SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařování


Chcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat !


Navštivte také:      SVAR INFO
Reklama na SVARFORUM

Nejste přihlášen(a)

SVARINFO - magazín o praktickém svařování


#26 12-02-2015 15:19:34

tomvec
Člen
Místo: Kojetín
Registrovaný: 16-11-2012
Příspěvky: 193

Re: Céóčko na autokaroserie

Ještě jedna technická poznámka, tou úpravou otázky velká část diskuse pod ní ztratila smysl a jak se na to vlákno za půl roku někdo podívá, tak si řekne, že tu byli všichni ožralí.

Offline

 

#27 12-02-2015 16:35:03

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2233

Re: Céóčko na autokaroserie

Ta situace je trochu příznivější. Jističe (jakékoliv charakteristiky) mají vybavovací proud pro řády desítek minut v normalizovaném rozmezí 1,13 až 1,45 In.  Znamená to, že jistič s jmenovitým proudem 16A udrží trvalý proud v nejnepříznivějším případě 18A. Pro předpokládanou účinnost měniče 0,75 a napětí oblouku 22V pak vychází svařovací proud 141A. Pro nejpříznivější případ (Iv=1,45In) pak svařovací proud 182A. Diskutabilním prvkem je skutečná účinnost invertoru, těch 75%  jsem bral jako obvykle uváděný střed. Udávané rozmezí vybavení jističů platí pro teplotu okolí 30°C.

Edit.: tomvec má pravdu. Starší příspěvky by se už neměly editovat. V některých fórech je to po nějaké době zablokované.

Editoval Zdenek11 (12-02-2015 17:00:21)

Offline

 

#28 12-02-2015 16:36:14

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ napsal(a):

Rozvody jsou delane nove, jistič je tusim vice nez 16A... Karoserie budu varit prevazne zdrave jen minimum rezavych....

Dik

Na zásuvky 230V nemůže být rozvod více než 16A. Na autokarosařinu stačí celkem slabé céočko. Sám jsem jednu dobu právě tuto činnost vykonával. Bohatě stačí svářečka, která má 100% zatížení kolem 80-100A (pokud by se vařilo i něco jiného)... Jinak svářečka se dá připojit i přes průmyslovou zásuvku 230V, kde je v podstatě redukce z 400V rozvodu většinou jištěného 32A wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#29 12-02-2015 16:51:00

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2233

Re: Céóčko na autokaroserie

Dělají se celkem běžně samostatné zásuvkové rozvody 230V až do 32A, bez redukcí ze 400V.

Editoval Zdenek11 (12-02-2015 16:51:28)

Offline

 

#30 12-02-2015 17:08:23

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Céóčko na autokaroserie

Zdenek11 napsal(a):

Dělají se celkem běžně samostatné zásuvkové rozvody 230V až do 32A, bez redukcí ze 400V.

Jasně že dělají, ale jsou to právě ty průmyslové zásuvky na 230V o kterých jsem se zmínil... wink


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#31 12-02-2015 17:15:12

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2233

Re: Céóčko na autokaroserie

To jo, já jsem spíš reagoval na tu úplně první větu. Ty rozvody 230V na 20 až 32A jsou běžné pro dílny, klimatizace, větší servery, chladicí a mrazicí techniku a já nevím, co ještě. V poslední době jsou častější.

Offline

 

#32 12-02-2015 18:18:46

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

No kazdopadne bych nerad resil rozvody misto svarecek :-) Co rikate na ty invertory v prvnim prispevku ?

Offline

 

#33 12-02-2015 18:32:20

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Céóčko na autokaroserie

Machy_CZ napsal(a):

No kazdopadne bych nerad resil rozvody misto svarecek :-) Co rikate na ty invertory v prvnim prispevku ?

Ok. No vzhledem k tomu, že jsou všechny víceméně totožné (výkonnostně), tak bych řekl, že je v podstatě jedno který to bude. Jen pozor! U těchto invertorů to chce jištění 25A, což značí tu mou průmyslovou zásuvku. V takovém případě bych možná raději šel do klasiky (400V) například OMI 205. Co se týká displeje (z prvního příspěvku), tak je několik druhů:
1/ jeden co ukazuje +- navolenou hodnotu ampér
2/ druhý co ukazuje +- navolenou hodnotu plus při sváření aktuální hodnotu, která pak zůstane zobrazená
3/ třetí co ukazuje +- navolenou hodnotu plus při sváření aktuální hodnotu, která pak NEzůstane zobrazená
4/ co ukazuje  až při sváření a po dokončení se vynuluje - naprosto zbytečný - kdo taky sleduje displej když zrovna svařuje...
5/ co ukazuje až při sváření a po dokončení nechá hodnotu zobrazenou na displeji - vhodné pro další nastavení

