SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#51 13-02-2015 20:45:20

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Nemáš zkušenost s olejovým kompresorem od Gude ?

O servisu sem zatim nic nenašel, Kitin je sympatický zárukou 5 let

Offline

 

#52 13-02-2015 20:59:16

alll
Člen
Místo: ...
Registrovaný: 12-09-2009
Příspěvky: 3595

Re: Céóčko na autokaroserie

GUde kompresor žádná sláva... mam doma bezolejáč a stojí za prd..

Editoval alll (13-02-2015 20:59:53)


Parkside Pmsg 200 A1/ kukla ESAB origotech.

Offline

 

#53 13-02-2015 21:14:23

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ napsal(a):

Tak jsem zvážil všechny pro a proti + ceny a mám tu tři výrobky

KITIN 2040 EURO
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … htm#tabs-1

GUDE GIS 200
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … enstvi.htm

OMI GAMASTAR 175D
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … r-175d.htm

Tak kterou vzít... ? pro Kitin hraje 5 let záruka, pro Gude vozík a příslušenství

ceny jsou dost podobné

KITIN: + 5let záruka/ - pouze MIG/ v ceně pouze stroj
GÜDE: +příslušenství/ možná by se dal sehnat někde v obchoďáku kde dávají také 5let záruku/ - trochu nedůvěra ke značce
OMI: + (u PFC) údajně možnost až 200m prodlužováku/ údajně má základ jako Jasic a zvládá dobře Al/ - v ceně pouze stroj

já osobně bych vyloučil KITIN a řešil zbylé dva, elektroda se občas hodí. Kdybych chtěl šetřit, spolehnul bych se na to, že konstrukce Güde bude stejná jako jinde a šel do ní. Na druhou stranu ale k invertoru vozík není třeba, kuklu stejně budu chtít nějakou lepší abych po práci ještě viděl a kabel+hořák bude ca 2000Kč, takže žádná hrůza a zase si můžu rovnou připlatit za nějaký lepší hořák nebo kabel než je ten dodaný v balení

Offline

 

#54 13-02-2015 23:56:50

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Diky, je to skvele rozepsane, to jsem si nevsiml, ze Kitin nema MMA svarovani  elektrodami, v tom pripade jej vyradim.

Kuklu bych chtel prave samostmivaci.....  Kdyz koupim hořak, tak je k nemu i kostrici kabel?

Jak  je to se svarovanim AL, jdeo to se stejnosmernym TIGEM, ktery ma OMI?

Offline

 

#55 14-02-2015 07:38:23

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Céóčko na autokaroserie

Ano hliník v nouzovém případě jde i stejnosměrným tigem. Jen se musí přepólovat hořák s kostrou...
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=5555


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#56 14-02-2015 09:18:02

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

Kupte si místo hybrida raději dvě svářečky za stejnou cenu. Televizi taky nekupujete spojenou s VKV rádiem, byť takové přístroje existují. Při poruše CO2 stroje nebo pobytu v opravně máte k dispozici svářečku na elektrodu a  obráceně. Například Telwin Technomig 150 a k tomu Gama 160 máte dohromady za 15 tis. i se všemi kabely a budete vysmátej.  Přitom jeden váží 11 a druhý 5 kg. Mají minimální rozměry. Co chcete naložíte za minutu do auta a můžete fungovat všude.

Offline

 

#57 14-02-2015 10:46:08

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

pokud bude primárně používat MIG, nebude případně nefunkční MMA taková ztráta. Když s tím člověk nevaří běžně, nemá pak ten správný grif, zvlášť na tenké karosérie. Ale když je MMA už součástí stroje, dá se s tím občas něco zkoušet a tím se do toho dostat, ale důležitou práci přitom dělat MIGem - můj názor

Offline

 

#58 14-02-2015 21:32:26

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

jees napsal(a):

pokud bude primárně používat MIG, nebude případně nefunkční MMA taková ztráta. Když s tím člověk nevaří běžně, nemá pak ten správný grif, zvlášť na tenké karosérie. Ale když je MMA už součástí stroje, dá se s tím občas něco zkoušet a tím se do toho dostat, ale důležitou práci přitom dělat MIGem - můj názor

