SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravim všechny má otázka se týká svařování pozinkovaných plechů metodou Mig s drátem CuSi3,jaké druhy spojů můžu svařovat toudo metodou?A Jaký volit průměr drátu v závislosti na tlouštce materiálu?
Offline
Ahoj!
Tak není to naprosto přesný výraz svařování, ale spíš pájení natvrdo. K typům svárů nemohu nic dodat, to doufám, že poradí někdo jiný. Ale k průměru drátu bych mohl říct to, že např na spojení 2 plechů 1mm nerezu se osvedšila 0,8. a to u plně synergyckého zdroje. S 1mm se to příliš prohřívalo. Ještě bych dodal, že to není levná záležitost, cena je zhruba 15tis Kč za 15kg cívku..
Jinak mít možnost si s tím vylepšit auto, tak bych neváhal
Offline
15 tis. za 15 KG ? V kterém butiku nakupujete UTP A 384 1,0 mm 512,- Kč/kg tzn. cívka 15 kg 7680,- Kč + DPH
Jinak nejčastěji se dělají přeplátované spoje, ale koutový svar nebo tupý svar také není problém. Jen u toho tupého je třeba brát ohled na nižší pevnost v tahu, než by měl ocelový drát.
Nejčastěji se používá 1,0 mm. Je třeba si uvědomit, že bronz má teplotu tavení o hezkých pár set °C nižší než ocel a proto absolutně 0,8 bronzová neodpovídá 0,8 ocelové.
Řekněme, že od ca. 1,5-2,0 mm plechu není na kvalitní svářečce a u zručného svářeče 1,0 problém.
Ale je fakt, že jinak to bude ve výrobní firmě, kde svářeč svařuje denně a má slušný zdroj a jinak v garážovém servisu, kde není svářeč, ale mechanik a často má hypermarketovou plečku.
Tam to asi s tou 0,8 bude snadnější.
gondis napsal(a):
Ahoj!
Tak není to naprosto přesný výraz svařování, ale spíš pájení natvrdo. K typům svárů nemohu nic dodat, to doufám, že poradí někdo jiný. Ale k průměru drátu bych mohl říct to, že např na spojení 2 plechů 1mm nerezu se osvedšila 0,8. a to u plně synergyckého zdroje. S 1mm se to příliš prohřívalo. Ještě bych dodal, že to není levná záležitost, cena je zhruba 15tis Kč za 15kg cívku..
Jinak mít možnost si s tím vylepšit auto, tak bych neváhal
Editoval JardaK (04-03-2009 14:26:41)
Offline
Dík za informace
Offline
Ve většině velkých automobilních firem se metoda MIG-pájení (zvlášť při pájení pozinkovaných dílů) běžně používá. Pravdou ovšem je, že skoro výhradně při mechanizovaném, robotizovaném pájení. Tato metoda je ve variantě MIG velmi náročná na přesné vedení hořáku. Pokud byste chtěl tuto metodu používat, je nutné použít teflonový bowden a nejlépe vroubkované podávací kladky ve čtyřkladkovém podavači. Jen pro názornost - při opravách po robotech raději používáme metodu TIG-pájení. Je to velmi pohodlné a zvládne to každý svářeč TIG po krátkém zaškolení.
Offline