Osobně bych šel asi do toho trafa...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#34 12-02-2015 18:59:35

varok
Člen
Místo: Havířov
Registrovaný: 20-11-2009
Příspěvky: 8698

Re: Céóčko na autokaroserie

U karosařiny jde spíše o to, aby svářečka spolehlivě svařovala, dobře zapalovala oblouk apod. Jinak to je trápení. Vím o čem píšu. pokud to člověk dělá jako největší fušer a lepič, tak mu stačí i ty nejlevnější šmejdy na trhu s trafem. Jestli to někdo myslí s karosařinou vážně a chce se tomu věnovat naplno, tak bych opravdu přišetřil a koupil něco kvalitnějšího. Jestli trafo nebo invertor nevím, invertorové COčko jsem viděl svařovat jen párkrát a tlustší materiály, karosařinu ještě nee.


Omicron GAMA 1900L HF, Omicron GAMASTAR 176L, kukla BOHLER Guardian 62

Online

 

#35 12-02-2015 19:30:54

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Mno přišetřil sem z 8 na 15 a pořád to je málo ? :-O Budu s tim vařit hobby, neživím se opravovaním karoserii. OMI 205 určitě ne, nemám 400V .

Offline

 

#36 12-02-2015 19:32:38

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Resp. jedno dve auta ROCNE vyvarit, jinak vicemene opravy/upravy zdravych aut cca 3-4 rocne... nejake vyztuhy, ramy atd... + si chci s tim svarit zahradni traktorek, asi troje vrata.... a co dum da big_smile

Editoval Machy_CZ (12-02-2015 19:32:58)

Offline

 

#37 12-02-2015 19:32:40

kemppin
Člen
Registrovaný: 24-05-2011
Příspěvky: 940

Re: Céóčko na autokaroserie

Dnes jsou profi stroje většinou invertory,tak bych se nebál.
V relaci cca 13000 je kitin2040 mig euro.


Už jenom doma.
KEMPOWELD 4000w , AFIN 280AC/DCw ,  KITIN 1700hf , KM 12c , BERLAN BPS 40 ,
autogen + řezací RS 12 , ARISTO tech , ARISTO air

Offline

 

#38 12-02-2015 19:34:47

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Ano, ten Kitin 2040 se mi moc libi, da se svarovat i trubickovym dratem ? Resp, obcas bych rad svaril i nerez... a nevim co vyjde lepe, zda trubickovy + co2 nebo kupovat druhou lahev + nerez drat

Offline

 

#39 12-02-2015 20:02:52

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Céóčko na autokaroserie

Pozor na to!  Trubičkové dráty většinou vyžadují přepólování hořáku a kostry, což může být dost problém... http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2006112801
Pokud není dostupný rozvod 400V, tak to pro rozumné sváření bude trošku problém, nicméně to nebude nemožné... Moje svářečka co mám (TIG), taky vyžaduje jištění alespoň 32A u230V, ale jede i na klasických 16A. Zatím jsem sice vařil jen na cca 105A (max je 200), což by v podstatě to samé mohlo být i u toho invertorového céóčka. takže bych v tom taky problém neviděl...
Pokud bych tedy vycházel z mých zkušeností s jednou značkou, tak bych za sebe doporučil http://www.svarecky-obchod.cz/svarecky- … t-5-kg.htm Má to navíc podporu MMA i TIG


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#40 12-02-2015 20:29:37

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Tak jsem zúžil výběr na :


KITin 2040 MIG EURO

Gude GIS 200

GAMASTAR 175D

PEGAS 160 MIG MAN


Na KITINU se mi libí 5 letá záruka :-)

Vyjímečně bych rád svařoval i nějakou nerez, buď pomocí CO2 + trubičkového drátu na nerez (Böhler EAS 2 FD) nebo Argon + nerez drát. Takže potřebuji aby uměl buď jednu nebo druhou variantu.


Elektrody umí asi věechny, že ?

Rád bych měl možnost svařit i hliník, cca jednou ročně nějakou drobnost (slabý materiál...přírubu na trubku atd...), potěšilo by, ale netrvám na tom. KITIN tuším hliník neumí svařovat, že ?

