SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den, koupil jsem tuhle starou svářečku: http://www.njuskalo.hr/elektromotori-ag … s-10876047 a zkoušim to nějak rozchodit, ale na všechny 4 stupně to strašně prská. Nejlíp to jede na max výkon, ale stejně oblouk nehoří plynule. Přijde mi to jako kdyby nestíhal posun drátu, jakmile zmáčknu spínač na hořáku motor se rychle rozjede (potenciometr na max.) a jak se drát dotkne materiálu tak se rozprskne a motor prudce zpomalí a zase zrychlí a tak dokola. Nemám se svářením žádné zkušenosti tak nevím jak má posun drátu fungovat. Může motor takhle cukat? Dočetl jsem se že na MIG sváření je potřeba tvrdý zdroj, ale podle zpomalování motorku napětí dost klesá (naprázdno tam je asi 32V a odhaduju že to klesne tak na 20V). Bez svařování drát jede celkem rychle a neprokluzuje. Ještě jsem přidal kondenzátor 30mF/60V, ale moc se to nezměnilo. Další věc je že nevím kolik tam mám pustit plynu, nemám měřič průtoku, jenom redukčák s tlakoměrem a nějakej ventil kterým se to dá přiškrtit. Zkoušel jsem různý průtoky ,ale moc se to neměnilo. Jde nějak odhadnout správná velikost průtoku CO2? Děkuji za rady.
Offline
Dobrý den, tahle svářečka mi spíše připomíná ty zázraky na trubičkový drát. Nebo tam máte klasický plný? jaký průměr drátu? Že jede drát na prázdno rychle a po zapálení oblouku se skoro zastaví, tak to není dobré. Nevím jak je tam velké trafo a kolik má dávat proud, ale jestli to je svářečka, která má přívodní šňůru z káblu 3x1mm2 a metr dlouhou, tak bych ji jako první vyměnil za minimálně 3x1,5mm2, délku do 3m. Zkontrolovat všechny silové spoje uvnitř svářečky, jestli není něco uvolněné nebo zaoxidované. Jestli to nepomůže, tak je potřeba hledat chybu někde přímo.
Offline
a1234567a napsal(a):
Dobrý den, koupil jsem tuhle starou svářečku: http://www.njuskalo.hr/elektromotori-ag … s-10876047 a zkoušim to nějak rozchodit, ale na všechny 4 stupně to strašně prská. Nejlíp to jede na max výkon, ale stejně oblouk nehoří plynule. Přijde mi to jako kdyby nestíhal posun drátu, jakmile zmáčknu spínač na hořáku motor se rychle rozjede (potenciometr na max.) a jak se drát dotkne materiálu tak se rozprskne a motor prudce zpomalí a zase zrychlí a tak dokola. Nemám se svářením žádné zkušenosti tak nevím jak má posun drátu fungovat. Může motor takhle cukat? Dočetl jsem se že na MIG sváření je potřeba tvrdý zdroj, ale podle zpomalování motorku napětí dost klesá (naprázdno tam je asi 32V a odhaduju že to klesne tak na 20V). Bez svařování drát jede celkem rychle a neprokluzuje. Ještě jsem přidal kondenzátor 30mF/60V, ale moc se to nezměnilo. Další věc je že nevím kolik tam mám pustit plynu, nemám měřič průtoku, jenom redukčák s tlakoměrem a nějakej ventil kterým se to dá přiškrtit. Zkoušel jsem různý průtoky ,ale moc se to neměnilo. Jde nějak odhadnout správná velikost průtoku CO2? Děkuji za rady.
Pořidte si opravdovou svářečku tohle je pouhá atrapa! Těžce podimenzované trafo které asi ještě ke všemu asi napájí posuv je dost tragická záležitost.Jo holt za hranice fyzikálních zákonů jít nelze a pokud se o to pokusíte tak to takhle dopadá.
