SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat, jak opravit cca 5. centimetrovou prasklinu na diferenciálu vozu ruské výroby (UAZ). Prasklina je v horní části zadní nápravy. Nevím, zda by nestačilo pouze prasklinu vybrousit, na koncích odvrtat, pořádně odmastit a pak zalepit tekutým železem. Pokud ano, můžete mi, prosím, doporučit nejvhodnější typ tekutého železa? Celý výše popsaný postup bych prováděl na voze bez demontáže poškozeného dílu. Nebo je to zbytečná práce a mám diferenciál vyndat, rozebrat a nechat pořádně zavařit?
Předem děkuji za rady.
Fialka
Offline
Je to liatina?volil by som radsej zvaranie ako lepit to
Offline
Také bych to vyndal a opravil pořádně. Je jedno, jestli jde o pevnost, nebo jen o těsnost. Musíte se dostat na konce trhliny, jinak vám pojede dál do materiálu.
Vyndat, očistit a odmastit co to půjde, odvrtat konce trhliny, trhlinu vydrážkovat. Konce trhliny příčně převařit a pak ca. po 20 mm housenkách vyvařovat trhlinu.
Každou tu housenku ihned kladivem zaklepat a novou housenku zapalovat vždy na předchozím svaru, nikoliv na litině. Pokud to póruje, svar vybrousit nebo vydrážkovat a postup opakovat.
Někdy se to dělá i třikrát, než se mastnota vytáhne a svar je přijatelný.
Posílám odkaz na prospekt oprav litiny. Zvolil bych kombinaci obalené drážkovačky UTP 82 AS a svařovací UTP 8. UTP 8 připojit na mínus a nelekejte se mírného pulsování, při tom dochází k čištění a lepšímu nalegovávání.
http://www.bohler-uddeholm.cz/czech/files/Litina.pdf
Offline
ja som zvaral nedavno liatinu,rucnu pumpu na studnu a po dvoch dnoch sa podarilo.Elektroda ESAB E-S 723,mat.O.K 92.60.Je to zdlhave,ked sa potiahne dlhsi zvar tak to praska.
Isiel som po cca 3-4 centimetroch a je to v pohode.Nechat ochladnut a zase...
Editoval Warlockvw (05-04-2010 16:42:08)
Offline
asi by pomohol predohrev liatina je ....
ale diferencial asi bude trochu iny material
Editoval SO 545 (05-04-2010 19:27:52)
Offline
SO 545 napsal(a):
asi by pomohol predohrev liatina je ....
ale diferencial asi bude trochu iny material
No jen to dopiš, co je litina?
Editoval gondis (06-04-2010 07:16:51)
Offline
Ahoj,
Je třeba to svařit jinak se ti to rozjede a bude to větší. Takže vyndat a perfektně očistit pak vybrousit véčko a trošku okolo pak předehřád a zavařit nikalitkama po každém sváru perfektně očistit svár a pokračovat až vývaříš véčko a napoj to na obolní strany pak zabalit a postupně nechat schladnout jinak ti to praskne. Není to sranda takže pokuď jsi to nikdy nedělal tak to dej do odborných rukou není to za 5min. hotové chce to čas a um.
Offline
Než se pustíte do opravy doporučuju prostudovat si zdejší příspěvky na toto mnohokrát probírané téma. Např. : http://cs.www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=63, http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 008010302, ale i další příspěvky. Stačí si zadat do "HLEDAT" téma a pak jen číst a číst.
Offline
Fialin napsal(a):
Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat, jak opravit cca 5. centimetrovou prasklinu na diferenciálu vozu ruské výroby (UAZ). Prasklina je v horní části zadní nápravy. Nevím, zda by nestačilo pouze prasklinu vybrousit, na koncích odvrtat, pořádně odmastit a pak zalepit tekutým železem. Pokud ano, můžete mi, prosím, doporučit nejvhodnější typ tekutého železa? Celý výše popsaný postup bych prováděl na voze bez demontáže poškozeného dílu. Nebo je to zbytečná práce a mám diferenciál vyndat, rozebrat a nechat pořádně zavařit?
Předem děkuji za rady.
Fialka
Jsi na svářečském foru tak nečekej moc rad okolo oprav vozidel.Výše popsané postupy jsou vhodné k již demontovaných dílů.Kolegové neberou v úvahu jak samotnou demontáž diferenciálu a odstrojení které předpokládám nebude menší jak 5 hodin práce a nepočítám očištění od oleje a usazenin.