Souhlas. Taky primárně používám MIG. Jednoduše MIG invertorem dělám auta, jekly apod.,  MMA invertor používám třeba na traverzy nebo na stavbě.  Zatím se mi nestalo, že bych potřeboval naložit na nějakou akci obě svářečky.  A hlavní argument. U kombinovaných strojů je daň za "všechno v jedné bedně" vyšší váha, ale zejména snížená spolehlivost. Některé elektronické součástky jsou společné pro obě svářecí metody. Vařením elektrodou můžete způsobit poruchu, která zasáhne neblaze i do obvodů pro MIG. O nic nejde, pouze statisticky je větší pravděpodobnost poruch u složitějších obvodů.
To se nebavím o TIGu, tam je už standardem spojení s MMA protože oba režimy jsou si z pohledu konstrukce zdroje podobné.

Offline

 

#59 14-02-2015 22:37:57

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

mul napsal(a):

Machy_CZ napsal(a):

Díky, ten Telwin nevypada spatne... ale svařovací proud 50-145 A ? Nebude to uz moc na slabe plechy ?

Co třeba tato ?

Telwin TECHNOMIG 150 Dual Synergic

http://svarecky.heureka.cz/telwin-techn … -synergic/

Ne moc to nebude 115A při 15% je úplně k ničemu. V práci boduji 1mm plech na 160A podotýkám boduji. Takovýhle svářečky doporučuji nekupovat je to akorát k vzteku. Když už do toho nechcete vrážet moc peněz doporučuji se podívat po starších, známí sehnal za 8000 alfain označení z hlavy neznám ale maximálka je 350A

Já na 160A svářím traverzy. Karoserie (dveře, prahy atd.) tak okolo 60-100A max! Telwin uvádí zatěžovatel při 40 st. C. podle normy EN 60974-1.
Většina menších výrobců (nebo u většiny strojů) používá hodnoty při 20 st. Málo kdo ví, jak je to nebetyčný rozdíl. Zhruba 11 měsíců v roce pracuje
svářeč v Česku při teplotách 20 st. a i nižších. Přepočtený zatěžovatel potom vypadá úplně jinak. U mého technomigu je 10% na 140A / 40st. C,
ale při dvaceti stupních už je to příjemných 60%.  Souhlasím s tím, že uvedený stroj se nehodí na Saharu a tam např. pro opravy obrněných transportérů.

Offline

 

#60 14-02-2015 22:55:10

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Ten Telwin se mi prave zamlouval, az na ten zatezovatel... Kolik tedy ma pri 100A?

Offline

 

#61 15-02-2015 00:01:17

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ napsal(a):

Ten Telwin se mi prave zamlouval, az na ten zatezovatel... Kolik tedy ma pri 100A?

Technomig 150 cca 70%/100A/ 20 st. C. Na doma v pohodě.

Offline

 

#62 15-02-2015 07:37:34

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1151

Re: Céóčko na autokaroserie

Jen bych doplnil že Gude GIS200 má taky PFC akorát to nikde nepíšou. Je to tu řešeno v diskuzi + fotky.
Telwin je snad ještě víc odfláklej nez nějakej Omicron a KÜHTREIBER a je to dle mého BauBau svářečka z lepší nálepkou.
Foto http://www.bricoutensili.com/10707-thic … nergic.jpg
i když malé foto je tam ten hračko podavač a něco co připomíná invertor,hořák na pevno ... bída.

Kdyby GIS200 byla za 12 a měla neco málo víc nastavení aspoň na ten MIG/MAG tak je to bry.
z nejlevnějíších je asi nejlepší od fachowiec třeba Welder Fantasy PULSEMIG 200  nebo něco takového ale je to lepší tak i cena je vyšší.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#63 15-02-2015 12:51:28

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8698

Re: Céóčko na autokaroserie

Nechci se nějak moc zastávat Telwin značky, ale když to převedete na plus a mínus, tak se podívejte na rozdíly mezi hobby mašinkami. Vemte si pár adeptů ze podobné cenové kategorie, třeba nějaký Einhel modré řady, GUDE 155/4 nebo 155/6 a nějaký z menších telwinů, třeba 152 Dual apod.
Cena pořád padá u hobby svářeček, ale co se týče parametrů? Einhely a Gude už jsou mnohem levnější než malé Telwin svářečky. Vemte si ale výše uvedené modely, a bez jakýchkoliv úprav svařujte různé materiály. Třeba plechy 1mm, 3mm, 5mm. Pak napište rozdíly.
Samozřejmě svářečky Omicron nebo Kuhtreiber nemůžete s Telwinem srovnávat. Je to úplně jiná třída mašin.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#64 15-02-2015 13:11:37

