SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1 2
Zdravím chci udělat na autě výfuk s nerez oceli jakou mam použit jde mi o to a mi to neprasklo když to bude rozehřaté a vjedu do mokra ??.... chtěl bych to udělat s pruměru 60,3 děkuji ....
Offline
použil bych materiál 1.4301, síla 1,5mm..
Offline
Pokud neděláte i sběrače, stačí opravdu běžné CrNi oceli typu 18/8.
A ochlazení rozehřátého materiálu se nebojte, to zde není důvod k praskání.
Offline
Vyjadrím sa len ohladne priemeru potrubia, ten by som volil presne taký istý ako je, pokial nedošlo, respektíve nedôjde k výraznému nárastu výkonu.
Zväčšený prierez spôsobí to, že motor stratí ťah v nižších otáčkach, tak že aby si si náhodou novým nalešteným výfukom neurobil viac škody ako osohu.
Ak chceš len lepší zvuk tak to porieš koncovým tlmičom, ale z priemerom potrubia by som velmi nešachoval, respektíve sa to týka hlavne výfukových zvodov, tam by som priemer zachoval. Ak dôjde k zmene tak by mala byť ECU doladená na nové zvody, pretože dôjde k inému vyplachovaniu valcov.
Ja do tohoto úplne nevidím, na to sú väčší machri, niečo o tom viem len preto, lebo sám sebe chcem vyrobiť nové potrubie. Netreba zabudnúť na termo pásku, pretože ak majú pôvodné zvody tepelný štít, a nové nerezové zvody ho mať nebudú , potrubie sa bude dlhšie zohrievať, respektíve katalyzor nebude mať správnu prevádzkovú teplotu a kvôli tomu ECU často vyhadzuje poruchu emisií
Offline
Viděl bych to asi na nějaké ladění Tdička, že nejsem daleko od pravdy?
Offline
Jan Bubelíny napsal(a):
Viděl bych to asi na nějaké ladění Tdička, že nejsem daleko od pravdy?
To bola otázka na autora (nick bmwdakar - jeho prvý príspevok), alebo na mna ? Lebo ja som zrovna antikoncernista a antiTDI, respektíve antiDIESEL
Editoval ivko (13-02-2014 17:21:16)
Offline
Ano byla to otázka na autora vlákna. antiTDI nejsem spíše naopak. Ladím taky koncermové tdičko proto vím že tam každý cpe 60,3 mm nerez. Já už musím dát 63,5 mám to nějaké překoňované a vysoký tlak ve výfuk plynech.
(to je asi něco pro tebe ivko )
Offline
Ja nechcem naftu ani zadarmo, prvé čo pri výbere auta škrtám je všetko koncernové, minimálne preto že sa to kradne. Mna nebaví riešiť nejaké zabezpečovačky, poistenia proti krádeži, tajné vypinače a podobne. Opozeranosť je už len další (subjektívny) mínus
Ja chcem sebe vyrobiť len nové potrubie , výkon navyšovať nepotrebujem, bohate mi stačí seriový výkon, skôr uprednostnujem bezproblémový prenos toho výkonu na vozovku za každých podmienok = AWD
Keby som chcel ladiť, tak si kúpim najskôr poriadny základ, nikdy by to nebol diesel, zvlášť nie dnešný moderný
Offline
Priemer výfukového potrubia,pokial ho nezmenšíte,nezníži výkon,dlžku by som ale určite nezvyšoval,pokial ostane tlmič povodný. Pri zvačšení dlžky výfukového potrubia je už vhodné zvačšit priemer. Vačší priemer je ale vhodnejší,výrobcovia volia zvačša minimálny priemer pre danu konštrukciu z dovodu zníženia výrobných nákladov. Pokial si niekto myslí,že u bežného auta-nie športového sa s ladením a výpočtom výfukového potrubia robí extra veda,je na omyle. Najvačší doraz sa kladie na splnenie hlučnosti a emisií,minimalizovanie výrobných nákladov no tiež opatrenia,aby sa predišlo svojvolným zásahom a zmenám,prípadne výrobe potrubia,výkon nehrá absolutne žiadnu rolu,pokial sa príliš nezníži kvoli zlej konštrukcii výfuku. Keby si výrobcovia robili tažku hlavu ladením výfukového potrubia,tak už len zberné potrubie by bolo uplne iné.
Offline
Jak rychle vyndat výfuk z auta? Odpověď zde: http://znojemsky.denik.cz/nehody/auto-v … 40215.html
NENAPODOBOVAT!!!
