SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Pevnější šroub je chyba
Spousta rozet se dělá z duralu, z toho je jasné, že o pevnost šroubů nejde
Editoval jees (02-03-2015 12:36:07)
Offline
emanuel1200 napsal(a):
Dobrý den.
Pokud potřebujete 1ks.tohoto šroubu,tak nejjednodušejší cesta je.Změřit délku průměru dříku a závitu.Koupit podobný šroub s větším průměrem s pevností 10.9
a nechat upravit délku a pr.dříku u nějakého soustružnika.Závit udělat M a stoupání podobné jak na or.šroubu.Zřejmě to bude 1,5mm.
Emil
Tak takto podobně jsem řešil něco podobného už téměř před 50 roky. Vlastnil jsem tehdy motocykl Jawa 500 OHC s jistými úpravami na zvýšení výkonu. Originál Jawa 500 tehdy měla 28koní, po úpravě nevím. Přesně tento popisovaný problém s rozetou jsem měl. Rozeta byla originálně zanýtovaná k unašeči šesti nýty o Ø 6mm, které se ustřihly. Musel jsem nechat zhotovit na soustruhu nové šrouby o Ø 8mm s jemným stoupáním, myslím 0,8mm, z materiálu o pevnosti 10.9, vyříznout stejný závit v unašeči a nahradit stávající nýty těmi novými šrouby, kterými jsem přišrouboval rozetu s převrtanými otvory k unašeči. (Nebyla možnost použít matice, vzhledem k nedostatku místa). Nicméně, nebylo to super řešení, ale na tehdejší dobu celkem uspokojivé.
Offline
Ano jde o duralovou rozetu na hliníkovém unašeči - unašeč je litý do písku už ve fabrice, Přímo v tom unašeči jsou závity, žádné matky se nekonají
Offline
hrnous napsal(a):
Ano jde o duralovou rozetu na hliníkovém unašeči - unašeč je litý do písku už ve fabrice, Přímo v tom unašeči jsou závity, žádné matky se nekonají
Tak to je jistý pokrok - tehdy byly zmíněné díly ocelové
Offline
Ak tam da akukolvek skrutku bude tomu prd.
Ak zozenie nieco co nablizsie k originalu bude to OK aj vzhladovo.
Ja strasne nerad skrutkujem do Alzliatin je to vzdy tak trochu boj o zavit :-)...nech zije helicoil.
Jasne ze plati dodrzat utahovaci moment danej skrutky.
Offline
Výrobce utahovací momenty krom motoru, kde jsou dané zahraničním výrobcem - rotax neřeší, naopak se jistí dávkou loctite
Offline
Tak minimalne si zisti v tabulkach doporucovane uttiahnutie danej skrutky v danom materiali.
Loctite sluzi len na zaistene ale nijako neriesi spravne dotiahnutie.
No JAWA uz davno nieje to co bola. Ak sa ani neunuvali tech.brozurkou k udrzbe.
Je to smutne. Ako aj smiesne , myslim ich novu 1000.
Offline
zkoušel jsem rozetu na závodním enduru 250ccm, ca 40HP, šrouby jsou 10,9, silniční SM 400ccm nemá na šroubech nic, tak předpokládám 8,8
Offline
Já mám i neveřejné servisní manuály..prostě to tam není.. v podstatě je tam jenom to, co vytáhnuli ze subdodavatelů různých komponent, které nejsou jejich výroby..
Offline
něco pro inspiraci, šrouby udělané z nerezu:
http://www.bazos.cz/img/3/463/44204463.jpg
kroutící moment při přetržení nerez šroubů:
http://www.akros.cz/mechanicke-vlastnosti/menu/
Offline
Tak je to vyřešené.. sehnal sem zatím v teoretické rovině komplet rozetu i s převodníkem a spol..
Offline