SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Dobrý den, jsem tady úplně nový, tak mě prosím neukamenujte za dotaz, který zde možná již někde je, pár diskuzí jsem pročetl, ale nic co by se zcela týkalo mého případu jsem nenašel. Mám malou autoopravnu, kde jsem doposud používal "svářečku" Eeinhell BT-GW 190 D, svařovat s tím je boj, takže bych chtěl koupit něco lepšího. Mám tady nabídku na svářečku T3GYS AUTO (dodává ji Elit nebo Univer), nová vychází na 39 990, bez DPH a líbí se mi na ní možnost svařovat hliník. Mé použití je tak 4x do měsíce cca 10 min. svařování, většinou nějaké výfuky (příruba do 5 mm trubka cca 2 mm, blatníky/lemy je vyjímečně, spíš nějaká ten upadený držák výfuku apod.) Chtěl bych ale také vařit hliník (většinou jde o hliníkové chladiče na které je potřeba přivařit přirubu pro čidlo apod. stěna chladiče má cca do 2 mm a síla příruby obvykle do 5 mm), doposud jsem to musel vozit motorárně a leze to dost do peněz, takže nějaká svářečka, která by toto uměla by se mi hodila. Nevím, ale jestli ta T3GYS je vhodné řešení a jestli bych (když s hliníkem nemám žádné zkušenosti) s tím byl schopen tyto práce udělat nebo by jste mi poradili spíše jiný stroj nebo rovnou dva, jednu MIG MAG a druhou TIG na ten hliník?
Druhý dotaz tak trochu souvisí s tím prvním a to je, jaké školení bych měl mít, abych neměl problém s bezpečností práce, dělám sám, zaměstnance nemám.
Offline
nazdar podla mna tato zvaracka je pre teba nevhodná. V elite toho vela o zvaraní nevedia a napisu tam hoci co. Skor by som isiel do nejakeho obchodu kde sa specializuju na zvaranie a odporucia ti nejaku masinu. Nepotrebujes velku a drahu masinu do 500e by sa dalo urcite podla mna nieco dobre zohnat ale len na OCEL. Ten horak co tam je k tej masine je na hlinikove profili a podobne veci chladic stym urcite nezavaris chladic musis tigom zvarat. To je uplne ine zvaranie a na jeho vykonavanie potrebujes min. absolvovat zakladny kurz na Mig alebo ti to niekto kto to ovlada vysvetli predvedie atd. Jednim riesenim by bolo kupit Inventor na elektrody ktory vie robit TIG kupis ktomu horak na tig a ides. ale tiez to nieje bohvie co. Ludia co zvaraju chladice alebo klimove trubky maju masinu za dost velke peniaze. Mozno som nieco zabudol spomenut ak mas nejaku otazku napis a co viem to poradim
Offline
Samo napsal(a):
nazdar podla mna tato zvaracka je pre teba nevhodná. V elite toho vela o zvaraní nevedia a napisu tam hoci co. Skor by som isiel do nejakeho obchodu kde sa specializuju na zvaranie a odporucia ti nejaku masinu. Nepotrebujes velku a drahu masinu do 500e by sa dalo urcite podla mna nieco dobre zohnat ale len na OCEL. Ten horak co tam je k tej masine je na hlinikove profili a podobne veci chladic stym urcite nezavaris chladic musis tigom zvarat. To je uplne ine zvaranie a na jeho vykonavanie potrebujes min. absolvovat zakladny kurz na Mig alebo ti to niekto kto to ovlada vysvetli predvedie atd. Jednim riesenim by bolo kupit Inventor na elektrody ktory vie robit TIG kupis ktomu horak na tig a ides. ale tiez to nieje bohvie co. Ludia co zvaraju chladice alebo klimove trubky maju masinu za dost velke peniaze. Mozno som nieco zabudol spomenut ak mas nejaku otazku napis a co viem to poradim
Já teda nevím, ale tuto radu bych nebral moc vážně. Nejde zajít do obchodu a koupit MMA invertor, který umí TIG. Musí to být invertor, který umí svařovat hliník, což znamená ACDC TIG (cca 20 000,-). Pokud se tedy mají svařovat chladiče a tenší hliníkové věci. Pokud by šlo jen o ty hliníkové výfuky, tak tam by stačil MIG/MAG invertor taky v ceně dejme tomu kolem těch 20 000,-kč. Pokud bych mohl doporučit, tak takový malý přenosný invertor na zmíněné svařování metodou MIG/MAG je dobrý Pegas 200 MIG. Umí jak ocel, tak nerez, tak i ten hliník. Nicméně je to v podstatě "céóčko", takže žádné slabší materiály typu chladiče. Umí sice i metodu TIG, ale jen DC, takže ocel nebo nerez. Mimo to umí i elektrodu. Tento stroj bych doporučil na takové to klasické vyvařování a opravy karoserie a výfuků. Pro ty chladiče bych dále vybral nějakou ACDC TIG mašinku, kterou bych nechal jen na ty hliníkové chladiče, případně nerezové fajnové věcičky. Tady bych asi doporučil stroj JET TIG II AC/DC 200. Oba strojky dohromady vyjdou taky na cca těch 40 000,-. Nicméně to budou slušné mašinky pro dané využití.