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Definitivně vybírám mezi GIS 200 a GAMASTAR 175D, zkusím najít ještě reference



Jinak dvě svářečky MMA a MIG není podle mě řešení, kupovat dvě horší, to raději jednu dobrou, když bude bohužel muset do servisu, tak počkám, neživí mě to.

Je to jen hobby stroj, opravdu jen karoserie (občas nerez) a maximálně nějaký jekl do 4mm... TIG I MMA jsou výhodou :-)

Offline

 

#65 15-02-2015 14:53:45

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

není ten Güde bratranec Jasicu? Pokud ano, tak bych se ho určitě nebál. Kolega výš píše že PFC to má, příslušenství nějaké v ceně je. Ještě mě napadá jak by Güde zvládal Al MIGem.
U Omicronu se dá jednoduše nastavovat posuv a V díky digitálu, ale to bude jen otázka zvyku. 175 nemá PFC psané, ale asi ho mít bude, když ho má 195?

Offline

 

#66 15-02-2015 18:23:37

Joe66
Člen
Místo: Vranov nad Toplou-Presov
Registrovaný: 20-04-2010
Příspěvky: 1667
Web

Re: Céóčko na autokaroserie

Pozri aj rilon  tiez je to celkom spolahliva cina


Kutil s.r.o.

Offline

 

#67 15-02-2015 21:11:35

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1151

Re: Céóčko na autokaroserie

Stačí někde najít fotky tý 175D a kouknout na podobnost .. já je nikdě nenašel.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#68 15-02-2015 22:03:24

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

Juggernault napsal(a):

Stačí někde najít fotky tý 175D a kouknout na podobnost .. já je nikdě nenašel.

odkazy jsou v příspěvcích 46 a 53

ještě odkaz na Jasic http://www.chobola.cz/svarecky-svarovac … ka/mig-mag

Editoval jees (15-02-2015 22:05:52)

Offline

 

#69 16-02-2015 10:32:19

Karel Klimo
Člen
Registrovaný: 06-02-2015
Příspěvky: 12

Re: Céóčko na autokaroserie

Juggernault napsal(a):

Jen bych doplnil že Gude GIS200 má taky PFC akorát to nikde nepíšou. Je to tu řešeno v diskuzi + fotky.
Telwin je snad ještě víc odfláklej nez nějakej Omicron a KÜHTREIBER a je to dle mého BauBau svářečka z lepší nálepkou.
Foto http://www.bricoutensili.com/10707-thic … nergic.jpg
i když malé foto je tam ten hračko podavač a něco co připomíná invertor,hořák na pevno ... bída.

Kdyby GIS200 byla za 12 a měla neco málo víc nastavení aspoň na ten MIG/MAG tak je to bry.
z nejlevnějíších je asi nejlepší od fachowiec třeba Welder Fantasy PULSEMIG 200  nebo něco takového ale je to lepší tak i cena je vyšší.

No to jste šlápl notně vedle. Typický baubau je Gude. Je to hlavní představitel všech bauhausů. Telwin je přední světový výrobce svářecí techniky již 50 let. Funguje na pěti kontinentech, kde pracuje okolo 1000 lidí. Výrobní centrum má vlastní špičkový vývoj a zahrnuje 300 zaměstanců. Výrobní závody mají 120 tisíc m2. ISO 9001 je samozřejmostí. Všechny svářecí agregáty mají zatěžovatel uváděný podle normy  EN 60974-1. Produkty Telwinu jsou vybaveny provozy předních italských a francouzských automobilek. Tolik jen k firmě.
Dále se lze bavit jen o konkrétních výrobcích a cenových kategoriích. 

