SVARFORUM.cz - forum o svářečkách a svařováníChcete-li přispívat do fóra, musíte se zaregistrovat ! Navštivte také: SVAR INFO |
Nejste přihlášen(a)
Zdravím Vás, nejsem odborník co se týče svařování, ale myslím, že mi tady můžete pomoci. Jdem mi o Váš názor na svaření níže uvedeného bloku motoru motocyklu (je to reálné, co hrozí při svařování, neskroutí se mi to, atd.). je to slitina hliníku dál nevím. Obrazek je na níže uvedených stránkách. Díky moc za rady.
http://www.suzukibandit.cz/openforum/pr … mp;id=2229
Offline
abych byl přesný tak nejde o svaření ale spíše o navaření, tak aby byla hrana k víku a těsnilo to.
Offline
Určitě použít metodu TIG. Ovšem běžný zdroj na TIG svařování nestačí. Potřebujete někoho, kdo má TIGový zdroj, který umí svařovat hliník. U označení takového zdroje je zkratka AC/DC. Přídavný materiál bych zde použil AlSi 12. Na tom obrázku není vidět žádný defekt ( alespoň já ho tam nevidím). Pokud by šlo pouze o netěsnost, nebylo by lepší navařit dosedací plochu toho víka?
Editoval Petr (10-01-2009 19:54:35)
Offline
No defekt tam je jde o ulomený kartr motoru +/- 1 cm uštíply kousek je to vidět na první fotce. Když přiložim víko olejové k otvoru mám tam tedy díru cca 5 cm na 1 cm. na víko nelze vařit vypadalo by to divně a asi by nešlo docílit pak těsnoti. Už jsem uvažoval to udělat tekutym kovem. Ale je to pak fušeřina. určitě to nebudu dělat sám dal bych to dělat někomu kdo to umí, jen mě zajímá názor Váš zda nehrozí že když se to bude navařovat tak se skroutí ten hliník a někde mi prostě vzniknou netěsnoti. Pro zřetelnost jsem na fotce označil místo ulomení.
Offline
Myslím, že ta konstrukce je dost tuhá, ale stejně bych to raději navařoval opatrně.
1. Navařit housenku po celé délce
2. Nechat vychladnout na cca 200°C
3. Navařit další housenku a pokračovat stejným způsobem až do konce.
Offline
No je to stará konstrukce motoru a stěna je dost hruba, nejvíc mám srach s toho že se to skroutí a motor mužu vyhodit.
Offline
to určitě udělám děkuji moc za odpověď
Offline