829.jpg
Offline
Můžeš to zkusit principem změnou teplot.
Offline
Neměl by být problém do prolákliny přivařit háčky a zatepla vytáhnout ven. Jenže to má drobný háček - po takovém ohřátí obvykle díly víc korodují. Je to stejný případ jako přechodové pásmo při běžném svařování. Má to ale vůbec nějaký smysl takovou malou proláklinu vyrovnávat? Stejně je to pod autem a brzy budou následovat na našich silnicích další.
Offline
To vypadá na výfuky z motorky.Vidět to určitě je.
Offline
Výfuk ČZ 125-150 ??? Já bych výfuk podélně otevřel vyrovnal a znovu svařil.
Offline
kemppin ma pravdu je to vejfuck na odpruzenou zetku. Na chrom uz mi ho nidke nevemou znicili by lazen tak ho chci pouzit na kominicka kde je striklej jen cernou na trubky od kamen. Cim to mam riznout aby to bylo uzonky a svar nebyl tolik videt?
Offline
Sice se nejednalo přímo o výfuk ale o koleno k výfuku na čuníka který kolega renovuje.Koleno bylo strašně promačkaný takže to dopadlo tak že se musela promáčklá část vyříznout (z jedné strany)opatrně srovnat a vyklepat a pak přivařit zpět a vybrousit do hladka.Jinak jsem na jednoho vererána opravoval nádrž a nezbylo nic jiného než ji říznout ve švu vyklepat a nakonec svařit zpět.
Offline
CIJOML napsal(a):
Cim to mam riznout aby to bylo uzonky
nejmenší flexu (125) a nejtenčí kotouč (1mm?) šikovně upnout...
to pochromování (a měď pod chromem) asi bude při zpětném vaření vadit
Offline
toho bych se nebal to resi kartac na vrtacce stejne to potom nalakuju jen se bojim jak moc zprasim ty svary
Offline
Tigem jsem doslova rekonstruoval lemy na vidlích prasete v některých místech skoro uplně chyběly.Holt to nechce moc pospíchat mít pevnou ruku a být pečlivý a to u v přípravě.
Offline
OK takze prvni pokus bude privareni silneho dratu, nahrati do cervena a vytazeni. Druhy rozriznuti
Offline
Jestli délka řezu je nějaká desítka cm, tak nejužší řez bude asi kotoučkem v malé vysokotáčkové brusce.
Tyhlety kotoučky mají průměr do 4 cm a tloušťku tak půl mm. Při 30 tisících otáčkách to jede běžným milimetrovým plechem pomalu jak máslem.
Může se použít levná bruska, s cenou do 1000 Kč i s kotoučky, třeba z Lidlu, tam to potom při délce řezu do cca 30 cm vyjde spotřeba zhruba na jeden takový opravovaný výfuk 1 bruska a 2 - 4 kotoučky. Anebo se použije kvalitní bruska se skutečnými kvalitními ložisky a potom se na jeden výfuk spotřebují jen nějaké kotoučky, bruska zůstane k dalšímu použití.
Offline
Nebolo by riešenie napr. vyliatie pomocným kovom? Nehovorím, že cínom (keďže je to výfuk) ale možno mosadzou...
Offline
No ještě by to šlo prostě přeplátovat dalším plechem, zabrousit a nastříkat...
Offline
Rellik vzduch je izolant predpokladam ze by se potom ta barva vypalila jinou teplotou a asi by to bylo videt barva by byla na tom miste jina
Offline
Zdravím,
nejsem karosář, ale když jsem řešil promáčliny na kastli auta, tak jsem si udělal reverzní (inverzní - nevím přesně název) kladivo. Na konci kladiva na háček jsem si vyrobil očko s rovnou ploškou s rýhováním (vypadalo to jako pečetní prsten). Opravovanou část jsem dobře očistil a odmastil (nejlépe tech. lihem). Opravovanou část mírně předehřál horkovzdušnou pistolí (i prsten). Na prsten nanesl z tavné pistole trochu lepidla a hned přimáčkl na inkriminované místo. Za chvíli po vychladnutí jsem na prsten nasadil kladivo a zpětnými údery to postupně vytáhl zpátky. Většinou na několikrát. U laku na káře je třeba tahat dost opatrně - bacha na lak. Někdy se prsten utrhne, někdy ne. Hlavně s citem. Lepidlo z kastle nebo prstenu se odstraňuje technickým lihem - nalít do nějakého rozprašovače a postříkat. Pak to jde dolů hezky nehtem, možno i na víckrát.
