SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
![]() |
Nejste přihlášen(a)
Ještě jedna technická poznámka, tou úpravou otázky velká část diskuse pod ní ztratila smysl a jak se na to vlákno za půl roku někdo podívá, tak si řekne, že tu byli všichni ožralí.
Offline
Ta situace je trochu příznivější. Jističe (jakékoliv charakteristiky) mají vybavovací proud pro řády desítek minut v normalizovaném rozmezí 1,13 až 1,45 In. Znamená to, že jistič s jmenovitým proudem 16A udrží trvalý proud v nejnepříznivějším případě 18A. Pro předpokládanou účinnost měniče 0,75 a napětí oblouku 22V pak vychází svařovací proud 141A. Pro nejpříznivější případ (Iv=1,45In) pak svařovací proud 182A. Diskutabilním prvkem je skutečná účinnost invertoru, těch 75% jsem bral jako obvykle uváděný střed. Udávané rozmezí vybavení jističů platí pro teplotu okolí 30°C.
Edit.: tomvec má pravdu. Starší příspěvky by se už neměly editovat. V některých fórech je to po nějaké době zablokované.
Editoval Zdenek11 (12-02-2015 17:00:21)
Offline
Machy_CZ napsal(a):
Rozvody jsou delane nove, jistič je tusim vice nez 16A... Karoserie budu varit prevazne zdrave jen minimum rezavych....
Dik
Na zásuvky 230V nemůže být rozvod více než 16A. Na autokarosařinu stačí celkem slabé céočko. Sám jsem jednu dobu právě tuto činnost vykonával. Bohatě stačí svářečka, která má 100% zatížení kolem 80-100A (pokud by se vařilo i něco jiného)... Jinak svářečka se dá připojit i přes průmyslovou zásuvku 230V, kde je v podstatě redukce z 400V rozvodu většinou jištěného 32A
Offline
Dělají se celkem běžně samostatné zásuvkové rozvody 230V až do 32A, bez redukcí ze 400V.
Editoval Zdenek11 (12-02-2015 16:51:28)
Offline
Zdenek11 napsal(a):
Dělají se celkem běžně samostatné zásuvkové rozvody 230V až do 32A, bez redukcí ze 400V.
Jasně že dělají, ale jsou to právě ty průmyslové zásuvky na 230V o kterých jsem se zmínil...
Offline
To jo, já jsem spíš reagoval na tu úplně první větu. Ty rozvody 230V na 20 až 32A jsou běžné pro dílny, klimatizace, větší servery, chladicí a mrazicí techniku a já nevím, co ještě. V poslední době jsou častější.
Offline
No kazdopadne bych nerad resil rozvody misto svarecek :-) Co rikate na ty invertory v prvnim prispevku ?
Offline
Machy_CZ napsal(a):
No kazdopadne bych nerad resil rozvody misto svarecek :-) Co rikate na ty invertory v prvnim prispevku ?
Ok. No vzhledem k tomu, že jsou všechny víceméně totožné (výkonnostně), tak bych řekl, že je v podstatě jedno který to bude. Jen pozor! U těchto invertorů to chce jištění 25A, což značí tu mou průmyslovou zásuvku. V takovém případě bych možná raději šel do klasiky (400V) například OMI 205. Co se týká displeje (z prvního příspěvku), tak je několik druhů:
1/ jeden co ukazuje +- navolenou hodnotu ampér
2/ druhý co ukazuje +- navolenou hodnotu plus při sváření aktuální hodnotu, která pak zůstane zobrazená
3/ třetí co ukazuje +- navolenou hodnotu plus při sváření aktuální hodnotu, která pak NEzůstane zobrazená
4/ co ukazuje až při sváření a po dokončení se vynuluje - naprosto zbytečný - kdo taky sleduje displej když zrovna svařuje...
5/ co ukazuje až při sváření a po dokončení nechá hodnotu zobrazenou na displeji - vhodné pro další nastavení
Osobně bych šel asi do toho trafa...
Offline
U karosařiny jde spíše o to, aby svářečka spolehlivě svařovala, dobře zapalovala oblouk apod. Jinak to je trápení. Vím o čem píšu. pokud to člověk dělá jako největší fušer a lepič, tak mu stačí i ty nejlevnější šmejdy na trhu s trafem. Jestli to někdo myslí s karosařinou vážně a chce se tomu věnovat naplno, tak bych opravdu přišetřil a koupil něco kvalitnějšího. Jestli trafo nebo invertor nevím, invertorové COčko jsem viděl svařovat jen párkrát a tlustší materiály, karosařinu ještě nee.
Online
Mno přišetřil sem z 8 na 15 a pořád to je málo ? :-O Budu s tim vařit hobby, neživím se opravovaním karoserii. OMI 205 určitě ne, nemám 400V .
