SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Vážení pánové, prosím Vás o radu. Mám rozbitý invertor a zajímá mě, jaké máte zkušenosti s jeho opravou. Jsem z Prahy
1-kde ho dobře opraví?
2-Co bude pravděpodobná závada?
3-kolik si mám připravit?
4-vyplatí se to?
Offline
1:v servisu, idealně autorizovaný servis Kempi a nebo treba:www.svarecky.com
2:Mám rozbitý auto jaká je to závada??to si snad děláš sranda ne???Nebo je to tím že jsi z prahy? Sory za tu upřímnost ale věšteckou kouli tu asi mít nikdo nebude!!!
Jak rozbitý?spadl ze střechy?přejel ho bagr?odpálila ho centrála?
3:viz bod 2
4:viz bod 2 (pokud to nebude nějaká triviální=levná závada tak asi moc ne)
Editoval Honza007 (20-06-2015 04:08:13)
Offline
Milý Honzo, ty z Prahy nebudeš. Staré škodovky trpěly třeba na přehřívání, čekal jsem jinou odpověd. To co jsi mi napsal je o ničem, to vím taky. Budu taky upřímný, jsi blb.
Offline
jirk já přesně vím co tomu investorů je! Je to rozbity!
Naprostý souhlas s postem od Honzy007.
btw a odpověď napsal ještě velmi ohleduplně a slušně...
Polopatycky: Na tvuj dotaz není slušná a smyslu plná odpověď. Popiš přesně jak se závada projevuje, kdy to dělá, kdy to nedělá, po jaké práci nebo zatížení se to stalo, jestli svářečku přejel bagr (jak psal Honza).
Píšes že Honza je blb, věř že není, ale blba jsi ze sebe udělal ty...
Editoval HonzaKovo (21-06-2015 01:22:43)
Offline
Šlo to napsat i slušněji, ale je to tak. Je potřeba napsat, jestli jde svářečka zapnout, že třeba zapnout jde, ale po chvíli se vypne, nebo třeba že jde zapnout, ale po zapálení oblouku se vypne, nebo vyhodí jističe apod. Prostě bez popisu závady se nedivte takové odpovědi.
Offline
HonzaKovo napsal(a):
jirk já přesně vím co tomu investorů je! Je to rozbity!
Naprostý souhlas s postem od Honzy007.
btw a odpověď napsal ještě velmi ohleduplně a slušně...
Polopatycky: Na tvuj dotaz není slušná a smyslu plná odpověď. Popiš přesně jak se závada projevuje, kdy to dělá, kdy to nedělá, po jaké práci nebo zatížení se to stalo, jestli svářečku přejel bagr (jak psal Honza).
Píšes že Honza je blb, věř že není, ale blba jsi ze sebe udělal ty...
Souhlas.
I když já bych věděl, co s tím.
Když je to rozbitý, tak jak se to dá jinak opravit, než že se to prostě opraví?
Offline
jirk napsal(a):
Milý Honzo, ty z Prahy nebudeš. Staré škodovky trpěly třeba na přehřívání, čekal jsem jinou odpověd. To co jsi mi napsal je o ničem, to vím taky. Budu taky upřímný, jsi blb.
No jo. Je to úhel pohledu. Zkus zajít k lékaři a řekni mu: Pane doktore, mě je blbě. On na to: bolí vás něco? Máte horečku, zvracíte ? Pane doktor vy jste blb já myslel že mi řeknete na co tak nejvíce jidé trpí. Už to chápeš?
Offline
Famater napsal(a):
No jo. Je to úhel pohledu. Zkus zajít k lékaři a řekni mu: Pane doktore, mě je blbě. On na to: bolí vás něco? Máte horečku, zvracíte ? Pane doktor vy jste blb já myslel že mi řeknete na co tak nejvíce jidé trpí. Už to chápeš?
Krásně vysvětleno.
Offline
Jirk zkus to tady: www.svarecky.com
jinak kempii
nikdo jiný ti nepomůže,nebo že by ....... .?
ještě jednu radu - pozor na elektrohrobaře je jich tady hejno!
Offline
abaddon napsal(a):
Jirk zkus to tady: www.svarecky.com
jinak kempii
nikdo jiný ti nepomůže,nebo že by ....... .?
ještě jednu radu - pozor na elektrohrobaře je jich tady hejno!
Ale tohle jsem mu radil už na začatku ale jsem prý blbej.
Offline
Ono to je nedostatek praxe.
Každý druhý tady teskní po starých dobrých odbornících z doby socíku, kteří uměli všechno udělat a se vším si věděli rady ale obecně se zapomíná, že tito odborníci obvykle za socíku takových prvních 5 nebo i 15 let obvykle jen seděli v nějakém zaplivaném kamrlíku údržby nebo někde u ponku u výroby a v první řadě hlavně kurvili materiál. Ono to za socíku nikomu nevadilo, zkažený matroš se tehdy prostě jen odepsal a vyhodil do šrotu a nikoho to nezajímalo.
