SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Hledám marně nějakou opravdu dobrou 1K základní barvu na čerstvý pozink. Máte někdo vyzkoušen konkrétní výrobek? Čeká mě nastříkání pozinkovaných blatníků na auto a budu to dělat na etapy, tak nechci dvousložkovou barvu.
Díky
Honza
Offline
Já mám dobrou zkušenost s barvou označením "Zinorex". Natíral jsem s ní novou střechu z vlnitého pozinku a dvouvrstvý nátěr vydržel cca 10 let...
Offline
Tím jsem natíral pozinkované brzdové štíty a dobrý. Jenže to není základovka a nesnese nástřik stříkacím tmelem :-(
Offline
Je to zároveň základní i vrchní barva... Více viz popis výrobce: http://www.colorlak.cz/s2211-a
Osobně s tím natírám i nezinkové materiály a můžu říct, že barva je to fakt supr. Taktéž jsem s ní natíral plechy po vyvření auta, na který pak šel nanést jak obyčejný tmel, tak i stříkací a taky to bylo v pohodě...
Editoval Rellik (24-08-2014 15:29:32)
Offline
A jaký to byl stříkací tmel? Já plánuju použít nitrocelulózový tmel C5000, ale ten je právě dost agresivní.
Offline
Jo tak to už nevím. Stříkal mi to jeden známý lakýrník a co použil ví jen on. Jen pak vrchní barva byla dvousložková a myslím, že to byl Motip (bílá)... Už je to nějaký ten rok nazpět... http://rellik.rajce.idnes.cz/Skoda_120#PICT0787.jpg
Offline
Dobrý! Já dělám ještě o model starší auto (Š100L). Jenže mojí garáží je stín staré hrušky :-( Jezdil jste i v zimě po GO? Zajímá mě výdrž karoserie po GO.
Editoval spectrista (24-08-2014 20:56:42)
Offline
Joo předtím jsem dělal i Š110L http://rellik.rajce.idnes.cz/Skoda_110/ (foto před odvozem do šrotu, kdy to cca 6 let stálo v "šopě" - vzadu). S oběma jsem jezdil v zimě v dešti... Tu 100 jsem si chtěl nechat jako veterána, ale pak začaly ty slavné ekodaně a tak bych musel zaplatit 10000,- za vydání TP a tak jsem ji nechal chuděrku sešrotovat Byla řekl bych v supr stavu, až na nějaké měnší šrámy. Tu 120 jsem vyvařoval a předělával celý rok - původně koupena za 1000,-kč už bez TP na náhradní díly. Při rozebírání jsem usoudil, že ještě není v tak špatném stavu a šla na renovaci.... Postupně se stále předělávala a na konec z toho byl mix škody 105, 120 a garde (jednu chvíli tam byl i motor zě škoda favorit, který mi teda přišel slabší než motor že škody 120GLS.. No ale to je jedno, teď k otázce:
Při celoročním ježdění to po komplet vyvaření vydrželo cca 8let (v roce 2000 jsem to dělal v roce 2008 ji prodal) jediné, kde se začala objevovat koroze byl zadní blatník (lem nad kolem), kde jsem si byl vědom slabší opravy... Jinak taky jsem to dělal z 99% na dvoře...
A perličky nakonec -
První škodu 110 jsem získal výměnou za staré kolo (závodnička), kdy měla zdařený a vymontovaný motor a nachystaný nový - měla to jedna ženská, co do toho už nechtěla dál investovat
U té druhé Š110 (co je fotkách - modrá) se mi jednou v zimě vysypala převodovka a jelikož náhradních dílů bylo dostatek (včetně několika motorů a převodovek), tak jsem ji při -15°C začal na sněhu předělávat. Jako topení mi posloužila 200l bečka od oleje v které jsem si udělal oheň
Editoval Rellik (25-08-2014 06:37:31)
Offline
Díky! Těch 8 let je potěšitelný údaj. To auto co teď renovuji nahradilo moji předchozí stovku, která měla už najeto 940 000 km (!) a bylo skoro nemožné ji vyvařit právě proto, že už byla vyvařována v roce 1988 za pomoci malé PB+O2 soupravy a byla ošetřena nevhodnou základovkou, která se všude odfoukla od podkladu, rez mohla hlodat a auto bylo doslova na prach. Hlavně při přejezdu kolejí se auto vesele vlnilo a ve všem praskalo a vrzalo :-) Jinak ty opravy a příhody by vydaly na knížku... Posralo se snad všechno, ale vždycky jsem nějak dojel :-)
Offline
Jesli použiješ tmel C , tak chceš i lakovat C ? Kombinace syntetiky a nitra asi nebude nejlepší . A nelze porovnávat pozinkovaný povrch-vydrží i bez nátěru , s popáleným povrchem od vyvaření . Tam je třeba pasivovat .