Offline
Resp. jedno dve auta ROCNE vyvarit, jinak vicemene opravy/upravy zdravych aut cca 3-4 rocne... nejake vyztuhy, ramy atd... + si chci s tim svarit zahradni traktorek, asi troje vrata.... a co dum da
Editoval Machy_CZ (12-02-2015 19:32:58)
Offline
Dnes jsou profi stroje většinou invertory,tak bych se nebál.
V relaci cca 13000 je kitin2040 mig euro.
Offline
Ano, ten Kitin 2040 se mi moc libi, da se svarovat i trubickovym dratem ? Resp, obcas bych rad svaril i nerez... a nevim co vyjde lepe, zda trubickovy + co2 nebo kupovat druhou lahev + nerez drat
Offline
Pozor na to! Trubičkové dráty většinou vyžadují přepólování hořáku a kostry, což může být dost problém... http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 2006112801
Pokud není dostupný rozvod 400V, tak to pro rozumné sváření bude trošku problém, nicméně to nebude nemožné... Moje svářečka co mám (TIG), taky vyžaduje jištění alespoň 32A u230V, ale jede i na klasických 16A. Zatím jsem sice vařil jen na cca 105A (max je 200), což by v podstatě to samé mohlo být i u toho invertorového céóčka. takže bych v tom taky problém neviděl...
Pokud bych tedy vycházel z mých zkušeností s jednou značkou, tak bych za sebe doporučil http://www.svarecky-obchod.cz/svarecky- … t-5-kg.htm Má to navíc podporu MMA i TIG
Offline
Tak jsem zúžil výběr na :
KITin 2040 MIG EURO
Gude GIS 200
GAMASTAR 175D
PEGAS 160 MIG MAN
Na KITINU se mi libí 5 letá záruka :-)
Vyjímečně bych rád svařoval i nějakou nerez, buď pomocí CO2 + trubičkového drátu na nerez (Böhler EAS 2 FD) nebo Argon + nerez drát. Takže potřebuji aby uměl buď jednu nebo druhou variantu.
Elektrody umí asi věechny, že ?
Rád bych měl možnost svařit i hliník, cca jednou ročně nějakou drobnost (slabý materiál...přírubu na trubku atd...), potěšilo by, ale netrvám na tom. KITIN tuším hliník neumí svařovat, že ?
Díky
Offline
No nerez drát budou umět asi všechny svářečky. U MIG/MAG stroje nemusí být čistý argon ale směs v poměru 2,5/97,5 pro argon. U roho Pegase 160 jde navíc dle manuálu přehazovat i polarita pro trubičkové dráty. http://www.alfain.eu/static/_dokumenty/ … vod-CZ.pdf Co se týká hliníku u všech těchto svářeček, tak tam bych řekl, že je to celkem nejisté...
Offline
Gamastar 175 jsme zvažovali také, nakonec jsme skončili u 195 PFC kvůli prodlužovačce (a já doufám, že by třeba to PFC mohlo být výhodou i u slabšího jističe)
Offline
Nerad bych se mýlil, ale mám dojem, že ten první z výběru (KITin 2040 MIG EURO) elektrody neumí.
Offline
Pokud dotyčný chce svařovat i hliník, použil bych stroj Jasic 160 - N207 s hořákem spool gun.Výsledek je zaručen.
Offline
Nevíte prosím, jaky je rozdil mezi gamastar 175D a 175L ?
Offline
Tak jsem zvážil všechny pro a proti + ceny a mám tu tři výrobky
KITIN 2040 EURO
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … htm#tabs-1
GUDE GIS 200
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … enstvi.htm
OMI GAMASTAR 175D
http://www.svarecky-obchod.cz/invertory … r-175d.htm
Tak kterou vzít... ? pro Kitin hraje 5 let záruka, pro Gude vozík a příslušenství
Editoval Machy_CZ (13-02-2015 19:33:38)
Offline
Gude nebrať , kvalita je mizerná...
Offline
Přímo to Gude se tady řešilo, napřed všichni řvali "Gude nebrat!", potom to někdo z členů někde vyzkoušel a byl překvapen dobrými vlastnostmi. Zkus to hodit do vyhledávání.
Offline
To vlákno sem již četl a právě že ho všichni nejdřív odsoudili, ale pár lidí ho chválí, je to přeci jen inventor a s těmi levnými gude nemá nic společného
Offline
Dobre no , beriem späť .
Ja mám totiž zopár veci od gude a rozpadá sa to v rukách ...
Ale aj tak by som radšej zobral gamastar , alebo ten kitin .
Najmä sa treba informovať , o možnosti servisu v prípade poruchy .
Editoval m.evil (13-02-2015 20:30:50)
Offline