Offline
Rellik napsal(a):
Samo napsal(a):
nazdar podla mna tato zvaracka je pre teba nevhodná. V elite toho vela o zvaraní nevedia a napisu tam hoci co. Skor by som isiel do nejakeho obchodu kde sa specializuju na zvaranie a odporucia ti nejaku masinu. Nepotrebujes velku a drahu masinu do 500e by sa dalo urcite podla mna nieco dobre zohnat ale len na OCEL. Ten horak co tam je k tej masine je na hlinikove profili a podobne veci chladic stym urcite nezavaris chladic musis tigom zvarat. To je uplne ine zvaranie a na jeho vykonavanie potrebujes min. absolvovat zakladny kurz na Mig alebo ti to niekto kto to ovlada vysvetli predvedie atd. Jednim riesenim by bolo kupit Inventor na elektrody ktory vie robit TIG kupis ktomu horak na tig a ides. ale tiez to nieje bohvie co. Ludia co zvaraju chladice alebo klimove trubky maju masinu za dost velke peniaze. Mozno som nieco zabudol spomenut ak mas nejaku otazku napis a co viem to poradim
Já teda nevím, ale tuto radu bych nebral moc vážně. Nejde zajít do obchodu a koupit MMA invertor, který umí TIG. Musí to být invertor, který umí svařovat hliník, což znamená ACDC TIG (cca 20 000,-). Pokud se tedy mají svařovat chladiče a tenší hliníkové věci. Pokud by šlo jen o ty hliníkové výfuky, tak tam by stačil MIG/MAG invertor taky v ceně dejme tomu kolem těch 20 000,-kč. Pokud bych mohl doporučit, tak takový malý přenosný invertor na zmíněné svařování metodou MIG/MAG je dobrý Pegas 200 MIG. Umí jak ocel, tak nerez, tak i ten hliník. Nicméně je to v podstatě "céóčko", takže žádné slabší materiály typu chladiče. Umí sice i metodu TIG, ale jen DC, takže ocel nebo nerez. Mimo to umí i elektrodu. Tento stroj bych doporučil na takové to klasické vyvařování a opravy karoserie a výfuků. Pro ty chladiče bych dále vybral nějakou ACDC TIG mašinku, kterou bych nechal jen na ty hliníkové chladiče, případně nerezové fajnové věcičky. Tady bych asi doporučil stroj JET TIG II AC/DC 200. Oba strojky dohromady vyjdou taky na cca těch 40 000,-. Nicméně to budou slušné mašinky pro dané využití.
Máš pravdu na AC/DC som akosi zabudol nemam moc skusenosti z varenim hlinika ani nerez.. Chcel som poradit trosku. Ale suhlasim z tebou. Je to lepsia možnosť
Offline
Souhlas s Rellikem. Popsal to úplně přesně.
Offline
No, já bych šla do Picomigu 185 puls, to je profi a to Vás bude živit a ten tig ac-dc bych si vybrala hobby třeba z Fachowiec, tohle budete používat jen občas.Jinak Vám stačí zaškoleni na stehování MAG, a doporučuji zaškolení na řezání plamenem, můžete obsluhovat tlak.lahve a stejně se to používá jen na povolení šroubů, za rozdíl proti základním kursům si pořiďte profi strojek....tohle dovedu,zdravím
Editoval Evita (20-01-2016 21:22:22)
Offline
děkuji všem za rady, ještě bych se chtěl zeptat jaký máte názor na koupi použité svářečky, třeba nějaký Fronius se dá na inzerátech pořídit kolem 30tis. má to smysl, když nelze říct kolik hodin to má už v provozu za sebou? Jde mi o to, že předpokládám, že toto bude (vzhledem k velikosti mého servisu a malému provozu) jednorázová investice a očekávám, že mě ten stroj přežije, nechtěl bych za 10 let řešit problém nedostupnými náhr. díly nebo ještě hůř koupi další svářečky, protože by se třeba porouchala na nadobro... Takže jestli není lepší koupit prostě starší kus na který jsou dobře dostupné náhr. díly než koupit nový ale levnější stroj.
Jinak ten Picomig 185 puls, jsou němci? Vypadá velmi dobře, jeho výhoda oproti třeba tomu Alfa In PEGAS 200 bude to pulsni svařování, že?, cena je na moje poměry už vyšší, ale je to ještě únosné a v kombinaci s tím JET TIG II AC/DC 200 od firmy Fachowiec (Polsko už dle názvu, že?) by to mohlo naprosto splnit moje očekávání a cenově oba stroje kolem těch 70tis. je už strop. Díval jsem se, že všechny tyto stroje jsou na přívodní napětí 230V někdo mi říkal, že zastává názor co není na 380V to není svářečka, toto už dnes asi neplatí že? :-)
Evita: na to zaškolení na plamen jsem se zde chtěl také zeptat, předběhla jste mě, koupil jsem právě od pána co šel do důchodu starší lahve s hořáky a chci je používat právě na povolování šroubů, bez školení se jich však nedotknu mám z toho respekt a můj dotaz je kde takové školení mohu udělat a kolik cca stojí? A je pravda, že bez tohoto školení mi neprodají nové lahve?
Offline
No,cena Picomigu při objednávce z Benešova je k jednání a pánové jsou vstřícní, když udáte mob. zavolám a vyřešíme i to ostatní, zdravím
Offline
Fachowiec je Čína, stejne jako Pegas. Picomig nemci. V dnešní době invertoru uz to neni pravda o těch 380V. Ty platilo pro trafa.
Offline
No, ozvali se zájemci o EN 111, takže šéf přitáhl Pico 180 puls, že prý to má být dobrý na kořenové sváry eldou, mám za úkol vyzkoušet, nepoužíval jste to někdo? Aby nám profíci neomlátili o čuňu že jsou na to zvyklí.....hi..No a pan Mot si u nás vše může navíc zkusit, pokud si udělá výlet.
Offline
Stránky: 1