Výroba kladiva - náklady nula, Horkovzdušku má doma skoro každý, to samé tavná pistole. Výsledky velmi uspokojivé. Chce to trochu praxi. Rovnoměrné velké mírné boule jdou vytáhnout jen samotným teplem v podstatě bez známek promáčknutí. Netuším jak tvrdý je ten plech na výfuku ale za úvahu by to snad stálo.
Editoval Tigem (05-05-2016 20:18:59)
Offline
Robil som kolená na motoccrosové motorky. Zapchal som jednu a druhú stranu výfuku na jednu stranu som dal dušu kolesa s ventilkom a kvalitne utesnil. Stačí SK páska. Nafúkal som to na cca 1 až 2 atmosfery. zobral som autogenový horák 2-4 a miesto kde bol výfuk prevalený som ohrial až do červena. Tlak vo vnútry výfuku sám vytlačil preliačeninu von. Pozor na výpary môžu explodovať síce sa nič nestalo ale riadna šupa to je. Akurát bacha na ten štupel a ventil ked lietajú ma to celko šmrnc
našiel som aj nejaké foto na nete ako to asi funguje
https://www.google.sk/search?q=repairin … SvOlQ7M%3A
aj video
https://www.youtube.com/watch?v=idxXOVVVa8Y
Editoval Graman (05-05-2016 21:12:21)
Offline
Není to tak dlouho co jsem známému promačkané výfuky opravoval,tyčky s háčky jdou použít,ale podmínkou je poměrně mělká pravidelná promáčklina.Pokud je větší nedej bože ostře prolomená je to nechutná zdlouhavá piplačka.Nejjednodušší je podélně rozříznout způsobem doporučeným Radimem(vysokootáčková mikrobruska řezák-DREMEL má 0,3 a 0,4mm-čím tenčí tím lepší ten materiál tloušťky řezu tam chybí a čím míň se ho bude doplňovat tím menší deformace při svařování budou).Po rozpůlení vyžehlit dolíky do roviny,pečlivě spasovat,nastehovat a na střídačku po krátkých úsecích posvařovat
Offline
Pro Graman,
na youtube jsem ještě našel něco čemu se říká hydroforming. V podstatě nafukovaný kus zablindovat svařením a pomalu to natlačit "wapkou". Myslím, že se to využívá i průmyslově. Obdobná metoda jako ta vaše, akorát je tam nestlačitelná voda a je to za studena. Ale to jen tak na okraj.
Offline
Ano hydroforming funguje velice dobře a místo nahřívání stačí správně poklepávat kladívkem ,je to jako karosařina.Hlavní výhoda proti vzduchu je že když někde praskne tak si jen čůrne ,u vzduchu je to pěknej výbuch toho bych se bál.
Offline
A preco to nespravis ako napisal JIRKATI ist za niekym co ma SPOT-ovacku stymi trojuholnickami
bodne to a vytiahne teda aspon dufam ten spot bude mensi zasah
Offline
Tigem napsal(a):
Pro Graman,
na youtube jsem ještě našel něco čemu se říká hydroforming. V podstatě nafukovaný kus zablindovat svařením a pomalu to natlačit "wapkou". Myslím, že se to využívá i průmyslově. Obdobná metoda jako ta vaše, akorát je tam nestlačitelná voda a je to za studena. Ale to jen tak na okraj.
Tiež som to už videl len v mojich podmienkach nevhodné ( vyšší tlak vody asi z vodovodu to nebude stačiť)
Offline
Keď je ten výfuk tak dôležité zachovať v čo najoriginalnejšej forme a je nutné ho čo najmenej poškodiť, tak ja by som volil ten hydroforming. Akurát by som nič nevaril, ale konce zablendoval slepými prírubami a gumou. Ak sú konce kolmé tak by som urobil sťahovací prípravok a cez jednú prírubu by som natlačil vodu vysokotlakovým čerpadlom. Nutné je tiež spevniť lemy, čiže zo silných plocháčov vyrobiť svorky a spevniť. Je to síce prácna technológia, ale je šetrná a dá sa uskutočniť bez náročného vybavenia. Záleží už len na tebe ako cenu má pre teba ten diel.
Offline
Řešil bych to nádledovně: vzal bych svářečku(trafo),přizpůsobenou podložku jako oko.Podložku bych dal do kleští,přiložil na potřebný místo a na okamžik pustil svářečku(aby se podložka přilepila).Pomocí vyklepávacího mechanismu (výše) bych to postupně vyklepal zpět.Zkusil bych si to nejprve na nějakým plechu.
Nakonec místo zabrousil.
Editoval Sender (07-05-2016 14:47:22)
Offline