SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Ahojte. Je mozne zvarat kombinaciou pb a o2 tenkostenne potrubie napr od vyfuku ?
V robote mi jeden stary zvarac spominal ze on doma zvaral a upravoval vyfukove potrubia pre auta a motorky len tymto autogenom za pomoci specialneho zvaracieho drotu ale ze dnes jenten drot aj v Co2 zvarackach..
Reducaky hadice kupim a horaky tak isto ( mam sice ale len na acetylen )
Offline
Tak to asi ne ,měl jsem za sociku PB+O2 i drát do Cočka 1,2 ,a nikdy se mi nepodařil kloubnej svár ,ale pájelo to mosazí krásně.
Offline
Sice mi tu zase budou nekteri nadavat ale zkusil jste zda funkci hledat??Svareni PB /O2 neudela kvalitni svar.
Offline
Oliver_Micka napsal(a):
Ahojte. Je mozne zvarat kombinaciou pb a o2 tenkostenne potrubie napr od vyfuku ?
V robote mi jeden stary zvarac spominal ze on doma zvaral a upravoval vyfukove potrubia pre auta a motorky len tymto autogenom za pomoci specialneho zvaracieho drotu ale ze dnes jenten drot aj v Co2 zvarackach..
Reducaky hadice kupim a horaky tak isto ( mam sice ale len na acetylen )
Tak udělat svár nízké kvality tím bude možné, ale tato cesta je až to poslední, co bych volil. Navíc drát určený pro MAG svařování není vhodný ani pro normální autogen. Hoření PB/O2 produkuje nadměrné množství vodní páry a zároveň nedosáhne teploty jako Acetylen/O2. Takže je příliš vneseného tepla, ohřívá se zbytečně širší místo, nastává tvorba porosity, atd... Když už se k takovému svařování odhodláte, doporučuji použít drát ER70-S2, s kterým lze dosáhnout nejlepšího výsledku. Tak jako tak, neočekávejte velký úspěch v kvalitě.
Offline
s tím hledáním je potíž, svoje názory sem píše kdekdo, dost často jen dohady a odkazy zase na někoho kdo napsal...
sváření plechů tl. 1,5mm mám osobně vyzkoušené a jde to, jdou i jiné věci, nijak se tím extra nezabývám ale vím že to jde, dokonce s acetylenovým hořákem.
Až mě tady někdo exaktně přesvědčí (řeči o vodní páře jsem již četl) že to nejde - půjdu, něco svařím a dám sem foto.
edit: čau Franku, pokud jde o kvalitu - když to vydrží to co to držet má tak OK, reaktor bych s tím asi nevařil.
Editoval bourač (25-01-2016 20:18:36)
Offline
Svar je tavny spoj definovanych vlastností opakovane proveditelny v tomto pripade se nejedna o svar v pravem slova smyslu ale jen o jakysi spoj neurčitych vlastnosti tudiš svareni s touto soupravou je nesmysl.
Offline
nebuď línej a najdi si to vlákno kde píšu o šlapadle které jezdí po Mácháči, bomby na něj sem vařil PB, můžeš se na tom povozit
Offline
bourač napsal(a):
edit: čau Franku, pokud jde o kvalitu - když to vydrží to co to držet má tak OK, reaktor bych s tím asi nevařil.
Zdravím, kolego Bourači. Jasně, že to půjde jak autogenem, tak tím propanem. Kvalita v případě běžného výfukového potrubí, jsem ochoten věřit, že i postačí. A co se týká toho přídavnýho materiálu, tak kolega co tu provádí opravy rovnou na cestách, tak mi tvrdil, že nejlepší ze všeho vůbec je použít pro autogen rozpletený drátěný ramínko na šaty...
Offline
Oliver_Micka napsal(a):
Ahojte. Je mozne zvarat kombinaciou pb a o2 tenkostenne potrubie napr od vyfuku ?
V robote mi jeden stary zvarac spominal ze on doma zvaral a upravoval vyfukove potrubia pre auta a motorky len tymto autogenom za pomoci specialneho zvaracieho drotu ale ze dnes jenten drot aj v Co2 zvarackach..
Reducaky hadice kupim a horaky tak isto ( mam sice ale len na acetylen )
preco by pouzival PB ked sa za sociku v kazdom zavode valali acetylenove flase ? dedo to ma asi uz v šiške domotane,o2+pb super na nahrievanie,rezanie a pajkovanie na zvaranie zabudni
Offline
Ja som jednoho času používal súpravu PB+02 na zavarenie výfuku na aute. Všetko okrem fliaš bolo vyrobené v podniku Chirana Stará Turá, original na toto použitie.