Potom ovšem stačilo, když ti lidi si ty znalosti z toho "kurvení" materiálu uložili do hlavy a pracovní návyky s tím matrošem do rukou a pak se za těch 5 nebo 15 let prostě stali na ty příslušné materiály experty.
Ovšem dneska to nejde, protože to "kurvení" by se stoprocentně někomu muselo naúčtovat a někdo by to musel zaplatit.
A totéž je s tou elektronikou s opravami těch invertorů. Kdo to nikdy předtím "nekurvil" , třeba v nějakém středoškolském kroužku elektrotechniky nespálil pistolovkou plošný spoj nebo neodpálil na statiku citlivou součástku nebo třeba nestrhl v měkkém hliníku chladiče závit atd, tak prostě logicky, když to zkusí sám opravovat, něco takového provede.
Akorát že někdo to provede jednou dvakrát a potom se z toho poučí a jiný se nepoučí, bude to provádět pořád a bude loudit furt další a další rady, protože ty předešlé "byly k ničemu"
Offline
Radime tohle mají dělat především učiliště... Pamatuji jak jsme několik dní pilovali osmdesátku účko kolem dokola... řezání obyčejnou pilkou - 10mm prstýnky z trubky cca 80x4 atd a další a další... Prostě dostat ten dril do podvědomí, sice u toho bolí ruce a někdy i tělo ale máš to pak "pod kůží".
Offline
Nedaleko tvé dílny bude růst nějaká ta vrba , zkus to tam .
Offline
Styles:V podstatě se nedá než souhlasit.No a "právní stát"?Člověče sundejte si ty růžové brýle.Už téměř 3 desetiletí je právo na straně gaunerů co mají nadité prkenice a soudy a policie jen přihlíží s nataženou rukou.A to ne že bych byl komunista.Nicméně je mi blujno z toho jak mocipání zachází se slušnými občany,jak je lákají na "vějičky do svých tenat" a jak se někteří "vizionáři" snaží ucpat nádobu které chybí dno.
Offline
Nic nenasvědčuje, že by sem jirk ještě chodil pro rady. Ať je jaký je, nevypadalo to, že by se chystal hrabat v tom invertoru, nebo to svěřit nějakému bastlíři.
styles : mám dojem, že vše berete moc osobně. Např to *** „pistolkou-kde "rádoby odborníci" mají prý dokonce PWM v paži a dokonce optickou zpětnou vazbu!!!“*** Jsem přesvědčen, že to bylo napsáno s jistou nadsázkou. Je to přece každého věc, jestli půjde s dobou a bude investovat, nebo to s tou pistolkou nějak dožije. Mně se taky nechce investovat do spousty nářadí. Nemám třeba cirkulárku, protahovačku, i když čas od času by se to šiklo. Moje skladovací kapacity jsou omezené. Nebudu kvůli tomu stavět stodolu.
Pochopitelně chápu, že když přijde od někoho zprasená svářečka, že to naštve. Ale jak se říká, kdo se dal na válku, musí bojovat. Dnes by přece neměl být problém zakázku nafotit a poslat zákazníkovi a rozumně se s ním domluvit. Taky mi kdysi, když se tady začalo vyskytovat čínské nářadí, kolega v práci přinesl v krabici od bot rozebranou úhlovou brusku. Ještě s dalším kolegou jsme se shodli, že je to neopravitelný. Ložiska uložená v tenkostěnném plastu, vyvložkovat to nešlo. Pochopil to.
Pokud někdo radí, dotáhnou šrouby, tak je na příjemci rady aby zvážil stáří výrobku, jak byl provozován (např často se to klepalo na korbě náklaďáku) a svoje možnosti. Pochopitelně nikdo tady nemůže vědět, že Franta Vomáčka ač perfektně sváří, neumí dotahovat šrouby. Základem přeci není pohnout každým šroubem nebo matkou, ale vyhodnotit průměr, délku závitu a materiál. Pokud se na šroubový spoj působí vhodným nástrojem, přiměřenou silou a ani se to nehne, tak je jasné, že je to utažené dostatečně. Za odborníka se nepovažuji, ale starou škodovku si opravuji ještě teď a určitě nejsem jediný. Pochopitelně se to neobejde bez ztrát, repasoval jsem, rozdělovač, protože na nový čínský jsou špatné reference a originál mi připadal vzhledem k ceně jako poslední možnost. Podařilo se mi přitom poškodit cívku rozdělovače a hned jsem byl o 150kč chudší, beru to tak, že jisté ztráty jsou povoleny. Pokud bych to ale vyloženě prasil a pak to dával někomu opravit, tak bych určitě tu MB1000 nedržel do st.24 let a favorit zatím 23 let. Finančně by se to nevyplatilo.
