SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
jsme naprostý laik, ale pokusím se specifikovat přesně.
Renovuji starý vůz a potřeboval bych svařit dva díly z hliníku.
1) klička zadního okna - z foto níže jasný lom, který je provrtán šroubem (zavařit díru a svařit spoj)
http://www.imagehosting.cz/?v=oknomlm.jpg
2) přední znak - opět foto - provrtaná díra a vzadu mají být závity na připevnění (zavařit díru a navařit závity)
jde o ten levý kus - pravý pro představu zadního úchytu
http://www.imagehosting.cz/?v=start2.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=starttdt.jpg
Může mi někdo poradit jak moc náročná je to oprava a případně, kdo je natolik schopný, že by mi to udělal ideálně v Praze.
Je oprava vůbec reálná nebo se obrobek teplem zkroutí?
Děkuji mnohokrát za pomoc..
DŠ
Offline
U té kličky se před svařováním přesvěčte, zda se opravdu jedná o odlitek z hliníkové slitiny. Často se tyto odlitky vyrábí ze slitiny Al/Zn a ty mnohdy svařit nelze. Možné je v tom případě pájení spec. pájkou. S tím ostatním by si zkušený svařeč měl poradit.
Offline
Děkuji za odpověď. Koukám, že vy jste asi mimo můj dosah. Snad se někdo objeví, kdo má potřebné zkušenosti a výbavu a byl by ochoten pomoci..
Offline
niektore taketo klucky,tak jak pisal Frank su nezvaritelne,par krat som mal tu cest a je to katastrofa-strielalo to a prskalo a nakoniec to skoncilo v srote a nova stala 13 EUR,takže asi tak... vela zdaru
Offline
Některé díly je skoro lepší znovu odlít. Kdysi dávno jsme to takto dělali na průmyslovce. Jakkoli složitý díl se okopíruje do formy a pak se do formy nalije roztavený hliník. Když je to připravené, tak za max. 1 hod. z toho vypadne hotový díl. Problém je, že se do toho nikomu nechce. Kdybych něco takového potřeboval, asi bych se na té průmyslovce pokusil zeptal, jestli by pomohli.
Offline
Sakrys, takze to neni zadna sranda
vzhledem i k velikost dilu se do toho nikomu moc nechce do toho svareni, protoze s emu to nevyplati..
chce to asi nekoho sikovneho, kdo tomu rozumi..
Offline
Tady se nejedná ani tak o velikost, jako o materiál. S největší pravděpodobností to bude slitina ZnAl, která je nesvařitelná a pokud to někdo zkusí, tak díl nevratně poškodí. Do toho se nikomu nechce. Přední znak je patrně plechový, to by se snad dalo zavařit, vybrousit , vyleštit a nachromovat. Potíž bude pouze, kdo to zaplatí. Ti šikovní co tomu rozumí už dávno vymřeli, nebo nesvařují. Dnes roste nová generace internetových odborníků, kteří rozumí sice všemu, ale prakticky neumí nic.
Offline
ZDENÁL napsal(a):
Tady se nejedná ani tak o velikost, jako o materiál. S největší pravděpodobností to bude slitina ZnAl, která je nesvařitelná a pokud to někdo zkusí, tak díl nevratně poškodí. Do toho se nikomu nechce. Přední znak je patrně plechový, to by se snad dalo zavařit, vybrousit , vyleštit a nachromovat. Potíž bude pouze, kdo to zaplatí. Ti šikovní co tomu rozumí už dávno vymřeli, nebo nesvařují. Dnes roste nová generace internetových odborníků, kteří rozumí sice všemu, ale prakticky neumí nic.
Tak nejak to na me pusobi, ze vsichni vedi co s tim, ale nikdo to nechce/neumi udelat. Kdyby to slo jednoduse sehnat starsi nebo nove, tak to koupim, ale tato moznost neni. Mozna nejaky moderni lepidlo, zda by to nezvladlo (to by vyresilo klicku), ale otazka jako to na tom kovu prilne a vydrzi..
Holt do piplani se nikomu nechce, navic v tom neni pozadovany vydelek.
Offline
Tak tohle bych nesvařoval.
Máš 2 možnosti. 1 Vytvořit výkres toho úchytu na sklo a rozdělit na 3 díly co se k sobě svaří, pak nechat vyrobit třískovým obráběním z hliníku, posvařovat k sobě a máš napodobeninu kusu jen to fikne.
Nebo 2 možnost je vytvoření 3D modelu a tisk na 3D tiskárně. Vytisklý kus poslouží jako forma pro tlakové lití hliníku.
