SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím,
chtěl bych se zeptat zda se dají k sobě spojit pájením ocelové trubky bežným Pb hořákem (např tím na pb kartuše - teplota plamene dosahuje cca pres 1000stupnu).
Offline
omlouvám se předem za to ,že se pouze zúčastním svojí teorií v diskuzi
1000 stupňů by asi teoreticky mělo stačit jak na pájení mosazí tak i na stříbrnou páku , která má nižší bot tání
o cínu není třeba ani diskutovat
jen si myslým že ochlazování odvodem tepla bude tak velké že hořák by musel být trochu větší a tím pádem si neumím představit postup práce - tím spíš výsledek. Vycházím ze své zkušenosti tvrého pájení se starou PB a O2 soupravou.
V dnešní době kdy jsou v nabítce soupravy s malou O2 kartouší bych já osobně o samotném PB vůbec neuvažoval.
toto můj příspěvek do diskuze
Offline
Máte jednoduchý způsob jak zjistit zda to půjde. Zkuste ohřát danou trubku na celém průměru najednou do světle červeného žáru. Když bude výkon stačit, půjde to. Když to snadno do červena nepůjde tak marná snaha. Samotná teplota plamene není ukazatelem tepelného výkonu. Vsadím boty, že to na větší trubku než 3 mm nepůjde. Toto téma tu totiž bylo probíráno již mnohokrát.
Offline
jirkati napsal(a):
Vsadím boty, že to na větší trubku než 3 mm nepůjde.
jirkati: jaký máš číslo bot? já myslím že trubku ø 4mm, se stěnou cca max 1mm, ohřeju do červena i s tou pistolkou co se nasazuje přímo na kartuši.
Offline
No jo, jenže pro tvrdé pájení je potřeba teplota minimálně 1100 st. C . Takové teploty dosáhnout při ohřevu PB pistolkou dvou kusů proti sobě, případně ještě vyhrdlených, to zřejmě nepůjde. Jo, a boty mám 43 a samozřejmě s ocelovou špičkou, Hi.
Offline
jasně, - tu trubku ohřeju do červena (musí bejt tma) ale kvalitně to sletovat opravdu nepůjde - každá práce potřebuje přiměřené nářadí
Offline
Pokud použije stříbrnou pájku, tak mu stačí 670°C (u 45 Ag+Sn), nebo dokonce jen 610°C (u 40 Ag+Cd).
I u mosazi je pájecí teplota 900°C, ale tu bych nedoporučoval, pokud nemá autogen. Naopak ty stříbrné propanbutanem u tl. 1-2 mm zvládne.
Nicméně ten ohřev do červena je dobrá rada jak si to zkusit.
jirkati napsal(a):
No jo, jenže pro tvrdé pájení je potřeba teplota minimálně 1100 st. C . Takové teploty dosáhnout při ohřevu PB pistolkou dvou kusů proti sobě, případně ještě vyhrdlených, to zřejmě nepůjde. Jo, a boty mám 43 a samozřejmě s ocelovou špičkou, Hi.
Offline
Ahoj já jsem zkoušel pomocí PB hořáku (bez přídavku kyslíku) pájet ocel. trubku tl stěny 1,25 mm a odvod tepla je tak velký že to nejde trubka se jentaktak nahřeje do červena ale po dost dlouhé době ohřevu.....
Offline
Ahoj chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte nějaké materiály o Výrobě trubek-svařováním,odléváním a tvářením ? mám to jako maturitní práci a nemůžů nikde nic najít.
Offline
Pro Marf - hned druhá stránka vyhledávače http://www.trubky.cz/index.php?la=c&id=27, takže buď hledat nebo konzultovat zdroje informací s vedoucím práce.
Offline
Dobrý den,
předem se všem omlouvám, nevím jestli můj dotaz patří sem či jinam, ale snad mi někdo dokáže poradit,
mám přední vidlici od starého bicyklu, je to veterán a dole je prasklá, poradil by mi někdo co stim?
co se týče svařování a letování tak o tom nic nevim. Ale asi by to spíš chtělo nějak šetrně sletovat ne?
stejný problém mám ještě na jednom ráfku, v místě kde byl v továrně letovaný či svářený, je tak třetina původního sváru prasklá,
to bych potřeboval taky vyřešit. Dokázal by mi prosim někdo poradit, ke komu si to mám zanest a co po něm přesně chtít?
nebo nenašel by se někdo z prahy kdo by mi to mohl opravit?
Předem děkuji za názory a odpovědi.
Offline
Stari klasici letovaly ramy ve vyhni .Nicmene melo by to jit klasicky letovat mosazi.S tou vidlici to bude mozna horsi pokud je praskla v letovanem spoji neni problem pokud je praskla ocel zalezi na miste praslkiny.
Co se tyka pajeni trubek v nouzi jsem pajel brzdovou trubku cca prumer 12 mm mosazi propanbutanovym horakem Meva na dvoukilove lahvi. Celkem to slo a dokonce se s tim cca 3 mesice jezdilo.
Offline
Vidlice je prasklá dole nad otvorem kam se uchycuje osa od předního náboje, takže to nebude na letovaném místě, ten ráfek je prasklý v místě původního sváru. Dal bych sem fotky, ale nevim jak se sem vkládaj.