Ono je potřeba, aby ten co se v něčem chce hrabat, byl soudný a znal svoje meze, stanovil si a dodržoval svoje zásady. Já bych se třeba nikdy nehrabal v karburátoru favorita nebo moc hluboko v motoru nebo spojce, i když do karburátoru v motorce nebo v MB 1000 jsem lezl, i těsnění pod hlavou jsem si radši nechal udělat, i když pro spousta lidí tady by to nebyl problém. Na druhou stranu opravit otáčkoměr, sbíhavost, předstih, ložiska kol, brzdy, přední, zadní tlumiče, čepy, plechy pro mne problém není.
Prostě mi ten karburátor přijde moc složitý, na druhou stranu když mi kolega v práci rozbil display u mobilu, našel jsem si postup sundání krytu s obrázky, sehnat a koupit pro jistotu 2 displeje po 20kč (tenkrát ještě monochromatický) a opravit si to. Rozhodně bych něco nerozvrtal a pak bych to nedal dodělat někomu jinému.
***„uřeže síťový přívod a o stroji se prohlásí že je neopravitelný-ale zákazník musí zaplatit asi kolem tisíce Kč-tzv. diagnostiku.“ *** Taky jsem nedal vyměnit to těsnění pod hlavou v nejbližším autoservisu, ale poptal jsem se kolegů, kde to měli na opravě oni. No a to je taky jeden z důvodů, proč se někomu může vyplatit si některé levnější věci opravovat sám, a pokud se to občas nepovede, třeba se zjistí, že náhradní díl s dopravou je moc drahý (třeba 60% nového výrobku), tak po vyhodnocení stavu ostatních dílů to rovnou zahodit. Rozhodně ale neradím někomu se bezhlavě pustit do opravy invertoru nebo jiné podobně složité a dražší elektroniky. Bez nebytných vědomostí, vybavení a schématu bych se do něčeho podobného taky nepustil.
Ládes: asi jste stylese špatně pochopil, on nemá růžové brýle a neříká, že žijeme v právním státě.
Editoval pt.kbely (23-06-2015 13:14:37)
Offline
pt.kbely:Já to pochopil dobře a záměrně použil zdůraznění sarkasmem kvůli užití slova "právní stát" za který se vydává tento "hanbinec".Je to takový můj specifický způsob černého humoru
Offline
Ládes: špatně jsem váš příspěvek pochopil, omlouvám se.
Offline
pt.kbely napsal(a):
Ono je potřeba, aby ten co se v něčem chce hrabat, byl soudný a znal svoje meze, stanovil si a dodržoval svoje zásady.
Přesně tak.
Offline
HonzaKovo napsal(a):
Radime tohle mají dělat především učiliště... Pamatuji jak jsme několik dní pilovali osmdesátku účko kolem dokola... řezání obyčejnou pilkou - 10mm prstýnky z trubky cca 80x4 atd a další a další... Prostě dostat ten dril do podvědomí, sice u toho bolí ruce a někdy i tělo ale máš to pak "pod kůží".
No já jsem spíš než dril myslel dostat do ruky a hlavy co konkrétně si ten který materiál nebo "bazmek" nechá líbit. I když asi to s tím drilem trošku souvisí.
Například ten závit do chladiče - měkkého hliníku. Dokud někdo nějaký ten závit nestrhne, tak přesně nebude vědět, kolik ten materiál vydrží. Může si maximálně pamatovat nějaké tabulky momentů, které stejně nemusí být přesné.
Když to ale ví, tak potom ten šroubek utáhne přesně co nejvíc tak, kdy to ještě drží a tak to namontuje prostě nejpevněji, jak je to možné. Nebo když už ten závit je trochu rozdrbaný, tak to utáhne přesně tak, kolik to ještě půjde, aby to drželo, zakápne třeba lakem a má to. Kdo to neví, tak ho bude utahovat na nějaký pevně nacvičený moment a buďto možnosti toho spoje plně nevyužije nebo ten závit strhne.
Nebo jak jsou dneska postaveny těla všelijakých plastových bazmeků. Mobilů, kalkulaček a jiné elektroniky. Ono to bývají jen díly z plastu vzájemně do sebe zasunuté, přitom to nemá být rozebíratelné. Ale kdo ví jak a kde, tak někde přitlačí, někde ohne nějaký plastový jazýček, na mez, co to ještě vydrží a díly se rozskočí a on je vevnitř. Obal přitom poškozený není.
Když to neví, tak se do toho rve, jazýček ulomí nebo ještě hůř. Nakonec se dovnitř, třeba kvůli pouhé výměně baterie, přece jen dostane, ale ten korpus už vypadá pomalu jako kasařem rozpáraná pokladna.
Editoval Radim (24-06-2015 11:28:14)
Offline
Stránky: 1