SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Na straně 3 je pájení hliníku
http://www.siweco.cz/Data/TechnListy/bo … TARGEN.PDF
Offline
Gasserman napsal(a):
Napadlo Te spravne ted mi dosel mail
Ano vaříme to autogenem, ale hliníkem .... jsou na to takové prášky ...
které si ještě mícháme aby se mohl vařit hliník a dural .. Znáte to někdo?
Jistě, znám. Zmiňoval jsem se o tom už zde na fóru. Pracoval jsem tehdy v podniku Frigera Kolín, kde se vyráběla průmyslová chladící zařízení. V bývalém ČSSR v sedmdesátých letech
Offline
Panove to vypda fakt dobre kdo umite EN udelejte si zastoupeni v CZ !!!
Offline
Gasserman napsal(a):
Panove to vypda fakt dobre kdo umite EN udelejte si zastoupeni v CZ !!!
No, ono už se tady o tom psalo a někteří, kteří to zkusili, moc nadšení nejevili... Používá se to bez tavidla a prý to není tak super, jak to chválí ta reklama.
Offline
Koukni sem:
http://gasserman.com/exhaust/001.jpg
Mas jeste obavy??
Offline
Frank napsal(a):
No, ono už se tady o tom psalo a někteří, kteří to zkusili, moc nadšení nejevili... Používá se to bez tavidla a prý to není tak super, jak to chválí ta reklama.
Mám stejné informace. Několik známých to vyzkoušelo a po prvotním nadšení se vrátili ke svařování. Ono je to i o ceně. Nejen, že jsou dost drahé ty tyčinky, ale mít dnes legální autogen je taky dost drahá sranda.
Offline
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 4543#p4543
http://www.svarforum.cz/forum/viewtopic … 4572#p4572
Editoval Petr (21-01-2009 19:26:25)
Offline
Těžko říct, tady je autogen v každym železárství tedy není poroblém. Na jedné straně mam v ruce hotový výfuky v super kvalitě, na druhé zdejší názor... Bude to chtít víc pokoumat:) Každopádně dík za názory..
Editoval Gasserman (21-01-2009 19:30:14)
Offline
Ze to paji kapilarnim horakem a michaj si nejaky prasky sami
tohle neni taky spatny zkousel to nekdo??
http://www.welco.cz/katalog/welco-1414f/
Tohle je dobry forum za dva dni svářečem všeho druhu :DDDDDDDDDDDDDD
Offline
Dalsi sonda od dalsiho vyrobce :
Welco jsme zkoušeli a nic moc, používáme profi pájky, které se používájí při výrobě chladičů, trubek klimatizací, atd ve fabrikách.
Offline
čau chlapi! za 60 kolíků seženete super zdroj ac/dc. Doporučuju do 200A. Fronius chce za novej 220A ac/dc 80tis a dělá i menší např. 170A ac/dc. ten bude za 60tis a novej. má 15kg. a velikost dámské kabelky:) ještě esab má super věci.. a ostatní škoda mluvit..
Offline
Hmmm, chuť by byla, ale nejsou kolíky!!!!! :-)
Offline
Tohle je třeba vyřešit jako první - kolíky to musí přinést jinak nebrat!! Drahá zábava:)
Offline
Od výfuků ke kolíkům - to je zase diskuze
Proč chcete svářet hliníkem když ty výfuky vypadají jak nerezové ?
A co to tam přikolíkovat a pořádně přilepit - třeba hefetem, nebo tekutým hliníkem. Dám si to patentovat - tak pozor.
Offline
To je kvalitka co? Samože je to dural:) Jen vyleštěnej jak psí kule.
Nerez je tohle http://gasserman.com/exhaust/vyfuk_prepazky2.jpg
A koukněte na to čim to je vařený?? Laser? TIG? Plazma? Jakým způsobem? Na cnc?
Editoval Gasserman (23-01-2009 16:20:36)
Offline
Gasserman napsal(a):
To je kvalitka co? Samože je to dural:) Jen vyleštěnej jak psí kule.
Nerez je tohle http://gasserman.com/exhaust/vyfuk_prepazky2.jpg
A koukněte na to čim to je vařený?? Laser? TIG? Plazma? Jakým způsobem? Na cnc?
Ahoj ,podle mě je to pájené...
Offline
Gasserman napsal(a):
Zdar pánové prosím o radu zda mi stačí stavebnice gama 145 ke svařování modelářských výfuků z hliníku nebo duralu tlouštka plechu 1 mm aý 2 mm max. Pokud ne, co doporučujete? Dík moc!!
Svaru zdar!
Na inzerci jsem našel tohle: http://www.annonce.cz/detail/Svareci-zd … CBR4A.html
Cena je přátelská, obvykle se použité pohybují o 30 - 40tis. dráž...ale než bych ho koupil, informoval bych se na nějakém zastoupení Fronius ohledně vč, jestli zdroj není kradený, mají na to databázi.
Navíc ho i za pět let prodáš za 2/3 ceny a pokud ho necháš zrenovovat, pak až za 3/4 :-) Navíc ho můžeš pronajímat (den cca za 200,- plus spotřební díly k hořáku) a za rok je zaplacený. Velmi oblíbený a spolehlivý zdroj. Tolik ke kladům.
K záporům - vysoká cena, drahé spotřební díly (i když s vysokou výdrží) a dlouhodobá amortizace.
Omikron v AC/DC dnes pořídíš za skvělou cenu, kvalita je taktéž na velmi slušné úrovni a co se týče cen servisu, jsou taktéž přijatelné - velké plus.
Hořáky v této třídě od firmy Binzel - mají zastoupení v Hořicích a rádi ti poradí, jaký TIGový hořák je pro daný zdroj vhodný.