Ke komu bych si to měl zanést?
Kdo by mi to mohl sletovat?
Jak sem psal co se tohoto týče, tak se v tom nevyznám.
Offline
No dolní vidličky pro držení náboje byly dříve do ocelových trubek pájeny mosazí . No a svářet ráfek , vzhledem k následné deformaci , ale ani trochu nedoporučuji .
Online
radim1938 napsal(a):
ke komu si to mám zanest .
myslím že ta vidlice je vyrobena z tenkostěné roury a dole je do ní zasunut vytvarovaný "plocháč" který je přiletovaný nebo připájený, v tomto "plocháči" je díra pro náboj kola a možná také menší díra pro uchycení blatníku, jeli prasklina přímo v tomto dílu bude oprava vcelku jednoduchá, jeli však v trubce - v místě kde končí onen plocháč a pokračuje už jen dutá tenkostěnná trubka bude oprava dost náročná, nejlépe vyrobit onen plocháč o cca 1-2 cm delší a zaletovat jej do trubky. Ráfek půjde svařit ale stejně jako vidlici toto musí dělat velmi zkušený svařeč který musí mít ještě zálibu v takové práci. Nezkušený člověk který má práci jen jako způsob jak si vydělat na chleba oba díly pouze nenávratně zničí.
Je to práce pro zámečníka, nebo autoklempíře, klempíře, klidně i topenáře ale platí co jsem napsal o vlastnostech takového člověka.
Je to práce za několik stokorun, fanda to udělá i zdarma.
Pokud nejde o cený exponát vyhodil bych to a koupil z bazaru nebo na inzerát jiný bicykl.
Offline
Já bych se docela bál na takhle spravovaném kole jezdit. Pokud by to nebylo spraveno skutečně velmi dobrým řemeslníkem. Možnost náhlého prasknutí za jízdy a následně salta přes řídítka je velká.
Offline
Zkuste se zeptat zde: p. Honc, tel. 777 892 292.
Renovuje stará vysoká kola a bral od nás vysokopevnostní mosaznou pájku Fontargen AF 101
Offline
Zdravím
mohli byste mi doporučit/potvrdit vhodnost pájky, tavidla a náčiní pro pájení rámů jízdních kol kyslík/acetylen?
- pájení trubek CrMo 4130 natupo mosazí
- průměr trubek 11-35 mm
- tloušťka stěny 0,6-1 mm
Vybral jsem pájku AF102, tavildo F100.
Z nářadí starší malou rukojeť GCE L5, hořáky 0,2-0,5 a 0,5-1, hadice 4×3,5.
Díky moc za rady.
Jiří
Offline
Volba pájky i tavidla je správná, stejně tak volba ohřevu autogenem. Jen bych se vyhnul tomu složení natupo.
Uvedená pájka je jedna z nejpevnějších, proto když už musí být tupý spoj, není nic vhodnějšího.
Tady ale tupý spoj vůbec není vhodný. Základní materiál je min. o třetinu pevnější, styčná plocha je při uvedené tloušťce stěny minimální, namáhání dynamické, to bych si rozmyslel i při svařování, natož pájení.
Offline
Kdo poradí s TIG pájením? Umí někdo toto?
[img]C:\Users\czjifis\Desktop\TIG pájení_1.jpg[/img]
[img]C:\Users\czjifis\Desktop\TIG pájení_2.jpg[/img]
Offline
Pájet tigem umím. Odkud jsi? Určitě bude lepší, aby ti ty sváry někdo udělal. Dokud pájet pořádně neumíš, tak bych se do toho nepouštěl.
Offline
Hm, tipuji to na AC svařování. Teď jen vědět jaký materiál se takto pájí, a vybrat k tomu vhodnou pájku. Zároveň bych rád věděl, proč je spoj pájený a ne svařovaný, když už se používá TIG. Možná kvůli "zlatavému" vzhledu? Obdobných výsledků, ale nikoliv s tak hezkou TIGovou kresbou se dá dosáhnout MIG pájením. Obecně si myslím, že přídavný materiál bude dost drahý.
Jinak pro praktické provedení to nebude nic složitého.
Offline
jaczub napsal(a):
Hm, tipuji to na AC svařování. Teď jen vědět jaký materiál se takto pájí, a vybrat k tomu vhodnou pájku. Zároveň bych rád věděl, proč je spoj pájený a ne svařovaný, když už se používá TIG. Možná kvůli "zlatavému" vzhledu? Obdobných výsledků, ale nikoliv s tak hezkou TIGovou kresbou se dá dosáhnout MIG pájením. Obecně si myslím, že přídavný materiál bude dost drahý.
Jinak pro praktické provedení to nebude nic složitého.
Je to AC TIG pájení. (samozřejmě totéž lze provést MIGem). Příd, materiály se používají aluminiové, nebo aluminium-niklové bronzy podle požadované pevnosti:
ERCuAl-A1, ERCuAl-A2, CuAl5Ni2, CuMn13Al7Ni2 ap.
Lze takto spojovat i dissimilar joints, např. měď - nerez, šedá litina - nerez, nebo litinu vůbec ap. Je potřeba mašinu nastavit na AC a balance+ na vyšší průvar. Vyzkoušet hodnoty před finálním svařováním.
Offline
Děkuji za info!
Offline