Editoval Honza007 (13-04-2015 08:05:19)
Offline
1.Potřebuješ dát drát průřez 0.6mm 2.nastav posuv drátu na poloviční rozsah 3.přepni na třetí stupeň.4.množství plynu v tvém případě nemá skoro žádný vliv,pravděpodobně máš mechanický ventil v rukojeti hořáku,vypni svářečku zmáčkni ventil,přilož k uchu a musíš cítit že plyn fouká.
To že se ti zpomaluje posuv při zapálení je normální,proto-že napájení motoru je vytaženo ze svař,zdroje.Pomalu zvyšuj rychlost posuvu drátu.Použij čistý svařovaný materiál.Tento způsob posuvu drátu je sice nejlacinější ale taky nejhorší.Dá se udělat samostatný zdroj pro posuv,ale pro amatéra to není tak jednoduché.Pokud tomu trochu rozumíš(píšeš o přidaném kondenzátoru)tak si posuv drátu pust provizorně na autobaterku.Vyzkoušíš jestli si to zařízení vůbec zaslouží se s tím zabývat.
Offline
Je to plný drát a je na něm napsáno 0,8 ,ale změřil jsem 0,72 a zdá se mi že má velkou vůli v průvlaku. Může to být problém? Teď když koukám na zadní štítek tak tam je napsáno 120A/19V což by asi souhlasilo. A protože motorek musí být napájený ze svářecího trafa (je tam už jenom takový malinký pomocný trafo na dps), tak je jasný že bude zpomalovat. Myslel jsem že to může být schválně jako záporná zpětná vazba (když je delší oblouk, je větší napětí a motorek to dorovná, když je zkrat, zmenší se napětí a motorek zpomalí). Má tedy motorek jet ideálně konstantní rychlostí, nebo můžou otáčky kolísat podle napětí oblouku? Je mi jasný že to není žádnej zázrak, ale přece to musí vařit.
Offline
přesně jsi napsal jak se to má chovat,ale to je teorie.V praxi musíš mít naprosto čistý materiál, průvlak musí být na použitý drát,nesmíš mýt volný bovden,ale i tak ti na začátku drát zaprská než se posuv dorovná.podívej se ještě jestli nemáš utopenej průvlak v hubici.neměl by si být koncem průvlaku dál jak 10mm od materiálu při svařování.Podle toho co píšeš máš drát 0,8mm.S tím už bude mít svářečka problém i na maximum.Čím silnější drát tím pomalejší posuv a větší nárok na stabilitu posuvu.Sežeň 0,6mm a na drobný vaření to asi půjde.
Offline
ketsíš - tvá odpověď se mi zobrazila až po napsání mé, dobře vyzkouším napájení z jiného zdroje.
Offline
To co jste napsal o tom zpomalování a zrychlování posuvu drátu, tak by to mohlo být. Ale tohle dělají už pořádné mašiny za desítky tisíc, které mají elektroniku ovládané mikroprocesory. U těch nejlevnějších s...k je posuv ve vešině případů napájen z hlavního trafa, což mu opět ubere šťávu pro oblouk.
Porozhlédněte se tady na svarforu, je tady spoustu úprav svářeček v hobby provedení. Já jsem taky takovou, trošku menší úpravu dělal a už jsem docela spokojen.
U tohohle prcka vám opravdu pomůže dát jen pomocné trafko na posuv a dát do dobrého stavu hořák, myslím celkově celou hadici i s pistolí.
Offline
Tak jsem teď byl v garáži a chtěl jsem vyzkoušen napájení motorku z reg. zdroje, ale ještě před tím jsem vyndal řídící desku abych se podíval jak je to zapojený a zjistil jsem že je upálený spoj ke kondenzátoru 470mikro/63V který filtruje napájení motorku. Kondenzátor měl zkrat, po výměně je posun rychlejší a oblouk už se podařilo zapálit. Ale je tu další problém posun drátu teď prokluzuje (na nižších otáčkách se to neprojevilo), Takže budu muset poladit hořák, zkusim sehnat lepší bowden a pak se uvidí jestli bude potřeba ladit elektroniku. Zatím děkuji za rady.
Offline