SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Ahoj,
kamarád mi sem donesl svody z motorky, s tím, že potřebuje zavařit prasklinu, co tam je. Co byste použili za drát? Jde na to použít klasický GI113?
Offline
No jelikož je to rezavé jako prase, tak bych místo TIGu použil MAG, případně elektrodu.
Offline
Bohužel MAG nemám k dispozici a elektodou si na to netroufám. Ta rez je jen povrchová, když bych to dostatečně vybrousil a zavařil a znovu vybrousil a zavařil, tak si myslím, že by to tím TIGem mohlo snad jít. Ten drát lze tedy použít?
Offline
sundat, opiskovat, zavarit a pozinkovat
Offline
CIJOML napsal(a):
sundat, opiskovat, zavarit a pozinkovat
Pozinkovat svody??? No potes koště...
Offline
:-) no co uz pozinkovat by to asi slo... len aby to nikto nestartoval :-) hold rada na nete obcas /a nielen/ stoji zato.
Tie zvody su lahodka. Hnus na prvy pohlad.
Vykartacovat , MAG a bude to OK. Ked to niekto dopustil do tohto stavu tak vymyslat zvaranie TIGom
nema cenu.
MAG ktory zvladne toto ma uz doma kde kto urcite sa staci len popytat po okoli.
Offline
Já bych to rád udělal tím tigem, jde mi jen o to, jestli to půjde s tím drátem GI113. :-) Rád si s tím vyhraju. :-)
Offline
Na TIG zapomeňte. Metoda TIG na obyčejné uhlíkové oceli vyžaduje pro rozumný svár naprosto čistý materiál. Jinak to bude pěnit, prskat, přídavný materiál se nebude chtít spojovat se základním. A sebekrásnější obroušení neodstaní sajrajt ze spáry. Proto je vhodnější použít elektrodu nebo MAG, které svou vyšší teplotou v oblouku lépe zvládají nečistoty a korozi.
Offline
a co takhle to polepit acetilenokyslíkovým plamenem
Offline
No, párkrát jsem to u šéfa viděla rovnat po ucpání jedné strany a natlakování kompresorem z druhé a ohřátí místa autogenem, ale je to o hubu, na tig beru přechoďák na nerez, myslím že na tenhle případ to neva......
Offline
Evita napsal(a):
No, párkrát jsem to u šéfa viděla rovnat po ucpání jedné strany a natlakování kompresorem z druhé a ohřátí místa autogenem, ale je to o hubu, na tig beru přechoďák na nerez, myslím že na tenhle případ to neva......
Myslím, že jsi netrefila téma. Tady se řeší prasklina ne promáčklina
Offline
Tig na tohle? Nee! MMA možná záleží na zručnosti. Výfuky a tomu podobné věci švajcem popř. MAGem a že jsem se toho jako automechanik navařil
Offline
No zkusila bych to tím tigem přechoďákem, když by vám to nešlo, o čemž pochybuji tak to budete mít aspoň zafixovaný a hupsnete s tím k sousedovi na Mag převařit, ne?Tssss, naděláte s obyč vejfukem....
Offline
Ako prvé by som kamaráta nakopal do háje, že sa o motrku nestará a nechá to takto ďaleko dôjsť a po druhé by som vyrobil (dal vyrobiť) nové zvody z antikora a je pokoj raz a na vždy.
Offline
Výfuky je třeba pohliníkovat, zinek nemá dostatečnou tepelnou odolnost.
Offline
Jimmys3 napsal(a):
Já bych to rád udělal tím tigem, jde mi jen o to, jestli to půjde s tím drátem GI113. :-) Rád si s tím vyhraju. :-)
TIGem to rozhodně půjde. Akorát bych místo GI113, jako přídavný použil např. ER309 ap. přechodový typ. Jak už tady zmínila Evita S použitím klasického přídav. mat. (z uhlík. oceli) to bude hodně pórovat. Nakonec není to nukleární reaktor...
Editoval Frank (10-06-2015 12:47:26)
Offline
VašekP napsal(a):
Výfuky je třeba pohliníkovat, zinek nemá dostatečnou tepelnou odolnost.
Přesně tak.
Offline
VašekP Súhlasím s Tebou, že zinok nemá tepelnú odolnosť, ale zase na druhej strane nesúhlasím s tým, že výfuk treba pohliníkovať. Je to len pastva pre oči, ktorá nerieši problém, lebo ako väčšina motoristov vie, výfuk hrdzavie z vnútra smerom von. Agresívne prostredie výfúkových plynov, striedajúca sa teplota, vodný kondenzát a k tomu kyslé prostredie spôsobujú vnútornú koróziu a proti tej je odolné naozaj iba antikoro...
Offline