Offline
Pěkné no. Jenom doufám, že to auto z odkazu nevezme do rukou bazar a nedá ho do kupy http://www.novinky.cz/finance/325355-au … jetin.html
Offline
Kluci svařim nerez co2 když tam dam nerezovy drat ?? a nemusi byt nějaky specilani drat .... dekuji
Offline
samozrejme ze zavaris,len treba vymenit aj plyn nie len drot
Offline
U trubičkového drátu může mít i čisté CO2. Ale drát je dražší, ca. 2-2,5x.
Tono78 napsal(a):
samozrejme ze zavaris,len treba vymenit aj plyn nie len drot
Offline
jaky TIG by jste mi doporučily na takove domaci svařovani vyfuku a plechu ???za nejaky rozumny peniz dekujiii.....
Offline
Zdravim,
poradíte prosím jaký materiál (nerez) na svody před turbo ?
Díky předem.
Offline
ezopaci napsal(a):
Zdravim,
poradíte prosím jaký materiál (nerez) na svody před turbo ?
Díky předem.
Měla by vyhovovat AISI310 na potrubí, na příruby by stačila AISI304. Svařovat příd. mat. ER310 pro TIG, nebo E310-16 PRO MMA.
Offline
Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved
Editoval r-a-k (03-09-2015 21:20:54)
Offline
2.4605,2.4634 nebo podobné NiCrCoMo superslitiny.Jen ta dostupnost a cena u nás....
http://www.inkosas.cz/templates/niklove … trubky.php
Editoval Ládes (03-09-2015 21:34:16)
Offline
...možno by nebolo zlé použiť "turbo verziu" tej "potrvinárskej AISI 304 a to AISI 321.
Offline
r-a-k napsal(a):
Dobry vecer Franku. Pripravuji se na stavbu ladenych turbo svodu na diesela a narazil jsem na vasi odpoved ohledne materialu. Popravde koluji po netu nazory ze turbo svody by se meli nejlepe delat ze zaruvzdorne oceli a ne z potravinarske (304), ale s cenovou politikou a dostupnosti to neni zas tak fajn, ohledne zaruvzdorne oceli. Teplota turba je schopna atakovat 850-900c, ale ve svodech je urcite mene. Co si myslim ja, tak zaklad je v pouziti tlousky priruby a steny trubek, pak se muze pouzit material 304-310.Co si myslite podle vaseho uvazeni?Dekuji za odpoved
Ta příruba může být vyrobena z té 304, neboť teplota příruby, která je sešroubována s hlavou válců nedosahuje tak vysokých teplot jako potrubí svodů. Proto tam doporučuji tu 310. Pokud teplota svodů nepřesahuje 700°C mohla by být použita 321H. Ale pro teploty kolem 1000°C je jednoznačně lepší volba ta 310. Pochopitelně může to být klidně vyrobeno celé z té 304. Nakonec já jsem měl na Mercedesu potrubí také z 304 a najel jsem na tom 350 tisíc mil a nic se nestalo.
Tady máte tip: http://www.hanksvillehotrods.com/Projec … fault.aspx
Offline
Ládes napsal(a):
2.4605,2.4634 nebo podobné NiCrCoMo superslitiny.Jen ta dostupnost a cena u nás....
http://www.inkosas.cz/templates/niklove … trubky.php
Tak jistě Inconely - to by vydrželo opravdu všechno!
Offline
Já poptával 321 a nemají .Když už tak ne 12m ale 30m a ne jedna tabule plechu ale 10. takže asi bude výfuk zase z 304.
Original dělají vše 304 (trubky/tlumiče) ale mám tu i svody+turbo (volvo)v jednom jako odlitek .. snad lepší slitina ale nevím
Offline
Pro případný upgrade na jaderný pohon(když tunning tak pořádnej ne?)Je to spíš jen takovej povzdech ona valná většina českých dodavatelů není schopná nebo ochotná vyjít maloodběratelům vyjít vstříc.Když tam voláte mile ochotně slíbí všechno,jen požadují písemnou objednávku mejlem na tu už však nezareagují.
Offline
...pokiaľ sa naháňa iba teplota, tak potom AISI 310 - tam je odolnosť pred "vzduchom" do cca 1100°C, pričom AISI 321 "iba" do cca 800°C, ale lepšie sa s ňou pracuje.
...tá AISI 304 je vhodná iba do cca 350°C.
Juggernault napsal(a):
Já poptával 321 a nemají .Když už tak ne 12m ale 30m a ne jedna tabule plechu ale 10...
...my sme zháňali určitý druh plechu a potrebovali sme cca 1 tonu - tiež problém - keby sme chceli vagón, alebo vlak, tak údajne no problém...
...neviem kam ten svet speje - či sa bude dať napr. o 5 rokov kúpiť v potravinách "iba"10 vajec...
Editoval FF (03-09-2015 22:29:14)
Offline
Stránky: 1 2