Záleží jak moc chceš napodobeninu nebo originál. To co je na fotce svařet nejde už jsem zkoušel podobný díl vnitřního kování auta a nejde ani za boda
Editoval franišek (24-09-2014 17:58:49)
Offline
Simlíku, to není stav, že by se do opravy nikomu bez patřičného výdělku nechtělo. To je reálná obava zkušených svářečů, že díl bude - jako většina podobných dílů - některá z dobře zabíhavých, leč zcela nesvařitelných slitin. A být pak obviněn ze zničení nějakého unikátního dílu je docela nepřiměřené "poděkování" za snahu někomu pomoci. Jak tu už bylo navrženo - je několik možností od nového odlitku, přes vyfrézovaný nový díl podle modelu, až po z několika svařitelných dílů vytvořený nový kus. Existují i velice kvalitní lepidla na kov, která mohou mít i větší pevnost než původní materiál. Všechno ale stojí nějaké peníze a závisí jen na opraváři, jak si cení takový originální kus. Existují u nás i v blízkém zahraničí i vrakáče, kde se nechají mnohdy velice kuriozní součástky sehnat. Ale ty jste určitě přes různé specializované internetové vyhledávače prošel.
Offline
Hmm, pokud se neobjeví nějakej šikula ze Cajzu tak to zkusím, jestli Vám neva holka z Vysočiny a bylo by to za rum do buchet, určo se dohodnem.....hi
Offline
ta klička je z Al a evik ji zavaří (a vrazí sem foto ) když to domrší tak vypiluje z kusu hliníku novou...
fotky znaku si nemůžu prohlédnout mám přes ně černý pruh
Offline
Děkuji všem za pomoc. Žádná sranda to asi nebude. Já se jen bojím, že ten hliník bude s nějakou příměsí a při pokusu o svaření se to celé nějak roztaví/zdeformuje a budu na tom ještě hůře, než jsem teď. Co by podle dle vašich zkušeností obnášelo nechat si to někde vyrobit? Jakože časově, finančně a kde takové věci vůbec dělají?
Děkuju!
Offline
V ČR jsou stovky malých řemeslných firem, kde dokážou vyrobit skoro cokoliv. Asi by stačilo si zadat do googlu vyhledání zámečnických firem ve vašem okolí a domluvit se na výrobě podle starého kusu. Umět by to měl každý frézař.
Offline
Zdravím.
Mně by zajímalo,o jakého Fiata jde,že je to již nesehnatelné?Díky.....
Offline
Ta klička by přece měla jít vyrobit,vyřezat a vypilovat z kousku materiálu ručně,starou bych rozmontoval a slepil vteřiňákem za účelem měření a porovnávání a šroubek do nápisu bych se pokusil zalít třeba cínem,jestli je to ocelové,jestli je to hliník,vyříz bych závit na hliníkovou kulatinu a plynovým hořákem s hliníkovou tyčkou přivařil,plynovou pistoli na P-B prodává kde kdo a hliníkové tyčky mi nabízel dealer bernera,ale byly dost drahé,ale šlo to nádherně,zaletoval jsem s tím plechovku od piva,proraženou šroubovákem,tak bych to na té plechovce natrénoval.
Offline
patolog napsal(a):
vyřezat a vypilovat z kousku materiálu ručně,starou bych rozmontoval a slepil vteřiňákem za účelem měření a porovnávání
přesně tak a aby to posvětil i zdejší moderátor - použít metodu tečkování
tečkování: model se upne do stojánku a pomocí jehly na pantografu se tvar a rozměry přenáší na nově tvořený výrobek, kopii je možné zvětšit nebo zmenšit, tvar zachován.
Offline
že ten hliník bude s nějakou příměsí a při pokusu o svaření se to celé nějak roztaví/zdeformuje a budu na tom ještě hůře, než jsem teď. Co by podle dle vašich zkušeností obnášelo nechat si to někde vyrobit? Jakože časově, finančně a kde takové věci vůbec dělají?
________________
We provide JN0-643 free exam questions - braindumps.com to pass certkiller gmat with online exam wikipedia itil and Cornell University you can also get best quality PMI along with selftestengine mcat for your guaranteed Intel
Editoval blackbee045 (22-11-2014 09:04:43)
Offline
Pro blackbee045 - zručný kutil nezná výraz "neumím to" a pomocí dobrého nářadí si cokoliv vyrobí sám. Méně zručný kutil si vhodně volenými dotazy na Googlu najde několik nejbližších frézařů, obejde si je a dozví se jak časové možnosti, tak i cenu. Typuji, že taková kusově vyráběná klička na auto by se mohla vejít do 500 - 700 Kč i s materiálem.
Offline
Pro patolog , kontakt na toho dealera ?
Offline