Lepení je v tvém případě nejefektivnější a za ten pokus dáš maximálně pár stovek za lepidlo. Zavařit popřípadě zapájet to můžeš až když lepení nebude účinné.Předpokladem je,že trhlina je opravovaná kvůli netěsnosti.
Jaký typ lepidla je nejvhodnější. Dvousložkové aby zateklo do spáry z přísadou kovu. Ceny takovýchto lepidel jsou cca od 60 Kč .
Zeptej se strejdy googla a zadej třeba "tekutý kov litina" at někomu nedělám reklamu.
Jinak vybrušoval bych jen velmi málo nebo vůbec podle dostupnosti.Konce se odrtávají u svařování litiny kvůli pnutí v okolý svaru.U lepení je to na zvážení ale podle mne to valný efekt mít nebude.
Jinak pro lepší pochopení je vždy lepší nějaké foto a to pomůže i lidem kteří budou v budoucnu řešit takovýhle problém.
Dej vedet jak jsi to řešil určitě nás to všechny zajímá.
Offline
KOVOBOS napsal(a):
Ahoj,
Je třeba to svařit jinak se ti to rozjede a bude to větší. Takže vyndat a perfektně očistit pak vybrousit véčko a trošku okolo pak předehřád a zavařit nikalitkama po každém sváru perfektně očistit svár a pokračovat až vývaříš véčko a napoj to na obolní strany pak zabalit a postupně nechat schladnout jinak ti to praskne. Není to sranda takže pokuď jsi to nikdy nedělal tak to dej do odborných rukou není to za 5min. hotové chce to čas a um.
Nepraskne to protože to není z!!!!!litiny!!!!! takže to stačí rozebrat vybrousit do "vé" a zavařit obyčejnou elektrodou a to že to není litina poznáž už při tom broušení že bude létat hodně jisker (litina při broušení nejiskří, nebo jen slabě, ale práší) já to vařil taky měl jse tu nápravu na traktůrku a drželo to do doby než se omlely ozubené kola
Offline
jirkati napsal(a):
Než se pustíte do opravy doporučuju prostudovat si zdejší příspěvky na toto mnohokrát probírané téma. Např. : http://cs.www.svarforum.cz/forum/viewtopic.php?id=63, http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? … 008010302, ale i další příspěvky. Stačí si zadat do "HLEDAT" téma a pak jen číst a číst.
Nejspíš to patří do jiného tema. Chlapi nevzpomenete si někdo, jak se jmenoval dříve používaný (za minulého režimu) opravný tmel (lepidlo) na ocel . Myslím, že to začínalo B.... Díky franta
Offline
Byla to Belzona
Offline
Famater napsal(a):
Byla to Belzona
Díky.fz
Offline
Na horni straně diferenciálu to asi nebylo mechanickým poškozením. To znamená,
pnutí tam stále je.
Lepení nepřichází v úvahu.!!!
Ideální postup popsal Jarda K.
Kdo se dá zlákat k předehřevu, tak si musí uvědomit, že se musí ohřát celý dílec a potom ho držet na stejné
teplotě i během svařování a potom následné pomalé chladnutí-nejlépe v peci.
Offline
kemppin napsal(a):
Na horni straně diferenciálu to asi nebylo mechanickým poškozením. To znamená,
pnutí tam stále je.
Lepení nepřichází v úvahu.!!!
Ideální postup popsal Jarda K.
Kdo se dá zlákat k předehřevu, tak si musí uvědomit, že se musí ohřát celý dílec a potom ho držet na stejné
teplotě i během svařování a potom následné pomalé chladnutí-nejlépe v peci.
Ta oprava už je asi pasé (= minulý, odbytý, překonaný, bezpředmětný), už to byly čtyři roky !!! A navíc, jak psal výše kolega Kramlik to NENÍ litina. Ne každý odlitek je z (šedé) litiny.
Offline
Neviem z coho su diferencialy na vaze ale na patrole sa na diferencial bezne davaju ochrany na vystup uzavierky aby sa neulomila-obycajny plech -ktory sa zvara co2 a drzi to a nie je s zvaranim ziadny problem a podobne to bude asi aj na vaze-chlapci co tie auta prerabaju to iste budu vediet -www.offroadforum.cz Lebo inak by nikto doma na kolene co preraba offroad auta na take dlhe postupy pri zvarani nemal cas
Offline