SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj chlapi.
Přečetl jsem (snad) celé fórum a všude jsem našel rady ohledně tvorby nové řídící jednotky (tišťáku). Dokonce i schéma a seznam dílů. Já to ale vyrobit nedokážu! a zaboha nemůžu najít někoho kdo by mi ho udělal. Nevíte o někom?
S penězi nemám problém - svářečka je s originálním nepoužitelná. Pro velké proudy ok, ale jakmile se dostanu pod 50A, tak je posun drátu nepravidelný a nedá se s tím vařit :-(. Potřebuji to na plechařinu - na vyšší proudy mám elektrodovou . . . Dokonce by mi stačilo mít úplně ruční posuv - jenom na reostat. Ale ani to nedážu zrealizovat . . .
Dík za tipy,
Ondřej.
Offline
Dobrý večer, no co jsem viděl pár Einhelů modré řady, tak to dělají asi všechny. Reostatem by to asi nebylo ono, protože tímto způsobem se mění napětí na motorku a tím i kroutící moment. Nižší rychlosti posuvu se dosáhne právě snížením napětí, tím se sníží otáčky motorku, ale zároveň i kroutící moment a už i tak malinký motorek by mohl mít problémy utáhnout cívku s drátem. Desku s elektronikou by vám možná někdo vyrobil, ale zkuste mrknout na některé elektronické stavebnice regulátorů na stejnosměrné motorky. Tam by jste možná něco vybral za pár korun. Nebo potom něco hotového, z nějaké lepší svářečky, ale to chce i tak větší úpravy a cena za desku kolem 1000,- kč.
Online
Samotný PWM regulátor by šel objednat i z ebay.Bylo by to levnější a bez práce.PWM frekvenci je ale dobře upravit na konkrétní motor.
Offline
Co se toto probíralo dříve, tak byl problém v tom, že PWM bylo napájeno z hlavního trafa. A jak na něm při svařování kleslo napětí, klesly i otáčky motorku.
Takže první stupeň bylo předělat napájení na samostatné dostatečně silné trafo.
Druhý stupeň bylo použití jednoduchého PWM se spínacím kmitočtem okolo 2 - 4 kHz. takovým kmitočtem se dá napájet motorek přímo, regulační efekt je ale hodně podobný tomu, jako kdyby se motorek reguloval obyčejným odporem. Tudíž při těch nízkých otáčkách ten velmi malý krouticí moment a tím kolísání otáček. Pokud motorek není hodně velký a hodně kvalitní.
Další stupeň je klasický PWM regulátor a kmitočtem několik desítek kiloherz. Tento regulátor už potřebuje výstupní filtr s cívkou a diodou, protože pro tak vysoký kmitočet je motorek kvůli indukčnosti neprostupný , takže ven z regulátoru do motorku jde stabilizované stejnosměrné napětí. Motorek má tak v nízkých otáčkách znatelně vyšší krouticí moment.
A poslední stupeň je zpětná vazba ne na výstupní napětí, ale přímo na snímač otáček motorku. To by mělo udržet stejnoměrné otáčky v celém rozsahu, ale je to taky nejdražší.
Offline
Ak nedajdes nikoho, daj konkretnu schemu, vyrobim, vyleptam osadim,ozivim, odoslem. Cena je 15€+suciastky a postovne. Termin cca tyzden, ale rataj s tym,ze naozaj budes potrebovat solo trafo na pohon motora.
Offline
Tak snad to jiná řídicí jednotka + pár uprav zařídí .
A jinak je proto je lepší zainvestovat rovnou do značkového invertoru a ne Einhell BT 150 :-P pak to jde i 1mm drátem zrzavej vejfuk bez ježka v rouře atd...
Offline
Rychlosti posunu hodně pomuže pomocný trafo s diodovým můstkem. Napájet tím desku řízení pro posuv drátu. Trafo koupíš na Aukru, můstek na gme.cz.
- trafo 220V na 24V na 2A (lze i víc), někdy také uváději výkon 48VA (voltamper, je to jako bys řekl watu).
- diodový můstek na 2A a více, třeba http://www.gme.cz/diodovy-mustek-b250c3000-p227-053.
Projdi si vlákno http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 07&p=1
V Praze ti mohu pomoct.
Offline
Díky všem za rady i nabídky.
Ozval se mi klučina, který říkal že vyrobí desku včetně kondíků a trafa pro napájení motorku, tak jsem to objednal a uvidíme.
Ještě jednou díky a všem držím palce při vymýšlení zlepšováků!
O.
Offline