Bola to práca trochu zdĺhavejšia ako s acetylénom, ale pri troche cviku to bola na tenké plechy podľa mňa použiteľná alternatíva. Myslím si preto, že dedo nekecal...
Offline
Mám dojem, že se tu trochu plete svařování a lepení PB + O2 plamenem. Svařování ocelí plamenem je docela složitá metalurgická záležitost, kam vstupuje základní materiál, přídavný materiál a plynná složka kolem plamene, která vytváří ochrannou atmosféru. Při tuhnutí svarové lázně vznikají postupně krystalické struktury, které vytvářejí pevnost svarového spoje. A do těch krystalových struktur, bohužel, mohou a také pronikají složky, které tam jako svářeči nechceme. Jednak je to uhlík z plynné složky plamene - ten je zpravidla z velké části vyredukován pomocí Mn, Mo z přídavného materiálu. Horší je, když se v oblasti svarové lázně objeví vodní pára. Teplota lázně stačí k tomu, aby se pára, resp. její vodíková složka, v lázni rozpustila. Tím je zaděláno na problém zvaný vodíková mezikrystalická koroze, kdy zjednodušeně řečeno pevné krystaly oceli jsou navzájem odděleny jinou fází, která je navíc časově závislá. To znamená, že se časem rozvíjí a výrazně zhoršuje mechanické vlastnosti sváru.
Typickou vlastností plamene PB + O2 je právě vznik značného množství vodní páry. Proto je takový plamen zcela nevhodný pro vytvoření kvalitního svarového spoje, protože to prostě fyzikálně není možné. To ovšem nevylučuje nějaké tavné spojení, jen to bude bez jakékoliv záruky na nějaké mechanické vlastnosti.
Offline
Přesně tak jirkati! Kvalita svaru PB/O2 bude pokulhávat za kvalitou běžným autogenem to jest acetylen/O2. Nepatrně se to dá vylepšit použitím ER70S-2 příd. drátem, ale jak je komu libo. Možná na "slepení" výfukové trubky to bude nějakou dobu vyhovovat. Tam, pokud je trubka z běžné uhlíkové oceli, to tak jako tak pravděpodobně dříve zničí koroze...
Offline
V poriadku, ja som netvrdil, že s PB+O2 budú zvary nejako extra kvalitné. Nakoniec čítal som aj tvoj nedávny príspevok o tejto problematike v inom vlákne.
Myslím si, že za čias dávno minulých, keď na tenké plechy existoval v amatérskych podmienkach v podstate len plameň, toto ľudia až tak neriešili. Skrátka zavarili s tým čo bolo, a posudzovali len podľa toho, či to drží, alebo nie. A myslím si, že to aj na tých výfukoch roky držalo... Samozrejme dnes by som na takéto zvary použil úplne iný spôsob zvárania.
Offline
Tak teda dobre. Budd teda zozeniem acetylen ked mam k tomu veci alebo sa na to vyserem a na nahrievanie budem pouzivat pb+o2 a na zvaranie si zadovazim co2
Offline
Oliver_Micka napsal(a):
sa na to vyserem
ještě než se na to úplně vysereš, tak si s tím zkus něco svařit, píšeš že hořáky na acetylen máš.
Naštěstí i na SK je demokracie tak nemusíš věřit jen tomu co hlásaj Imámové, můžeš použít vlastní hlavu a šikovné ruce.
Offline
ono ber to takto keby sa s tym dalo zvarat tak by to bolo asi v kazdom autoservise...a napriek tomu maju vsade co-cka a kombinaciu O2/pb maximalne tak na nahriebanie zatuhnutych skrutkovych spojov
Offline
Asi takhle pokud neni jina moznost(a ta dnes vetsinou je)tak jako nouzovka ok.Jinak ovšem z vyse i jinde uvedenych duvodu tohle nelze doporucit(zejmena kvuli nekvalite spoje) (to ze neco drzi neznamena ze to je kvalitni).
Offline
pavol.sk napsal(a):
napriek tomu maju vsade co-cka
na tohle mám jiný názor, co-ocka se rozšířila kvůli ekonomice a efektivitě, navíc - proti autogenu s tím může pracovat i úplné jelito...
Offline
bourač napsal(a):
pavol.sk napsal(a):
napriek tomu maju vsade co-cka
na tohle mám jiný názor, co-ocka se rozšířila kvůli ekonomice a efektivitě, navíc - proti autogenu s tím může pracovat i úplné jelito...
To je pravda ale na slabe cerne plechy je MAG super.Rozhodne lepsi nez PB/O2 autogen.
Editoval Honza007 (28-01-2016 13:53:29)
Offline
bourac ja som ale neporovnaval co2 / autogen...
Offline
Stránky: 1