Díky

Offline

 

#41 12-02-2015 20:38:19

Rellik
Člen
Registrovaný: 20-09-2011
Příspěvky: 2547

Re: Céóčko na autokaroserie

No nerez drát budou umět asi všechny svářečky. U MIG/MAG stroje nemusí být čistý argon ale směs v poměru 2,5/97,5 pro argon. U roho Pegase 160 jde navíc dle manuálu přehazovat i polarita pro trubičkové dráty. http://www.alfain.eu/static/_dokumenty/ … vod-CZ.pdf Co se týká hliníku u všech těchto svářeček, tak tam bych řekl, že je to celkem nejisté...


JET TIG II + Parker SGT 18, Speedglas 9100X, KOWAX 730ARC, PARTNER TIG 200 DC PULSE, Spartus MASTERMIG 200 + LORCH ML2400
Není nic co by nebylo možné, stačí jen najít tu správnou cestu.
http://dv-foto.cz https://rellik.rajce.idnes.cz/

Offline

 

#42 12-02-2015 20:39:49

jees
Zablokovaný
Registrovaný: 14-01-2013
Příspěvky: 1709

Re: Céóčko na autokaroserie

Gamastar 175 jsme zvažovali také, nakonec jsme skončili u 195 PFC kvůli prodlužovačce (a já doufám, že by třeba to PFC mohlo být výhodou i u slabšího jističe)

Offline

 

#43 13-02-2015 08:56:55

Zdenek11
Člen
Místo: kousek od Brna
Registrovaný: 23-02-2010
Příspěvky: 2233

Re: Céóčko na autokaroserie

Nerad bych se mýlil, ale mám dojem, že ten první z výběru (KITin 2040 MIG EURO) elektrody neumí.

Offline

 

#44 13-02-2015 10:41:35

ZDENÁL
Člen
Registrovaný: 03-01-2009
Příspěvky: 1686

Re: Céóčko na autokaroserie

Pokud dotyčný chce svařovat i hliník, použil bych stroj Jasic 160 - N207 s hořákem spool gun.Výsledek je zaručen.

Offline

 

#45 13-02-2015 18:40:13

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Nevíte prosím, jaky je rozdil mezi gamastar 175D a 175L ?

Offline

 

#46 13-02-2015 19:14:13

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

Tak jsem zvážil všechny pro a proti + ceny a mám tu tři výrobky

KITIN 2040 EURO
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … htm#tabs-1

GUDE GIS 200
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … enstvi.htm

OMI GAMASTAR 175D
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … r-175d.htm

Tak kterou vzít... ? pro Kitin hraje 5 let záruka, pro Gude vozík a příslušenství

Editoval Machy_CZ (13-02-2015 19:33:38)

Offline

 

#47 13-02-2015 19:25:59

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Céóčko na autokaroserie

Gude nebrať , kvalita je mizerná...

Offline

 

#48 13-02-2015 19:53:44

tomvec
Člen
Místo: Kojetín
Registrovaný: 16-11-2012
Příspěvky: 193

Re: Céóčko na autokaroserie

Přímo to Gude se tady řešilo, napřed všichni řvali "Gude nebrat!", potom to někdo z členů někde vyzkoušel a byl překvapen dobrými vlastnostmi. Zkus to hodit do vyhledávání.

Offline

 

#49 13-02-2015 20:25:17

Machy_CZ
Člen
Registrovaný: 02-02-2015
Příspěvky: 19

Re: Céóčko na autokaroserie

To vlákno sem již četl a právě že ho všichni nejdřív odsoudili, ale pár lidí ho chválí, je to přeci jen inventor a s těmi levnými gude nemá nic společného

Offline

 

#50 13-02-2015 20:26:59

m.evil
Člen
Registrovaný: 22-10-2007
Příspěvky: 2125

Re: Céóčko na autokaroserie

Dobre no , beriem späť .
Ja mám totiž zopár veci od gude a rozpadá sa to v rukách ...
Ale aj tak by som radšej zobral gamastar , alebo ten kitin .
Najmä sa treba informovať , o  možnosti servisu v prípade poruchy .

Editoval m.evil (13-02-2015 20:30:50)

Offline

 

Zápatí

O SvarFóru + Pravidla

Powered by PunBB

SVARFORUM diskusní fórum o svářečkách, svářečích a svařování kovů i plastů.
Ze skupiny SVARWEB - portál vašeho svařování.   2005 Notice: Use of undefined constant Y - assumed 'Y' in /DISK2/WWW/svarforum.cz/www/forum/footer.php on line 139  -  2025


Doporučujeme:  Dětské montérky a maskáče