Kdo troch rozumí elektronice tak záhy zjistí, že většina invertorů stojí na odzkoušených schematech zapojení zdroje, využívají IGBT tranzistory atd. Některé mají obvody PFC, ale pozor - PFC může reprezentovat i obyčejná tlumivka místo složitého obvodu! Neexistuje na to norma.
Stroje se liší hlavně kvalitou součástek, jiné se vyrábějí v Číně a jiné v Silicon Valley. Dále pečlivou montáží a provedeným způsobem chlazení.
Vsadi bych, že fungovat bude dobře i bezkonkurečně nejlevnější nový přírustek do řad MIG invertorů - Kowax Carimig (mimochodem výborné tabulkové parametry). Poláci rovněž vyrábí velmi slušné a hlavně levné stroje (Fantasy atd.) Jinak vysoce kvalitní a výkonný na našem trhu Špičkou je Esab Caddy 160 nebo 200 (velmi dobře provedené PFC. Kempi jsou taky vynikající, ale hrozně drahé. Česko-čínské stroje zase mají výhodu v rychlém servisu. Z ryze čínských strojů má světovou úroveň pouze značka Jasic. Na výběr toho je až dost, takže zbytek už je jen "podle vkusu každého soudruha".

Offline

 

#70 16-02-2015 20:48:51

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1151

Re: Céóčko na autokaroserie

jees napsal(a):

Juggernault napsal(a):

Stačí někde najít fotky tý 175D a kouknout na podobnost .. já je nikdě nenašel.

odkazy jsou v příspěvcích 46 a 53

ještě odkaz na Jasic http://www.chobola.cz/svarecky-svarovac … ka/mig-mag

To je sice hezká fotka ale vnitřnosti tam vidět nejsou a že je stejná bedna jako něco a nebo jiná o použité elektronice z jiným kusem nic nevypovídá.


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#71 16-02-2015 21:15:34

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

dal jsem to sem aby bylo vidět o jaký model se asi může jednat. Vím, že pod stejným plechem může být malý benzín stejně jako velký diesel. Jak je to s vnitřnostmi by musel, samozřejmě, napsat někdo, kdo je viděl

Offline

 

#72 16-02-2015 21:30:35

Juggernault
Člen
Místo: Karlsbad
Registrovaný: 19-12-2010
Příspěvky: 1151

Re: Céóčko na autokaroserie

Karel Klimo napsal(a):

Juggernault napsal(a):

Jen bych doplnil že Gude GIS200 má taky PFC akorát to nikde nepíšou. Je to tu řešeno v diskuzi + fotky.
Telwin je snad ještě víc odfláklej nez nějakej Omicron a KÜHTREIBER a je to dle mého BauBau svářečka z lepší nálepkou.
Foto http://www.bricoutensili.com/10707-thic … nergic.jpg
i když malé foto je tam ten hračko podavač a něco co připomíná invertor,hořák na pevno ... bída.

Kdyby GIS200 byla za 12 a měla neco málo víc nastavení aspoň na ten MIG/MAG tak je to bry.
z nejlevnějíších je asi nejlepší od fachowiec třeba Welder Fantasy PULSEMIG 200  nebo něco takového ale je to lepší tak i cena je vyšší.

No to jste šlápl notně vedle. Typický baubau je Gude. Je to hlavní představitel všech bauhausů. Telwin je přední světový výrobce svářecí techniky již 50 let. Funguje na pěti kontinentech, kde pracuje okolo 1000 lidí. Výrobní centrum má vlastní špičkový vývoj a zahrnuje 300 zaměstanců. Výrobní závody mají 120 tisíc m2. ISO 9001 je samozřejmostí. Všechny svářecí agregáty mají zatěžovatel uváděný podle normy  EN 60974-1. Produkty Telwinu jsou vybaveny provozy předních italských a francouzských automobilek. Tolik jen k firmě.
Dále se lze bavit jen o konkrétních výrobcích a cenových kategoriích. 

