SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
zdravím Vás,
potrebujem si vymeniť držiak náraznika a držiak svetlometu... no zistil som pri demontáži že su tieto diely zvarene do kopy z inými karoserskymi dielami a teraz neveim ako postupovať.... viete mi poradiť ako dstraniť stare diely a dať nové?
dakujem
Peter
Offline
to si kupil havarovane auto spod ruky od neznameho ?
Offline
hehe nie kupil som nehavarovane ... ale minulý týždeň som tento stav upravil... ale nie je to až taka katastrofa ale chytil som to rovno do toho držiaka a ten sa zdeformoval o 1,5 cm a kedže neviem sedieť doma na riti tak som sa do toho pustil ale čoskoro som zistil že su tam isté prekažky.
Offline
už viem že sa jedná o TZV. bodové zváranie. čiže teraz zistiť ako najlepšie odstrániť bodové zvary a ako čo najlepšie spraviť nové
Offline
Bodové sváry je nejrozumnější odvrtat, někdy se používají i specielně upravené vrtáky s malým úhlem (skoro rovné) a špičkou. Při montáži se pak postupuje někdy obdobně - např. nový díl se provrtá a děrovým svárem se připojí k ostatním. Pokud se nedá vrtat tak jedině tenký ostrý sekáč mezi díly, přesná ruka a trpělivost.
Offline
Dakujem za odpoved. už som si pozrel celkom dosť videii a celkom tomu chapem. mám dve otázky ... aký veľký vrták použiť a kde zohnať bodovú zvaračku na zapožičanie - bratislava. P.
Offline
a ešte mám jednu otázku čo sa stane ak tie diely ktoré boli bodovo zvárane znovu nezvarím ... tie diely su totižto upevnene 4 skrutkami .... je mi jasne že už to nebude mať potom taku pevnosť ale otazka je či je to taký problem... jedná sa o držiak svetla a držiak podnáraznika
Offline
ake je to auto ? je to nieco starsie alebo korejske ?
ak to bolo zvarene nebolo to len tak. nemusis bodovat staci MAG.
Offline
tak to určite robiť nebudem. je to astra h
Offline
jirkati napsal(a):
Bodové sváry je nejrozumnější odvrtat, někdy se používají i specielně upravené vrtáky s malým úhlem (skoro rovné) a špičkou. Při montáži se pak postupuje někdy obdobně - např. nový díl se provrtá a děrovým svárem se připojí k ostatním. Pokud se nedá vrtat tak jedině tenký ostrý sekáč mezi díly, přesná ruka a trpělivost.
Dají se koupit i vrtáky přesně na určené např: http://eshop.naradi-libus.cz/naradi-lib … vary-10-mm
Offline
petersvk napsal(a):
otazka je či je to taký problem... jedná sa o držiak svetla a držiak podnáraznika
Opel a všichni výrobci aut potřebují za 1den vyrobit tisíce aut, proto jsou spoje na karoserii bodované.
Jestli je jednodušší díly provrtat a sešroubovat určitě bych se na svaření vykašlal, držet to bude stejně.
Offline
nebo to prostě odřezat vysokorychlostní minibruskou s řezacím kotoučkem o průměru cca 30 , například http://www.jipos.cz/mala-rucni-bruska-sharks-sh135w.
při 30 tisících otáčkách , pokud je kotouček kvalitní, plech 0,8 nebo dva plechy sbodované na sobě, lemy atd prořízne jak nic. Menší držáčky o síle několika mm taky bez problémů.
Offline