Rozhodně pozor na levné hořáky, obzvláště pokud hodláš vařit Al! Dnes už sice koupíš tigový hořák za pár kaček, ale provedení bývá na nízké úrovni. Proudový kabel má průřez 4mm2, externí vedení plynu pofiderně napojené do hořáku a ovládací vedení k tlačítku hořáku z obyčejné 2x0,5mm2 dvojlinky (pro srovnání: Fronius Pr.kabel 10 - 16mm2, Binzel 6 - 16mm2). Tak se stane jen to, že měď v PK se rychle vyhřeje (zvýší svůj odpor) a pak máš problém se stabilitou oblouku.
Shrnuto, podtrženo - vyber si zdroj, jaký budeš chtít, ale nešetři na tigovém hořáku.
Offline
Gasserman napsal(a):
To je kvalitka co? Samože je to dural:) Jen vyleštěnej jak psí kule.
Nerez je tohle http://gasserman.com/exhaust/vyfuk_prepazky2.jpg
A koukněte na to čim to je vařený?? Laser? TIG? Plazma? Jakým způsobem? Na cnc?
CMT - Cold metal transfer alias přenos studeného kovu, pánové :-)
Jde svařit hliník s nerezem, ocel s čistým titanem, měděné kolíky s pozinkem, prostě cokoli s čímkoli..?
Ale ano, jde to - metodou CMT. Elektroda (jako při metodě mig/mag) kmitne nahoru a dolu cca 70x za sekundu a tím dojde k přenosu kovu, ale nikoli tepla. Touto metodou se vaří karosérie pro Superby i Rommstery, jsou to čisté a velmi přesné svary. Plyn Ar, svařovací rychlost 100cm/min, proud cca 140 - 190A, drát od ESAB. Drahá, ale velmi efektivní záležitost :-)
Offline
Gasserman napsal(a):
Koukni sem:
http://gasserman.com/exhaust/001.jpg
Mas jeste obavy??
Muj osobni názor na výrobu tohoto výfuku.
Slitina hliníku která umožnuje pájení a tavidlo s následným eloxováním.
Zcela jistě je pájen.Leštěním je možné takového lesku dosahnout ale nevím jak dlouho by vydržel tento lesk po ohřívání nemluvě o tom že by na tom byl vidět každý malý škrábanec a znečištění ze spalin.Z toho důvodu si myslím že je eloxován.
Předpokládám palivo na které létáš je asi methylalkohol nebo nitrometan-(jsi li bohatší)
Před výběrem materiálů bych zkontroloval teplotu spalin a podle toho vybíral typ hliníku a měkké nebo tvrdé pájky.
Při výrobě se asi nevyhneš metodě pokus omyl ale předpokládám že jsi modelář takže tě nic neodradí.(ani zadřenej motor)
Zlaté české ručičky dokáží vše.(:-)))))) a ne že to okopíruješ od výrobce to by k čechům nesedělo spíše k "Azijskému Drakovi"
Doufám že se nám se svým výtvorem pochlubíš ty nebo někdo koho to inspiruje k výrobě.
PS:jen aby nedošlo k omylu já výfuky nevyrábím mám radši elektry než spalováky-třeba zde http://www.masters.cz/team-xray
Offline
V nejmenované svařovací technice prodávají na pájení hliníku metrové trubičkové dráty AlSi 12. Jeden drát stojí cca 15 kč. a fungují na autogen.
Online
Už to tu mam. Jen nevím jak začít nepřišel k tomu žádnej návod a knoflíků je na tom jak v boingu. To tlačítko na rukojeti se má držet? Ono to svařuje i když to nedržim. Zapnul jsem to před pěti minutama tak se pokouším nějak logicky z toho něco dostat:DD Tady je toho čumák mám to dobře nacvakaný ty přepínače?
http://dilna.aeroomni.com/svarovani/tig_1.jpg
Kolega z masters:) Ne, je to benzín 90tka. Lítá to zadara a dlouho. Jedna nádrž 40 minut!! S tim plynem pozdě už jsem koupil tohle a až přídu na to jak to vůbec funguje tak to chcu oCNCčkovat aby to vařilo samo.
Editoval Gasserman (23-02-2009 20:16:44)
Offline
Tak jsem pozkoumal ! Nejdřív jsem zničil jednu elektrodu všude píšou že má vydržet 10-15 hodin a mě vydžela asi 5 minut:DD Zagooglenim jsem zjistil, že u TIGu je to naopak s kabelama a že se vaří mínusem. Přehodil jsem, a začalo to fungovat tak jsem svařil trubku! Vim, je to hrůza, ale asi to s tim po nějakém cviku opravdu pude. Proč je ten svar tak propadlej? Měl jsem ty plochy přesně k sobě nabyla tam žádná mezera ještě jsem čela pro jistotu orovnal na soustruhu.
http://dilna.aeroomni.com/svarovani/pokus_1a.jpg
a detail
http://dilna.aeroomni.com/svarovani/pokus_1.jpg
Editoval Gasserman (23-02-2009 21:50:18)
Offline
Gasserman> To jsi vařil co? Ocel? Měl jsi správně nastaveno? Dle prvního linku na mašinu vidím že tam máš AC, ale ocel se vaří v DC. Co elektrodu jakou používáš? Vařil jsi bez přídavného materiálu? Co vzdálenost elektrody od svařované součásti jsi dodržel? Jak jsi elektrodu zbrousil (jakej úhel? brousil jsi proti elektrodě nebo po jejím obvodu?)
Asi bych to viděl na špatně nabroušenou elektrodu .
Jen okrajově prostudoval jsi všechny články na Svar Infu o TIGu?
Editoval MiraGSX (23-02-2009 22:14:45)
Offline