Offline
Formex zelený (odstín ozn. bažina) je dobrá základovka i na pozink a lze ji použít pod nitrobarvy. S tím kombinováním barev je to jen jedním směrem nepoužitelné. Na syntetiku nelze dát nitro, opačně není problém.
Editoval VašekP (25-08-2014 08:15:53)
Offline
S takovouto kombinací pro 10letou trvanlivost nelze souhlasit . Formex je dobrý , ale je , myslím , právě jen zelený .
Offline
Teď jsem ho kupoval a měli červenohnědý, šedý a zelený
Offline
Dobrý den.Sám jsem také ještě majitelem stařenky Škoda 120 L,r.v.1981-takže užovka.Vím chlapi o čem je řeč,pokud člověk chce,aspoň nějakou chvíli,aby autíčko sloužilo,musí holt investovat do stroje nemálo času a úsilí.Moje garáž je taky v podstatě jen přístřešek,takže aspoň v zimě neškrabu.Letos jsem chystal auto na technickou asi dva týdny práce a taky nervů.Musel jsem vyměnit zadní vlečná ramena,což o to to je bez problémů,ale i držáky ramen na kastli a to už bylo horší,když to člověk nemá do čeho chytnout.Nakonec dobrý.Jinak výměna prahů a loni v -8 jsem měnil pravý přední blatník se vším všudy-vyvaření podběhu,výměna nosníku i výztuhy předního sloupku.Když přišel na ředu zákl. nátěr Plumbinol a poté nástřik Tlumexem,musel jsem přední část zaizolovat-polystyreny,deky,molitan a přes noc jsem topil přímotopem.Jinak by nátěry zmrzly.Držím palce!
Offline
Omluva-loni -8C
Offline
Zdravím
Doteraz som používal na pozink len Galvinnol+Alkyton.Žiaden problém som zatial nemal,ale dlhodobo vyskúšané to nemám. Rozhodujem sa či použiť polyuretan priamo na čerstvý zinok.Čo je podla vás lepšie?Občas vídam zinkované brány kde sa odlupuje farba, tomu by som sa chcel vyhnúť...
Offline
Používate niekto túto farbu?
http://www.umakovshop.sk/farba-na-zinok … 91-c-1543/
Offline
Zaklady napr na hlinik zinokovane diely a pod su vacsinou na epoxy baze a co ja pouzivam vzdy 2k.
Momentalne pracujem zo STANDOX. Da sa.
PPG mal zakladovku tusim sa to volalo UNIVERSAL . Nanasal som ju napr na opieskovane diely a slo cez nu aj zvarat.
tiez bola 2K ale po nariedeni bolo butne spracovanie do urciteho casu. Nepamatam kolko uz su to roky.
Ale kvalita to bola a zodpovedala tomu aj cena tusim 1600sk za liter farby a liter aktivatora.
spectrista : tu je odkaz na moju renovaciu :
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph … p;start=40
chlapci s flat4 a hlavne admin prizmurili oko nad topicom ktory nieje tak trochu v duchu stranky.
skodovacke fora su /aspon mne sa zda/ tak trochu na nizsej urovni. Nech prepacia ale napr u flat4 si mozu vziat priklad.
Offline
Barva na epoxy bázi by obecně měla na zinku držet.
Naopak o pár příspěvků výše se píše o barvě Plumbinol. To je olovnatá barva, nebo aspoň dříve byla. Olovo v pigmentu barvy je velice dobré jako základ, nejlépe jako klasická syntetika nebo fermežovka, na černý materiál, ale na zinku nedrží. Olovo v nátěru totiž na zinku vytváří nepřilnavou mezivrstvu.
Offline
Pôjde to na čerstvo zinkované rustikálne zábradlie.Asi vyskúšam polyvinil z Umakovu...
Offline
Pekné sviatočné predpoludnie Vám Prajem priatelia.
Tak som si vyskúšal dve farby určené na zinok.Natrel som kúsok zinkovaného plechu.Na lavej strane je použitý základový Galvinol a vrchná Alkyton kováčska.Na pravo je polyvinil priamo na zinok.Pri pokuse o zoškriabanie skrutkovačom polyvinil drží výrazne lepšie a treba na to aj väčšiu silu ako na Galvinol s Alkytonom.Volba je jasná.
Offline
Skus este prilnavost mriezkovym testom. :-)
Ked uz sa hrat tak poriadne.Aspon uvidis ako to drzi.
Offline
Staci rysovacia ihla na pekne do plechu urobit mriezku trebars s okom 3X3mm
Hned pri rysovani zistis ako drzi kresba konturu a potom kludne trebars paska.
Tato metoda sa bene pouziva pri lakovani. Napr pri reklamaciach alebo testovani prilnavosti.
Offline
Stránky: 1