SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Vcera som chcel na motorke zavarit otvor pre tacho ale ani za nic to neslo. Nadrz som v mieste zvaru obrusil a ocistil na surovy plech, vystrihol kruh z plechu hr.1mm na zavarenie. Nadrz je z 0,6mm plechu co som zistil ale az po prepaleni :-( . Elektroda 1,6 cervena, hubica 6mm, prietok cca 6 argon. Ampere som nastavil na 20 a hura na to. Lenze obluk mi nechcel ani za nic drzat. Tak som pridal ampere ako tak to zacalo byt stabilne pri 40-50 A. Lenze v momente som to prepalil a tym ze to bolo pozinkovane z vnutornej strany tak to zacalo penit a konec. Doslova som to dosr.l . Neviete hosi niekto kde moze byt problem ze ten obluk je nestabilny resp ziadny pri nizkych amperoch?
zvaracka KITin 165.
Vopred dik za pomoc.
Offline
fukeles napsal(a):
Vcera som chcel na motorke zavarit otvor pre tacho ale ani za nic to neslo. Nadrz som v mieste zvaru obrusil a ocistil na surovy plech, vystrihol kruh z plechu hr.1mm na zavarenie. Nadrz je z 0,6mm plechu co som zistil ale az po prepaleni :-( . Elektroda 1,6 cervena, hubica 6mm, prietok cca 6 argon. Ampere som nastavil na 20 a hura na to. Lenze obluk mi nechcel ani za nic drzat. Tak som pridal ampere ako tak to zacalo byt stabilne pri 40-50 A. Lenze v momente som to prepalil a tym ze to bolo pozinkovane z vnutornej strany tak to zacalo penit a konec. Doslova som to dosr.l . Neviete hosi niekto kde moze byt problem ze ten obluk je nestabilny resp ziadny pri nizkych amperoch?
zvaracka KITin 165.
Vopred dik za pomoc.
Já neznám svářečku KITin 165, ale vypadá to na to, že nefunguje správně. Normálně u TIGu by oblouk měl hořet stabilně i při těch 20A (dokonce i méně). Nicméně, svařovat plech 0,6mm a ještě k tomu pozink TIGem, jen tak bez ochrany kořene, to je hodně náročné, neli nemožné, dosáhnout uspokojivou kvalitu. Zkuste jiný způsob opravy, třeba tvrdé pájení...
Offline
takze skusim zozhant iny typ drotu a ak by to neslo tak skusim sposob co navrhol Frank
je toklasicka benzinova nadrz, samozrejme benzin bol vypusteny a nadrz niekolkokrat napustena a vyplachnuta vodov. Tesne pre zvaranim som ju este prefukol kompresorom aby sa tam nedrzali vypary z benzinu.
Diky moc za reakcie a rady, dam vediet jak to dopadlo.
Offline
Nestabilní oblouk může být špatně nabroušená elektroda nebo špatný silový kabel také málo plynu (to se měří plynoměrem na hubici ne na hodinách!) a třeba i špatná kostra. pokud bude oblouk nestabilní i na jiných místech nebo na jiném materiálu je jedno jaký drát použiješ. Bude to pořád to samé.
PS: oblouk ovlivňuje i magnetické pole, koukni jestli tam není shovaná cívka indukční, u starých jaw tam bývala..
Offline
fukeles napsal(a):
takze skusim zozhant iny typ drotu a ak by to neslo tak skusim sposob co navrhol Frank
je toklasicka benzinova nadrz, samozrejme benzin bol vypusteny a nadrz niekolkokrat napustena a vyplachnuta vodov. Tesne pre zvaranim som ju este prefukol kompresorom aby sa tam nedrzali vypary z benzinu.
Diky moc za reakcie a rady, dam vediet jak to dopadlo.
Pokud máte možnost, přiveďte argon do té nádrže a nechte ho tam foukat během svařování, nebo TIG pájení. Stačí malý průtok, jen doplnit ztráty způsobené únikem. Tím uchráníte vnitřní stranu svařovaného materiálu před vlivem plynů a par obsažených ve vzduchu (oxidací). Zároveň tím dokonale zabráníte případnému výbuchu z případných zbylých par po benzínu...
Použijte TIG pájení a drát co zde doporučil Petr a mělo by to být OK. Pokud Vám na vašem TIGu oblouk hoří z nějakých důvodů nestabilně, použijte klasický autogen. Míním klasické pájení na tvrdo - mosaz, borax.
Offline