Kdo troch rozumí elektronice tak záhy zjistí, že většina invertorů stojí na odzkoušených schematech zapojení zdroje, využívají IGBT tranzistory atd. Některé mají obvody PFC, ale pozor - PFC může reprezentovat i obyčejná tlumivka místo složitého obvodu! Neexistuje na to norma.
Stroje se liší hlavně kvalitou součástek, jiné se vyrábějí v Číně a jiné v Silicon Valley. Dále pečlivou montáží a provedeným způsobem chlazení.
Vsadi bych, že fungovat bude dobře i bezkonkurečně nejlevnější nový přírustek do řad MIG invertorů - Kowax Carimig (mimochodem výborné tabulkové parametry). Poláci rovněž vyrábí velmi slušné a hlavně levné stroje (Fantasy atd.) Jinak vysoce kvalitní a výkonný na našem trhu Špičkou je Esab Caddy 160 nebo 200 (velmi dobře provedené PFC. Kempi jsou taky vynikající, ale hrozně drahé. Česko-čínské stroje zase mají výhodu v rychlém servisu. Z ryze čínských strojů má světovou úroveň pouze značka Jasic. Na výběr toho je až dost, takže zbytek už je jen "podle vkusu každého soudruha".

No tak je pravda že trafa Gude jsou hodně velká bída ale Telwin dělá uplně stejné sh!ty.
Invertory jsou takové jako si je firma obědná . To že nějaká firma má ISO9001 velký prázdný haly kde si italové hrajou fotbal místo pracovní doby nic o kvalitě neřekne.Prostě vyrábí i nepoužitelné kousky jen aby nachytala lidi tak nevím proč by to mělo být lepší než Gude/Einhell/jiná čína  atd.. je to stejná banda . Každý znich dělá něco málo použitelného co za ty peníze stojí.
Rejpal jsem se v FORCE 125 ... jen pro zajímavost jaký to je uvnitř ....... strašný xD a zatěžovatel ?? ten je tak na 1,6mm nerezky

Mě osobně třeba naštval jak český servis Telwinu tak i Italský který nekomunikuje ani italsky a rovnou to hodí na český který má snahu a rychlost odpovídající zombie z ustřelenou nohou . A to se nejednalo o kousek za 3500kč ale Plazmu v té době za 95tis  ted za 62-76tis podle Heureky. Ve finále jsem se nedozvěděl ani cenu opravy jen to že se to nevyplatí ... to znamená co teda ? (osobně bych řekl že se na to ani nekoukli a času měli dost) takže Telwin mě ničím nezaujal .

Kdyby si někdo přečetl vlákno o GIS200 tak by zjistil že jedny střeva jsou k dispozici a díky tomu se zjistilo že má aktivní plnohodnotné PFC typu CCM řízenou ICE1PCS01G (mě osobně to překvapilo ) Normální podavač + eurokonektor .
Až na tu nic moc bednu , Chatrný vozík (nepoužitelnou helmu atd.. v ceně 1Eura) a opravdu jednoduchého až nulového nastavení hlavne TIGu je to tak normální a i na unavené zásuvce to vařilo normálně.

Kowax Carimig vypadá jako další kopie GIS200 (panty,tvar,ovládání)... jen slabší ... o5 jde oto co je uvnitř třeba je to jen stejná bedna/chybí pár tranzistorů nebo to PFC atd..
Nebo GIS jako Kowax ?? kdo ví.

a k polovodičúm to je kategorie sama o sobě .Jelikož všichni do jednoho používají čínské polovodiče i pasivní součástky sem tam japonské protože se snad už jinde nedělají rozhoduje akorát cena tj kvalita vybraných. Mě osobně je jedno co tam je pokud to funguje a neodejde to (hlavně kondenzátory) za 3 roky.

A už je to dlouhé tak končím xD


Chtel bych nějakou hobby svářečku do garáže na smrkání prahu u auta a nejaký výfuk ale rád bych aby stím šel i nerezový a možná taky hliník a kolejnice vařit.

Offline

 

#73 16-02-2015 22:59:17

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8698

Re: Céóčko na autokaroserie

Tak pokud bude mít tazatel nebo každý jiný zájem o nějakou svářečku, tak si zajde do obchodu se svářecí technikou a tam se může kouknout do utrob, ne? Tedy alespoň na podavač, apod.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Offline

 

#74 17-02-2015 09:51:36

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Tak jsem nakonec vybral GIS 200, přesvědčil mě názor Juggernaulta ve vlákně o GIS i rozhovor se servisem...

Offline

 

#75 17-02-2015 11:17:24

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

Tak ať se s ním daří. Pak můžete dát nějaké info jak se s ním pracuje, až bude mít tento stroj zase někdo ve výběru může se to hodit

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2025


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče