SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Stránky: 1
Zdravím,mam záujem o zvárací invertor s nabíjačkou,ktorá dáva pri zátaži 100% okolo 90 až 100A.
Našiel som len jeden typ:Svařovací invertor TT 142 s nabíječkou:http://www.jk-weld.cz/pages/tara1fmma.html
Prosím o radu či takuto kombináciu vyrábajú aj iní výrobcovia.
Ďakujem
Offline
ja osobne to vidím prvý raz, (roztrhlo sa nám to vrece s tými kombináciami ), Z mojich osobných skúsenosti, mnoho výrobcou v tejto kombinácii nevidí zmysel,ale keď sa to predáva a vyrába tak to zmysel určite má.
Offline
no on každej inventor je v podstatě nejen nabiječka ale i startovaci zdroj jde jen o to že tam je velké napěti a asi i proud ale to se dá celkem jednoduše a levně řešit takže proč to nedělat
Offline
Z mojho pohľadu má táto kombinácia zmysel. Napr. ked potrebujem surne naštartovať auto so slabou batériou,tak zdroj ktorý dodáva okolo 60A dosť pomože - a nemusím kupovať štartovací vozík.
Offline
H150,no neviem, ak som som súrne potreboval tak sused,ak menej súrne tak 10-20min 10A ale,60A by som veľmi nedával na 55baterku.
Berem že to je dobrý stroj, ale aká tam je cena? ak je to o 5%-10% drahšie ako invertor MMA tak áno, ale ked si výrobca vymyslí nejaký slogan že 2 v 1 len za 19999 Kc tak to nie. Ak to využiješ tak hor sa do toho,kúp to.
Offline
arno napsal(a):
H150,no neviem, ak som som súrne potreboval tak sused,ak menej súrne tak 10-20min 10A ale,60A by som veľmi nedával na 55baterku.
Berem že to je dobrý stroj, ale aká tam je cena? ak je to o 5%-10% drahšie ako invertor MMA tak áno, ale ked si výrobca vymyslí nejaký slogan že 2 v 1 len za 19999 Kc tak to nie. Ak to využiješ tak hor sa do toho,kúp to.
mluvíte oba o něčem jiném 10A na nabíjení jde i když je to dost naopak jak psal on na nastartování těch 60A je akorát někdy i málo
Offline
Proud pri nabijeni nemusi byt az tak zasadne omezen. Zalezi na charakteristice nabijece. Ono tech 60A je vlasne bezny nabijeci proud u vetsiny baterek v autech, ac si to mozna ne vsichni uvedomuji. Napr. alternator v mem aute je schopen dodavat 110A, 50A daval snad i ten ve Favoritech a pod. Samozrejme se musi jednat o proud pouze v pocatecni fazi nabijeni. Pri startu naopak tece v mem pripade do starteru proud kolem 180A.
Ty svarecky podle meho proste obsahuji obvod stabilizace napeti a nabijeni probiha ze zdroje napeti s omezenim proudu (na velkych hodnotach).
Editoval pkod (10-01-2009 19:30:51)
Offline
aumirek napsal(a):
no on každej inventor je v podstatě nejen nabiječka ale i startovaci zdroj jde jen o to že tam je velké napěti a asi i proud ale to se dá celkem jednoduše a levně řešit takže proč to nedělat
Vedel by mi niekto poradiť,ako upraviť Svařovací invertor GAMA 145 Delta, aby mohol slúžiť aj ako nabíjačka.
Myslím si že by malo stačiť upraviť výstupné napatie.
Offline
pkod napsal(a):
Proud pri nabijeni nemusi byt az tak zasadne omezen. Zalezi na charakteristice nabijece. Ono tech 60A je vlasne bezny nabijeci proud u vetsiny baterek v autech, ac si to mozna ne vsichni uvedomuji. Napr. alternator v mem aute je schopen dodavat 110A, 50A daval snad i ten ve Favoritech a pod. Samozrejme se musi jednat o proud pouze v pocatecni fazi nabijeni. Pri startu naopak tece v mem pripade do starteru proud kolem 180A.
Ty svarecky podle meho proste obsahuji obvod stabilizace napeti a nabijeni probiha ze zdroje napeti s omezenim proudu (na velkych hodnotach).
Pro boha živého vzpamatuj se a neplácej takové blbosti pokud o tom nic nevíš.Ano alternátor dává třebas i těch 100 A pokud si to vemou sptřebiče ale do samotné baterky jde těch 5 max 10.Ono pokud by jsi se pokusil cpát do baterky těch 100 A tak za cvíli to už nebude baterka ale slušná bomba.
Editoval aumirek (10-01-2009 20:08:19)
Offline
aumirek napsal(a):
Pro boha živého vzpamatuj se a neplácej takové blbosti pokud o tom nic nevíš.Ano alternátor dává třebas i těch 100 A pokud si to vemou sptřebiče ale do samotné baterky jde těch 5 max 10.Ono pokud by jsi se pokusil cpát do baterky těch 100 A tak za cvíli to už nebude baterka ale slušná bomba.
Nevi, co jste cetl nebo jak jste to pochopil... Dulezita slova jsou charakteristika U a MAXIMALNI proud.
Rozepisu to, ac je to asi ztrata casu...
Akumulator se vybiji a klesa jeho napeti. Toto napeti je bez zatizeni dane chemickym procesem v aku. Akumulator ma take vnitrni odpor omezujici maximalni proud, ktery je schopen akumulator dodat.
Nabijeni oloveneho akumulatoru je podle charakteristiky U respektive ze zdroje konstantniho napeti v pripade startovacich akumulatoru vyrobci povolene, v praxi bezne (alternator je zdrojem napeti z omezenim proudu v radech 10A), pricemz maximalni proud pri nabijeni je dan rozdilem napeti zdroje a akumulatoru (deleno) vnitrni odpor (asi 0,01ohm) respektive maximalni proudem alernatoru.
Napeti nabijecu s char. U pro trvale dobijeni akumulatoru s jm. napetim 12V byva nastavene na cca 14,4V (soucasnost).
Modelovy pripad, studeny start s castecne vybitym aku: Akumulator je vybit z 1/2 sve kapacity, napeti ma kolem 11,5V. Vnitrni odpor rekneme tech 0,01ohm. Nejdrive zhaveni 5s (40A), pote start 2x 5s (cca 200A). akumulator prijde o 0,06Ah + 2x 0,28Ah. Napeti akumulatoru tesne po vypnuti starteru cca 11V (neni jeste promichany elektrolyt) motor naskoci a bezi na zvyseny volnobeh. Alternator dodava asi 50A. Napeti na svorkach je asi 13V a pomalu roste. Ridic se po dvou vterinach po startu rozjizdi. Alternator do teto doby dodal 0,027Ah coz "chemicke" napeti aku temer nezmeni (12,5V). Alternator zacne v jmen. otackach dodavat maximalni proud - 100A. Napeti na aku vyskoci na 13,5V a postupne se zvysuje. Po dosazeni svorkoveho napeti alternatoru (jm. hodnoty - 14,4V) proud do akumulatoru zhruba exponencielne klesa k nule.
Zanedbal jsem v prikladu spoustu detilu, ale snad zadny zasadni vliv. Stojim si tedy za svym tvrzenim.
Jeste "horsi pripad" nastane pri pouziti startovacich kabelu (ne z obchodaku za 99,-).
Samozrejme verit nemusite a pak tedy vyzkousejte experiment. Ja jsem neco podobneho meril pametovym osciloskopem s proudovou sondou (pomerove mereni kompresnich tlaku). Mereni je ramcove ve shode s uvedenym prikladem.
Editoval pkod (10-01-2009 21:24:20)
Offline
to co tu píšete na první pohled odborně je pořád jen blud.Ano to nastartováni žhaveni a pod je opravdu tak velkej odběr proudu jak píšete.Ale pak už je to blud a za tím si stojím zase já.Do akumulátoru nikdá neteče ten proud 60 nebo 100A ten tam jde jen kolem těch 10.A pokud budete někomu kdo tomu jen trošičku rozumí tvrdit že běžnej nabíjecí proud v autě je 60A vysměje se vám.
Offline
Pre Aumirek nie je to blud nikto nepíše, že nabíjací prúd je 60 A. Zabudol napísať, že je tam i regulátor napätia. Pri naštartovaní zmrznutého auta počuješ pískať alternátor pri malých otáčkach, než sa začne nabíjať zmrznutá batéria a vtedy dáva alternátor okolo 40A viac som nikdy nemeral lebo som to skúšal len na Avii pri "volnobehu" keď pridáš ešte sa zvýši prúd ale i napätie a začne sa nabíjať batéria a nastupuje regulátor a sklesajúcim prúdom prestáva pískať alternátor ide na 10A a menej. A zabudol som dodať, že som to nemeral teraz po tejto debate, ale pred 20.mi rokmi pri večných problémoch so štartovaním A-30 až som si kúpil batériu Optima velkosť, že sa zmestí do škodovky a štartovací prúd 850 A a bolo po problémoch.
Editoval petce (11-01-2009 10:30:06)
Offline
petce nevím asi jsi nečetl co jsem psal já a co on.Psal jem že Klidně altik dává 100 A ale do baterky jde 10 A ostatní vemou spotřebiče on tvrdí toto citace:
Proud pri nabijeni nemusi byt az tak zasadne omezen. Zalezi na charakteristice nabijece. Ono tech 60A je vlasne bezny nabijeci proud u vetsiny baterek v autech,
Takže tvrdit že 60A je běžnej nabíjecí proud v autě je blud a k tá Avii no ta má baterky o 3 krát větší kapacitě takže i nabíjecí proud logicky muže bejt 3 krát větší
Editoval aumirek (11-01-2009 11:30:47)
Offline
Aumirek: No nabizim primeri, na tomhle se neshodnem.
Ja jsem to psal hlavne proto, ze je mozne pouzit svarecku pro nabijeni 12V olovenych auto-aku, pokud bude zajistena regulace napeti na cca 14V a proud omezen na radove desitky amper. Samozrejme tento zpusob nabijeni (obecne nab. char. U) neni idealni pro hluboko vybite aku z duvodu odlisnych parametru clanku (rozdeleni napeti).
Chtel jsme tim zaroven upozornit, ze nabijeni svareckou jako zdrojem proudu (bez omezeni napeti) je velice nevhodne/nebezpecne a to at se jedna o proudy 10A nebo 30A (doporucuje se max 0.1C).
Podobne tema se resi i v jinych vlaknech.
PS: pokud bych mel pokracovat v debatach o tom, jaky proud kdy a kde tece, musel bych zacit pitvat nabijeci proces oloveneho akumulatoru do detailu. Chemicke reakce v aku funguji v obou smerech vzasade stejne, pokud se zanedba pohyb elektrolytu. Proto take velky proud v pocatecni fazi nabijeni nevadi (nesmi dojit k plynovani). Ale hlavnim duvodem, proc je mozne nabijet olovene akumulatory ze zdroje napeti je rychly narust svorkoveho napeti behem dobijeni. Pri nabijeni ze zdroje napeti je v pocatecni fazi nabijeni proud omezen bud zdrojem nebo vnitrnim odporem akumulatoru. Nabijenim se v elektrolytu tvori kyselina sirova, ta po urcitem case zvysi vnitrni odpor akumulatoru a tim take omezi nabijeci proud. Kyselina se totiz tvori v porezni elektrode, kde je pomaleji redena volnym elektrolytem. To je ostatne take duvod pro omezeni proudu pri nabijeni zdrojem s char. I (uvolnovani tepla na vnitrnim odporu a v dalsi fazi rozrusovani elektrod intenzivnim plynovanim).
Editoval pkod (11-01-2009 13:01:56)
Offline
pkod dobře příměří beru a ani já jsem netvrdil že se svářečkou bez uprav dá nabíjet ale že se dá lehko upravit na to nabíjeni.Ale ono teda dle mne baterce ani tak neškodí nabíjet třebas 40 ti volty pokud je omezenej proud.A jako příklad běžnej tužkovej aku se také bez problému nabíjí 110 volty jen je omezenej proud na předepsanou hodnotu.
Editoval aumirek (11-01-2009 13:55:45)
Offline
Len tak mimochodom, pokial mi siaha pamat tak vo vsetkych mne dostupnych zdrojoch sa uvadza ako horna hranica nabijacieho prudu pre oloveny akumulator 1/10 kapacity akumulatora. A je to z dovodu mozneho poskodenia elektrod. Pre gelove je to dokonca este menej. Takze podla mna tu baterku mozete nabijat vyssim prudom iba ak zabezpecite ze nedojde k prehriatiu. Takze nabijat ho 60A je dost dobrodruzna zalezitost.
Offline
Dá sa ale preto majú štartovacie vozíky časovače, také 3f vozíky majú možnosť rýchlo nabýjať aj 150A. Na štítkoch štartovacích vozíkoch je
Je dôležité či sa štartuje z pred nabýjaním alebo bez pozrite:
Offline
ale jelikož se to jmenuje startovaci vozík tak to je primárně určeno na startováni.A ted popravdě opravdu by jsi svoji zánovni 50 A baterku dovolil nabíjet 100A byt jen 10 minut.A chodili jsme na školewni a přednášeli tam z akumi takže toto neni z mé hlavy ale při extrémním odběru teda skoro nebo spíše zkratu a obráceně i při extrémně velkém nabíjecím proudu hrozí výbuch baterky srovnatelnej s 2 kg propan butan lahvi
Editoval aumirek (12-01-2009 12:27:43)
Offline
nie, ale 20-30 by som do nej bachol na 10min, keby som sa velmi ponáhlal.
Offline
arno napsal(a):
nie, ale 20-30 by som do nej bachol na 10min, keby som sa velmi ponáhlal.
ano to také občas udělám u hodně starej i více ale tak jak píšeš to neuškodí teda doufám
Offline
K této jistě zajímavé debatě bych řekl pár poznámek:
- pojem "nabíjet napětím" (třeba 40V) je velmi zavádějící. Nikdy se nenabíjí napětím, ale vždy jen proudem, protože jde o to dostat do baterie náboj - tj. součin proudu a času. Konkrétní napětí na svorkách akumulátoru je v daný okamžik určeno nabíjecím proudem a stavem akumulátoru - tj. jeho nabitím a vnitřní odporem. Nabíječe s charakteristikou U - to neznamená "nabíjení napětím", ale chování nabíječe ke konci nabíjení - omezení na maximální napětí.
- k tomu nabíjecímu proudu - klasický relátkový regulátor napětí v palubní síti měl v sobě vinutí, které snímalo velikost nabíjecího proudu. Při jeho nárůstu nad nastavenou hodnotu se snížilo buzení alternátoru a tím i napětí. Zatímco napěťová cívka regulátoru reguluje napětí palubní sítě a zajišťuje, aby se nepřehouplo přes 14.4V, což je plynovací napětí 12V Pb akumulátoru. Předpokládám, že moderní regulátory fungují podobně.
- nabíjení s charakteristikou I je docela dobře možné. Buďto to chce ovšem odhad počátečního stavu baterie a hlídat stav nabití nebo, jak to je asi nejběžnější u občasného nouzového domácího nabíjení, nabít baterii neúplně s jistotou nepřebíjení a zbytek nechat na nabíjecí soupravě ve voze.
Editoval mtajovsky (14-01-2009 17:54:56)
Offline
aumirek napsal(a):
. . . . . . A chodili jsme na školewni a přednášeli tam z akumi takže toto neni z mé hlavy ale při extrémním odběru teda skoro nebo spíše zkratu a obráceně i při extrémně velkém nabíjecím proudu hrozí výbuch baterky srovnatelnej s 2 kg propan butan lahvi
Chtěl bych požádat o kontakt na ty z Akuma, co umí ze startovacího olověného akumulátoru (zkratováním) udělat výbušninu.
2kg propan-butan lahev nabízí 2 technicky odlišné výbuchy:
- buďto se (netěsností) unikající PB smísí se vzdušným kyslíkem a směs plynů pak čeká na jiskérku zvenčí - až ta se dostaví, následuje razantní pyrotechnická exploze
- nebo za žáru požáru (.. zapomenutí na zapnutém elektro-vařiči) natlakuje plyn uvnitř a ten rozerve ocelovou nádobu;
Každý jeden z těchhle typů výbuchů zvládne menší domeček rozebrat, větší vilce narušit statiku k příkazu ke ztržení.
Impomuje mi představa, že bych někomu vyhodil baráček do luftu startovacím akumulátorem. Nebo ty krvavé orgie, až se organizovaný zločin naučí vyhodit auto do luftu zkratováním palubního startovacího akumulátoru. Přestanou se ztrapňovat Semtexem nebo hazardními nestabilními kutilskými výbušninami ukuchtěmými z hnojiva a nafty - kdy už jen vlastnictví obojího je na kriminál. Přeci by stačilo jen překlemovat svorky starteru: otočením klíčků by pak palubní startovací baterka šla do zkratu => a zkratovaný akumulátor by výbuchem řidiče poslal do pekel.
Weekendoví jihádisti už běžně vyrábějí kutilské bomby z PB lahve (obalené kily hřebíků), pod kterou zatápí turistickým vařičem. Tak až se to proflákne, naučí se rozsévat smrt zkratováním akumulátoru. Ta hrůza s nástupem elektromobilů: zkratováním trakčních akumulátorů dojde k výbuchu, který desítky lidí roztrhá na kusy. Zavilý turban-sebevražedník přijede ČD nádražní aku-ještěrkou, zakřičí "Alláh Akbar" a zapne stykač => desítky mrtvých cestujících, palcové titulky CNN. Obchod s akumulátory začne hlídat BIS. Za vlastnictví baterek v množstvím větším než malém bude rovnou flastr. :-)
____________________________________________________________________________________
Nějakou dobu jsem dělal procestechnika v akumulátorce. Nebylo to pro FIAM (AKUMA) Mladá Boleslav, bylo to pro konkurenci, ale ty typy lidí tam budou asi podobné. Že je někdo přímo z akumulátorky neznamená, že není pomatený. Firemní logo na montérkách/plášti naivní veřejnost zmate - a tak jim projdou i totální bláboly. Naši firemní prodejci tehdy třeba bravůrně zákazníkům (malo-prodejcům) tvrdili, že trakční baterie, to je startovačka do trucku (tedy náklaďáku), to že mají doporučovat zákazníkům. Předpokládám, že pak (na prodejně) byla nákaza blábolů šířena dále. Možná se našel i někdo, kdo do firmy koupil sadu náklaďákových startovaček na pohon vysokozdvižného aku-paleťáčku.
Já tedy neznám (ani z doslechu) nikoho, komu by se podařilo startovací akumulátor zkratováním přivést s explozi - a že jsme se snažili. Ale že já nevím/neumím, neznamená, že to nejde. Třeba mi něco celá ta léta uniká. Nelze vyloučit nečekané.
Editoval kayakero (16-11-2010 15:00:12)
Offline
Stránky: 1